View Full Version : Харчи масло само при извънградско
Много странни симптоми проявява моята кола. Когато карам само в града, не бута грам масло. Покарам ли по-силно извънградско, дори за 160 км маслото изчезва някакси :shock: . Течове няма никакви.
А дали не е от самото масло? Сипал съм Селения 20к, купено от ТиН - Дървеница.
Furious 155
21-05-2008, 16:46
Много странни симптоми проявява моята кола. Когато карам само в града, не бута грам масло. Покарам ли по-силно извънградско, дори за 160 км маслото изчезва някакси :shock: . Течове няма никакви.
А дали не е от самото масло? Сипал съм Селения 20к, купено от ТиН - Дървеница.
И моята така прави със Селенията! Смених маслото на 4к км, след като изгори над литър от него и сега с новото - не го бута! ;) Agip Rulezzz
Като караш на градско и къси разстояния ти меши бензин с маслото и за това ти се струва че не намалява.
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Като караш на градско и къси разстояния ти меши бензин с маслото и за това ти се струва че не намалява.
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Я се обоснови защо го прави само на градско, а не и на извънградско :lol:
С какъв вискузитет (плътност) е маслото?На колко километра е?Преди него с какво си го карал?Колко средно кил.минаваш в градът като не гасиш колата?Кога забеляза проблема?
Selenia 20К е 10w40....
А Куулио познаваме се и аз си мислех, че ще пробваш едно обслужване с Аджип(нали като взе 155цата) да видиш как е ,но явно си решил със селения.... Ако решиш знаеш как да ме намериш та.... :P
Иначе не мога да кажа нещо съществено по темата... Furious също сподели мнение и аз съм на това :)
нищо й няма на колата
дори мога да се хвана на бас от къде хвърля маслото щото ако го гори ще гори и на градско
:wink:
кольо бате зами кажи обаче колок литра на 1000 отиват
ПП ако съм прав в рпедположенията си квото и масло да сложи се тая ще е :wink:
зелен HPX ! проблема е решен.
зелен HPX ! проблема е решен.
Ама да разбира се масло 20w50Api SJ клас ...даже може и по-дебело да си сложи..Може и грес, че да не го пипа никога!
...Направо да слага M10Д....
Може да пробваш и други масла...На пазара няма само селения....Ако щеш дори Mobil, мотул, кастрол и т.н...Айде аджип няма да го включваме...
Иначе специален поздрав...
http://www.fl.com.tr/
пак да ви кажа че няма нищо общо със самото масло? :idea:
пак да ви кажа че няма нищо общо със самото масло? :idea:
Защо?
Ако маслото е гадно...
Ако двигателя е износен...
Как да няма?
Защото ти май смяташ, че има теч, но може и да не е така
A ние примерно имаме съмнения, че като го кара извънградско просто в по-високи темп. режими и го изпарява... :roll:
не ми се спори
98% съм сигурен от къде е
но все пак трябва да видя колата
после може и на вързано да се хванем :wink:
хм тътей не съм много съгласен има си значка маслото какво е. като смених тъпата селения почна да го харчи наполовина. тя не тъпа де ми тука явно само боклуци има... та пак го изхвърля ама не ми издухва по 1л до морето(в една посока!!!) а по 200-300млл.
иначе колега нема се плашиш тя алфата ако не губи масло значи е свършило;)
За всички масла важи, че трябва да поработят известно време за да достигнат оптималните си характеристики. Затова при по-износени двигатели след смяна на маслото първите 1000км разхода е по-голям.
В града на къси разтояния маслото е студено и съответно по-гъсто за това и разхода е по-малък.
При мен за първите 1000км след смяната долях 0,5л. масло, а през следващите 1200км ми е изгорила по малко от 100гр. Маслото е холандско Крооне - 10В40 - полусинтетично.
Аз имам друга теория..... Мойта кола и трябват бая обороти на 5-та 130км/ч - 4000 оборота. А нали маслото 10w/40 при високи обороти си променяше вискузитета ли или нещо там и го гореше. За това на нашите коли им дават Selenia Racing 10w/60 , Дето на високи обороти не го гори.
Моята е същата.... 6000км градско не мръдна това масло и после 900км до истамбул и обратно и 300Мл долях.
хм тътей не съм много съгласен има си значка маслото какво е. като смених тъпата селения почна да го харчи наполовина. тя не тъпа де ми тука явно само боклуци има... та пак го изхвърля ама не ми издухва по 1л до морето(в една посока!!!) а по 200-300млл.
иначе колега нема се плашиш тя алфата ако не губи масло значи е свършило;)
да бе това отделно
но просто на дълъг път си го фърля и сам знаеш защо и от къде много добре :P
ма тука децата спорят та ще ги оставя да си блъскат главите :lol:
Furious 155
22-05-2008, 10:56
хм тътей не съм много съгласен има си значка маслото какво е. като смених тъпата селения почна да го харчи наполовина. тя не тъпа де ми тука явно само боклуци има... та пак го изхвърля ама не ми издухва по 1л до морето(в една посока!!!) а по 200-300млл.
иначе колега нема се плашиш тя алфата ако не губи масло значи е свършило;)
да бе това отделно
но просто на дълъг път си го фърля и сам знаеш защо и от къде много добре :P
ма тука децата спорят та ще ги оставя да си блъскат главите :lol:
Кажи сега: клапана на вариатора ли? семеринг на коляновия ли? или тапите на разпределителните валове?!
както написах по-горе трябва да се види колата първо
но 99% съм убеден че проблемът не е в маслото :lol:
Интересно как ли изглежда двигател от който се е изляло 1л масло и дали човека няма да обърне внимание на такъв теч преди да пише.
Така, мерси на всички, взели отношение.
Търтея ще му досаждам на айсиктира докато разкрие кво има напредвид :lol: .
Венци, ще турнем Агип следващата смяна, недей да си толкоз припрян, ще подплашиш клиентите :lol: .
Не мога да определя точно колко ми харчи :oops: , но по мои изчисления- около литър на 1000 :roll: .
тя моята така започна, 60 000 км карах като селянин извънградско, не гореше, още 40 000 км изкара горейки масло само извънградско, но като стигна разход софия - шумен в двете посоки над 1 литът масло, направих основен ремонт на мотора. сега вече не гори и върви малко повече и карам с 10/60. Мисля, че си прецаках мотора сам като карах с масло 10/40 и нон стоп 5- 6000 оборота. 10/40 не става за бързо каране всеки ден, то е за градско. От тук нататък само 10/60 или 20/60
Така, мерси на всички, взели отношение.
Търтея ще му досаждам на айсиктира докато разкрие кво има напредвид :lol: .
Венци, ще турнем Агип следващата смяна, недей да си толкоз припрян, ще подплашиш клиентите :lol: .
Не мога да определя точно колко ми харчи :oops: , но по мои изчисления- около литър на 1000 :roll: .
Има ли развитие по твоя проблем???
Така, мерси на всички, взели отношение.
Търтея ще му досаждам на айсиктира докато разкрие кво има напредвид :lol: .
Венци, ще турнем Агип следващата смяна, недей да си толкоз припрян, ще подплашиш клиентите :lol: .
Не мога да определя точно колко ми харчи :oops: , но по мои изчисления- около литър на 1000 :roll: .
Има ли развитие по твоя проблем???
Развитието - след още 3-4 000 км, като хвърля това масло и сложа друго :D .
GammaRay
02-06-2008, 10:26
Aбе ако гори масло със сигурност има проблем.Ай да не ви казвам, че до Франция и обратно, маслото не беше мръднало!!!Ама колата ми е на 120 к км френско каране и обслужване :)И на мен Типото в града не ми гореше, ама до Бургас 1 л!Оказаха се две скъсани гумички на клапани.
п.с В този форум много не ми вярват, ама карай хахах
manolito
02-06-2008, 17:16
И аз съм със същият проблем..... , но не си правя изобщо илюзии че мотора ми не е одухан. :roll: Никой не се престраши да каже.....например износени сегменти , което си е най вероятно за големия разход на масло. :idea: Но ако искате вярвайте си , че има вълшебни масла , които ще намалят разхода. :D :wink: Основен ремонт му е майката , колкото и страшно да звучи. :twisted:
зелен HPX ! проблема е решен.
Ама да разбира се масло 20w50Api SJ клас ...даже може и по-дебело да си сложи..Може и грес, че да не го пипа никога!
...Направо да слага M10Д....
http://www.fl.com.tr/
Да ама през жегите през август при скорост 220 продължително температурата на маслото не надминава 100 гр , а на двигателя 97-98гр и не го консумира.
при мен има теч от клапана на вариатора - целия маншон от вътрешн страна е олят с масло и се стича под рейката на инжекцията.
kkkrisss
09-12-2008, 10:03
както написах по-горе трябва да се види колата първо
но 99% съм убеден че проблемът не е в маслото :lol:
В крайна сметка какво се оказа? Има ли решение на проблема?
Мда. Тумбестият датчик за нлягане на маслото - от него течеше.
chenkette
10-12-2008, 00:39
Интересно, тече от датчика за налягането на маслото и то осезаемо при извън градско каране? :hi_temerature:
The_Game
10-12-2008, 01:06
Картерна вентилация ???/
При мен над 2литра и половина за 9 000км
Маслото в момента е миш маш каквото намеря съм доливал :Suicide:
Ама да разбира се масло 20w50Api SJ клас ...даже може и по-дебело да си сложи..Може и грес, че да не го пипа никога!
...Направо да слага M10Д....
Може да пробваш и други масла...На пазара няма само селения....Ако щеш дори Mobil, мотул, кастрол и т.н...Айде аджип няма да го включваме...
Иначе специален поздрав...
http://www.fl.com.tr/
:Suicide: ДА АЗ НАПРИМЕР КАРАМ С MOBIL SYNT S 5W40 И СМ МНОГО ДОВОЛЕН ОТ СМЯНА ДО СМЯНА СМ ДОЛЯЛ НЕ ПОВЕЧЕ ОТ 200ml
:Suicide: ДА АЗ НАПРИМЕР КАРАМ С MOBIL SYNT S 5W40 И СМ МНОГО ДОВОЛЕН ОТ СМЯНА ДО СМЯНА СМ ДОЛЯЛ НЕ ПОВЕЧЕ ОТ 200ml
Да и аз карам с 5в/40 и е много по-добре с това масълце...По скъпото масло хем пази двигателя, хем е доста по добре през зимата... Има и нещо друго. Всеки си мисли че като е 5в./40 ще го харчи повече двигателя... Това е така но ако става въпрос за много износени двигател иначе няма разлика, даже напротив може по-малко да го гори колата:) Аааа и с по тънко масло колата има по-добър разход на гориво :)
Furious 155
11-12-2008, 20:58
хубаво де - защо тогава производителя на двигателя предписва да се кара с 10W40, а не с 5W40?
хубаво де - защо тогава производителя на двигателя предписва да се кара с 10W40, а не с 5W40?
Дай ми един чисто нов автомобил 2008г. за Б-я който производителя задължава обслужване с 10в40 ????..
Иначе самия вискозитет се определя според географ. положение също така...Няма автомобил в студените части на Русия да се кара с 10в40...Там няма и с 5в40 хихи...
За източна европа и Италия и средна европа 10в40 е с достатъчен добър вискозитет и качества за всезонна употреба, но зимата е ясно на всички че 5в/40 е по-добре... А и лятото и изобщо, но пак си зависи от двигателя....
Баси колко ми е трудно да пиша тази нощ ама...:yawn:
Друг фактор. Когато нашите коли са излизали от завода 92-97г. цената на маслата с вискозитет 5в40(пълна синт) е била тройно-4но по висока.... В момента тази разлика е едва двойна...
Има и още ама едвам пиша...Общо взето факторите са: година на производство(нашите са дърти кочини), огрмни разлики в цените, географско положение...
Та :):razz:
Furious 155
12-12-2008, 09:33
Дай ми един чисто нов автомобил 2008г. за Б-я който производителя задължава обслужване с 10в40 ????..
Та :):razz:
Да де ама нов автомобил е с нов двигател, който е съвсем друга разработка, т.е. няма нищо общо с двигателите правени през 90-те! Допуските са им съвсем други и е нормално да са с други изисквания към маслата?
Но на мен въпроса ми беше - Защо да се слага 5W40, като производителя на мотора казва да се ползва 10W40???
Не е ли опасна даже една такава промяна???
Най- много да спестиш малко гориво с новото масло. :) По- добър студен старт. Аз лично мисля, че всичко под 10W и всичко над 40 също става- примерно 0W60 или 5W50 ако има. :) Мое мнение.
Да де ама нов автомобил е с нов двигател, който е съвсем друга разработка, т.е. няма нищо общо с двигателите правени през 90-те! Допуските са им съвсем други и е нормално да са с други изисквания към маслата?
Но на мен въпроса ми беше - Защо да се слага 5W40, като производителя на мотора казва да се ползва 10W40???
Не е ли опасна даже една такава промяна???
Ти сам го каза за старите ни коли и двигатели...
Иначе и тогава не е имало проблем да се кара с 5в/40 10в60, 5/60 и т.н. но е ставало въпрос за многоооо по скъпи масла :)
Както каза Дидод с 5в/40 по-добър студен старт, и по малък разход на гориво :) Опасност друга няма...Ако е много изтормозен двигателя просто ще губи маслото... А и по хубавото масло остава по добър мазителен слой :)
Ти сега ако недай си боже правиш основен ремон пак ли ще сложиш 10в40?
Аз ще продължавам да си карам с по-скъпи и хубаво масло зимата... 5в/40 :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.