PDA

View Full Version : ниво на маслото



mariio
19-05-2008, 13:07
колеги маслото на Двгателя на каква граница е най-хубаво да се държи,в един сервиз ми казаха да го държа на мах винаги а др 4е не е гот на мах.вие какво ще кагете алфа 146 1.6

dido76bg
19-05-2008, 13:28
поне за мене е най-добре малко над средата... колегите да кажат... но над макса ми се вижда малко странно...

blabla
19-05-2008, 14:42
Сигурно така за ти казали, защото се говори, че алфите малко подхарчват масло и да има в повече. На мене идеята да се държи на мах не ми се струва удачна, а за сега не забелязвам мойта да гори масло.
Малко над средата мисля, че е добре.

Moris_zh
20-05-2008, 10:24
Малко над средата. Дори и да ти гори повечко масло не е необходимо да я пълниш до мах. Наблюдавай я си доливай навреме.

CHIKI
20-05-2008, 13:48
над средата

Novachev
20-05-2008, 16:28
Значи трябва да се държи в границите тези граници не трябва да се преминават най добре е да е на средата но това е при лоложение че често проверяваш нивото на маслото ако забряваш да го проверяваш е по добре да е по нагоре за да е по сигурно алфите не горят масло повече от другитре автомобили стига с тези глупости. Ако държиш маслото на мах ще има повече масло в самия картер което трябва да се разплисква отъ коляновия валт.е. малко по трудно ще му е на вала да разплисква повечето масло,но ако е малко маслото(ако е кум минимума) по трудно ще се охлажда така че истината е някъде в средата.

StarChild
20-05-2008, 20:31
Моето е малко под максимума и мисля, че няма проблем.Обаче чак над позволеното ниво...няма смисъл. сследи си го редово и няма да има проблеми.

BillyBoy`
20-05-2008, 20:44
и как ще му е по трудно на вала да го разплисква колега такова нещо за първи път чувам :roll: маслото винаги на макс и тва е сичко друго са глупости :wink:

JORDI
20-05-2008, 20:45
Маслото се проверява при топъл двигател и не трябва да е извън посочените на щеката граници...т.е. някъде около средата! 8)

Novachev
20-05-2008, 21:32
и как ще му е по трудно на вала да го разплисква колега такова нещо за първи път чувам :roll: маслото винаги на макс и тва е сичко друго са глупости :wink:
Ами вземи прочети някой учебник като се смятат загубите в двигателя има вентилаторни загуби това не са загуби за въртене на вентилатори а за разплискването на маслото нали коляновия вал се върти в картера и разплисква маслото. Даже някой от хората които правят тунинг по двигатели полират рамената на коляновия вал и биелите за да намалят триенето с маслото до минимум и така на татък.

BillyBoy`
20-05-2008, 22:43
недеи ми дранкаи глупости моля те :wink: и недеи да изкривявяаш темата тука не става въпрос за тунинг ако беше така както казваш ти на алфата трябва да слагам не 4.5 литра масло със смяната на филтъра а примерно 4.2 литра и това за учебниците земи ги прочети ти малко баща ми е 40 години шофиор и никога не съм го виждал да си държи маслото нито на камиона нито на леката кола на половина винаги на максимума :wink:

tokata_pz_flex
20-05-2008, 22:53
Маслото трябва да е в границите , по средата , или милиметър над нея . Те затова са тия граници ... пък вие ако искате го изливаите и отвън по капака на мотора ...

JORDI
21-05-2008, 09:49
Маслото трябва да е в границите , по средата , или милиметър над нея . Те затова са тия граници ... пък вие ако искате го изливаите и отвън по капака на мотора ...
Да! За това са тези граници! Да не е под минимума,защото при недостиг на масло това е пагубно за живота на мотора! И да не е над максимума защото се намалява обема на картерното пространство и много често подлизва масло през семерини, О-пръстени и други каучукови уплътнения! Повечето течове по двигателите са именно от завишаване нивото на маслото! :?

dimo
21-05-2008, 10:10
Маслото никога не трябва да пада под минимума защото няма качествено смазване ,и да не минава над максимума, защото когато е повече налягането също е в повече и най-често го изхвърля от някъде примерно през семеринга на коляновия вал .Между другото подобна тема е напълно излишна защото в книжката на всеки един автомобил производителя е записал колко и какъв вид масло трябва да се слага в двигателя за да се радвате на дълга и безпроблемна експлоатация.

blabla
21-05-2008, 10:16
Маслото никога не трябва да пада под минимума защото няма качествено смазване ,и да не минава над максимума, защото когато е повече налягането също е в повече и най-често го изхвърля от някъде примерно през семеринга на коляновия вал .Между другото подобна тема е напълно излишна защото в книжката на всеки един автомобил производителя е записал колко и какъв вид масло трябва да се слага в двигателя за да се радвате на дълга и безпроблемна експлоатация.

Напълно подкрепям, тая тема е за ключ :)

mariio
21-05-2008, 19:13
значи в сервиза ми казаха че маслото да си го държа на мах.поради евентуално изръчкване на колат и ако е по малко маслото от макса.нямало толкова бързо да омасли хибаво и равномерно навсякъде и можело да се преебат повдига4ите и разпределителния вал.а за колата пише 4е събира 4,600литра алфа 146 1.6

Novachev
21-05-2008, 19:55
значи в сервиза ми казаха че маслото да си го държа на мах.поради евентуално изръчкване на колат и ако е по малко маслото от макса.нямало толкова бързо да омасли хибаво и равномерно навсякъде и можело да се преебат повдига4ите и разпределителния вал.а за колата пише 4е събира 4,600литра алфа 146 1.6
Тава е глупост нали има помпа която засмуква маслото и го праща маслената система под налягане тоя в сервиза део ти го е обяснил това нещо не е наясно изопщо с принципа на действие на двигателите.Под налягане се мажат всички лагери в двигателя разпределителните валове също се мажат под налягане повдигачите също с разплискване се мажат от части цилиндрите.

blabla
22-05-2008, 10:58
значи в сервиза ми казаха че маслото да си го държа на мах.поради евентуално изръчкване на колат и ако е по малко маслото от макса.нямало толкова бързо да омасли хибаво и равномерно навсякъде и можело да се преебат повдига4ите и разпределителния вал.а за колата пише 4е събира 4,600литра алфа 146 1.6

4.6 може да е за боксера, за 1.6 TS събира 4.2 литра масло.

mariio
22-05-2008, 11:04
значи в сервиза ми казаха че маслото да си го държа на мах.поради евентуално изръчкване на колат и ако е по малко маслото от макса.нямало толкова бързо да омасли хибаво и равномерно навсякъде и можело да се преебат повдига4ите и разпределителния вал.а за колата пише 4е събира 4,600литра алфа 146 1.6

4.6 може да е за боксера, за 1.6 TS събира 4.2 литра масло.
зна4и като е 4.2 толкова му се сипва а не по-малко

code
22-05-2008, 11:11
Хората са написали min и max което ще рече че на двигателя му дреме на биелата точно на кой милимитър е маслото в тия граници :lol:

viper70
23-05-2008, 00:24
А а ви е идвало на ум че, колкото повече масло има толкова по добре се охлажда мотора...... когато маслото е малко се загрява повече и става бързо на чорба.. когато е повече му трябва много време а картера си е оребрен и го охлажда :idea: в то я ред на мисли по студено масло по голям вискозитет по обро смазване и коляновият вал си плува в масло... ако някой е чувал за теорията на масленият клин. аз слагам винаги маслото на максимума и досега съм нямал проблеми.. проблеми има когато има малко масло :idea:

Novachev
23-05-2008, 07:43
Ако беше прочел внимателно а не между редовете щеше да видиш че ни е идвало .......

viper70
23-05-2008, 21:38
Ако си забелязал съм започнал изречението със А ви е идвало на ум..... а да не спамиме темата :)

Pinky
23-05-2008, 22:51
всъщност, не си започнал така

ivan dimitrov
24-05-2008, 04:21
---

code
24-05-2008, 08:11
Абе и на мене ми се стори невероятно коляновия вал да е в маслото ама викам айде да не се обаждам че може и да не съм компетентен да става въпрос за някакви нови модификации :lol: