View Full Version : Сервизи лъжат за ”запушени” катализатори
Eто какво копнах от дир.бг:
Сервизи лъжат за ”запушени” катализатори
25 април 2008 / Валентин Илиев
На моето внимание изникна фактът, че много сервизи за ауспуси махат катализатрите от автомобила ви, с обяснението, че е запушен и не ви трябва. Това си е чиста проба измама.
Катализатора на колата не може да се запуши ей така. А дори да е запушен, то следва да се докаже чрез диагностика. Само ще ви кажа че един стар катализатор се търгува за 200лв, заради благородните метали в него. Изкупува се веднага от всяка морга за метали. Махайки катализатора, сервизът печели от него и от продажбата на резонатор, който се слага на негово място, и от труда за всичко това. Следва обяснението, че колата ви ще има повече мощност, което всъщност е повече шум при ускорение. Двигателят ви е изчислен да работи с катализатор и махането му нарушава инерционното изпразване на изгорели газове, от там и намалена мощност и увеличен разход и шумна и добре замърсяваща кола!!!
При автомобилите с две ламда сонди колата ви ще бъде перманентно ощетена и жълтата лампа за компютъра ще започне да свети, докато не си сложите нов катализатор- цена 2000- 3500лв. Светвайки жълтата лампа на таблото, компютъра на колата ви минава на ниво “презададени данни” и не регулира финната настройка на горивото. Следва драстично увеличен разход на гориво и непродаваем автомобил.
Запомнете каквото и да ви обясняват катализатора е последното нещо което, трябва да се смени.
Признак на запушен катализатор:
Колата ускорява прекрасно до около 3500- 4500 оборота и след това загубва пъргавина и при продължително каране с висока скорост над тези обороти започва да прегрява много бързо. След сваляне на скоростта под тези обороти, се охлажда веднага до нормална температура.
Това българите сме големи маймуни.
От където може да се изкарат пари да няма пропуск. :x
BillyBoy`
07-05-2008, 16:22
незнам ама колата ми след махането на катализатора нито си е увеличила разхода нито и е намаляла мощноста иначе за другото съм съгласен със теб :wink:
Ами пуснах го информативно, защото наистина е така-общо взето борба за вторични суровини, а колкото за разхода-то статията посочва ако си с двете сонди, в такива случаи слагат разни гърнета и други приспособления за докарат нещата.Естествено, ако е запушен съвсем е друга работа.
Има сервизи, където ти слагат безплатнен резонатор, ако им оставиш катализатора :!: ....явно е че са на печалба :roll: ...дали заради благородните метали...незнам, но разправят, че ги рециклират...и след време, когато ГТП не е измислено като сега.....ще подбият цените на производителите и пак печалба :roll: ..типично по нашенски :wink:...а за качество има ли смисъл да говорим :?: :roll:
Най вече печелят от вторичните мисля, то не че е лошо, лошото е ако няма смисъл да го сменяш и горе долу да е ясна цената.
Аз за това си взимам старите части винаги . Пък после ако не става за нищо си го изхвърлям
катализаторите са покрити с минимално количество платина , ма колкото и да е минимално количеството платината си е скъпичка :lol: затова ги изкупуват
катализаторите са покрити с минимално количество платина , ма колкото и да е минимално количеството платината си е скъпичка :lol: затова ги изкупуват
Явно за около 200 и кусур лева някъде :wink:
катализаторите са покрити с минимално количество платина , ма колкото и да е минимално количеството платината си е скъпичка :lol: затова ги изкупуват
Явно за около 200 и кусур лева някъде :wink:
:D :D :D ..недей да обявяваш такива цени!!!!....че мангалите ще залягат под колите ни с ножовки и сутрин, ще осъмваме без изппускателна генерация :roll:
Ами те в Дир са ги обявили :D , а иначе мангала не е чак толкова грамотен, а и не чете интернет :shock:
Ами те в Дир са ги обявили :D , а иначе мангала не е чак толкова грамотен, а и не чете интернет :shock:
шегичка беше за мангала :lol: ... :roll: не съм добре запознат, но ми е интересно от тия нишки, колко платина ще се извлече :?:
ами колкото за един нов катализатор :wink:
200 лв е в дребния пункт за вторични суровини , при по едрия търговец отива на 300 , а той го продава извън българия на поне 400-500 , начи сметни колко е платинката
Да, така са нещата сигурно, а може да има и други ценни метали вътре.
ами колкото за един нов катализатор :wink:
200 лв е в дребния пункт за вторични суровини , при по едрия търговец отива на 300 , а той го продава извън българия на поне 400-500 , начи сметни колко е платинката
:roll: ..ako можех :!: ...нямаше да питам :?: .....щото ми се струва, че е минимално....а ги вземат повече за рецеклиране :idea:..ще ми подскажеш ли къде ще ми го купят за 200лв...? :roll: ...50лв. са за тебе :wink: ....
Да, така са нещата сигурно, а може да има и други ценни метали вътре.
... :roll: други няма!....остава една керамична пита...и тази тел, дето казват, че има примес на платина!....забележи примес :!: ....за туй попитах - някой, ако знае количеството платина....щото тя трябва и да се извлече по някъкав начин... :roll:
Айде пък да няма.
http://auto.howstuffworks.com/catalytic-converter.htm
n the catalytic converter, there are two different types of catalyst at work, a reduction catalyst and an oxidation catalyst. Both types consist of a ceramic structure coated with a metal catalyst, usually platinum, rhodium and/or palladium. The idea is to create a structure that exposes the maximum surface area of catalyst to the exhaust stream, while also minimizing the amount of catalyst required, as the materials are extremely expensive. Some of the newest converters have even started to use gold mixed with the more traditional catalysts. Gold is cheaper than the other materials and could increase oxidation, the chemical reaction that reduces pollutants, by up to 40 percent
Айде пък да няма.
http://auto.howstuffworks.com/catalytic-converter.htm
n the catalytic converter, there are two different types of catalyst at work, a reduction catalyst and an oxidation catalyst. Both types consist of a ceramic structure coated with a metal catalyst, usually platinum, rhodium and/or palladium. The idea is to create a structure that exposes the maximum surface area of catalyst to the exhaust stream, while also minimizing the amount of catalyst required, as the materials are extremely expensive. Some of the newest converters have even started to use gold mixed with the more traditional catalysts. Gold is cheaper than the other materials and could increase oxidation, the chemical reaction that reduces pollutants, by up to 40 percent
:roll: ...щефче...Прав си :!: :idea2: ..но се отнася за модели, след 2000г......аз визирах това което съм запознат :roll: ....там преобладават и доста химични елементи :roll: .....даже и течности в някой версий :wink: .....например Пежо 307...и предимно при дизелите.....все пак, човек се учи докато е жив :wink:
Металите май се разделят с някакви киселини поне за златото е така
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.