View Full Version : Прегряване боксер
Здравейте колеги:)
Изчетох темите за температури и термостати и питам за съвет. Досега цяла зима колата си работеше между 80 и 110 градуса - стария собственик каза, че това е нормалната работна темп на боксер ( в софия си държи на резката преди 120, значи 100-110). Днес обаче сутринта прегрях :shock: естествено спрях на място, пуснах парното и температурата падна - вода в казанчето си има точно на средата, нищо не ври, перките работят, температурата като прегря беше почти 120, но лампа така и не светна.... Пипах и маркучите, всички топли и меки.... Кажете какво може да е, термоста, грешен темп датчик, гарнитура на глава.....???
термостат; водна помпа - аз бих започнал с нея, като най-вероятен проблем
Ами и аз затова си мисля, тъй като знам, че като се сменя ангренаж е хубаво и водна помпа да се смени, а не е сменяна - верно върти там, работи.... ама как да разбера, че е това със сигурност?
Сигурно ли вртат перките како треба? провери тоа, ас сам виждал коли с побркани перки които духат на напред, някои незнаещ ги е оправал :) и сичко работе а темп не пада...
пробяй термостата и, водната пумпа...
мисля си, че е достатъчно евтина, че да я смениш, дори и да не е тя проблема в този конкретен случай.
и не се притеснявай, боксера е як мотор, не си я прегрял сериозно.
Перките въртят, пада темп малко, после пак въртят....
А имам и друг въпрос, системата сама ли се обезвъздушава? Щото като запаля сутрин като е студена и дам газ и първите минути се чува бълбукане на вода.....????
Що на мен ми се струва че не е било нормалано да държи 100-110 градуса преди да прегрее, имала е проблем преди това и днес вече в жегите е сдала багажа..колегите по-нагоре мисля че са ти дали правилен отговор на проблемите ти. Успех
абе то хубаво не са скъпи, ама искам да тръбълшутна какво е точно:) ина4е сяка част е по 30тина кинта, като смяната си е свързана с разглабяне. И съм съгласен с колегата, че и преди май държала висока темп и сега като се затопли и земи братче.
Пак да питам това с бълбукането на водата нормално ли е?
vikoalfa
13-05-2008, 12:06
абе то хубаво не са скъпи, ама искам да тръбълшутна какво е точно:) ина4е сяка част е по 30тина кинта, като смяната си е свързана с разглабяне. И съм съгласен с колегата, че и преди май държала висока темп и сега като се затопли и земи братче.
Пак да питам това с бълбукането на водата нормално ли е?
Нормално е като стигне над 100 градуса.Хвани и бързо сменяй помпата и термостата ,че може и да роди мотора колкото и да е здрав,опрасил съм два мотора така с прегряване.
Пропуснахте да кажете и радиатора. Твърде вероятно е нещата да са комплексни. Доста често нашите стари кочинки са със затлачени охладители. Ако колата е с климатик е вероятно да има и мръсотия между двете пити - на климатика и на двигателя. Така че, оглеждайте се навсякъде за проблема.
Ами това за раиатора ми го каза сутринта един познат, аз мръсотия не видях...... Сега в обедната я напънах в гаража, 20 мин работа на място, пусках, спирах климатика за всеки случай и.... вдигна 100 градуса точно и закова там, като ту се включват перките, ту спират... Това трябва да е нормално мисля....... вече не знам... За момент качи малко над 100 и падна... вече почвам да се чудя да не би датчика да не е в ред. На вас с боксерите на колко градуса ви се включват перките??
Kamen666
13-05-2008, 14:45
Моята за 4 години след смяна на термостата си държи температура от 90 градуса....само след яко ръчкане се качва почти до 100
ivan dimitrov
13-05-2008, 15:05
---
Ами аз климатикът го пуснах уж за да натоваря мотора и да загрее по-бързо и после го спрях. и си седи на 100 градуса и завъртат перките и така. На изънградско или по цариградско примерно пада на 80...
Сега да не би аз да бъркам цифрите - пише 40 - стрелка - 80 - стрелка - 120. За мене стрелката между 80 и 120 е 100, нали?
ivan dimitrov
13-05-2008, 15:59
---
Добре, това значи ли, че термостатът и водната помпа са ок? Първият датчик ще го видя, а къде е термостатът? На реното ми беше лесно, отвих си го и си го смених сам:) Значи си работи на 100 градуса, а трябва да е към 90 този боксер?
Kamen666
13-05-2008, 17:00
трябва да е на 90,пожелавам ти успех със смяната на термостата-нужен ти е,ще видиш доста зор....неприятна работа е,но дано се оправи след смяната
ivan dimitrov
13-05-2008, 18:11
---
Ако е от термостатът би трябвало и на извънградско да прегрява.Отделно - обикновенно заклинва на полужение "отворен" и тогава "няма загряване" колата :D .Ако сте решили да го сменяте - добре - няма лошо,той е заедно с конзолката която го държи - онова алуминиево изчадие от което излиза гуменото съединение влизащо в радиаторът(горе).Проблемът при смяната е че са много съединенията и при мен бяха залепнали.Аз предпочетох да сваля алтернаторът за да имам поле за изява :D .Трудно се свалят и скобите ако са оригиналните - става с прерязване на мястото където са "щипнати" - опитайте със здрава отверка. Конзолката се държи само на един болт - там е лесно.Нов термостат е околу 30-тина лв - не помня точно.
Във вашият случай аз бих заложил на датчикът включващ вентилаторът.
И аз така знам за термостатът... остават варианти - водната помпа да не върти достатъчно (щото и като слагах газта и превръзвахме сложно и в единия вариянт не минаваше достатъчно вода) или да, датчици. Обмислям посещение на клубния :)
ivan dimitrov
13-05-2008, 18:33
---
Ами да точно това с газта и парното беше и при мен ама точно с тройник си го и оправихме, сега има парно, не мръзне изпарителя. Добре, да кажем, че и помпата и термостатът са ОК, остават датчиците. А преди сервиза мисля да взема един дигитален термометър да ги видим тея 100 градусеа колко са 100 :twisted:
ivan dimitrov
13-05-2008, 19:01
---
Cardinala
13-05-2008, 19:36
Нормалната работна температура на боксьора пичове е 80 градуса.Термостатът трябва да отваря на 82-84, а перката да се включва на 86-88 градуса. Поне моята е така и така ми пише в книжката на колата. И все пак успех с търсенето, но си виж помпата.
Определено е нещо с датчици/прибори... Сега прибрах, надолу по цариградско твърдо 80 градуса, после серия от светофари, спирам пред нас - 100 градуса заковани, дига малко, пускат се перките - за няма и 20 секунди, пада на 100 и си седи там.... а тея перки трябва да въртят....:)
А на бас,че е водната помпа :D Същото беше и при мен.
http://clubalfaromeo.com/forum/viewtopi ... ht=#135561 (http://clubalfaromeo.com/forum/viewtopic.php?p=135561&highlight=#135561)
ivan dimitrov
13-05-2008, 22:26
---
Надолу по Цариградско с 80 почти не се товари мотора. На светофарите тръгни-спри си показва номерата :D . А при мен вентилатора работеше нормално само на място при ниски обороти. Когато водата си циркулира в системата и минава през редиатора. Датчика нали е там :D Подкараш ли я обаче не вкключва.
Значи като гледам е абсолютно обратното с Бай Джедай - на мен на място(или в задръстване) ми прегрява и става 100-110 градуса, докато като се движа, дори и бавно (минава въздух в радиатора) и пада на 80...НЕ прегрява при повече обороти, прегрява на място и то май точно щото перките се включват на 110 да кажем и спират на 100 ( и тва за няма половин минута).
Още повече ВСИЧКИ шибани маркучи и маркучета са врели, както и радиатора - значи вода циркулира навсякъде...
Да не би верно да е помпата, ама при мене да е обратното - да зацепва пущината при обороти на ръчка, а да не зацепва достатъчно на място.... все едно да не се получава добра циркулация (както шабаното рено се беше затлачило с кал и ръжда). В случая антифризчето е синичко и чистичко:)
останаха възможностите:
1мръсен кален радиатор
2датчик перка/перки
3помпа
НО:
Първо не мисля, че е нормално да вдига до 110 - значи помпа и второ, перката трябва врътне по-рано, значи и датчик.... и ако добавим и 3., може всичко накуп да се окаже:)
недей да гадаеш повече , купи си датчкика , термостат и помпата и ги сменяй :wink: малко или много всичките тия части за пътници при тебе
Поразрових се из радиатора, има няколко странни кабела изключени - един троен, един двоен един единичен и все няма закъде да се закачат....мазало просто, другите жици са овъртени с изолирабнд... попречотх и други теми и ще се ходи на сервиз, освен това останових, че със сигурност трябва да има 2 скорости на перките, при мене работи само втората на 110.... Колеги мерси много за помощта, ще пиша след сервиза да се знае какво е:)
А резистора там ли е? И здрав ли е? Измемери го да не е прекъснал! Ако това се окаже проблема се разминаваш с около 40лв. :wink:
ВОДНА ПОМПА. 100%. Симптомите 1/1 с моите зимата и бях луднал.
Превъртяла турбунка на водната помпа. Работи избирателно.подава лъжливо налягане, което далеч не е достатъчно да охлади двигателя. Не се колебай. Отиди при Румен в клубния. Ще я оправи.
И на мен ми направи същия проблем днес в жегата.Загря на около 110,дано несъм я прегрял,перките вкл. много късно и то за около 15-20 сек.Иначе извън града заковава на 80гр.Помагайте колеги!!!
май на повечето са ви ампутирали първата степен на перките и ви работи само втората .....
е отиди в Ванто или някой друг сервиз , смятам ще е по лесно и точно :wink:
Перките не ви се въртят,защото помпата не праща топъл антифриз в радиатора,демек водната помпа не работи и мотора е горещ 100-110 градуса,радиатора студен и не се пускат перките и казанчето още по студено :idea: :idea: :idea: Това го преживях преди 2 години,сменяйте смело помпите,но си вземте с метална турбинка за 33-ка :wink: :wink: Мотора е устойчив на висока температура,главите с почти никакъв шанс за изкривяване поради малките размери :wink: :wink: Аз я карах почти 6 месеца така,докато разбереме от какво е и сменяне на всичко,воден радиатор,радиатор парно,термостат,датчик перки и т.н.,абе цялата охладителна система :wink: :wink: :wink:
При мен не е така,казанчето и радиатора са страшно герещи.До преди малко се ровичках и забелязах,че кабелите на буксата на датчика на радиатора са нещо прегорели,май ще излезе от там.Резистора е здрав,замерих го.Сега като се замисля май от давна неми работят перките на бавната степен,защото съм забелязал че като я изгася когато е загряла към 90гр. парното остава да бачка докато падне темп.,но перката несе върти.Това си значи,че датчика си вкл. и изкл. остава резистора и връзките
Какво ще кажете така ли е?
щом е така,провери реостата/резистора/ :wink: :wink: :wink:
Е при мене се оказа резистора, Румен ми го шунтира и 2 седмици ок..... НО първа степен на перки нямам, което не е голям проблем, щото не прегрява.... но пак почне да мръзне изпарителя, което ме навежда отново на 2 неща - термостат (не отваря докрай, и водна помпа). А уж всички маркучи са топли, обаче ту има парно ту не. Вече съм много бесен, точно всичко беше ок, но си има явно постоянен проблем (освен резистора) - първо помпата га върти добре, га не, и второ - термостата ту работи ок, ту не. Това е и айде още 200 марки :evil:
ivan dimitrov
31-05-2008, 08:22
---
Е при мене се оказа резистора, Румен ми го шунтира и 2 седмици ок..... НО първа степен на перки нямам, което не е голям проблем, щото не прегрява.... но пак почне да мръзне изпарителя, което ме навежда отново на 2 неща - термостат (не отваря докрай, и водна помпа). А уж всички маркучи са топли, обаче ту има парно ту не. Вече съм много бесен, точно всичко беше ок, но си има явно постоянен проблем (освен резистора) - първо помпата га върти добре, га не, и второ - термостата ту работи ок, ту не. Това е и айде още 200 марки :evil:
Е ся вече си за помпа :idea: :idea: :idea: Изчакай я дса загрее до около 100 гр.и бодни един термометър в казанчето,ще видиш резултата-не повече от 30 гр.,ако е така направо сменяй помпата :wink: :wink: Аз съм го преживал това,всичките са едни и същи,помпата им е слабо място :idea: :idea:
ivan dimitrov
02-06-2008, 08:47
---
Не знам вече... Тъпото е, че майсторите "нямат време", разбират по малко и от мене и само гледат да те одерат. Тройниците са ок, перките работят (са една скорост една, ама работи)... резистора майната му и на късо работи.... Въпросът е, че според мен като цяло явно моторът не се охлажда добре, мерих температури, кво ли не... Това с изпарителя ту се явявя, ту не и е врял, даже рядко става. Термостатът си отваря преди 80, абе всичко изглежда горе-долу ок.... Не искам да купувам и сменям части ей така проба-грешка, а най-голяма логика може би, че водната помпа няма пълен капацитет винаги....., термостатът отваря раничко и някъде ту нещо се запу;ва и замръзва изпарителя, ту се отпушва.....
VICARTEAST
04-06-2008, 18:16
Здрвейте, не изчетох всичко в темата, ще се радвам, ако някой ми даде по- категорична дигноза за следните симптоми : в градски условия колта загрява над 100 грдуса, пуска се перката за охлаждане, температурата не се променя, а перката спира ! Извън града температурата е около 80 градуса... колкото по бързо карам толкова е по- ниска :))) (може и да замръзне ако и сложа един чип тунинг) joke!))) .... Благодаря предварително
Твърде вероятно е проблема да е в термостата.
не става ясно колко над 100 - може да е 101, може да е 130. Разлика голяма.
До колко пада извън града, също не е ясно.
VICARTEAST
05-06-2008, 16:21
градско загрява до 110 градуса, а когато мога да карам бързо пада малко под 80
градско загрява до 110 градуса, а когато мога да карам бързо пада малко под 80
Не ти работи първа степен на перките. Термостата е ОК.
здаравеите колеги!може ли да попитам какво правим, при положение,че всичко по охладителната система си работи както трябва(термостат,помпа,датчик вентилатори,датчик за температурата на таблото,радиаторите са си 4исти и по4ти нови,както и всички части по тая система).мотора ми пак прегрява и това го отчита само по табло.стрелката ми стига малко преди 100 гардуса,някаде м/у 95 и 100.а на практика мотора не е прегрял.при тия стоиности при отваряне на капачката на разширителния сьд водата трябва да кипне а,тя не кипи.маркучите ги хваштам с рака горе долу нормално без да ме пари много.стигам до извода че уреда на таблото със стрелката нешто не е на ред,или нешто м/у него и датчика за температурата.ама то м/у тях маи няма ништо.???и аз вече не знам :shock: някои дали си е имал такъв проблем?
ivan dimitrov
06-06-2008, 17:34
---
Аз още чакам,да видя какво ще излезе :roll: :roll: :roll:
И на мен ми е интересно :gruebel: :D
VICARTEAST
07-06-2008, 19:51
... след малко сядам в болида :D пускам студеното и после ще докладвам ... :screwy: :screwy: :screwy: ..... веднага щом изтрезнея.......... :tequilla:
ivan dimitrov
07-06-2008, 20:08
---
niksan вече всичко замери и премери.Таблото ме лаже с около 15-20 градуса,показва по-висока температура.Ще взема едно табло от друга такава алфа боксерка ше го сменя за да проверя дали сас сигурност е от него.Няма какво да е вече то не остана нещо не проверено и не сменено.НО....../знае ли човек????/ :?:
Такааа... Аз си знам, че е добре да се съберат мнения, а не да се ръсят пари и да се сменя всичко наред:) Значи: газта е вързана ок, първа степен на вентиалаторите на баца (сменям реле); реостатът е шунтиран; помпата е ок, термостатът го мерихме, ок е..... И рестартирах компа и засега еок, в софия по цариградско със 100 е 90 градуса, иначе стига и до 100, врътва втора степен на перката и пада. Уредът също дава грешка 10 градуса. А и сега карам с чешмянка и ще сипя антифриз да видим, щото по принцип има по-добри охлаждаюи свойства:)
А защо си мислите че колите ви загряват много,като 100 градуса е напълно нормална температура за боксера :?: :?: :?:
Мойта Алфа има същия проблем.Термостата е чисто нов,колата има парно убиец,което ме навежда на мисълта че не е водна помпа.Когато се движа стрелката показва една идея над 80 градуса,на светофар качва до 100-110 градуса и тогава включва перките за около 10-15 секунди и пада до 100 градуса.Когато карам на парно няма проблеми.Перките преди това не включват-възможно ли е да реостат?Забравих да кажа че Алфичката е боксер също като на колегата.Май там си имат болка
:roll:
май нещата отидоха към гарнитура на глава, вижте ми темата за релето.....
Vankata85
02-11-2008, 20:06
Колеги искам да попитам на колко градуса се пуска 1 степен на 146 2.0 Ти и на колко градуса 2 степен.Смених датчика на радиатора за степените и сега 1 степен е на 90 градуса втора малко преди 100 градуса.Като се вклучи 1 степен перката върти 25 /30 секунди и спира и се пуска след след около 25 секунди.Не съм обращал внимание на стария на колко гадуса е вклучвала перката. На новия датчик пише че 1 степен трябва да се пуска на 83 градуса.Маи е некво менте
Колеги искам да попитам на колко градуса се пуска 1 степен на 146 2.0 Ти и на колко градуса 2 степен.Смених датчика на радиатора за степените и сега 1 степен е на 90 градуса втора малко преди 100 градуса.Като се вклучи 1 степен перката върти 25 /30 секунди и спира и се пуска след след около 25 секунди.Не съм обращал внимание на стария на колко гадуса е вклучвала перката. На новия датчик пише че 1 степен трябва да се пуска на 83 градуса.Маи е некво менте
Cooling
Vankata85
02-11-2008, 20:38
От това което виждам на снимката излиза че всичко е в нормите, но все пак да споделят колеги с 146 Ти кога им се вклучва.Според мен не е нормално да се пуска на 90 и нещо .Иначе даржи в задраставания кам 95 / 100 градоса ,не е ли много тази температура?
сагата при мене продължава - последния месец смених термостат, резистор, датчик, антифриз, мих радиатора от вътре кво ли не...
Оня ден какво се случва, гася колата, заключвам и за първи път, откакто я имам, изгасена и заключена включва перки!!!!!!! и не спира и върти и върти, а беше към 50градуса... накрая откачих акумулатора, пак го закачих и спря... какво по дявлоите ги е включило????? после що ми падал акумулатора:))))
сега като си шунтирал резистора на 1-ва степен изглежда пусковия ток на вентилаторите е по-голям от това което може да понесе релето на 1-вата степен и му залепват контактите. смени го със 70 амперово и забравяш за него. следващия път като се получи така, изчакай да падне температурата и почукай релето да видиш дали е от това.
Звучи логично, но как така се пускат на изгасена и заключена кола...? и какво ги пуска? като работи колата не работята, като спре и я заключа се включват.... и то не всеки път...
при твоята кола 1-вата степен е с отделна електрическа част която не минава през ключа. когато спреш и изключиш колата веднага ,температурата на антифриза рязко се качва щото водната помпа спира да работи и няма кой да го върти. това включва датчика и перката ти тръгва. когато спираш може да я оставяш около минута да работи на празен ход преди да я изключиш. по-добре е и за двигателя.
Здравейте, имам 145ца 1.6 боксер и около година се боря с този проблем. Това което се получава вероятно при другите колеги е като при мен. Колата прегрява особено в градски условия или при изкачване на баир, дори светва често червената лампа и стрелката седи на 120 градуса.А перката се включва за малко и когато си иска, но недостатъчно за да охлади, а някой път не се и пуска вобще. :furious: Както всички и аз обвиних първо термостата релето ел системата на перките и т.н като дори си иведох клуче с което ръчно да ги пускам(помага но частично,колкото да не светне червената лампа и да забие на 120градуса), но е нормално все пак поведението.
Дойде момента в който най-накрая се прежалих и си сложих газова и колкото и проблеми да ми създаде тя толкова се оказа и разковничето на прегряването. Започна при натоварване и повече газ да прекъсва и гасне или да минава на бензин след това, като естествено обвиних газовата и газаджиййте, докато накрая не си взех софтуер за диагностика и си направих кабел за газовия компютър, тъй като ми е газов инжекцион.
Познайте какво се оказа....? при тем на водата над 100градуса изпарителя не успява да се подгрее достатъчно,което при малки натоварвания или на място не се усеща, но при ръчка или баир направо става 17С., а мотора е на 100С. Оказа се че мотора е наистина прегрял, но по някаква причина не циркулира водата в системата, а изпарителя е свързан на малкия кръг където трябва да е темп почти като на мотора.
Тогава осъзнах че напразно обвиних релето и степените за перките,които бах вече пробвал че работят, тъй като просто потока през големия круг е малък и дори и да заграее датчика та да ги пусне те веднага издухват само радиатора а мотора оствава врял.
Така разбрах проблема точно но не разбрах причината :sad2: и бих помолил някой ако се сети защто след като запаля колата кратко време през тънкия маркуч от малкия кръг дето минава покраи моторчето за празен ход и после влиза в най-горния край на казанчето църцори антифриз в казанчето и малко след това спира? Т.е. спира явно тогава когато спира и циркулацията на антифриза и през изпарителя за газовата и термостата и съответно мотора не се охлажда. Ако сметнем че е водна помпа, защто тогава все пак за кратко след запалване църцори в разширителния съд и после спира, а не е вобще да не тръгне???
Моля други колеги с проблем прегряване да обърнат внимание дали при тях църцори постоянно , според мен там трябва постоянно да църцори вода, но при мен не е така!!!
ами пробвай да отвиеш капачката и изчакай да ти отвори термостата.при работещ двигател пусни парното на максимално горещо и долей антифриз до максимума като изфорсираш няколко пъти. гледай да не дишаш много много изпаренията и ако не излезе въздух останал в системата, ще трябва да свалиш помпата.
На боксера болно място е водна помпа, превърта турбината й върху оста. Сменяй я без да се бавиш с такава с метална турбина, че ще опрасиш мотора. Това че светва лампата не е хич добре.
Ами в интерес на истината ми беше минало през главата нещо такова, но някак не можах да си представя как би превъртала перката в/у оста, а ролката на водната помпа си я върти ремъка и го изключих като опция. Има ли механично в конструкцията на помпата възможност да се получава точно това и при някои друг колега получавало ли се е? То трябва да се разглоби цялата предница и всички ремъци та да се стигне до нея, а това е поне 100кинта труд :( и ако се окаже залудо.....
Обьрни внимание докато не се е опрасил мотора!100кинта не са малко но нещата най клонят кьм помпата.Смьрт без причина няма!!!
Ами в интерес на истината ми беше минало през главата нещо такова, но някак не можах да си представя как би превъртала перката в/у оста, а ролката на водната помпа си я върти ремъка и го изключих като опция. Има ли механично в конструкцията на помпата възможност да се получава точно това и при някои друг колега получавало ли се е? То трябва да се разглоби цялата предница и всички ремъци та да се стигне до нея, а това е поне 100кинта труд :( и ако се окаже залудо.....
При няколко човека поне. Нямаше да ти го напиша иначе. А и май не си прочел темата.
Благодаря много на всички. Говорих с майстора да види тия дни колата, но той твърди че перката на помпата е със сигурност метална при боксера, а не пластмасова и не било от нея.По вероятно било да е от главата, но нито губи антифриз, нито масло. Ще му я закарам да видим какво ще стане.
сменяй майстора :tooth:
http://www.imageshack.gr/view.php?file=gbkyye0yzjvmff7jc89z.jpg
http://www.imageshack.gr/view.php?file=zobb59nubm6un1e0cslv.jpg
http://www.alfabb.com/bb/forums/boxer-engined-alfa-romeos/72429-boxer-water-pump-replacement-guide-including-cambelts.html
Благодаря много на всички. Говорих с майстора да види тия дни колата, но той твърди че перката на помпата е със сигурност метална при боксера, а не пластмасова и не било от нея.По вероятно било да е от главата, но нито губи антифриз, нито масло. Ще му я закарам да видим какво ще стане.
Турбинката е метална само при 33-ките,при 145/6 е пластмасова.Бегай до магазина взимай помпа за 33 с метална турбина и сменяй,не слушай майстора,а го смени:bad_evil:
Ходих при майстора и резултата според него е заминала гарнитурата на главата и буталата набиват газове в системата, но не може да се разбере коя от двете точно. Каза че това дето не губи антифриз е нормално защото при леки пропуски в гарнитурата се губи съвсем малко антифриз, а при горенето се набивал въздух в системата и затова не се върти водата. До някъде има логика в това, защото през тънкия маркуч който идва от малкия кръг и свършва в горния край на разширителното казанче след като запаля и е студена колата известно време църцори антифриз и след това спира, съответно поради факта че е спряла циркулацията вобще.При цена 250лв за смяна на двете гарнитури или 100лв за помпата само за труд,много се чудя какво решение да взема, особено в случая с гарнитурите... Ако имате читав майстор,който да разбира от тези коли и би се навил за по-малко труд кажете. Моя сегашния е в кв. Модерно предградие.
Един от най-добрите майстори на тия коли е точно в тоя квартал и ти сигурно си попаднал на него!
Ако искаш по-евтино , разглабяй сам или с някой приятел :devil:
абе приятел, като се свалят главите, трябва да се махнат ангренажните ремъци. водната помпа е баш под десния ангренаж като гледаш отпред и се държи на 4 винта. първо свали него и извади водната помпа за проверка. 50 лв струва нова. после като искаш сваляй главите, бати майсторите.
Водната помпа излиза и без да се свалят ангренажни ремъци.
Разхлабва се ролката и с малко въображение излиза!
Аз го правих това упражнение и за щастие някой италианец ми е сложил помпа с метално витло :grin:
Благодаря много на всички за съветите. Ще почвам откъм помпата и ако се окаже, че помпата е наред, ще се продължава с разглабяне на главите. Мисля си дали ако се мери компресия няма ли да си проличи от коя страна е отишла гарнитурата и дали е отишла изобщо.Като му дойде края и стане ясно ще разкажа какво се е оказало в същност.
И да пишеш как се развива работата!
Защото се получава така, че всеки пита, оправя си проблема, но не казва как. И става форум пълен с въпроси и предположения :excl:
;)
Здравейте, отидох при друг майстор пак в модерното, който обаче е точния майстор. Малко се позабавих с ремонта по финансови причини :( Оказа се в крайна сметка, въпреки сложното и объркано поведение в крайна сметка ВОДНАТА ПОМПА. Интересното около помпата, което до последно будеше подозрение у мен, че в определени моменти върти вода или пък слабо циркулира.
Сега като я гледам.... перката е просто пукната и превърта на оста при по-голямо съпротивление, а като се вдигне температурата сигурно още по-зле стават нещата. Това е причината да върти малко или на моменти да спира и пак да тръгва за малко.
Сега си карам и си е като в доброто старо време преди 4г. откакто я имам колата заковава на 80 и не мърда от там :rosso_spider: Благодаря на всички,които дадоха мнение и помогнаха.
браво, метална помпа ли сложихте или пак пластмасова.
Здравейте, отидох при друг майстор пак в модерното, който обаче е точния майстор. Малко се позабавих с ремонта по финансови причини :( Оказа се в крайна сметка, въпреки сложното и объркано поведение в крайна сметка ВОДНАТА ПОМПА. Интересното около помпата, което до последно будеше подозрение у мен, че в определени моменти върти вода или пък слабо циркулира.
Сега като я гледам.... перката е просто пукната и превърта на оста при по-голямо съпротивление, а като се вдигне температурата сигурно още по-зле стават нещата. Това е причината да върти малко или на моменти да спира и пак да тръгва за малко.
Сега си карам и си е като в доброто старо време преди 4г. откакто я имам колата заковава на 80 и не мърда от там :rosso_spider: Благодаря на всички,които дадоха мнение и помогнаха.:razz:И кой е този майстор? Лепенка на задния капак сложиха ли ти?
Някой да знае колко пари взиат за смяна на водна помпа.И ако може да каже някой сервиз в Бургас
Майстора е Сашо (лисан сервиз) ;) в модерното сложи ми и лепенка, което в първоначалния момент малко ме подразни ама след като каза, че който е с нея има 15% отстъпка мисля, че ще я преживея :) Това ще го рабера другия път като ми се наложи да ходя при него :) .
Взе ми 60лв за смяната на помпата и 48лв за самата нея, като твърди, че е сложил с метална перка и мисля че може да му се има доверие :drunk: .
Иначе съветвам всеки с подобен проблем да я сменява бързо защото е кофти да се чака особено в жегите, а при мене и газовата вече не мога да я позная направо, оправи се екстра и вече не гасне и не трупа грешки от студен изпарител. :bravo:
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.