View Full Version : Търся съвет и отговори по няколко проблема
Здравейте колеги. Имам няколко проблема с моята алфа, които от известно време не ми дават мира. Колата е 164 фейслифт 1993-та
Първото е - чука ми веригата. Как да проверя състоянието и, от къде да я натегна, до колко се натяга, как да се предпазя от евентуално скъсване или пренатягане.
Второ - налягането на маслото - Селения Голд 10W40 на 7 000 километра. Общо взето показва когато колко и е кеф. Някой път сутрин като запаля - 6 атмосвери, друг път 5, трети път 4, някои пъти и 3. Направо ме хвърля в музика. Когато карам продължително на дълго растояние - със 100 - 4 атмосвери и малко нагоре, някой път показва 3 :shock:. Понякога като и дам газ например студена и доближа 2000 оборота - налягането пада, като я оставя на тихи - качва. Топла на празен ход държи - веднъж 3, веднъж 2, веднъж пада и на 1. Топла като карам със 100 и върна газта - качва, като подам рязко ... пада. Датчик ли да е или да се готвя да отварям мотора?
Трето - на място - като я изрежа - мърда и стрелката на скоростомера :shock:
Четвърто - когато спускам наклон - стрелката на бензина пада, дори и лампата светва, когато качвам наклон - стрелката показва повече от наличното. Резервоара ми го държа около половината пълен винаги.
Пето - Понкога лампата на АБС-а светка и си свети постоянно. Понякога вообще не свети при подаден контакт на тест. Иначе АБС-а работи. Пробвал съм го.
Ще се радвам на всеки отговор. Колкото и отчайващ да е. Обичам тая кола и съм готов да заробя още пари в нея, само и само да си я карам.
1.Като разхлабиш обтегача той сам ще опъне веригата колкото трябва и го притягаш пак.Това е.
2.Датчика ти се ебава.Щом не светва лампата за ниско налягане значи всичко е наред.
3.Нека мърда.Какво ти пука?
4.Когато бензина се събере в единия край на резервоара или в другия е нормално е да показва повече или по-малко.
5.Отиди на диагностика.
Значи колега имах първо предишния модел, а сега имам същата междинка и това, което мога да ти кажа от опита ми (общо шест години и малко карам 164) е следното:
1. И на двете им тропаха вергите - в сервиз ги притягаха, но изкарват около 15 хил.км. и пак се раздрънква. Ако веригата не е много разтегната и не са износени зъбните колела не е проблем (зависи колко точно хлопа) Карам вече така около 40 хил. км.
2. Налягането на маслото при нашите коли май си е някаква загадка - доста е писано по темата потърси с търсачката. Това, което знам, е че държат по-ниско налягане от повечето автомобили (датчика май мереше в други единици или нещо такова) На загрят мотор май нормалното беше 0,9 - 1,00 Знам, че датчик от Лада става и е по-верен
3. И на двете ми кочинки правеше същата мизерия с нивото на горивото - така си карам, повечко безин в резервоара :wink: Ако някой знае друг лек за този проблем не е зле да го сподели
4. ABS при мен на старата беше прекъснат кабел на предно колело. В даден момент се наместваше и ABS работи, но като светне лампата не работеше - датчика с кабела ставаше от някаква Омега
1.Като разхлабиш обтегача той сам ще опъне веригата колкото трябва и го притягаш пак.Това е.
2.Датчика ти се ебава.Щом не светва лампата за ниско налягане значи всичко е наред.
3.Нека мърда.Какво ти пука?
4.Когато бензина се събере в единия край на резервоара или в другия е нормално е да показва повече или по-малко.
5.Отиди на диагностика.
1.Къде точно се намира тоя обтегач? Нещо снимка поне?
2.Как точно се натяга - нямам никаква идея как се опъва верига?
3. Датчик какъв - ладов, ама колко се нарязва и номер на датчика за да знам какво да търся?
4. Еба*и, нормално ли е с половин резервоар да се плиска?
5. АБС-а ще бъде ревизиран още тая вечер мамка му и теле
:ranting:
п.п. Boby, прати на личто телефони, че смених карта и съм ги загубил? Аз ще ти пратя мтелски и глобулски ей сега.
manolito
19-05-2008, 18:58
Не мога да разбера що за проблем е това че при наклон показанието на резервоара се променя....? Съвсем нормално , нали си е един поплавак , който се движи от нивото на горивото. :idea:
Не мога да разбера що за проблем е това че при наклон показанието на резервоара се променя....? Съвсем нормално , нали си е един поплавак , който се движи от нивото на горивото. :idea:
Да ама е досадно, поплавък е и съм съгласен, че е нормално да се кандилка ама дава много голяма разлика в показанието :roll: На всички ли с 164-ки е така? При мен и двете го правиха тоя номер.
3. Датчик какъв - ладов, ама колко се нарязва и номер на датчика за да знам какво да търся?
Мисля, че Вирусалфа беше писал за ладовия датчик (сега се сещам, че той е с дизелова и не помня за бензинка или дизел ставаше въпрос). Ако искаш питай го на лични или ако някой друг знае точно какъв беше случая да сподели...
Виж казвам си и моето мнение без да претендирам за компетентност, ама сън разглобявал двигател.
1. Може да ти трака и от плъзгача вътре. По принцип за да го смениш трябва да свалиш поне главата. По принцип може и така да върви.
2.Мже наистина да е датчик. По принцип не е проблем да сложиш ладов. Просто вземаш стария носиш го на някой стругар и той ти прави резба. Аз бях свалял характеристиките на единия и на другия и щях да ги сравнявам и да пиша във форума, ама така и не ми е останало време. Обаче може и да ти се губи маса на таблото - щом ти играе стрелката на скоростомера. Но в крайна сметка е вярно, че щом не ти пресвятка сигналната лампа нямаш проблем. (не са много 164-ките на които им работи този датчик повярвай ми) Тук влиза и трето
4.За лампата не е много нормално, но най вероятно е някой кабел или самият поплавък, защото сигнализацията е доста инерционна и отработва бавно тези еволюции. Но и това не трябва да те притеснява. Просто е дразнещо
5. Наистина отиди на тест. За точен отговор си трябва тест. Просто при перкъснат датчик лампата си святка на тест и продължава да свети постоянно. А да не святка при контакт вече незнам.
Не знам откога гараш Алфа, ама това са дребни проблеми. Не се притеснявай ако караш, като мен има и по-големи, например двигател и доста други неща. Ама иначе е много здрава.
Първо :
- Много благодаря на всички за отговорите и коментарите. Особено на колегата Gligan - оказа се, че датчика на предно ляво кабела се държеше на 1 косъм. Смених конектора, сложих нов пластмасов протектор и няма вече проблем с АБС-а.
- Проблемите с веригата си остават. Гледах, гледах - не им разбирам аз на тез алфи и това е. Тропка си мам*а и де*** и незнам от къде да я натегна. На алфетата не тропаше така. :cussing: Дайте снимки, менюъл, и обяснения като на тъпагьоз на български ако може :oops: как да я натегна. Дразнииииииии.
п.п. Имам съмнения, че и клапани се обаждат? Пулове?
- Датчика - кой от многото е? :oops: Ладов за налягане нали? Да ходя да купя... Ако се окаже, че не е от датчика какво следва ?
Лагери? Маслена помпа?
За датчика - в м-на за руски машини казваш: "Искам датчик, за налягането на маслото на Лада, този тумбестия", продавача/ката ти отговаря :"Да имаме, 9-10 лв" . Плащаш, взимаш и си заминаваш доволен.
Резбата му е 14х1.25(може и х 1.5 да беше :gruebel: ) и трябва да стане 10х1. Вариант 1 - стругар срещу 5 лв ти я преправя(ако е неграмотник просто изгаряш с 5 лв и 1 датчик - за справка - мнението ми в темата за ремонти на 155 ). Вариант 2 - стругар за х или хх лв (не знам) ти прави къс преход от-към съответните резби. И нататък само директно си купуваш Ладов датчик и не се разправяш със стругари. Вариант 3 - с повече въображение и налични средства и инструменти си правиш сам груб, нетечащ преходник, който върши работа и пак, в бъдеще си купуваш само Ладов датчик и прескачаш "елемента" стругар.
За веригата/гите също мога да напиша много, но не знам дали е/са същото/щите като при 155.
За датчика - вече съм го купил и съм го дал да се прави. Дай инфо за веригата?
Прочети тази тема:
http://clubalfaromeo.com/forum/viewtopi ... sc&start=0 (http://clubalfaromeo.com/forum/viewtopic.php?t=12126&postdays=0&postorder=asc&start=0)
Това е болтчето - №14 при мен (малко врътнах картинката, че в е-пера е леко огледална на действителността). Ако застанеш пред двигателя се намира преди този болт, който е за планката на алтернатора. На терсене место е, но за сметка на това е труднодостъпен :lol: . Преди да го зачекнеш, виж дали ще ти е по-удобно да го докопаш с лула или с малко гедоре.
http://images26.snimka.bg/005904030-big.jpg
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.