PDA

View Full Version : Сегменти що е то и колко струва?



DeViL145
18-06-2008, 21:04
Колегата новачев май направи правилна диагности че сегментите ми заминават днеска за пореден път ми намерих 4 грешки на ламбасондата в следсвие на димилката. Звъннах аз днеска да се посъветвам колко струват и какво е това и ми изскочиха с отговер - ГУМИЧКИ :shock: Е аз ли нещо не съм в час или гумички и сегменти са две коренно различни работи. Оня прът долу до картера не е въпроснят сегмент който отговаря за омасляване и те той да прави магарията ? Опитвам се да ги вдяна нещата четох тука из форумите и май определено не са гумички. Ако някой ми проясни и даде ориентировачни цени с труда ще съм благодарен

Novachev
18-06-2008, 22:14
Сегментите са пръстени разположени в канали на буталото при този мотор 3 на брой на всяко от 4-те бутала пурвите два сегмента са компресионни т.е. те осигуряват уплътнението на горивната камера от картерното пространство. третия сегмент е маслообиращ той сибира маслото от цилиндъра по самия сегмент има канал посредата и има разположени отвори а на самото бутало също има отвори които са свързват каналите на масления сегмент с картерното пространство. когато се движи буталото нагоре надолу маслото се събира в каналчетата и се стича в каттера и всичко е наред.
Проблема идва когато сегментите не работят.
ако колата е прегрявана отворите през които трябва да се оттича маслото се коксуват запушват и сегментите спират да си вършат работата.
Може коксуването да се получи между сдегмента и канала на буталото тогава сегмента спира да се движи(пружинира) така той не може да следва прравилно повърхността на цилиндъра и пак гори масло.
Може и простод а са се износили сегментите или да е комбинация от тези работи.
Гумичките са уплутнители те уплутняват по стеблото на клапана служат да предотвратят преминаването на масло отпространството на главата (където са разположени разпределителните валове ) в смукателния или изпускателния колектор. Ако колата е прегрявана гумичките също заминават но високия разход на масло и много дим не може да се дължат на износване на гумички. Има двигатели които нямат такива гумички и си работят нормално.

DeViL145
18-06-2008, 23:10
мерси за отговара :)

code
18-06-2008, 23:57
Ако някой ми проясни и даде ориентировачни цени с труда ще съм благодарен
Около 800лв излиза труда на осн. ремонт

Novachev
19-06-2008, 07:34
Много бре градски ако не сваля двигател а сменя сегменти трябва труда да е около 300.

Sergey_gigov
19-06-2008, 10:12
колегата code почти вярно ти каза колко е ремонта - 900 лв

Mury
19-06-2008, 11:22
Много бре градски ако не сваля двигател а сменя сегменти трябва труда да е около 300.

Да бе ама покрай сегментите ще излиензат още 100 неща,повярвай ми :wink: :wink:

Orm
19-06-2008, 11:54
На мене покрай шлайфането на вала и смяна на лагери се наложи да сменя сегменти - 78 лв , шлайфане на клапани - вкъщи , съединител -220 лв ( после го смених пак ) , гарнитури естествено - комплект 80лв , гарнитури на клапаните 16 лв ( като това да ги набиваш на мястото им си е голяма играчка ) , шлайфане на глави и вал 140 лв (доколкото си спомням) , биелни и основни лагери ремонтен комплект - ( тука вече не си спомням май към 70 лв), масло и филтър - към 50-60 лв , ремъци , ролки и куп дреболии дето не си спомням........ Не пиша цена за работа щото си я правих с баща ми на 10 етаж на балкона :D . Но си спомням че само за демонтаж и монтаж на двигателя ми искаха 300 лв. Изкривих се докато нагодя двигателя обратно на мястото си !!!! :D :D :D :D

Sergey_gigov
19-06-2008, 13:24
много чудно с какво масло караш :)
за мойта отидеха към 150 лв

DeViL145
19-06-2008, 13:25
еми колеги аз съм сменил всичките ролки, маслото е ясно че ще се сменя както и цилиндърчето на съединителя диска май има още хляб в него ама немога да преценя със сигурност, но при всички положения под 600лв няма да се размина, оф направо ме заболя главата

Orm
19-06-2008, 15:48
много чудно с какво масло караш :)
за мойта отидеха към 150 лв

Tutella

Sergey_gigov
19-06-2008, 18:19
еми колеги аз съм сменил всичките ролки, маслото е ясно че ще се сменя както и цилиндърчето на съединителя диска май има още хляб в него ама немога да преценя със сигурност, но при всички положения под 600лв няма да се размина, оф направо ме заболя главата

небой се филма е бая дълаг не бива в началото да те боли главата :lol:

Sergey_gigov
19-06-2008, 18:20
много чудно с какво масло караш :)
за мойта отидеха към 150 лв

Tutella

правиш груба грешка - нали занеш за алфата - задължително селения
20К или рацинг - сам си избираш

Orm
19-06-2008, 20:22
[quote="Sergey_gigov":1kh4eakw]много чудно с какво масло караш :)
за мойта отидеха към 150 лв

Tutella

правиш груба грешка - нали занеш за алфата - задължително селения
20К или рацинг - сам си избираш[/quote:1kh4eakw]

Ами те от итал сервиз ме убедиха че е е3дно и също селенията и тутелата

Sergey_gigov
19-06-2008, 23:25
да не ти казаха че тутела се прави в един и същ завод със селения и че тутела е за износ за америка ?

DeViL145
20-06-2008, 00:34
АЦ делко 10в40 проблем ли е?

Sergey_gigov
20-06-2008, 08:42
ами зависи от много работи дали не ти трака нещо по двигателя - ясно си е написано в книжката - селения

Sergey_gigov
20-06-2008, 08:43
ами зависи от много работи дали не ти трака нещо по двигателя - ясно си е написано в книжката - селения

веднъж нямах парички за селения - сложих тотал кварц 10 в 40 и след 3000 км се разчукаха повдигачи

Orm
20-06-2008, 09:39
да не ти казаха че тутела се прави в един и същ завод със селения и че тутела е за износ за америка ?

За америка не знам но че се прави в един и същ завода - да така ми казаха

Sergey_gigov
20-06-2008, 10:04
:) e ако е същото масло и се ползват едни и същи материали - били ми обяснил защо едното е 2- пъти по- евтино - само не ми казвай че е заради надписа на етикета

да те питам нещо - скоро свалял ли си си картера - да видиш колко боклуци има на дъното му ?

DeViL145
20-06-2008, 12:57
ами то хубаво си пише селения и мен ме самнява тая работа да не от маслото, въпреки че не е наливно купихме 20л туба за 3те дрънгела и за още една кола нищо не чукаше докато не го изпи :(

code
20-06-2008, 14:39
ами то хубаво си пише селения и мен ме самнява тая работа да не от маслото, въпреки че не е наливно купихме 20л туба за 3те дрънгела и за още една кола нищо не чукаше докато не го изпи :(
Прав си няма нищо общо с маслото :wink: Селения е най-известната марка само Алфаджии са я чували, маслото не е с нищо по-различно от другите :wink: всичко е търговски трик. От няколко години вече производителите на коли нямат право да пишат марки в книжките само клас по API и т.н.

Orm
20-06-2008, 14:46
:) e ако е същото масло и се ползват едни и същи материали - били ми обяснил защо едното е 2- пъти по- евтино - само не ми казвай че е заради надписа на етикета

да те питам нещо - скоро свалял ли си си картера - да видиш колко боклуци има на дъното му ?

Разликата в цената беше минимална към 1-2 лв на литър просто нямаха 5 литра .

Sergey_gigov
21-06-2008, 01:24
че на тебе ти трябват 4 не 5

DeViL145
21-06-2008, 22:28
днес като ми свърши газта констатирах следното - на бензин НЕпуши, а на газ пуши квото и да я правя :shock: Някакви идеи ?

Sergey_gigov
22-06-2008, 01:45
карай я на бензин :)

DeViL145
22-06-2008, 12:11
карай я на бензин :)

гениално решение на въпроса ! Никога нямаше да се сетя :lol: