View Full Version : Центровка на 33
firedragon
24-06-2008, 11:24
Колеги ако може някой да ми каже как се центрова това животно,че вече се видях в чудо с нея.Аз съм от Бургас и тука много много не се занимават с 33.Бащата обикаля сервизите и каза,че като чуели 33 и му казвали, че не се занимават.Та намери там някакъв си дето да я центрова ама оня фен я центровал на око(сигурно не е знаел какво прави) та сега колата не пали.Другото което е ,че дроселната клапа е пипана и не знам как трябва да е.По едно време запали на 3 цилиндъра и като бутнах дроселната клапа да се отвори се запали и четвъртия.Сега искам да и направя центровката както трябва та да мога да я подкарам.Моля помагайте,че взех да се отчайвам.
хубаво си отворил тема,ама е хубаво и да кажеш какъв двигател е по точно,дай некви характеристики за да можем да ти помогнем :?
firedragon
24-06-2008, 12:23
Двигателя е 1.7 boxer пълен инжекцион.Колата е от '93 SW.
какво разбираш под центровка. двигателя ти се управлява от компютър. смени свещи и кабели и след това я заведи на компютърна диагностика да ти кажат какво не е наред. газова имаш ли
firedragon
25-06-2008, 15:39
До колкото знам подаването на искра не се контролира от компютъра на колата,а е чрез дестрибуторната капачка.Става въпрос дали подава искра когато трябва.За такава центровка говоря.Също така и дроселната клапа е пипана и тя трябва да се погледне.Иначе колата няма газово.
я потърси тая дистрибуторна да видим дали ще я намериш. запалването е от две бобини които се управляват от компа. той пък взима сигнал от датчик за оборотите и позицията на коляновия вал.
firedragon
25-06-2008, 17:05
Аз дестрибуроната капачка я знам къде е.Въпроса е че не знам дали подава искра в точния момент(по-вероятно да не е така)и няма как да разбера.Няма как да я закарам и до компютърна диагностика понеже не иска да пали,а диагностиката е в другия край на града.Друг е въпроса колко могата да ми вземата за тая диагностика.
каква точно модификация ти е двигателя
rammstein4o
25-06-2008, 17:46
Повечето 33ки имат дистрибуторна капачка... доколкото знам само Имолата няма... да ме поправи някой по знаещ
Повечето 33ки имат дистрибуторна капачка... доколкото знам само Имолата няма... да ме поправи някой по знаещ
мииии 2 съм имал 1 и 3 серия и двете с делко
firedragon
25-06-2008, 20:30
Нямам идея каква модификация е.Знам само че е 1.7 16v пълен инжекцион.Не е 4х4.Не пише да е I.E нито в книжката,нито като напиша вина.
bboshnakov
25-06-2008, 21:56
След като е 16V няма как да не е I.E. - пък и нали сам казваш че е пълен инжекцион :roll:
vikoalfa
25-06-2008, 23:20
Начи 16в има делко,но има и датчик на хол.Ако ти е заминал датчика забрави да запали.Ако не ти дава ток към свещите е Той.Делкото ти е за парама то е застопорено и не се върти като на 8в версията.Ако е 16в не знам как е центровал е делкото :lol: :shock: ,но ако е няма да се учудя.Така че,свали си предна лява гума,наведи се и виж дали отгоре се спуска черен кабел и влиза в мястото,точно между скоростите и блока на двигателя.Ще видиш че се държи с болтче отвиваш го с десетка ключе.Разгледай го да не е скъсан кабела,че тоя ...съм го ял.След това някъде около дупката за наливане на маслото е буксата,откачаш и беганиье към магазина.
колега, как реши че е 16 волтова,ако съдиш по ремъците си сгрешил,няма 16 волтов мотор с един дросел,най вероятно е 1,7 с джетроник и делко а не 16в и с "дистрибуторна капачка",принципно за да има такава трябва и делко :shock:
коя година е колата,винтиловите принципно са перманет и си го пише отзад на капака,ТВОЙТА Е ОТ СТАРИТЕ 4/4
Добри колегата е казал, че не е перманент и ти го изкара бахти и сложното да се различи 8в от 16в, не се хващай за думичките, много ясно е, че щом има дистрибуторна капачка има е делко, виж това за единия дросел и мен ме учуди
Иво,бате те некои като видат два ремъка и вече е 16-ка,и "майстора" му е въртял делкото и за това не ще да запали,джетроника не може да бъде хванат от диагностика поради простата причина че е морално остарял
а относно колегата,ако искаш да запали,правиш следното
отхлабваш делкото(има болче под него с 10 ключе)завърташ го обратно по часовниковата срелка(по малко)и въртиш на стартер,ако колата започне да се опитва да запали още малко го завърташ и така докато запали,но ако колата забива по време на въртенето на стартера(като въртиш на стартер и мотора се опитва да спре стартера) тогава го въртиш по часовниковата стрелка-капиш :?:
а относно дросела-при загасен мотор се навеждаш над него и леко подаваш газ ,трябва да се чува леко цъкане от тпс-а(онова черното отстрани на дросела в което има включена тройна букса),ако не се чува цъкане,има винт от другата страна на тпс-а,развиваш или завиваш докато при леко докосване започне да цъка
ами тва е ако го направиш както требе сичко е у ред и ша запали,а и да не забравя от там отиваш и търсиш човек който има стробоскоп да ти нагласи делкото с точност(ако не знае колко градуса трябва да е на ниски обороти му кажи че е м-у 7-9 градуса
УСПЕХ-чакам да чуя как си сесправил
firedragon
28-06-2008, 20:31
Колата успя да запали днес.До тук добре,но пали на 3 цилиндъра.Разбрахме кой е цилиндъра който не се пали,но само до там.Искра има на свещта на цилиндъра бензин също мисля че стига понеже се получават детонации в гърнетата.Та сега не знам какво да направя за да я накарам да работи както трябва.
P.S Кажете кой е първи цилиндър на колата.
P.S 2 Цилиндъра който не се пали е от страната на шофьора,първият от предницата към купето.
Stoian_wolf
01-07-2008, 17:53
колега Rammstein4o аз имам алфичка 1.4 и.е. '93г. не е имола ама и аз немам дистрибуторна капачка.некаде там под дросела има 2 бубини-по 1 за всеки блок.и я ми кажете всички разлики м/у обикновената и имолата ако може.казаха ми че на имолата макферсоните се хващат за купето горе с 3 болта-моита е с четири(това ми го каза бате К.Рангелов.ако има и други разлики моля споделете :roll:
P.S 2 Цилиндъра който не се пали е от страната на шофьора,първият от предницата към купето.
Втори цилиндър се пада там :wink:
ей колега,най после се включи,а и междувременно,нема логика да не пали само един,единственно ако е с гадни свещи или кабели,смени си ги и ако не се оправи ,сте объркали кабелите и за това гърми в изпускателите
реда на палене е 1-3-2-4
Хорица,имам същия проблем с 33 само че е 33 1.3 боксер 90 година с два двойни карбуратора и ми казаха че няма живи дето да могат да я центроват.моля хора помагайте
whorunit
09-11-2008, 22:20
Хорица,имам същия проблем с 33 само че е 33 1.3 боксер 90 година с два двойни карбуратора и ми казаха че няма живи дето да могат да я центроват.моля хора помагайте
Колега има живи и те са в софия и аз имам същата алфета и едвам ми я направиха.... но сега вече всичко е наред, аз не съм ходил до софия защото до там нямам възможност да отида аз мойто я карам на газ :)
ей колега,най после се включи,а и междувременно,нема логика да не пали само един,единственно ако е с гадни свещи или кабели,смени си ги и ако не се оправи ,сте объркали кабелите и за това гърми в изпускателите
реда на палене е 1-3-2-4
А да ви идва на акъла за крив клапан,запекъл повдигач и изобщо липса на компресия?!!!!:chair:
firedragon
10-11-2008, 18:58
Оказа се липса на компресия и ходи на лекар при един колега от форума.Уж всичко беше наред и първите дни си работеше идеално докато не реши,че иска да върти номера и пак не ще да пали.Вече направо се видях в чудо с тая кола и не знам какво да я правя.Сменена е дистрибуторната капачка,палеца ,кабелите на свещите,свещите,бобината и пак не ще и не ще.Ако някой даде малко акъл какво да я правя ще съм му безкрайно благодарен.
Хорица,имам същия проблем с 33 само че е 33 1.3 боксер 90 година с два двойни карбуратора и ми казаха че няма живи дето да могат да я центроват.моля хора помагайте:static::furious:Живи сме бре!!!! Недей така да говориш!!!:knock:
Ако няма компресия не се мъчете излишно,а сваляйте главите.Ако е с автомати,задължително ги сменете.Теси гиправят тия номера,да запичат,ама никой не им обръща внимание и клапаните отиват на кино.:grandpa:
firedragon
11-11-2008, 11:56
Компресията я върнахме към живота,ама пак не ще да запали.Много своенравна италянка.Ще се мъча още да я съживя,че не ми се иска на части да си отива.
Как на части бре, не се отчайвай! Междо другото как и върнахте компресията, в смисъл отхлупвахте я или...:question:
Компресията я върнахме към живота,ама пак не ще да запали.Много своенравна италянка.Ще се мъча още да я съживя,че не ми се иска на части да си отива.
Колко е сега и как я върнахте!?!?
firedragon
12-11-2008, 18:35
Колко е точно не знам,но от порядъка на 10 атмосфери може и малко отгоре.трябваше някакъв лагер да се смени и главата беше шлайфана и уж всичко беше наред и трябваше да работи а пак не ще.Вчера гледах вакуумните мачкучи,че са за смяна та така като съм почнал да оправям и тях ще сменя.
firedragon
18-11-2008, 17:50
Колата запали и работи перфектно.Още малко и я връщам на пътя.Оказа се че проблема е бил в свещите.Бяха сложени Бриск някакви ама с тях не искаше да работи.Днес и взех Денсо и още с първото завъртане на ключа запали.:dance:
Тия Денсо на ква цена ги намери?
firedragon
18-11-2008, 19:58
8 лв парчето.Триполюсни са.
firedragon
12-12-2008, 20:22
Колеги да се оплача пак от колата.Отново взе да върти номера.Паля я аз и си работи на 950-1000 оборота.До тук добре.Подавам съвсем леко газ да започне да зережда динамото(започва само след като съм подал малко газ и посля я пусна да работи пак на празен ход) и после почва да работи на много ниски обороти,да тресе и да се опитва да гасне.Моторчето за празния ход го чистих и пак същата работа.Другото което е е,че отзад мирише много на бензин,явно не го изгаря както трябва и много цапа свещите.Направо вече не знам какво да я правя.
Виж си вакуумните истории.После почни да откачаш едно след друго ламбдата и датчиците за температура.И на въздуха и на водата.Провери и да не би да ти се е охлабил и потенциометъра.За запалването вече си тренирал
firedragon
13-12-2008, 16:30
Разбрах защо прави тия номера с оборотите.В началото пали на 4 цилиндъра и като дам газ остават само два.Та този проблем го реших по горе-долу лесен начин-с чистене на свещите и сега е перфе.Единственото което ме притеснява е че пак понамирисва на бензин отзад.Едва се усеща ама го има.Иначе я пробвах днес колата.Направо е самолет няма спиране това чудо:biker:
DJ_STIVAN
13-12-2008, 20:38
Разбрах защо прави тия номера с оборотите.В началото пали на 4 цилиндъра и като дам газ остават само два.Та този проблем го реших по горе-долу лесен начин-с чистене на свещите и сега е перфе.Единственото което ме притеснява е че пак понамирисва на бензин отзад.Едва се усеща ама го има.Иначе я пробвах днес колата.Направо е самолет няма спиране това чудо:biker:
Колега, моята кола прави абсолютно същите проблеми. И аз съм с денсо вече 2 години и нямам проблеми с паленето. За цапането на свещите според мен е от кабелите, имам и друга теория за повдигачите, ама неискам да я развивам да няма смях :bouncing_smiley:
Ta... ако оправиш проблема с цапането сподели тук в темата та да си оправим и нашите кочини. Аз скоро ще сменям свещи и кабели и ще кажа има ли разлика !
Старата ми 33ка правеше същия проблем .... след подаване на газ работи на 2-3 цилиндъра ... така и не разбрах оправията!
Колега, моята кола прави абсолютно същите проблеми. И аз съм с денсо вече 2 години и нямам проблеми с паленето. За цапането на свещите според мен е от кабелите, имам и друга теория за повдигачите, ама неискам да я развивам да няма смях :bouncing_smiley:
Ta... ако оправиш проблема с цапането сподели тук в темата та да си оправим и нашите кочини. Аз скоро ще сменям свещи и кабели и ще кажа има ли разлика !
Изобщо няма да станеш за смях!!!!!Повдигачите на нашите кочини са най-слабото им място.От тях и аз си патих.Много са капризни на масло.За това не се слага ,каквото и да е.Само не мога да разбера още,защо същите повдигачи при опела работят сносно,а при нас се ебават.Единственото ми обяснение е,че при опела по-често се сваля главата и по-редовно се чистят.При нас блокират и клапаните са аут:shocking:
firedragon
20-12-2010, 20:57
Вече повече от година колата я няма,но все пак ще напиша какво се установи. Голяма играчка беше и голямо четене,сменяне на всякакви части,пак четене и накрая се оказа,че дебитомера е прецакан. Беше разбутан отгоре и кой знае какви стойности е подавал към ECU. Та така,това е единия виновник. Ел.инсталацията на колата е била ползвана за някакви странни експерименти тип Франкенщайн от предишния и собственик и Тоци Бегали беше пълновластен господар. Друго е,че не знам какво беше състоянието на двигателя. Уже беше на ремонт при един колега от форума,уж я беше отварял,но честно да си кажа ефекта беше 0 и мисля,че само дадохме една торба пари за празни думи. Та така де,мъчно ми е за колата и че се отказах толкова бързо ама нейсе,нямаше как.
П.П Пиша това,за да знаят хората какво могат да очакват,нали сме форум,нека си помагаме.
П.П2 Ама какви глупости съм писал едно време 1 дросел :chair::drinking::Suicide: имал съм предвид клапата на дебитомера :tooth:
Браво, Драконе!
Сега и аз като я чета и ми става смешно, ама знам какво ти е било в душицата!
И аз ручах бая жабета с новата, щото старата беше перфектна, а Катъра с тъпия Бош.:Silent:
Хубаво е, като си признаваме простотиите и не криеме от ближните, какво е станало!
Темата определено си е класика!
Понеже темата е за центровки, реших тука да споделя последните експерименти.
Гледам, драскали сме си на воля простотии, от позицията на собствените коли, а разликата между 1.4 с Марели и бошовите е огромна.
В числото на драскачите се слагам и аз, щото написаното си седи!
Уточнявам, че става въпрос за 1.7 8в с Джетроникс.
Има и газова.
След ремонта, звяра замърка много прилично, но само на газ.
Оказаха се дюзи, с жълти капачки, които смених с тия от старата, със сини капачки.
Положението се подобри значително, но все пак на газ вървеше много по-добре.
Някой каза и за рейката, та я тя итиде в коша. Поставих от старата, регулируема.
Кочината, обаче така и не искаше да пали на бензин. Говоря сутрин при минусови температури.
На газ-от четвърт.
Започнах с експериментите на газ и се оказа, че когато въртиш делкото от малко към по-голямо предварение, най-добрата работа на мотора се получава в момента, точно преди стартера да започне да забива.
Понеже се кара предимно на газ, точно тая центровка ме интересуваше.
Палеше на газ и при минус 12 гр.
Положението беше много интересно. Паля на газ, после я минавам на бензин да загрее, а после...
Това трябваше да се оправи!
Налягането в рейката беше регулирано, но вече бях с дюзи от 1.4. Съвсем логично навих с един оборот винта и чудото стана.
Сутринта запали на бензин от раз и държи стабилни обороти. Подкарах я и чак сега видях пълната мощ на тоя мотор.
Накратко: центровката на тоя мотор е на студено, от малко към голямо предварение, точно преди да започне да забива.:rtfm:
искаш да кажеш че въртиш делкото ли,мен ме интересува само за газ и моята пали отлично на газ,без начение от температурата отвън.
Моето делко се опитах да го завъртя малко но то не помръдва
RUSEV-BGR
02-01-2011, 13:49
искаш да кажеш че въртиш делкото ли,мен ме интересува само за газ и моята пали отлично на газ,без начение от температурата отвън.
Моето делко се опитах да го завъртя малко но то не помръдва
Понякога така клеясват че няма мърдане-дори и с чук да го удряш!
абе джетроника не е ли с нискоомни инжектори, я тури едни от свинспарк , че тия на марелито и без друго са гадни.
абе джетроника не е ли с нискоомни инжектори, я тури едни от свинспарк , че тия на марелито и без друго са гадни.
Тия на Джетроника са почти същите като на Туин Спарк, но са с 40 кубика по-малки, има вероятност сутрин на студено колата да се задави с тях и забрави за палене!
Ако колата е с Мотроник, тогава става!
На 16V боксера дюзите са същите като на туин Спарка
И сега каво!>
Пак ли да ги сменявам?!
по-добре си е карбуратори ама няма
по-добре си е карбуратори ама няма
той по-добрето го е намерил - газчица
иначе от електрическа гледна точка , няма проблем да караш с високоомни инжектори, ако тоя джетроник е за нискоомни, но аз бих пробвал със свинспарковите. разликата в кубиците ще я компенсираш с налягането, така ще товариш и помпата по-малко.
а и тия старите инжектори са гадни.
аз щото съм решил ,4е ги мразя инжекционите и така не се стърпях да го кажа :BBQ: :drive:
неискам да досаждам ама така и така се свалят, някакво почистване със съответната апаратура не е ли добре да се направи ,при мойте имаше много добър резултат
той по-добрето го е намерил - газчица
иначе от електрическа гледна точка , няма проблем да караш с високоомни инжектори, ако тоя джетроник е за нискоомни, но аз бих пробвал със свинспарковите. разликата в кубиците ще я компенсираш с налягането, така ще товариш и помпата по-малко.
а и тия старите инжектори са гадни.
Чакай сега, кои са стари и кои са нови?
Още повече, че свалиш ли налягането, дюзата вече няма да впръсква както трябва
На кой мотор всъщност ще слегош дюза Бош 702
Чакай сега, кои са стари и кои са нови?
Още повече, че свалиш ли налягането, дюзата вече няма да впръсква както трябва
На кой мотор всъщност ще слегош дюза Бош 702
на умрелито от 33 с едната дупка са гадни.
джетроника нали по принцип е с нискоомни или се бъркам.
какъв им е дебита и какъв е на свинспарковите и на тия от умрелито, щото той сигурно доста е вдигнал налягането.
на умрелито от 33 с едната дупка са гадни.
джетроника нали по принцип е с нискоомни или се бъркам.
какъв им е дебита и какъв е на свинспарковите и на тия от умрелито, щото той сигурно доста е вдигнал налягането.
Значи на Марили дюзата ни я знам колко кубика е, но на Бош дюзите, които се слагат са 2 модела. Единият се слага на Джетроник, синя дюза с дебит 150 кубика, завършва на № ...........703, а на Мотроник (16V и TS) са 190 кубика завършва на № ............702.
И двата модела са с еднакво съпротивление от около 15 ома, просто с различна кубатура.
Тези дюзи на Бош са с игла отпред.
значи аз съм се объркал. марелито е със съпротивление също 14-15 ома. между другото, и то е с игла.
Аз да попитам имали значение центровката на мотора за газ или е същата като на бензин и има ли някаква промяна ако пробвам да си мръдна делкото малко(1.7 8в джетроник)
RUSEV-BGR
04-01-2011, 13:13
+3 градуса предварение!
газта е с по-високо октаново число, ако бутнеш аванса, ще падне една идея разхода и малко ще се вдигне мощността. това обаче ще омаже работата на бензин. има аванспроцесори, които за тая система са елементарни. с него ,аванса ще се променя само на газ.
Да ви кажа, хич не ми пука, дали ще се товари бензиновата помпа или пък ще се бърка идиотския комп!
До сега съм изгорял 10-12 литра бензин, а газта е около 600-700 литра!:pokey:
Може и повече!
Така, че.... на дедовия, какво ще прави системата на бензин!
Предеварението определено е с 3-5 гр. по-голямо и само това ме спря да не сложа инжекцион Марелли от 145.
Въпроса е в студа да може да пали на бензин.:bored:
Аз също си помислих, че е по-добре високо налягане с дюза с по-нисък дебит, отколкото ниско налягане и дебела дюза.
В първия вариянт ще имаме по-добро разпръскване, а във втория дюзата просто ще пикае!
marian2784
05-01-2011, 23:33
извинявам се,че се меся но никой ли не е пробвал да променя предварението в картите на запалването?питам защото аз се мъча да направя точно това и мисля че има успех,просто не е сигурно и може да се вкарвам във филм че колата тръгна повече на газ
Това е ясно, при новите инжекциони се прави така.
При старите с делко, в което е датчика на хол, се мърда аванса на запалването с делкото.
marian2784
05-01-2011, 23:54
aми и аз го знам но останах с обеждение,че избягват пълните инжекциони защото не може да се променя предварението.явно се изказах не на място,съжелявам за което
aми и аз го знам но останах с обеждение,че избягват пълните инжекциони защото не може да се променя предварението.явно се изказах не на място,съжелявам за което
Впрочем Алфа е една от малкото марки в света, които не са направили гавра със себе си, да ползват моноинжекцион. През 1986г. за последно Алфа слагат 1 двукамерен карбуратор на 33 1.3 със мощност 79 к.с. и след това всичко е или на 2 двойни карбуратора, или на многоточкови инжекциони.
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.