View Full Version : Опушени свещи
Имам колата от скоро и затова след всяко пътуване проверявам състоянието на маслото и свещите. Когато я купих смених свещите с НГК и всички кабели. След първите 200км извънградско се очерта следната картина:
- свещите на първи и четвърти цилиндър бяха бели като нови;
- свещити на трети цилиндър бяха съвсем леко опушени и то само от едната страна;
- свещите на втори цилиндър бяха опушени изцяло;
Тази картина се запази без промени през първите 1500км. През това време се наложи да долея 500гр. масло.
Ето какво стана след първото ми по-дълго пътуване Търговище - Благоевград - Търговище. Преди тръгване напълних резервоара до горе с ОМВ 100. На отиване карах доста агресивно и въпреки това отчетох разход от 8л на 100км. Проверих свещите и те изглеждаха по горе описаният начин с тази разлика, че черното по свещите на втори цилиндър беше леко избледняло.
Преди да тръгна обратно напълних резервоара с ОМВ 95 с добавка.
На връщане карах в икономичен режим - 3000оборота на 5-та ~ 100км.ч.
Разхода, който отчетох след прибирането си беше 6.8 на 100! и което ме зарадва още повече след изминатите почти 1000км. маслото не беше мръднало!
След проверка на свещите обаче повод за радост нямаше. Всичките осем свещи са опушени.
Според вас на какво се дължи това и какво да предприема от тук нататък. Тревожи ме най-много втори цилиндър защото там свещите са постоянно зле.
Като начало можеш да пробваш да ги "завъртиш" т.е. тези от 2-ри ги сложи другаде и виж какъв ще е резултата . Може да се е случило точно те да са менте .
А колата върви ли добре, пуши ли..?
Както споменах в първият пост Всичките осем свещи са опушени! и не е изгорила грам масло.
Ако колата ти не гори масло, харчи нормално и нямаш други проблеми, освен тези визуални, мисля че се занимаваш с глупости :) :P :P
Както споменах в първият пост Всичките осем свещи са опушени! и не е изгорила грам масло.
Ясно, ама нали това след като си сложил добавка ? Може и да е от нея :roll:
Доколкото разбрах преди нея са били опушени само 2-ри и леко 3-ти ?
Furious 155
15-05-2008, 11:55
и бензина е фактор в тия неща и компа от ламбдата подава малко повече да компесира слабостта му...
Самият бензин ОМВ95 казаха, че е с добавка. Аз не съм слагал.
и бензина е фактор в тия неща и компа от ламбдата подава малко повече да компесира слабостта му...
Щом е отчел 6.8/100 едва ли подава повече от необходимото :roll:
Според мен щом ти върви добре колата, гори ти малко и не намалява маслото, то няма за какво да се тревожиш . Карай си колата и стига ги сваля тия свещи, че ще им развалиш резбите :lol:
ПП : а забеляза ли как се казваше бензина, че аз преди 2 дни заредих 95 carrera или нещо подобно и останах приятно изненадан ?
Бензина беше точно този.
А колкото до вървенето имам чувството, че и ги няма всичките кончета на колата. За съжаление нямам база за сръвнение, но при всички положения опушените свещи не са визуален дефект.
За това и реших да ви занимая с този проблем за да можем с общи усилия да си помогнем.
Furious 155
15-05-2008, 12:33
може износени пулове на клапаните, или леко заоблени валове... ама не съм спец да ти кажа точно... то и аз гледах моите ама само една отвих на 1-ви цилиндър и беше бяла свеща на мястото дето е искрата и други не съм отвивал... дано и те да са така :)
Не я пипай, щом ти гори нормално и не дими.
Ами аз лично смених ОМV-то с ЕКО. Преди 2 седмици налях за 20 лв Carrera 100 (т.е. новото име на Super 100) и след 3-4 км, совалчето изгасна, пускайки я по инерция. Следващите 5 км ниските обороти полудяха и накрая се "закротиха" точно на 1200 ниски :shock:. Естествено, веднага почнах да анатемосвам, как може, след като си смених седалките и си направих Mod 1 чистачка за ми се скапят ниските. Вече подозирах жабарската инженерна мисъл, ама се сетих за бензина. След първото следващо зареждане на ЕКО - за 20-точки 100 - оборотите паднаха от "стандарните" след ОМВ-то 1200 на 1000. Нормализираха се (850-900) 10 км, след 2-ро зареждане(за 20-тачка) на ЕКО-то.
За свещите - моите ги смених преди 3-4 дена и всичките 8 бяха, както е написал Furious 155 - бели около електродите и поопушени към резбата. Доста бяха зле и се придвижвах с ~15/100 градско. С новите се нормализираха нещата - високи 10-ки до ниски 11-ки :mrgreen: в задръстваниците с редки прояви на нервни изблици. А и на Робърт (Бош) - ламбдата, му се размина смяната...
Благодаря за съдържателните съвети!
Ако имаш възможност я закарай на диагностика .Ако нямаш- следи си редовно нивото на маслото и ако намалява чувствително, значи гори повече от нормалното и проблема ти е оттам .
Благодаря за съдържателните съвети!
:roll: ...не бяха много съдаржателни колегите :!: ...но ако на един цилиндър, едната свещ е добре, другата не :!: ...проблема е в комутаторите, който се намират под бобините :idea: ....някоя писта им е изгоряла и едната свещ не работи :idea: ...не се осеща във вървежа и работата на мотора, защото другата си бачка....но куца изгарянето на сместа!....преди имах същият проблем...и го разбрах, чак като ми се прееба и 2 комутатор и започна да работи на 3 цилиндъра :wink:
Боби, това `съдържателни` всъщност беше в кавички.
Относно твоето предположение - и двете свещи на втори цилиндър бяха опушени, а сега - всичките.
Благодаря за съдържателните съвети!
:roll: ...не бяха много съдаржателни колегите :!: ...но ако на един цилиндър, едната свещ е добре, другата не :!: ...проблема е в комутаторите, който се намират под бобините :idea: ....някоя писта им е изгоряла и едната свещ не работи :idea: ...не се осеща във вървежа и работата на мотора, защото другата си бачка....но куца изгарянето на сместа!....преди имах същият проблем...и го разбрах, чак като ми се прееба и 2 комутатор и започна да работи на 3 цилиндъра :wink:
Това също, но много е вероятно да става дума за гумички или сегменти.За това писах на колегата за сега да не я пипа ако не дими и гори нормално.
Боби, това `съдържателни` всъщност беше в кавички.
Относно твоето предположение - и двете свещи на втори цилиндър бяха опушени, а сега - всичките.
..казах си мнението!..с което никой не задължавам!....но в повечето теми от тоя род се правим на екстрасенси :D ...не е ли така? :wink:
А старите свещи като ги свали те как изглеждаха ? Пак ли бяха опушени ?
Старите свещи бяха оригиналните и когато ги свалих всички бяха черни. Трябва да се има предвид обаче, че непосредствено преди смяната колата беше карана само градско на къси разтояния.
Старите свещи бяха оригиналните и когато ги свалих всички бяха черни. Трябва да се има предвид обаче, че непосредствено преди смяната колата беше карана само градско на къси разтояния.
..оргинални :roll: ..какво ще рече това :?: ..16 години с едни свещи? :roll:
Ако има начин да бъдеш разбран погрешно, то със сигурност ще се случи.
Имах в предвид, че бяха Голден лодж или както там се произнася.
Ако има начин да бъдеш разбран погрешно, то със сигурност ще се случи.
Имах в предвид, че бяха Голден лодж или както там се произнася.
..израза за погрешното разбиране ми хареса :D ...не го взимай на вътре... :wink:
:sleepy:
..ще проспиш темата :roll:...
В случей, че някой го интересува - след като изминах 200км зареден с ОМВ 100, свещите на всички цилиндри без втори се изчистиха.
Koлеги дано не ви оспамя темата оба4е имам малък проблем който ме нервира и така по същество.Светва ми лампа на таблото за инжекциона зна4и отидох на диагностика и казаха 4е ламбда сондата е пръднала оба4е аз съвсем на скоро я сменях та въпроса ми е може ли да са се пре..ее ..ли свещите и да дава същата индикация щото ако трябва да давам пак 160 лв е то също е дразнещо а колата си върви без разлика от преди никаква индикация 4е нещо не е наред докато я карам само тази лампа дразни и то свети но не през цялото време.Колата е 155 1,7 1996г Дано някой е имал същия проблем 4е да сподели щото си мисля 4е ако е ламбдата разхода ще се вдигне зна4ително..
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.