PDA

View Full Version : Помощ за мотор



HooL
10-06-2008, 00:47
Те така взех категория "А", а си нямам ни най-малка представа от мотори :) . Та ако може да ми дадете някакви акъли какъв мотор да взема до 250 кубика, защото толкова ми е позволено сега и някъде до 2000 лева пистов :) . Мерси предварително.

Stoyan Georgiev
10-06-2008, 00:57
защо само 250 ?

иначе на априлиа, и освен това suzuki NSR и yamaha TZR - това съм чувал поне, че е добро за начинаещи

HooL
10-06-2008, 00:58
защо само 250 ?

иначе на априлиа, и освен това suzuki NSR и yamaha TZR - това съм чувал поне, че е добро за начинаещи

Защото до 21 години само до толкова ми е позволено :( след 21 колкото искаш може. Не го знам от кога е така ама ...... :roll:

Stoyan Georgiev
10-06-2008, 01:02
е на мен и тук във форума и иначе ми казаха , че това ограничение пък отдавна го няма ???? :?: :idea:

HooL
10-06-2008, 01:11
Хммм ми тоя галфон моя инструктор що ми го спомена ? :roll: Е ся ще се поразровя да видя дали още е така :?


--> 2. Водач, който притежава правоспособност за управлени на МПС от категория " A ", има право да управлява мотоциклет . Мотоциклет е дву- или триколесно моторно превозно средство с кош или без кош, който има двигател с работен обем над 50 куб.см.. Към мотоциклетите се приравняват и дву- или триколесните превозни средства с обем на двигателя до 50 куб.см, но които имат конструктивно максимална скорост над 45 км/ч. При триколесните МПС масата им без товар да не надвишава 400 кг. Кандидатите трябва да са навършили 18 години, а за мотоциклет над 350 куб.см - 21 години.

HooL
10-06-2008, 13:45
Eеее :( никой ли не разбира от мотори тука да даде акъли :)

Mind_Control
10-06-2008, 13:56
Хонда 250 кубикова, 4 тактова- CBR примерно..

Intrepid
10-06-2008, 14:17
Според мен идеалния 1-ви мотор за тия пари е Aprilia Rs 125. За до 2000лв можеш да си намериш доста читава машинка на 7 - 8 години а и не изглеждат много зле :wink:

Като отиваш да си купуваш/избираш мотора задължително отиди с някой който разбира от мотори особено ако е двутактов :!: Има много трикчета които да замажат състоянието на двутактовите двигатели което води до неприятни изненади...

Ако имаш още конкретни въпроси питай... така на изуст ми е тегаво :D

П.С задели някой лев и за хубава каска :!:

PEPI-2ALFA
10-06-2008, 14:35
...освен това suzuki NSR ...
NSR не е ли Хонда :?:

ital_fen
10-06-2008, 15:01
Eеее :( никой ли не разбира от мотори тука да даде акъли :)

От към здравина, ЯМАХА ФЗР 250 кубика е железен мотор. За вървене също е много добре. Аз имах форсирания двигател до 18000 оборота и останах много доволен. Мисля че е подходящ избор за първи мотор. Много добре ускорява и спира а това е много важно. Малко са старички но пък са качествени. Ако намериш читава ФЗР си заслужава да я вземеш :)

bushiDO
11-06-2008, 12:32
в мобилете има една Aprilia RS 250. за 2000 бона. това чудо май е над 50 коня и върви учудващо добре

acko88
11-06-2008, 14:32
Априлята е много добър избор,чудесен външен вид а понавървява доста!Колега ако те притесняват куките и затова искаш да се впишеш в ограничението на категорията за годините ти,просто несе притеснявай а си вземи голям мотор,патрулните коли на КАТ нямат право да гонят мотористи има го с закон,а в знак на уважение се спира само на полицай с мотор което до сега неми се случвало да видя полицай мотористи да спират друг моторист просто се поздравяват и нищо друго,но ако искаш първо да се понаучиш да караш негледай какво сам писал по горе :lol:

AlfaRomeo
11-06-2008, 14:41
За първи мотор не е зле Сузуки Бандит ;) не 400 а 250 който е ;) Просто и да паднеш със него,което е неизбежно почти,колкото и добър да си ;)
Се намират части,няма да те е яд за него,пък и след това може да се продаде.

Внимавай и разумно карай,знам че е тръпка но някой път ще те е яд,ако паднеш еи така от нищото ;)

Stoyan Georgiev
11-06-2008, 14:54
[quote="Stoyan Georgiev":18bm5u8f]...освен това suzuki NSR ...
NSR не е ли Хонда :?:[/quote:18bm5u8f]

:oops: да де - хонда нср, а сузуки имаха някакъв с подобно звучене на името

jorko
11-06-2008, 15:01
Те така взех категория "А", а си нямам ни най-малка представа от мотори :) . Та ако може да ми дадете някакви акъли какъв мотор да взема до 250 кубика, защото толкова ми е позволено сега и някъде до 2000 лева пистов :) . Мерси предварително.
Взел си някаква категория и не знаеш какво можеш да караш с нея ? :shock:

Виж тука какво са написали хората , пък ако успееш да се ориентираш , ще черпиш :)

Чл. 150а. (Нов - ДВ, бр. 43 от 2002 г., в сила от 26.04.2002 г.) (1) За да управлява
моторно превозно средство, водачът трябва да притежава свидетелство за управление,
валидно за категорията, към която спада управляваното от него превозно средство.
(2) За определяне правоспособността на водачите моторните превозни средства
се делят на следните категории, различни от тези по чл. 149, обозначени с латински
букви:
1. категория М - мотопеди;
2. категория А - мотоциклети;
3. категория B - автомобили, чиято допустима максимална маса не надвишава
3500 кг и броят на местата им за сядане, без мястото на водача, не превишава 8; към тях
може да се прикачва ремарке с допустима максимална маса не повече от 750 кг;
допустимата максимална маса на състава не надвишава 3500 кг; допустимата
максимална маса на ремаркето не може да надвишава масата без товар на теглещото
превозно средство;
4. категория С - автомобили, различни от тези от категория D, чиято допустима
максимална маса надвишава 3500 кг; към тях може да се прикачва ремарке с допустима
максимална маса не повече от 750 кг;
5. категория D - автомобили, с изключение на тролейбусите, предназначени за
превоз на пътници, с над 8 места за сядане, без мястото на водача; към тях може да се
прикачва ремарке с допустима максимална маса не повече от 750 кг; към тази категория
се приравняват и съчленените автобуси; прикачването на ремарке към съчленен автобус
е забранено;
6. категория B+Е - състав от пътни превозни средства с теглещо моторно
превозно средство от категория В и ремарке, когато:
а) допустимата максимална маса на ремаркето надвишава 750 кг;
б) допустимата максимална маса на ремаркето надвишава масата без товар на
теглещото превозно средство;
7. категория С+Е - състав от пътни превозни средства с теглещо моторно
превозно средство от категория С и ремарке с допустима максимална маса над 750 кг;
8. категория D+Е - състав от пътни превозни средства с теглещо моторно
превозно средство от категория D и ремарке с допустима максимална маса над 750 кг;
9. категория Т - колесни трактори (Ткт) и тролейбуси (Ттб); към тази категория
се приравняват и трамвайните мотриси (Ттм).
(3) В рамките на категориите А, В, С, D, С+Е и D+Е, може да бъде издавано
свидетелство за управление на моторни превозни средства с ограничена валидност,
която се отразява със следните кодове:
1. код 72 (подкатегория А1) - мотоциклети с работен обем на двигателя не
повече от 125 куб. см и с максимална мощност не повече от 11 kW;
2. код 73 (подкатегория В1) - триколесни и четириколесни моторни превозни
средства с електрозадвижване или с двигател с вътрешно горене с работен обем над 50
куб. см и с конструктивна максимална скорост над 45 км/ч, чиято маса без товар не
надвишава 550 кг (в случай на електрозадвижване не се включва масата на
акумулаторните батерии);
3. код 74 (подкатегория С1) - товарни автомобили с допустима максимална маса
над 3500 кг, но не повече от 7500 кг; към тях може да се прикачва ремарке с допустима
максимална маса не повече от 750 кг; при което допустимата максимална маса на
състава не трябва да надвишава 7500 кг;
4. код 75 (подкатегория D1) - автомобилите за превоз на пътници с повече от 8
места за сядане, без мястото на водача, но не повече от 16 места за сядане, без мястото
на водача; към тях може да се прикачва ремарке с допустима максимална маса не
повече от 750 кг;
5. код 76 (подкатегория С1+Е) - състав от пътни превозни средства с теглещо
моторно превозно средство от категория С1 и ремарке с допустима максимална маса
над 750 кг; допустимата максимална маса на състава не трябва да надвишава 12 000 кг;
допустимата максимална маса на ремаркето не трябва да надвишава масата без товар на
теглещото превозно средство;
6. код 77 (подкатегория D1 + E) - състав от пътни превозни средства с теглещо
моторно превозно средство от категория D1 и ремарке с допустима максимална маса
над 750 кг, когато допустимата максимална маса на състава е не повече от 12 000 кг;
допустимата максимална маса на ремаркето не трябва да надвишава масата без товар на
теглещото превозно средство; ремаркето не се използва за превоз на пътници.
Чл. 151. (Изм. - ДВ, бр. 43 от 2002 г., в сила от 26.04.2002 г.) (1) (Доп. - ДВ, бр.
51 от 2007 г.) Минималната възраст за издаване на свидетелство за управление на
моторни превозни средства или за замяна на свидетелство по чл. 162, ал. 6 е:
1. 16 години - за управление на моторно превозно средство от категория М;
2. 17 години - за управление на моторно превозно средство от категориите Ткт
(колесен трактор), А1 и В1;
3. (изм. - ДВ, бр. 22 от 2007 г.) 18 години - за управление на моторно превозно
средство от категориите А, В, В+Е, С1 и С;
4. 20 години - за управление на моторно превозно средство от категория С1+Е;
5. 21 години - за управление на моторно превозно средство от категориите С+Е,
D1, D, D1+Е, D+Е, Ттб (тролейбус) и Ттм (трамвайна мотриса).
(2) (Доп. - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) Свидетелство за управление на моторни
превозни средства се издава от органите на Министерството на вътрешните работи на
лице, завършило основно образование, което е физически годно да управлява моторни
превозни средства за съответната категория, преминало е обучение за водач на моторно
превозно средство и за оказване на първа долекарска помощ и е успешно издържало
изпит за водач на моторно превозно средство.

Stoyan Georgiev
11-06-2008, 17:57
мда, както и ми бяха казали - няма ограничение на кубиците вече, при това от няколко години

Fanatic_TwinSpark
11-06-2008, 21:03
най-добрите зверчета 250 кубика са италианските
Каджива Мито е идеален мотор!даже прилича на Дукати Дезмоседичи :)

sabrax
11-06-2008, 22:17
Моито мнение е просто да пропуснеш раздела 125,250 кубика.Невиждам смисъла от това да си купиш мотор с 20.8к.с. които ще ти омръзне след 2 седмици и 4 дена и после ще се чудиш как да го продаваш.Защото повярваи малките мотори под 600 кубика трудно се продават.Ако аз сега бях на твоето място щях да си взема една шестотинарка и щях да я карам с респект и малко страх.И всичко ще си доиде от самосебеси :D

HooL
11-06-2008, 23:18
Aми колеги кво да ви кажа :roll: и на мен ми се искам много кубици ама до сега, като съм карал само скутери и чат-пат симсони как да се кача на такава машина :frown: малко ме е страх да не се пребия някъде. Несъм чак толкова луд, че да не ми пука :D

HooL
11-06-2008, 23:18
Aми колеги кво да ви кажа :roll: и на мен ми се искам много кубици ама до сега, като съм карал само скутери и чат-пат симсони как да се кача на такава машина :frown: малко ме е страх да не се пребия някъде. Несъм чак толкова луд, че да не ми пука :D

Intrepid
12-06-2008, 00:17
Щом вече няма възрастови ограничения най-добре е колега да се мяткаш на една 600-ца :wink: а и щом имаш страх и не си ненормален всичко би трябвало да е ок.... проблемите започват когато започваш да се надценяваш. А и на всичкото отдолу според мен са твърде много главоболията ако почнеш да сменяш моторите

ital_fen
12-06-2008, 08:33
Aми колеги кво да ви кажа :roll: и на мен ми се искам много кубици ама до сега, като съм карал само скутери и чат-пат симсони как да се кача на такава машина :frown: малко ме е страх да не се пребия някъде. Несъм чак толкова луд, че да не ми пука :D

Колега, трябва много внимателно да си прецениш възможностите. Защото един мотор 250 кубика варира от 25 до 60 коня! НО един 600 кубиков е над 100 коня. Тези коне за кола са добре, пък смятай за мотор? Ако не си карал голям НЕДЕЙ си взима. Със страх не се учи да се кара, вземи си 250 да свикнеш, и после без никакъв проблем ще караш и 1000кубика.