PDA

View Full Version : Проблем с климата и перката на радиатора



Gligan
12-06-2008, 14:14
Перката на радиатора се включва само когато колата загрее дори когато включа климатроника и въте вее топло. Почва да си духа студено когато се включи проклетата перка. Някакви идеи? :roll:

Boby
12-06-2008, 17:55
Нещо не разбрах какви са ти оплакванията от перката :gruebel:

Като пуснеш климатика перката на радиатора трябва да се включи с известно закъснение. :gruebel:

Gligan
12-06-2008, 23:41
Трябва да се включва ама не го прави. Перката се включва само когато колата загрее. Като пусна климата перката се включва за малко (а понякога въобще не го прави), изключва и повече нъц - само като загрее кочината. С други думи перката не се включва, за да охлажда радиатора с фреона. Преди се включваше на включен климатик без да е загряла колата, а сега не го прави и климатика духа студено само като засиля колата или като загрее и се включи перката, перката охлажда мотора и спира, съответно спира и студеното.

Boby
13-06-2008, 20:28
Ясно :D Прегледай си буксите на пресостата/мисля,че беше червената/ и кабелчето което влиза в релето за перката/кафява трябва да е/.Ако всичко е наред значи пресостата ти е прецакан.Ако не искаш да го сменяш можеш да я направиш да се включва заедно с компресора,което е добър вариант за охлаждане на фреона,но и ще върти понякога без да има нужда. :roll: Аз в момента така съм я направил.

Gligan
15-06-2008, 13:19
Значи за съжаление не знам кое е пресостат и кое е релето на перката (мнооого съм зле с тоците и жиците) ако можеш да ми опишеш по-точно къде се намират.... :roll: Между другото вчера си работеше нормално и всичко си беше ОК, но не знам докога. Забелязах и още нещо когато перката и климатроника си работят нормално перката се включва да охлажда мотора малко след като стреклата подмине 70 градуса на таблото. А когато се скапе системата, перката се включва да охлажда мотора след като стрелката на таблото стигне следващото деление след 70 градуса много идиотско :hmm:

Boby
15-06-2008, 14:10
Значи проблема ти е някоя жица или лош контакт на някоя букса.Релето се намира над десния фар дясното като застанеш пред колата.Пресостата е вързан на тръбата на климатика която е над кутията за филтъра на климатика. /ебати обяснението написах . :hmm: :gruebel: /Дано ме разбереш.Има една червена и една бяла букса с по 2 кабелчета.Не помня коя беше за перката.Трябва да е кафяв кабела.Едната е за компресора другата за перката. :roll:

MaVrUt
16-06-2008, 18:01
абе да не отварям нова тема да питам , тоя маркуч дали не е за климатика за да може да духа в купето, щото не мога да намеря каде тряя да влезне пък и като пусна климата нищо не духа, даже на макс. , и това кабелче дето не е влкючено никаде за каде е , намира се до "бачонката" за хидравличната течност(мисля) ако знаете дали тоа маркуч е за да духа в купето кажете каде да го вържа шото вече не се издържа ф теа жеги ! :sickness:

MaVrUt
16-06-2008, 18:06
нещо не мога да кача снимките, начи маркуча поне на мене ми е под маркуча за водата , и тоя не закачения маркуч влиа в купето !

Gligan
17-06-2008, 15:23
Разбрах, тия дни като се поосвободя ще се набутам под капака и ще пиша какво съм направил (за сега си работи както трябва, но ще си поиграя с контактния спрей)

Gligan
16-08-2008, 14:34
За съжаление не можах да пробвам съвета на Боби, защото леко ми смазаха колата и до сега беше на тенекеджия. Тенекеджията разбра за проблема и препоръча некъв майстор. Оня след като ми обясни, че пресостата и не знам си какъв управляващ блок са изгорели вързал компресора да върти посотянно (дори и да е изключен климатроника) на интервал от 17 сек., защото така трябвало да бъде. НО сега компресора работи 17 сек. и в колата е хлад, но спира компресора и 17 сек. се включва перката на радиатора и в колата е жега (през това време духа се едно си на парно). Моля Ви дайте някой който наистина разбира или ако някой от вас може да помогне, защото ми писна вече. За съжаление нямам физическа възможност да си я правя сам в момента, а и с жиците не съм много на ти.

Gligan
16-08-2008, 14:36
А и не знам как е вързал компресора, но като се включи и цеди целия ток - до сега поне нямаше такъв проблем.

didod
16-08-2008, 18:21
Ами... За пореден път се убеждавам, че с 'майстори' много може да си изпати човек... В тая кола има КЛИМАТРОНИК и той командва компресора- не някакви си 17 секунди или други глупости. Времето за включено и изключено положение на компресора зависи от външна температура, зададена температура, температура в купето, температура на издухвания въздух и разбира се- от налягането на фреона в системата (което се следи от пресостата). Съвета ми е- иди при хора, дето правят САМО климатици/ климатроници, за да стане ясно какъв ти е проблема с колата:small_cry:...

Alexanderbb
17-08-2008, 09:53
Колко мъка има по този свят. как пък този "майстор" разбра че е гръмнал пресостата и управляващия блок без да се вре по кабелите поне половин ден. А за тези 17 секунди направо нямам думи. Сигирно е фен на "17 мига от пролетта". Да не е инсталирал някой таймер от бомба да ги отчита.
Колега иди при някой който разбира и не слушай глупости. Предполагам че ти е заминал пресостата и само с неговата смяна ще се оправят нещата

PEPI-2ALFA
17-08-2008, 17:58
Перката се включва само когато колата загрее. Като пусна климата перката се включва за малко (а понякога въобще не го прави), изключва и повече нъц - само като загрее кочината. С други думи перката не се включва, за да охлажда радиатора с фреона.

Имах същия проблем на 155 ТД , оказа се реле някакво. Виж темата , която пуснах в Ланча-форума , докато нашия имаше проблем.
http://www.lancia-bg.com/forum/viewtopic_12933_0.html

164 td
18-08-2008, 02:11
Зна4и то4но под панела на бу6оните има една биала букса сас два кафежи кабела.Тиа е за перката коиато треба да се вклу4и от климатроника не от дат4ика на радиатора.При мен след далго ровене иа открих,за4истих и от тогава нема грижи.Без перка компресора ти вклу4ва и изклу4ва за6тото нема кои да охлади кондензатора.При мен перката изклу4ва при 12 бара налиагане а когато мине 15-16 изклу4ва компресора.Сигурно става големо налиагане и от това 4е не ти вклу4ва перката саответно не иска да ти вклу4и и компресора.Ина4е лесно може да се провери.горе до филтара на климатика има букса с 4 кабела.Зема6 едно мос4е и проба6.Дава6 на касо двата треба да ти вклу4и компресора.Дава6 другите два на касо треба да ти вклу4и перката.Ако те интересува това утре 6 погледна И 6ти кажа кои кабели за кое са 4е сега е касно и не ми се рови из 164-орката.

164 td
18-08-2008, 02:15
А за теа 17 секунди на маистора ти му прати много поздрави от Арменскиа поп!Ако е вразвал не6то както тои си мисли 4е треба да е да го варне както си е било 6тото никога нема да трагне тоа климатик!

victtorbg
18-08-2008, 13:46
За съжаление не можах да пробвам съвета на Боби, защото леко ми смазаха колата и до сега беше на тенекеджия. Тенекеджията разбра за проблема и препоръча некъв майстор. Оня след като ми обясни, че пресостата и не знам си какъв управляващ блок са изгорели вързал компресора да върти посотянно (дори и да е изключен климатроника) на интервал от 17 сек., защото така трябвало да бъде. НО сега компресора работи 17 сек. и в колата е хлад, но спира компресора и 17 сек. се включва перката на радиатора и в колата е жега (през това време духа се едно си на парно). Моля Ви дайте някой който наистина разбира или ако някой от вас може да помогне, защото ми писна вече. За съжаление нямам физическа възможност да си я правя сам в момента, а и с жиците не съм много на ти.

Тоя е пълен некадърник.Датчика който следи налягането обикновено е двоен-за регистрция на газ и за първа(втора) скорост на вентилатора.Щом климатика е с електронно управление (климатроник) трябва да се пипа много внимателно и то само от хора които знаят какво правят.Има голяма вероятност да гръмне електрония блок(а струва майка си и баща си).Може всичко да си е било наред-просто да няма достатъчно газ за да достигне 16-17 бара за да включи втора скорост на вентилатора.Освен това климатроника управлява и парното-ако има проблем в кранчето колата работи едновременно с климатик и парно и никога няма да изкара студ.Имал съм много такива случаи.

didod
18-08-2008, 14:56
Както Боби пише, от пресостата/ датчика за налягане излизат 4 кабела- 2 за компресора и 2 за вентилатора. Като се вдигне предния капак, сваля се пластмасовата кора и се вижда филтъра/ дехидратора на климатика (едно такова като стоманена бутилка). На една от тръбичките, дето влизат в него, стои навит въпросния пресостат. Откачаш буксите, взимаш едно мостче, палиш колата и слагаш мостчето на червената, примерно, букса (мостчето слагаш на буксата откъм инсталацията, не откъм пресостата). Ако си уцелил буксата за перката и инсталацията е наред, ще тръгне да върти. Не тръгне ли, пробваш на другата букса. Ако тръгне да върти, значи самия пресостат не ти е работил преди и затова не е включвала перката при включен компресор на климатика. Моята кола включва перката при 15- 16 бара налягане на фреона, при 11 изключва. Компресора не включва изобщо при налягане под 0.3 някъде (празна система) и спира при налягане от около 18 бара- високо налягане при липса на охлаждане. Много дълго стана, дано е ясно. :prescription:

Извинете за многото писаници, мъча се да помогна на колегата Gligan. А, забравих- иди пак при оня 'майстор' да си върне нещата както са били!!!

Boby
18-08-2008, 19:21
За съжаление не можах да пробвам съвета на Боби, защото леко ми смазаха колата и до сега беше на тенекеджия. Тенекеджията разбра за проблема и препоръча некъв майстор. Оня след като ми обясни, че пресостата и не знам си какъв управляващ блок са изгорели вързал компресора да върти посотянно (дори и да е изключен климатроника) на интервал от 17 сек., защото така трябвало да бъде. НО сега компресора работи 17 сек. и в колата е хлад, но спира компресора и 17 сек. се включва перката на радиатора и в колата е жега (през това време духа се едно си на парно). Моля Ви дайте някой който наистина разбира или ако някой от вас може да помогне, защото ми писна вече. За съжаление нямам физическа възможност да си я правя сам в момента, а и с жиците не съм много на ти.



Четвъртък,петък и може би сряда ще съм почивка и ако искаш може да се видиме някъда,да погледна за какво става дума.Видяло се е че няма да ти го направят като хората.Остави дякакъв телефон за връзка и да се разбереме.

164 td
18-08-2008, 22:55
Мисла не казах не6то разли4но

didod
19-08-2008, 11:22
Не съм казал, че е грешно, опитах още по- подробно да обясня. Но нищо де... С Боби ще свършат работа.

164 td
19-08-2008, 21:37
А дано! Не е ни6то сложно само 4овек треба да е малко в 4ас.

Gligan
21-08-2008, 12:44
Ами май наи-добре е наистина да се видим с Боби и да погледне на място. Когато и където ти е удобно. Можеш да ме намериш на GSM - 1733 без код за трите оператора (не е импулсен - за спешни повиквания е) Само ме набери и кажи, че си Боби от форума и ще ти звънна.

MaVrUt
21-08-2008, 18:55
ех , шо нямаме и ние един Boby във Варна....моя абсолютно нищо не духа, го еба...

Boby
21-08-2008, 22:36
Ами май наи-добре е наистина да се видим с Боби и да погледне на място. Когато и където ти е удобно. Можеш да ме намериш на GSM - 1733 без код за трите оператора (не е импулсен - за спешни повиквания е) Само ме набери и кажи, че си Боби от форума и ще ти звънна.

Утре ще се чуеме. Номерата са ми 0895588755 и 0886286475,ако ти изписва номер да не се чудиш.

Gligan
26-08-2008, 21:08
Бате Боби просто е номер едно :bowdown::bowdown: загуби си доста време в почивния ден с моята кочина, но сега всичко е О.К. Да знаете ако Боби ви съветва нещо - слушайте и изпълнявайте ;-). Искам от нашата висока трибуна да му изкажа големи благодарности. В най-скоро време смятам да го проверя колко бира може да изпие :cheers:

164 td
26-08-2008, 21:35
От кво се оказа?

Boby
27-08-2008, 22:38
Бате Боби просто е номер едно :bowdown::bowdown: загуби си доста време в почивния ден с моята кочина, но сега всичко е О.К. Да знаете ако Боби ви съветва нещо - слушайте и изпълнявайте ;-). Искам от нашата висока трибуна да му изкажа големи благодарности. В най-скоро време смятам да го проверя колко бира може да изпие :cheers:

:tooth::big_beer: след шестата и съм :sleepy:

Boby
27-08-2008, 22:40
От кво се оказа?

Пресостата не пускаше перката като вдигне налягането.Отделно компресора включва и изключва много често.

164 td
28-08-2008, 01:28
Тои и моиа е така.Пове4е стои изклу4ен от колкото вклу4ен.Ама ватре от таблото снежинки фар4ат.Опааааааааааааааа улях се!!!

Boby
28-08-2008, 09:03
Моя върти постоянно докато не достигне зададената температура след което почва да включва и изключва през сравнително равни интервали.Ако е на LO пак върти върти постоянно,като от време на време изключва за 2-3 секунди.