PDA

View Full Version : Реле Клаксон



stanic
09-06-2008, 10:57
Извинявам се на модераторите ако има такава тема, търсачката ми даде 2-а отговора,но те са за 145 и 156 и не ме устройва.
Та мисалта ми е кое е релето за бибитката(клаксона),къде стои по точно защото както знаем имаме две пищялки под бронята и двете са свързани с отделни кабели с маса и фаза.
Свалих ги,защото на баловете ми замина клаксона, давам ги на 12 волта и се остановява,че само едната(пищялка) работи слизам пак под бронята мера с мултицет жичките като човек натиска клаксона вътре а мултито показва 0.00 и реле не цъка
Отварям бушоното табло под волана, но има доста релета на който не намирам обозначение кое за какво е.

ако някой може да помогне ще съм много благодарен

Колата е тази от подписа ми
благодаря предварително!!!

Alfa166
09-06-2008, 15:59
бушона за клаксона се намира в предния ляв калник провери ли него??

stanic
10-06-2008, 10:41
не не съм колега мерси ще го разкача да погледна.а кажи тогава за релете трябва ли да цъка смисал чували се?или не?при теб как е ?

Alfa166
10-06-2008, 10:57
не съм обърнал внимание дали се чува реле, но ако ти е изгорял бушона мисля, че е нормално да не го чуваш :wink:

stanic
10-06-2008, 11:39
ок ще проверя и ще пиша подробно

S@gittarius
11-06-2008, 18:59
И предпазителят (F4) и релето (R2) се намират в кутията (В3) в предния ляв калник.
Виж прикачения файл.

stanic
12-06-2008, 15:25
колега хиляди благодарности за инфото веднага щом намеря свободно време ще я оправя :big_bow_down:

е тва е-ясно,кратко и изчерпателно

stanic
15-06-2008, 22:47
мерси колеги проблема е отстранен беше негово величество бушона гръмнал,релето си цъка след подмяната на бушона монтирах и клаксона и никакав проблем. :go:

малко трудоемко го монтирах но нали съм си по трудните работи та лежах 1 час докато завия болта №13 който държи клаксона за предната маска.
:handshake: :th_up:

ecotronic
20-11-2011, 18:26
Да не пускам нова тема, ще попитам тук.

Не съм привърженик на употребата на клаксон, но днес един пред мен беше позадрямал на светофар. Натискам в средата - дуки. Натискам където е символа за клаксон - свири. Така ли трябва да е или ми прекъсват контакти по волана? Освен това клаксонът фабрично едно или дву - тонален е (с една или 2 пищялки)? При мен се чува само една.

Pepko-Bepko
20-11-2011, 22:01
Почти всички италянки имат дву-канален клаксон.Сравнен с на други коли е в пъти по-добре чуващ се.

kiko73
22-11-2011, 09:34
Да не пускам нова тема, ще попитам тук.

Не съм привърженик на употребата на клаксон, но днес един пред мен беше позадрямал на светофар. Натискам в средата - дуки. Натискам където е символа за клаксон - свири. Така ли трябва да е или ми прекъсват контакти по волана? Освен това клаксонът фабрично едно или дву - тонален е (с една или 2 пищялки)? При мен се чува само една.

С две е колега, ама едната свири когато си иска - все пак е италянка :ban:

zihni
04-08-2012, 16:42
Наскоро започна да ми гори бушона на клаксона още с първото натискане, още преди да успее да свирне. Смяна на бушон не помага(5 опита). Откачвах ту едната пищялка ту другата, също не помага.
Моля, помагайте! Някой има ли идея къде да търся решение?

ecotronic
04-08-2012, 20:50
Наскоро започна да ми гори бушона на клаксона още с първото натискане, още преди да успее да свирне. Смяна на бушон не помага(5 опита). Откачвах ту едната пищялка ту другата, също не помага.
Моля, помагайте! Някой има ли идея къде да търся решение?

Най-вероятно има късо съединение по веригата между релето и пищялките. Търси протъркана изолация и допрял до корпус кабел. Тръгни да проследяваш от пищялките в посока към релето.

zihni
05-08-2012, 16:31
Не забелязах оголен кабел, още повече кабелите са допълнително подсилени с допълнителни оребрени тръбички и едва ли през тях ще се оголят, т.к. същите не изглеждат да са деформирани и с нарушена цялост. Огледът изключва частта в купето, защото там нещата не са на открито и работата става сложна. Дали да не поразглобя волана да огледам?

ecotronic
05-08-2012, 18:01
Не забелязах оголен кабел, още повече кабелите са допълнително подсилени с допълнителни оребрени тръбички и едва ли през тях ще се оголят, т.к. същите не изглеждат да са деформирани и с нарушена цялост. Огледът изключва частта в купето, защото там нещата не са на открито и работата става сложна. Дали да не поразглобя волана да огледам?

Отвори блока с релето (там, където ти гори и предпазителя) и прекъсни проводника към пищялките конектор B пин 10 (ограденото в червено):

http://snimki.be//store/1/551344178627.jpg


След това натисни клаксона и чуй дали релето цъка. Ако цъка и не гори предпазителя, търси късо съединение по проводника от пин 10 до пищялките.

zihni
06-08-2012, 17:40
Не можах да се ориентирам, кое е конектор B пин 10. Там е истинска джунгла от кабели, не видях означен конектор В.
Но ми хрумна да импровизирам и откачих буксите и на двете пищялки и, о, изненада - релето започна да си цъка с натискането на волана. Кабелите не съм пипал. Сега как ще предложите да продължа?

ecotronic
06-08-2012, 17:50
Щом при откачени кабели от пищялките релето цъка и не гори предпазителят, много вероятно е да имаш дефектирала пищялка (не е невъзможно и двете да са дали фира, но е по-малко вероятно). Така че закачайки ги една по една и следейки кога гори предпазителя, ще установиш коя от двете е проблемната.

И друго........сигурен ли си, че предпазителят за клаксона който ти гори(F 4) е 15 амперов?

zihni
06-08-2012, 18:10
Вече ги закачах една по-една, но и в двата случая горя предпазителя. Предполагам, че съм случил карък - и двете да са умрели едновременно. Всъщност едната сработи няколко пъти, сега и двете изгарят предпазителя от първо натискане, преди да успее да свирне.
Почти съм сигурен, че е предпазителят за клаксона. Даже сложих 25 амперов, но е някакъв фалшив и визуално има същото сечение с 3 амперов. Изхабих цяло блистерче, като ги сменях.
Изглежда ми като повредени свирки. На тях има ли какво да им се човърка/поправя? Или да търся други/нови?

ecotronic
06-08-2012, 19:38
Не съм ги разглобявал, но принципно вътре има по една бобина, която дефектира като в резултат от прегряване се нарушава изолацията между намотките и така те дават накъсо. В резултат на това работният ток през пищялките става много голям и предпазителят гори. Ако успееш да ги разглобиш и пренавиеш въпросните бобини, ще решиш проблема. Но не знам дали си струва труда.
Добре е преди всичко да си сигурен, че въпросният предпазител е наистина за ток по-голям или равен на 15 А. В противен случай, примерно ако предпазителят е някакво менте и реално е 5 или 10 амперов, може да гори и с изправни пищялки.

zihni
07-08-2012, 15:45
Благодаря, колега за ценните съвети. Струва ми се вече съм на крачка от решаването на проблема. Първ ще взема истински предпазител, и ако не заработят ще търся нови пищялки.

Dany_iv
13-08-2012, 22:35
Здравейте.
Да се включа и аз по темата с клаксоните...
Някой знае ли къде се намира релето и предпазитела на 164?
Под таблото доколкото видях не са?
Благодаря и поздрави.

zihni
30-08-2012, 08:20
Колегата ecotronic се оказа напълно прав. Още с първото си предположение. По-нататък аз го подведох неволно, защото не забелязах проблема. Едва вчера забелязах, ме зъбното колелце на фаровете е затиснало кабела към клаксона към гредата на шасито и прави късо. С ръка да го сложа там няма да се получи сигурно, но дяволът си няма друга работа. Добре, че не стана по-голяма беля...
Благодаря колега. Шестица от мен за познанията и отзивчивостта! Да си жив и здрав!