View Full Version : засмука вода през въздушния филтър
моля ако някой е имал този проблем да даде съвет. карам Alfa 164 2.5TD
засмука вода през въздушния филтър и изгасна тотално и не желае да запали. ако някой е имал такъв проблем нека ми пише на guvech@yahoo.co.uk или на ЛС
virusalfa
14-06-2008, 12:59
ХИЧ НЕ ВЪРТИ ДА ЗАПАЛИШ!!!!!!!
ЩЕ ПАТИШ!!!
РАЗВИЙ ПОДГРЕВНИТЕ СВЕЩИ И СЕ ОПИТАЙ ДА Я ЗАДВИЖИШ НА БУТАНЕ НА 5-а ПРЕДАВКА!!!
Ако е налапала много вода,има опасност и биела през блока да излезе.Най-малкото което може да ти се случи е да изкривиш някоя или всички биели и да няма компресия да запали после заради недохода на буталото до ГМТ!
trustworthy
14-06-2008, 13:50
И разкачи и подсуши турбо-пътищата!
оффф тъкмо така и се кефих..... сега чакам да я вдигнем с лебедка и да я закарам да отворят двигателя. ако не ти представлява проблем да ми обясниш с какво мога да се размина като ремонт в най-добрия и най лошия случай,защото съм влюбен в тази кола и искам да си я карам
trustworthy
14-06-2008, 15:50
оффф тъкмо така и се кефих..... сега чакам да я вдигнем с лебедка и да я закарам да отворят двигателя. ако не ти представлява проблем да ми обясниш с какво мога да се размина като ремонт в най-добрия и най лошия случай,защото съм влюбен в тази кола и искам да си я карам
Първо направи това, което ти каза Вирусът!и после отваряйте На 4-та или 5-та я бутнете леко да 'изплюе водата от цилиндрите, да освободи въртенето на коляновия вал и после вече пробвай да запалиш, но преди това е добре да се разкачи въздуховода, който подава в двигателя, че 100% е останала вода и в него.
Ако и след това не запали, значи работата е дебела. Ако запали, но работи неравномерно и/или пуши, значи има крива биела, но не е много закривена и пак си на вариант 'отваряне'
Щетите могат да са от нищо до основен ремонт :?
Дано минеш метър! кажи какво е станало после!
задалжително ще кажа... и благодаря за съветите
virusalfa
14-06-2008, 18:03
И разкачи и подсуши турбо-пътищата!За тях пък хич не се сетих.Обикновено се оцежда надолу водата от кутията на филтъра.Но колегата май е правил някакви опити да я запали и е ТВЪРДЕ ВЪЗМОЖНО да се е стигнало до воден удар,за което... моите съболезнования :cry:
trustworthy
14-06-2008, 18:29
нека бъдем оптимисти! Може и само да е затегнал двигателят от водата.
П.С. изчистих офтопика, че темата е наистина важна
misira80
14-06-2008, 22:23
а наи лоШото е тъи наречения воден удар тогава става кофти целия мотор на ремонт дано не е така
хора не ме плашете ..... :please: все още тая някакви надежди. и все пак някой който може да каже колко пари ще ми коства най лошия вариант
Не е трябвало да я оставяш да седи с водата в цилиндрите :!: :!: :!:
Аз така есента угаснах в една локва. Един приятел дойде и ме изтегли от локвата и пробвахме с теглене да превъртиме двигателя,но не искаше.Включих на 5-та и на тласъци с яко бутане успяхме да превърти двигателя.Първоначално не искаше но постепенно отпусна.Махнах маркуча на смукателния колектор и я въртях малко на стартер.Не се чуваха странни шумове докато въртеше обаче не запали.Засилихме я по едно нанадолнище и на скорост запали веднага.С много газ турбината издуха всичката вода от интеркулера,сложих си маркуча обратно и я оставих да работи 1 час на място на ниски обороти.Изгасих я...уж всичко наред и на другия ден пак няма палене.Оказа се,че свички свещи са изгоряли :!: Смених свещите и запали от раз.Няма никаква разлика в поведението на двигателя преди и след удавянето.Нито пуши,нито харчи повече,нито нещо чука.Разминах се само с едни свещи и яко сдухване :!:
От въртенето на стартер нищо няма да и стане.Въпроса е с какви обороти е бил когато е засмукал водата :!:
Утре махни свещите,махни маркуча от смукателния колектор,бутай я на 5-та напред/назад докато отпусне двигателя,завърти я на стартер докато са свалени свещите и слушай дали има странни шумове,провери свещите дали работят.Ако няма шумове от двигателя,сложи свещите ако работят и я запали.
НЕ чакай да отварят двигателя,а изкарая водата от него :!:
Ако имаш някакви въпроси или проблеми телефоните са ми 0886286475 и 0895588755
Огромни балгодарности на Boby за съпричастието към проблема ми.... Благодая ти адски много,, и на всички останали разбира се които взеха присърце всичко това
:blush: Моля,моля.Само дано утре да запали и да се разминеш само с уплахата. :roll:
virusalfa
16-06-2008, 16:10
Чекаме да видим ще е станало :idea:
virusalfa
18-06-2008, 16:59
Колега,докъде я докарахте с колата?Казвай,ще помагаме :idea:
:D Няма какво да помагаме повече.Вчера се чух с него.Колата е запалила и всичко е на 6.Само маслото трябваше да си смени,че имало вода в него. Много здрав двигател,за пореден път се убеждавам :shock:
:D понеже нямах ключ за свещите се пробвах да я бутна на 5 та без да ги свалям,двигателя си превартя без никакво усилие,заредих акомулатора,отакчих тръбата на смукателния колектор, изключих клапана на ГНП, откачих кабелите на свещите,завъртях стартера: има ток. и си викам : влкючвам клапана на ГНП,и кабелите на свещите и паля,пък каквото ще става да става...и за мое най-голямо щастие запали от раз. форсирах я кум 10 мин яко да издуха каквото има от ауспуха и от тръбата на колектора,което си беше бая... оставих я да работи към час на свободна, (както каза boby) двигателя е просто часовник,на другия ден смених маслото за всеки случай и в момента колата се държи просто без забележки. :D
Благодаря още един път на всички за помощта
trustworthy
20-06-2008, 22:18
Много се радвам, че си се разминал с най-страшното :) Това е поредното доказатекство, че засмукването на вода през въздушния филтър при дизелите има летален за двигателя изход по-рядко отколкото при бензините. Аз лично си го обяснявам с по-уякчените материали от коляно-мотовилковия механизъм, характерни за дизелите на първо място и за турбо-моторите на второ
Евала че няма щети - това е най-важното!
Иначе определено при засмукване на вода дизела ще е по-преебан от бензина... разликата в материала не е толкова голяма колкото разликата в компресията им... естествено повечето засмуквания не са еднакви и не може да се прави точно сравнение.
trustworthy
21-06-2008, 09:44
Именно заради разликата в компресиите има и съответната разлика в материалите и тяхната якост. Неслучайно дизеловият двигател по-принцип се води с по-голям ресурс.
Иначе инерционните сили, действащи в момента на водния удар са решаващите
virusalfa
23-06-2008, 10:13
Евала че няма щети - това е най-важното!
Иначе определено при засмукване на вода дизела ще е по-преебан от бензина... разликата в материала не е толкова голяма колкото разликата в компресията им... естествено повечето засмуквания не са еднакви и не може да се прави точно сравнение.Компресията няма никакво значение тук,защото течностите са несвиваеми за разлика от газовете :idea: Колегата да се благодари,че не е с БМВ//Бензин-Масло-Вода/ :idea: Тогава щеше да има минимум криви биели :wink:
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.