View Full Version : Прекъсване на мотор 1.8 т.с.8клапана на студено
cobra_11
08-06-2008, 21:10
Здравейте . От скоро имам 155ца и проблема веднага се появи . Та проблема е следния : при студен мотор независимо от околната температура ,при подаване рязко на газ мотора неще да поеме даже изпуква в колектора и трябва да го напомпам 3-4 пъти за да поеме . Ходих на диагностика , по скоро ми закачиха тестер и ми казаха че ламбда сондата ми е за смяна , аз много не им повярвах /единстваната грашка която беше записана беше 'Няма сигнал за скоростта на автомобила '.Та реших да се пробвам аз да си я оправа .За проба смених дебитомера / пукането изчезна/ , свещи , кабели , температурен датчик , облепих маркуча от дебитомера до дросела с силикон , потенциометър на дросела , рейка с дюзи +налягане на гориво , измерих компресия 10 атм. на 4те цилиндъра, почистих доста букси и релета и т.н. Но уви проблема си остана . Молбата ми е ако някой от вас се е сблъскал с такъв проблем да подскаже какво да правя . Много се кефя на колата обаче тоя проблем ме дразни . Мерси предварително .От София съм .
alfa1551.8ts130
08-06-2008, 21:16
Кой ти смени дебитомера сам ли си го сложи.
cobra_11
08-06-2008, 21:36
Здрасти . Дебитомера си го монтирах сам / не изглежда да е голяма философия / почистих му буксата , и вътре го позабърсах внимателно да не счупя датчика за температура на всмуквания въздух .
Ми то май наистина остава само ламбдата :roll:
Здравейте . От скоро имам 155ца и проблема веднага се появи . Та проблема е следния : при студен мотор независимо от околната температура ,при подаване рязко на газ мотора неще да поеме даже изпуква в колектора и трябва да го напомпам 3-4 пъти за да поеме . Ходих на диагностика , по скоро ми закачиха тестер и ми казаха че ламбда сондата ми е за смяна , аз много не им повярвах /единстваната грашка която беше записана беше 'Няма сигнал за скоростта на автомобила '.Та реших да се пробвам аз да си я оправа .За проба смених дебитомера / пукането изчезна/ , свещи , кабели , температурен датчик , облепих маркуча от дебитомера до дросела с силикон , потенциометър на дросела , рейка с дюзи +налягане на гориво , измерих компресия 10 атм. на 4те цилиндъра, почистих доста букси и релета и т.н. Но уви проблема си остана . Молбата ми е ако някой от вас се е сблъскал с такъв проблем да подскаже какво да правя . Много се кефя на колата обаче тоя проблем ме дразни . Мерси предварително .От София съм . :wink: :wink: Ти си подменил цялата кола бре :!: Що не хванеш и да я закараш в нормален сервиз и да ти решат проблемите :!: Като правиш опити да я ремонтираш сам само задъбочаваш проблемите :idea:
alfa1551.8ts130
08-06-2008, 22:57
Тва е най-голямата глупост която съм чувал "смяната на дебитомер не е философия".ДА НЕ Е ЦЯЛА НАУКА Е :D .Бягай на свестен сервиз и дебитомер повече не сменяй сам без последваща диагностика.Ти си си побъркал еку-то с тия интервенции.Както го описваш ми прилича много на дебитомер обаче не е вкаран в час щото мислиш че не е философия.
Тва е най-голямата глупост която съм чувал "смяната на дебитомер не е философия".ДА НЕ Е ЦЯЛА НАУКА Е :D .Бягай на свестен сервиз и дебитомер повече не сменяй сам без последваща диагностика.Ти си си побъркал еку-то с тия интервенции.Както го описваш ми прилича много на дебитомер обаче не е вкаран в час щото мислиш че не е философия.
Сподели и с непросветените, какво му е научното и как "се вкарва в час", моля? Благодаря, предварително :roll: .
mimouzunov
09-06-2008, 10:13
Ако така се побъркваше електрониката от пипане по дебитомера ,моита значи от лудницата не трябва да излиза :lol:
Дали е сигурно, че е от ламбдата :roll: . Моята със заминала ламбда си работеше равномерно, но харчеше 18/100 :evil: .
alfatras
09-06-2008, 17:34
Тва е най-голямата глупост която съм чувал "смяната на дебитомер не е философия".ДА НЕ Е ЦЯЛА НАУКА Е :D .Бягай на свестен сервиз и дебитомер повече не сменяй сам без последваща диагностика.Ти си си побъркал еку-то с тия интервенции.Както го описваш ми прилича много на дебитомер обаче не е вкаран в час щото мислиш че не е философия.
:shock: :lol: Не шашкай колегата!
alfa1551.8ts130
09-06-2008, 21:09
:lol: :lol: :lol: :clapping: Абе чудя се що така аз не се заяждам с никой,пък вие веднага скочихте.Не искам да шашкам колегата просто го насочвам към сервиз и то свястен.Всеки е патил от майстори така че айде да не спорим дали е елементарна смяната на дебитомер.А з говоря от опит щото като го взех моя си го смених сам втора ръка беше и 2 дена колата беше ужасна после поулегна и вече като я закарах в бокса и като изчистихме натрупаните грешки и колата полетя така че не винаги се получава веднага да заспи колата.
155 1,8 8клапана не е ли 129 коня?
При мен проблема беше същия. Смених свещи и кабели , но не би и най-накрая отидох на диагностика. Там ми казаха , че всичко е ок а пукането и чуденето е поради запушени дюзи. Все още не съм ги почистил , но ако ти можеш да го направиш пиши какъв е резултата!Успех!
Не е от дюзи колегата от Бс е със същия проблем и е чистил дюзи.
Ламбдата е..... Доста 155 имат такъв проблем.... А при мен най-странното е че е частичен... на седмицата веднъж а понякога хич ?!?
За голямо съжаление не е и от ламбда,дюзи и тем. датчици ! Този проблем го имат повечето ТС.
alfa1551.8ts130
10-06-2008, 19:00
Значи всички дето караме ТС да се примирим.Кажи ти имал ли си такива проблеми и от какво са били.Аз си мислих че мойта се е оправила след смяна на дебитомер но уви :( .Вече не знам какво да правя.Беше добре два дена и пак старата песен на нов глас.
истината е че триябва след студен старт да се остави колата
да поработи малко 3- 4 мин
и после детската болест изчезва :lol: :wink: :wink: :wink:
155 forewer :go:
cobra_11
10-06-2008, 21:17
Здравейте алфисти , мерси за отговорите . Оставам с впечатлението че 155-та без това прекъсване и замисляне няма да е това което е :). Мисля си че все на някои алфата му не прави такива мизерии . Аз лично не се отказвам само че видим колко време . До нови срещи.
Тази болест се мъча да я лекувам отдавна, но уви! Прави ми този номер и на 155 и 156.
Да , но този проблем не е при всички 155-ци. При моята го нямаше и после се появи, а при предната ми 155-ца въобще не го е имало :?
При мен го имаше отдавна. Сега паля и изчезвам :go: . Няма 3, няма 5 мин., зима или лято. Лекарството се казва (в моя случай) 100 октанов бензин. 95 в днешно време, явно е малко по-зле от някогашния 86, навремето.
Абе аз имам една теория.... Ама искам първо да видим какво ще стане и тогава да споря....
Та ламбдата нали има нагревател..... На мен ми казаха че ми е изгорял Та на студен двигател прекъсва и се дави и вуни на бензин... а в момента в който загрее става перфектна дори на бензин не мирише...
И всъщност ако просто нагревателя на ламбдата не се захранва...... може да е така... Интересното е че при мен не е постоянно а понякога
Furious 155
11-06-2008, 17:45
Абе аз имам една теория.... Ама искам първо да видим какво ще стане и тогава да споря....
Та ламбдата нали има нагревател..... На мен ми казаха че ми е изгорял Та на студен двигател прекъсва и се дави и вуни на бензин... а в момента в който загрее става перфектна дори на бензин не мирише...
И всъщност ако просто нагревателя на ламбдата не се захранва...... може да е така... Интересното е че при мен не е постоянно а понякога
Ако ти е изгорял нагревателя светва лампата на инжекциона и записва грешко в компютъра дето ние можем да си я прочетем с нашите версии на колите! Отделно тая болест нещо не ми е ясна на мен... като е студен мотора аз над 2000 не го карам - туй е ... отделно че прекъсване няма, а сякаш мотора не е толкова силен като е студен - така го усещам аз, в момента в който мина 75 градуса и нагоре и няма помен от ефекта! Отделно че ламбдата дори с подгряване и трябват поне 5 минути работа да стигне оптималната си температура!!!
И на двете коли съм сменял ламбди,няма разлика в сутрешното палене. Докато не загреят 40-50 гр. се мъчат хаиваните (празните обороти са бетон 900)
Сменял съм свещи,кабели,тем.датчик,термостат,чист.дюзи,ламбда .
На диагностика не мога да я закарам студена,но топла всичко си е 6
Проблема е често срещан и обсъждан в доста теми, но на някой да му направи впечатление, че колегата споменава и "пукане" в колекторите ?
Ако ти е изгорял нагревателя светва лампата на инжекциона и записва грешко в компютъра дето ние можем да си я прочетем с нашите версии на колите! Отделно тая болест нещо не ми е ясна на мен... като е студен мотора аз над 2000 не го карам - туй е ... отделно че прекъсване няма, а сякаш мотора не е толкова силен като е студен - така го усещам аз, в момента в който мина 75 градуса и нагоре и няма помен от ефекта! Отделно че ламбдата дори с подгряване и трябват поне 5 минути работа да стигне оптималната си температура!!!
Ама аз не мога да разбера защо не го прави постоянно при мен.
А и студена до 2000 оборота не може да се кара.... дърпа се пука патка УЖАС , и това е веднъж на няколко дена ?!?!?!?!
И друго ми е интересно.... Ако карам 10-20 Км със 180-190 и след това намаля на 120-130 ми светва лампата и самодиагностиката показва Ламбда !?!?!?!? А като я вързахме на компютър беше на около 60 градуса всичко си беше перфектно......
alfa1551.8ts130
12-06-2008, 19:03
Стига с тия детски болести,да не караме деца караме зверчета кой малко(145)кой голямо(166) няма значение.Не мога да се съглася че всички са така.За всичко трябва да има причина ама айде де открийте я.Аз не мога преди два дена беше ужас днес лети направо още на 50 градуса.Абе кола с характер,аз за тва я обичам толкова много щото никога няма да ми доскучае с нея важното е че на пътя не ме е оставила.
Аз съм я карал студена на диагностика и тогава ми казаха за дюзите
Furious 155
12-06-2008, 22:05
Ако ти е изгорял нагревателя светва лампата на инжекциона и записва грешко в компютъра дето ние можем да си я прочетем с нашите версии на колите! Отделно тая болест нещо не ми е ясна на мен... като е студен мотора аз над 2000 не го карам - туй е ... отделно че прекъсване няма, а сякаш мотора не е толкова силен като е студен - така го усещам аз, в момента в който мина 75 градуса и нагоре и няма помен от ефекта! Отделно че ламбдата дори с подгряване и трябват поне 5 минути работа да стигне оптималната си температура!!!
Ама аз не мога да разбера защо не го прави постоянно при мен.
А и студена до 2000 оборота не може да се кара.... дърпа се пука патка УЖАС , и това е веднъж на няколко дена ?!?!?!?!
И друго ми е интересно.... Ако карам 10-20 Км със 180-190 и след това намаля на 120-130 ми светва лампата и самодиагностиката показва Ламбда !?!?!?!? А като я вързахме на компютър беше на около 60 градуса всичко си беше перфектно......
Виж си тръбите след дебитомер-а! И при мен имаше подобни случки!
Furious 155
12-06-2008, 22:06
Ако ти е изгорял нагревателя светва лампата на инжекциона и записва грешко в компютъра дето ние можем да си я прочетем с нашите версии на колите! Отделно тая болест нещо не ми е ясна на мен... като е студен мотора аз над 2000 не го карам - туй е ... отделно че прекъсване няма, а сякаш мотора не е толкова силен като е студен - така го усещам аз, в момента в който мина 75 градуса и нагоре и няма помен от ефекта! Отделно че ламбдата дори с подгряване и трябват поне 5 минути работа да стигне оптималната си температура!!!
Ама аз не мога да разбера защо не го прави постоянно при мен.
А и студена до 2000 оборота не може да се кара.... дърпа се пука патка УЖАС , и това е веднъж на няколко дена ?!?!?!?!
И друго ми е интересно.... Ако карам 10-20 Км със 180-190 и след това намаля на 120-130 ми светва лампата и самодиагностиката показва Ламбда !?!?!?!? А като я вързахме на компютър беше на около 60 градуса всичко си беше перфектно......
Виж си тръбите след дебитомер-а! И при мен имаше подобни случки! Също така и гумените уплънения към входните колктори!
Стига с тия детски болести,да не караме деца караме зверчета кой малко(145)кой голямо(166) няма значение.Не мога да се съглася че всички са така.За всичко трябва да има причина ама айде де открийте я.Аз не мога преди два дена беше ужас днес лети направо още на 50 градуса.Абе кола с характер,аз за тва я обичам толкова много щото никога няма да ми доскучае с нея важното е че на пътя не ме е оставила.
колега мислия че обарка малко темата ама караи :wink:
alfa1551.8ts130
13-06-2008, 19:00
Що така реши че съм я объркал.Чудна работа :shock:
Огледай гумените втулки на смук. колектор за пукнатини. обикновенно се пада винаги отдолу за да не се вижда. Смяната им е гадост купи си червячни скоби преди смяната.
vencislav_vitan4ov
20-06-2008, 00:20
90% е дебитомра вупреки че е сменен.пробваи да извадиш кабела за температура на мотора ако се форсира без проблем е или ламбда или дебитомер или двете
А може ли да попитам какво общо има дебитомера със температурата на двигателя..... И ако е дебитомер то тогава на топла кола не трябва ли да мирише на бензин? При мен на нищо не мирише!!
Здравейте на всички ето ме и мен в тази тема...проблема явно не е само при TS моята е боксер от подписа ми ии това като е студена мда попрекъсва и т.н. ама и това пукане в колекторитето понякога не е само като е студена и се появява най-вече при рязка гас замисля се ......аз нямам дябитомер доколкото разбрах затова го изключваме...и лошото е че от много неща има логика да е ко това с уплътненията ми харесва ще го погледна щото пуканетпо е едно такова сякаш наистина дърпа отнякъде въздух странно е .........ако има някои друг решил проблема да споделя то маи е доста обширен и често срещан а аз се притеснявах че е нещо само на мен
Rider_alfa155
03-02-2009, 22:46
във интерес на истината и при мен наскоро се появи нещо подобно но не мога да кажа че е прекъсване по скоро...мммм умаля за части от секундата преди да набере като я настъпя и ми го е правило за последния месец два пъти
аз например почистих буксите на инжекторите и преди време един колега от тука ми спомена да си погледна датчика на хол щото доста мизерия се натрупва по него
та след обстоино почистване на тези съоръжения и лека профилкатика на комутаторите с контактен спреи и за сега проблема ми го няма да чукна на дърво, явно не при всички ТС го има този проблем или просто при мене не се е появил точно този за които говорите вие дай боже и да не ми се случва де иаче за препукването според мене колата дърпа от някъде въздух, не ми се е налагало да се боря с дебитомери и ламбди до сега така че не съм много вещ
DJ Vladic
03-02-2009, 23:12
Аз пък, имам такова нещо но си мисля че е хронично и не му обръщам внимание и свикнах с него.Проблема е следния.. като подам газ на студен двигател колата се замисля малко.. и после тръгва; леко излашква.Другото е че лятото на хладно (вечер) при каране на отворени прозорци.. се усеща миризма на бензинец, която се засилва при рязко подаване на газ.Дали и мойто ще е таквоз нещо... Ламбда или дебитомер? Или са си така колите.Нормално е ДВГ когато е студен да не върви толкова и да има подобни неща.
The_Game
03-02-2009, 23:45
Аз пък, имам такова нещо но си мисля че е хронично и не му обръщам внимание и свикнах с него.Проблема е следния.. като подам газ на студен двигател колата се замисля малко.. и после тръгва; леко излашква.Другото е че лятото на хладно (вечер) при каране на отворени прозорци.. се усеща миризма на бензинец, която се засилва при рязко подаване на газ.Дали и мойто ще е таквоз нещо... Ламбда или дебитомер? Или са си така колите.Нормално е ДВГ когато е студен да не върви толкова и да има подобни неща.
Toва не е нормално.
Стегни си маркучите за бензина при тръбичката на инжекторите, да не се запалиш.
А за прекъсването препукването и давенето ХИЧ НЕ Е НОРМАЛНО.
След настройка на дебитомера от един колега в Пазарджик с жълто 156 :go: :Tease: проблема изчезна. Палиш при - 10 пускаш съединителя при 2000 оборота и тръгваш с въртене на гуми.
Като цяло мотора се отпуши след интервенцията.
:beer:
Наскоро изведнъж се появи проблема в много тежка форма, оказа се че се е отхлабила скобата която стиска маркуча, от колектора, за дебитомера.
Стехнахме скобата всичко беше 6 и след седмица отново започна да прави така, но в лека форма.
Тези дни ще почистя всички контакти и ще проверя обстойно маркуча, дане се е появила някоя пукнатина, ще ресетна и ECU то да не е записало някаква грешка
Проблема явно не е само на ТС-ките защото и при мен е същото положението.И аз съм почти сигурен,че проблема е във контактите на буксите.Малко да се постопли и мисля да чистя наред,че сега не ми се занимава.Въпреки,че лично при мен проблема най-вероятно е от маншоните на смукателните колектори,защото имам 2 пропукани и може би просмуква от там.
novalfist
04-02-2009, 02:48
И аз ако може само да добавя, че най-лесно проверката дали засмукват колите ни въздух се прави със сапунена пяна. За целта разбивате в едно шише малко веро с вода докато се получи пяна и след това внимателно с четка за боядисване намазвате всичко от дебитомера назад и наблюдавате дали отнякъде засмуква.
cobra_11
04-02-2009, 09:19
Проблема на италиянските а-ли и в частност на Алфите е швабската електроника . На Гоуфовете не работи както трябва, та на Алфите ли :chair: Проблема с пукането и прекъсването още го има ,не ми прави впечатление вече . Тия дни колата влиза в бокса за обезглавяване , може да изкочи нещо свързано с проблема . Ако излезе , ще споделя своевременно . :go:
При мен този проблем беше от заминал комутатор на едната бобина.
The_Game
04-02-2009, 14:56
При мен този проблем беше от заминал комутатор на едната бобина.
И това го има. Пробвайте двигателя само на една бобина после само на другата.
мм офф незнам откъде да пробвам то може да са много неща само не се занимаваите с дебитомера аз го нямам пък имам тея неприятности на студен двигател така че......
Моята откакто я имам (вече 2г.) никога не съм бил особено доволен от вървенето на студен двигател в ниските обороти. В момента е горе-долу добре, но пак се осеща някакъв лаг при подаване на гас в ниските-първо се "замисля" замалко и после ускорява.
Другото е, че се усеща леко придърпване при изравняне на оборотите. Незнам дали се нарича точно така, но това е когато след подаване на гас, колата вече е набрала колкото трябва за това положение на гаста и не може да набере повече без да се даде още гас и трябва да задържи оборотите в това положение-примерно да караш на 2000 об. без да засилваш или намаляш, а да ги поддържаш. Странното е, че всичко това става доста осезаемо ако колата се загаси и отново се запали на студен двигател. Примерно паля, тръгвам, след 400-500м. спирам, гася и когато отново запаля и тръгна, тогава се проявява най-силно. Това, което знам със сигурност е, че имам поне един изгорял канал на едната бобина, може би някои от свещите са за смяна, а има и вероятност бензиновия филтър да не е сменен при първоначалното обслужване (въпреки, че ме таксуваха за смяна, но те и за смяна на ремъка на динамото и климатика ме таксуваха, а не беше сменен и преди няколко дни сам си го смених и като видях стария в какво състояние е едва ли някога е сменян).
lulin racing
07-02-2009, 10:37
Според мен проблема на колегата пуснал темата е в задръстени инжектори и запушени горивни пътища,дебитомер не е 101% поне за мен... сменявал съм 5 такива!!!! Просто няма друго логично обяснение. Мойта го прави същия номер.... като студена и тръгна, газта до доло тя се чуди напред ли назад ли да тръгне.... Малко преди да стигне 90 градуса проблема изчезва! Специялно в скоро време като й изчистя инжекторите и горивнте пътища ще пусна тема дали проблема е изчезнал ;-)
Според мен проблема на колегата пуснал темата е в задръстени инжектори и запушени горивни пътища,дебитомер не е 101% поне за мен... сменявал съм 5 такива!!!! Просто няма друго логично обяснение. Мойта го прави същия номер.... като студена и тръгна, газта до доло тя се чуди напред ли назад ли да тръгне.... Малко преди да стигне 90 градуса проблема изчезва! Специялно в скоро време като й изчистя инжекторите и горивнте пътища ще пусна тема дали проблема е изчезнал ;-)
Бе нали ви писах - при мен симптомите бяха абсолютно същите. Оказа се изгорял комутатор и изключен вариатор. После вървеше перфектно - топла, студена, високи, ниски, ускоряваше, не се давеше.
lulin racing
07-02-2009, 18:29
Това може ли да се разбере ако се закачи да се види комп. ?
Това може ли да се разбере ако се закачи да се види комп. ?
Мне, трябва да се мери с осцилоскоп. Доколкото ми е известно, диагностичната апаратура показва само, че не стига ток до свещите, но не показва причината - дали е изгоряла бобина, комутатор или нещо друго.
The_Game
09-02-2009, 01:53
Мне, трябва да се мери с осцилоскоп. Доколкото ми е известно, диагностичната апаратура показва само, че не стига ток до свещите, но не показва причината - дали е изгоряла бобина, комутатор или нещо друго.
За няколко минути ще размениш местото на двете бобини и ще видиш дали е от бобината или от комутатора.
И аз имах този проблем, с комутатора, същите симптоми.
Смених комутатора и беше пушка, наскоро пак започна да прави така, и както казах един колега от ПЗ ми обогати малко горивната смес и колата литна и спря да прави така.
(Просто прескочи няколко зъбчета на пружината)
И направо колата се съживи вкарваш я в лютеницата на 2 ра и на 3 те превърташе гуми.
Наскоро продъних гърнетата някъде
cobra_11
09-02-2009, 20:33
Колега The_Game , споменаваш че са ти обогатили горивната смес . Би ли споделил за невежите като мен , как става тоз номер ? Благодаря предварително .
The_Game
09-02-2009, 21:16
Колега The_Game , споменаваш че са ти обогатили горивната смес . Би ли споделил за невежите като мен , как става тоз номер ? Благодаря предварително .
Завърта се "кръгчето" от долу на дебитомера, премествата се с 1-2 зъбчета и сместа става по-богата.
Незнам в коя посока, не го правих аз.
Но с половин оборот на пълна газ пушеше доста черно, беше кеф с бензинка да пропушваш черно :go:
А колко 20/100 харчеше?:evil:
The_Game
09-02-2009, 22:38
А колко 20/100 харчеше?:evil:
В интерес на истината при нормално каране, си имаше нормален разход, предполагам най-много с 0.5-1 литър да се е покачил, разхода, но не съм усетил, нещо по сериозно.
Иначе като караш и върнеш на ниска предавка и изцедиш до край от зад правеше мнооого готина пушилка.
?
Абе нали сте гледали в You tube и на божурище бегачките как мятат яко черен пушек от зад ? е същото :go: !
Доста хора като ги изпреваря после ми викат, деба и дизела много върви :whip::whip::whip::whip:
При мен този проблем беше от заминал комутатор на едната бобина.
Мне, трябва да се мери с осцилоскоп. Доколкото ми е известно, диагностичната апаратура показва само, че не стига ток до свещите, но не показва причината - дали е изгоряла бобина, комутатор или нещо друго.
С голямо закъснение се включвам по тази тема, но да споделя за бъдещи търсения. При мен се появи придърпване при тръгване, до 2000 оборота - след това не се усеща. На празен ход, при плавно подаване на газ на място се усеща най-добре. При потегляне се случваше да изпука, но рядко. Не взех мерки, докато не загубих запалване на 2ри и 3ти цилиндър. За да се прибера откачих буксите на дюзите на въпросните цилиндри. Тръгвам да правя диагностика сам по ред - бобини - комутатори - компютър. Откачих буксата на едната бобина - тя е с 3 пина. Средния е общ, крайните са за всяка отделна бобина в тялото. Взех една крушка без цокъл, като за габарит, изправих изводите и ги забодох на буксата на мястото на бобината - първо на 1ви и 2ри пин, после на 2ри и 3ти. При работещ двигател. На едното място крушката присветва, на другото - не. Закачих обратно буксата към бобината, и направих същото с буксата на другата бобина. И резултата беше същия. Т.е. - не се изключва възможността за дефект в бобина, но разбрах, че не се управляват от комутаторите. (Комутатора може да се повреди от дефектна бобина) Малко по-трудно проверих дали компютъра подава сигнали на комутаторите. Всяко едно от двете тела "комутатори" съдържа два комутатора. При мен не работеха 2 еднакви половини. Свалих двата комутатора, и с кабели вързани към пиновете на комутаторите с помощта на парчета шлаух, вързах двете работещи половинки на мястото да един комутатор. Двигателя запали всички цилиндри. Преместих кабелите на буксата на другия комутатор - също запали всички цилиндри. Убедих се, че са комутаторите със сигурност. Стамболийски 155 - 48 лв/бр. С всички работещи свещи придърпването и припукването изчезнаха.
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.