Log in

View Full Version : Вентилатор за охлаждане на двигателя!



crazy_dude_
03-06-2008, 23:40
Изведнъж спря да работи, бях и на климатик. Колата загря, но я видях на време, не можах да я прегрея, но сигурно се прецака климатика :(:(
Няма изгорял бушон, не можах да разбера какво стана. Някой има ли идея??????

Furious 155
03-06-2008, 23:42
виж датчика дето е на радиатора, че той пуска перката мисля и ако е заминал - там е грижата!

crazy_dude_
03-06-2008, 23:46
виж датчика дето е на радиатора, че той пуска перката мисля и ако е заминал - там е грижата!

Този датчик ми го сменяваха преди 2 месеца...
Дали се е прецакал климатика???...спря да духа студено :(:(

Furious 155
04-06-2008, 00:01
[quote="Furious 155":2rbfsbm9]виж датчика дето е на радиатора, че той пуска перката мисля и ако е заминал - там е грижата!

Този датчик ми го сменяваха преди 2 месеца...
Дали се е прецакал климатика???...спря да духа студено :(:([/quote:2rbfsbm9]

Ако не пуска перката - не охлажда фреона- налягането му се повишава над допустимото от един датчик дето следи за това и спира компресора. Тя датчик е с двойно действие и следи и за прекалено ниско налягане - тогава пак не пуска компресора. А колкото до тоя температурен датчик, като гледам изписаното из форума, по-добре втора ръка здрав, от колкото нов такъв. Оригиналния е направо незаменим. Колегата kris11 беше сменял няколко пъти и първия такъв датчик беше изкарал малко над половин ден!!!

mimo_
04-06-2008, 11:48
Замери реостатите приятел!

Alexanderbb
04-06-2008, 13:31
Даваш колата на контакт, откачаш буксата от датчика и даваш крачетата на късо с един кабел. Ако завърти значи е датчика. после откачаш кабелчетата от реостатите и тях ги даваш на късо, ако завърти значи вината е в тях. А понеже е спрял изведнъж по-време на работа може да е и реле. Обаче ако изключиш и него остава само или скъсан кабел или моторчето на перката. С две думи тръгваш по веригата и ще намериш къде е мизерията

ванката
04-06-2008, 16:35
Сигурен ли си че си гледал правилният бушон?При мен бушонът на перката е върхо самото реле а то е под кората вляво от волана. :roll:

Alexanderbb
04-06-2008, 16:49
Сигурен ли си че си гледал правилният бушон?При мен бушонът на перката е върхо самото реле а то е под кората вляво от волана. :roll:

Само ще заблудиш колегата така. На 2,5 TD бушоните на перките са 2 защото перките също са 2. И се намират като дигнеш капака на около 6 см от дебитомера. 2 големи по 40А. Италианците са посели електрическите елементи където им е паднало така че за всеки модел най-добре да се гледа книжката кое къде е. За справка релето на първа скорост е под малкия капак в купето а за втора е зад десния фар.

crazy_dude_
11-06-2008, 23:54
Моята не е TD, колега:) бензин е:)
Оказа се, че са били бушончетата, които са отпред при двигателя. В една кутия са с някви релета...смениха ги и сега всичко е наред :))

Furious 155
12-06-2008, 00:08
Моята не е TD, колега:) бензин е:)
Оказа се, че са били бушончетата, които са отпред при двигателя. В една кутия са с някви релета...смениха ги и сега всичко е наред :))
:th_up:

kris11
13-06-2008, 22:01
Моята не е TD, колега:) бензин е:)
Оказа се, че са били бушончетата, които са отпред при двигателя. В една кутия са с някви релета...смениха ги и сега всичко е наред :))

Не знам кои реленца са ти сменили , но едното / за вентилатора/ е баш релище -даже си има вътре и платка с SMD монтаж. Миналото лято му баех по спойките с микропоялниче :wink: 8Вт от Конрад

DJ
16-06-2008, 08:38
Извинявам се че използвам на колегата темата, но аз имам подобен проблем:
След като климатроника не работеше и реших да отида да го заредя, но като отидох при момчето тои отчете 6 атмосфери и ми каза че фреон си имам и имам някакъв друг проблем и ме посъветва да отида на електричар и отидох и тои се въртя-сука.........успя да пусне компресора на сила(което означава че тои работи)но така и не откри какъв е проблема. Та мисълта ми е подлежат ли на диагностика тези климатроници?и имате ли идея от каде да започна?в четвъртък ще идвам до София мойе и там да ме насочите?
П.С. Трудно е да се кара Алфа в малък град(село) като моето......
Колата е от подписа ми 155-1.9ТД :?

kris11
17-06-2008, 22:12
при Бобо за диагностика. Ще ти се покаже кода за неизправност.
за да го е пуснал - значи е пуснал принудително ел.муфата на компресора. Ако е така значи не идва 12В до ел.муфата. причини ; предпазител , скапано реле, неизправен пресостат /той е в 1 цилиндър левия преден калник . Може да е затлачен филтъра или конденз. може да не ти се пуска и вентилаторът на радиатора. По принцип при пунат климатроник трябва да заработи вентилатора при палене след 2-5 сек на 1 ва степен. Той пък се командва от дачика на радиатора и голямото реле в кутийката на радиатора/ като се застане с/у двигателя се пада в лявата част на кожуха на вентилатора. Капачката е с 2 щипки / стискаш и зидърпваш/. Миналата година имах проблеми с това реле /под капачката му има платка SMD монтаж и там презапоявах/

DJ
17-06-2008, 23:13
при Бобо за диагностика. Ще ти се покаже кода за неизправност.
за да го е пуснал - значи е пуснал принудително ел.муфата на компресора. Ако е така значи не идва 12В до ел.муфата. причини ; предпазител , скапано реле, неизправен пресостат /той е в 1 цилиндър левия преден калник . Може да е затлачен филтъра или конденз. може да не ти се пуска и вентилаторът на радиатора. По принцип при пунат климатроник трябва да заработи вентилатора при палене след 2-5 сек на 1 ва степен. Той пък се командва от дачика на радиатора и голямото реле в кутийката на радиатора/ като се застане с/у двигателя се пада в лявата част на кожуха на вентилатора. Капачката е с 2 щипки / стискаш и зидърпваш/. Миналата година имах проблеми с това реле /под капачката му има платка SMD монтаж и там презапоявах/
Вече питах Боби-33(той работи заедно с Бобо в Екстриим Тунинг)и Бобо му казал че не може да направи нищи за климатроника на 155-цата защото тои се самодиагностицирал.......и показвал единствено 2 грешки(моя не показва грешки).....Иначе мерси за съвета ти предполагам че ще ми е полезен :wink: