Log in

View Full Version : Центровка на 33



firedragon
24-06-2008, 11:24
Колеги ако може някой да ми каже как се центрова това животно,че вече се видях в чудо с нея.Аз съм от Бургас и тука много много не се занимават с 33.Бащата обикаля сервизите и каза,че като чуели 33 и му казвали, че не се занимават.Та намери там някакъв си дето да я центрова ама оня фен я центровал на око(сигурно не е знаел какво прави) та сега колата не пали.Другото което е ,че дроселната клапа е пипана и не знам как трябва да е.По едно време запали на 3 цилиндъра и като бутнах дроселната клапа да се отвори се запали и четвъртия.Сега искам да и направя центровката както трябва та да мога да я подкарам.Моля помагайте,че взех да се отчайвам.

drigata
24-06-2008, 12:15
хубаво си отворил тема,ама е хубаво и да кажеш какъв двигател е по точно,дай некви характеристики за да можем да ти помогнем :?

firedragon
24-06-2008, 12:23
Двигателя е 1.7 boxer пълен инжекцион.Колата е от '93 SW.

kolev
24-06-2008, 23:36
какво разбираш под центровка. двигателя ти се управлява от компютър. смени свещи и кабели и след това я заведи на компютърна диагностика да ти кажат какво не е наред. газова имаш ли

firedragon
25-06-2008, 15:39
До колкото знам подаването на искра не се контролира от компютъра на колата,а е чрез дестрибуторната капачка.Става въпрос дали подава искра когато трябва.За такава центровка говоря.Също така и дроселната клапа е пипана и тя трябва да се погледне.Иначе колата няма газово.

kolev
25-06-2008, 16:10
я потърси тая дистрибуторна да видим дали ще я намериш. запалването е от две бобини които се управляват от компа. той пък взима сигнал от датчик за оборотите и позицията на коляновия вал.

firedragon
25-06-2008, 17:05
Аз дестрибуроната капачка я знам къде е.Въпроса е че не знам дали подава искра в точния момент(по-вероятно да не е така)и няма как да разбера.Няма как да я закарам и до компютърна диагностика понеже не иска да пали,а диагностиката е в другия край на града.Друг е въпроса колко могата да ми вземата за тая диагностика.

kolev
25-06-2008, 17:36
каква точно модификация ти е двигателя

rammstein4o
25-06-2008, 17:46
Повечето 33ки имат дистрибуторна капачка... доколкото знам само Имолата няма... да ме поправи някой по знаещ

MrX
25-06-2008, 17:59
Повечето 33ки имат дистрибуторна капачка... доколкото знам само Имолата няма... да ме поправи някой по знаещ

мииии 2 съм имал 1 и 3 серия и двете с делко

firedragon
25-06-2008, 20:30
Нямам идея каква модификация е.Знам само че е 1.7 16v пълен инжекцион.Не е 4х4.Не пише да е I.E нито в книжката,нито като напиша вина.

bboshnakov
25-06-2008, 21:56
След като е 16V няма как да не е I.E. - пък и нали сам казваш че е пълен инжекцион :roll:

vikoalfa
25-06-2008, 23:20
Начи 16в има делко,но има и датчик на хол.Ако ти е заминал датчика забрави да запали.Ако не ти дава ток към свещите е Той.Делкото ти е за парама то е застопорено и не се върти като на 8в версията.Ако е 16в не знам как е центровал е делкото :lol: :shock: ,но ако е няма да се учудя.Така че,свали си предна лява гума,наведи се и виж дали отгоре се спуска черен кабел и влиза в мястото,точно между скоростите и блока на двигателя.Ще видиш че се държи с болтче отвиваш го с десетка ключе.Разгледай го да не е скъсан кабела,че тоя ...съм го ял.След това някъде около дупката за наливане на маслото е буксата,откачаш и беганиье към магазина.

drigata
26-06-2008, 13:15
колега, как реши че е 16 волтова,ако съдиш по ремъците си сгрешил,няма 16 волтов мотор с един дросел,най вероятно е 1,7 с джетроник и делко а не 16в и с "дистрибуторна капачка",принципно за да има такава трябва и делко :shock:

коя година е колата,винтиловите принципно са перманет и си го пише отзад на капака,ТВОЙТА Е ОТ СТАРИТЕ 4/4

MrX
26-06-2008, 13:28
Добри колегата е казал, че не е перманент и ти го изкара бахти и сложното да се различи 8в от 16в, не се хващай за думичките, много ясно е, че щом има дистрибуторна капачка има е делко, виж това за единия дросел и мен ме учуди

drigata
26-06-2008, 13:48
Иво,бате те некои като видат два ремъка и вече е 16-ка,и "майстора" му е въртял делкото и за това не ще да запали,джетроника не може да бъде хванат от диагностика поради простата причина че е морално остарял


а относно колегата,ако искаш да запали,правиш следното

отхлабваш делкото(има болче под него с 10 ключе)завърташ го обратно по часовниковата срелка(по малко)и въртиш на стартер,ако колата започне да се опитва да запали още малко го завърташ и така докато запали,но ако колата забива по време на въртенето на стартера(като въртиш на стартер и мотора се опитва да спре стартера) тогава го въртиш по часовниковата стрелка-капиш :?:

а относно дросела-при загасен мотор се навеждаш над него и леко подаваш газ ,трябва да се чува леко цъкане от тпс-а(онова черното отстрани на дросела в което има включена тройна букса),ако не се чува цъкане,има винт от другата страна на тпс-а,развиваш или завиваш докато при леко докосване започне да цъка


ами тва е ако го направиш както требе сичко е у ред и ша запали,а и да не забравя от там отиваш и търсиш човек който има стробоскоп да ти нагласи делкото с точност(ако не знае колко градуса трябва да е на ниски обороти му кажи че е м-у 7-9 градуса


УСПЕХ-чакам да чуя как си сесправил

firedragon
28-06-2008, 20:31
Колата успя да запали днес.До тук добре,но пали на 3 цилиндъра.Разбрахме кой е цилиндъра който не се пали,но само до там.Искра има на свещта на цилиндъра бензин също мисля че стига понеже се получават детонации в гърнетата.Та сега не знам какво да направя за да я накарам да работи както трябва.
P.S Кажете кой е първи цилиндър на колата.
P.S 2 Цилиндъра който не се пали е от страната на шофьора,първият от предницата към купето.

Stoian_wolf
01-07-2008, 17:53
колега Rammstein4o аз имам алфичка 1.4 и.е. '93г. не е имола ама и аз немам дистрибуторна капачка.некаде там под дросела има 2 бубини-по 1 за всеки блок.и я ми кажете всички разлики м/у обикновената и имолата ако може.казаха ми че на имолата макферсоните се хващат за купето горе с 3 болта-моита е с четири(това ми го каза бате К.Рангелов.ако има и други разлики моля споделете :roll:

MrX
01-07-2008, 19:37
P.S 2 Цилиндъра който не се пали е от страната на шофьора,първият от предницата към купето.

Втори цилиндър се пада там :wink:

drigata
02-07-2008, 09:22
ей колега,най после се включи,а и междувременно,нема логика да не пали само един,единственно ако е с гадни свещи или кабели,смени си ги и ако не се оправи ,сте объркали кабелите и за това гърми в изпускателите

реда на палене е 1-3-2-4

andro88
09-11-2008, 15:23
Хорица,имам същия проблем с 33 само че е 33 1.3 боксер 90 година с два двойни карбуратора и ми казаха че няма живи дето да могат да я центроват.моля хора помагайте

whorunit
09-11-2008, 22:20
Хорица,имам същия проблем с 33 само че е 33 1.3 боксер 90 година с два двойни карбуратора и ми казаха че няма живи дето да могат да я центроват.моля хора помагайте
Колега има живи и те са в софия и аз имам същата алфета и едвам ми я направиха.... но сега вече всичко е наред, аз не съм ходил до софия защото до там нямам възможност да отида аз мойто я карам на газ :)

mordohy
10-11-2008, 01:12
ей колега,най после се включи,а и междувременно,нема логика да не пали само един,единственно ако е с гадни свещи или кабели,смени си ги и ако не се оправи ,сте объркали кабелите и за това гърми в изпускателите

реда на палене е 1-3-2-4
А да ви идва на акъла за крив клапан,запекъл повдигач и изобщо липса на компресия?!!!!:chair:

firedragon
10-11-2008, 18:58
Оказа се липса на компресия и ходи на лекар при един колега от форума.Уж всичко беше наред и първите дни си работеше идеално докато не реши,че иска да върти номера и пак не ще да пали.Вече направо се видях в чудо с тая кола и не знам какво да я правя.Сменена е дистрибуторната капачка,палеца ,кабелите на свещите,свещите,бобината и пак не ще и не ще.Ако някой даде малко акъл какво да я правя ще съм му безкрайно благодарен.

Lisan
11-11-2008, 08:36
Хорица,имам същия проблем с 33 само че е 33 1.3 боксер 90 година с два двойни карбуратора и ми казаха че няма живи дето да могат да я центроват.моля хора помагайте:static::furious:Живи сме бре!!!! Недей така да говориш!!!:knock:

mordohy
11-11-2008, 09:36
Ако няма компресия не се мъчете излишно,а сваляйте главите.Ако е с автомати,задължително ги сменете.Теси гиправят тия номера,да запичат,ама никой не им обръща внимание и клапаните отиват на кино.:grandpa:

firedragon
11-11-2008, 11:56
Компресията я върнахме към живота,ама пак не ще да запали.Много своенравна италянка.Ще се мъча още да я съживя,че не ми се иска на части да си отива.

Da_Fuse
11-11-2008, 20:59
Как на части бре, не се отчайвай! Междо другото как и върнахте компресията, в смисъл отхлупвахте я или...:question:

mordohy
12-11-2008, 13:47
Компресията я върнахме към живота,ама пак не ще да запали.Много своенравна италянка.Ще се мъча още да я съживя,че не ми се иска на части да си отива.
Колко е сега и как я върнахте!?!?

firedragon
12-11-2008, 18:35
Колко е точно не знам,но от порядъка на 10 атмосфери може и малко отгоре.трябваше някакъв лагер да се смени и главата беше шлайфана и уж всичко беше наред и трябваше да работи а пак не ще.Вчера гледах вакуумните мачкучи,че са за смяна та така като съм почнал да оправям и тях ще сменя.

firedragon
18-11-2008, 17:50
Колата запали и работи перфектно.Още малко и я връщам на пътя.Оказа се че проблема е бил в свещите.Бяха сложени Бриск някакви ама с тях не искаше да работи.Днес и взех Денсо и още с първото завъртане на ключа запали.:dance:

Kris
18-11-2008, 18:39
Тия Денсо на ква цена ги намери?

firedragon
18-11-2008, 19:58
8 лв парчето.Триполюсни са.

firedragon
12-12-2008, 20:22
Колеги да се оплача пак от колата.Отново взе да върти номера.Паля я аз и си работи на 950-1000 оборота.До тук добре.Подавам съвсем леко газ да започне да зережда динамото(започва само след като съм подал малко газ и посля я пусна да работи пак на празен ход) и после почва да работи на много ниски обороти,да тресе и да се опитва да гасне.Моторчето за празния ход го чистих и пак същата работа.Другото което е е,че отзад мирише много на бензин,явно не го изгаря както трябва и много цапа свещите.Направо вече не знам какво да я правя.

mordohy
13-12-2008, 12:02
Виж си вакуумните истории.После почни да откачаш едно след друго ламбдата и датчиците за температура.И на въздуха и на водата.Провери и да не би да ти се е охлабил и потенциометъра.За запалването вече си тренирал

firedragon
13-12-2008, 16:30
Разбрах защо прави тия номера с оборотите.В началото пали на 4 цилиндъра и като дам газ остават само два.Та този проблем го реших по горе-долу лесен начин-с чистене на свещите и сега е перфе.Единственото което ме притеснява е че пак понамирисва на бензин отзад.Едва се усеща ама го има.Иначе я пробвах днес колата.Направо е самолет няма спиране това чудо:biker:

DJ_STIVAN
13-12-2008, 20:38
Разбрах защо прави тия номера с оборотите.В началото пали на 4 цилиндъра и като дам газ остават само два.Та този проблем го реших по горе-долу лесен начин-с чистене на свещите и сега е перфе.Единственото което ме притеснява е че пак понамирисва на бензин отзад.Едва се усеща ама го има.Иначе я пробвах днес колата.Направо е самолет няма спиране това чудо:biker:

Колега, моята кола прави абсолютно същите проблеми. И аз съм с денсо вече 2 години и нямам проблеми с паленето. За цапането на свещите според мен е от кабелите, имам и друга теория за повдигачите, ама неискам да я развивам да няма смях :bouncing_smiley:

Ta... ако оправиш проблема с цапането сподели тук в темата та да си оправим и нашите кочини. Аз скоро ще сменям свещи и кабели и ще кажа има ли разлика !

Kris
13-12-2008, 22:47
Старата ми 33ка правеше същия проблем .... след подаване на газ работи на 2-3 цилиндъра ... така и не разбрах оправията!

mordohy
14-12-2008, 10:57
Колега, моята кола прави абсолютно същите проблеми. И аз съм с денсо вече 2 години и нямам проблеми с паленето. За цапането на свещите според мен е от кабелите, имам и друга теория за повдигачите, ама неискам да я развивам да няма смях :bouncing_smiley:

Ta... ако оправиш проблема с цапането сподели тук в темата та да си оправим и нашите кочини. Аз скоро ще сменям свещи и кабели и ще кажа има ли разлика !
Изобщо няма да станеш за смях!!!!!Повдигачите на нашите кочини са най-слабото им място.От тях и аз си патих.Много са капризни на масло.За това не се слага ,каквото и да е.Само не мога да разбера още,защо същите повдигачи при опела работят сносно,а при нас се ебават.Единственото ми обяснение е,че при опела по-често се сваля главата и по-редовно се чистят.При нас блокират и клапаните са аут:shocking:

firedragon
20-12-2010, 20:57
Вече повече от година колата я няма,но все пак ще напиша какво се установи. Голяма играчка беше и голямо четене,сменяне на всякакви части,пак четене и накрая се оказа,че дебитомера е прецакан. Беше разбутан отгоре и кой знае какви стойности е подавал към ECU. Та така,това е единия виновник. Ел.инсталацията на колата е била ползвана за някакви странни експерименти тип Франкенщайн от предишния и собственик и Тоци Бегали беше пълновластен господар. Друго е,че не знам какво беше състоянието на двигателя. Уже беше на ремонт при един колега от форума,уж я беше отварял,но честно да си кажа ефекта беше 0 и мисля,че само дадохме една торба пари за празни думи. Та така де,мъчно ми е за колата и че се отказах толкова бързо ама нейсе,нямаше как.

П.П Пиша това,за да знаят хората какво могат да очакват,нали сме форум,нека си помагаме.
П.П2 Ама какви глупости съм писал едно време 1 дросел :chair::drinking::Suicide: имал съм предвид клапата на дебитомера :tooth:

mordohy
30-12-2010, 19:40
Браво, Драконе!
Сега и аз като я чета и ми става смешно, ама знам какво ти е било в душицата!
И аз ручах бая жабета с новата, щото старата беше перфектна, а Катъра с тъпия Бош.:Silent:
Хубаво е, като си признаваме простотиите и не криеме от ближните, какво е станало!
Темата определено си е класика!

mordohy
02-01-2011, 11:37
Понеже темата е за центровки, реших тука да споделя последните експерименти.
Гледам, драскали сме си на воля простотии, от позицията на собствените коли, а разликата между 1.4 с Марели и бошовите е огромна.
В числото на драскачите се слагам и аз, щото написаното си седи!
Уточнявам, че става въпрос за 1.7 8в с Джетроникс.
Има и газова.
След ремонта, звяра замърка много прилично, но само на газ.
Оказаха се дюзи, с жълти капачки, които смених с тия от старата, със сини капачки.
Положението се подобри значително, но все пак на газ вървеше много по-добре.
Някой каза и за рейката, та я тя итиде в коша. Поставих от старата, регулируема.
Кочината, обаче така и не искаше да пали на бензин. Говоря сутрин при минусови температури.
На газ-от четвърт.
Започнах с експериментите на газ и се оказа, че когато въртиш делкото от малко към по-голямо предварение, най-добрата работа на мотора се получава в момента, точно преди стартера да започне да забива.
Понеже се кара предимно на газ, точно тая центровка ме интересуваше.
Палеше на газ и при минус 12 гр.
Положението беше много интересно. Паля на газ, после я минавам на бензин да загрее, а после...
Това трябваше да се оправи!
Налягането в рейката беше регулирано, но вече бях с дюзи от 1.4. Съвсем логично навих с един оборот винта и чудото стана.
Сутринта запали на бензин от раз и държи стабилни обороти. Подкарах я и чак сега видях пълната мощ на тоя мотор.
Накратко: центровката на тоя мотор е на студено, от малко към голямо предварение, точно преди да започне да забива.:rtfm:

morrty
02-01-2011, 13:35
искаш да кажеш че въртиш делкото ли,мен ме интересува само за газ и моята пали отлично на газ,без начение от температурата отвън.
Моето делко се опитах да го завъртя малко но то не помръдва

RUSEV-BGR
02-01-2011, 13:49
искаш да кажеш че въртиш делкото ли,мен ме интересува само за газ и моята пали отлично на газ,без начение от температурата отвън.
Моето делко се опитах да го завъртя малко но то не помръдва
Понякога така клеясват че няма мърдане-дори и с чук да го удряш!

kolev
03-01-2011, 10:19
абе джетроника не е ли с нискоомни инжектори, я тури едни от свинспарк , че тия на марелито и без друго са гадни.

Bobi_33
03-01-2011, 14:29
абе джетроника не е ли с нискоомни инжектори, я тури едни от свинспарк , че тия на марелито и без друго са гадни.

Тия на Джетроника са почти същите като на Туин Спарк, но са с 40 кубика по-малки, има вероятност сутрин на студено колата да се задави с тях и забрави за палене!
Ако колата е с Мотроник, тогава става!

На 16V боксера дюзите са същите като на туин Спарка

mordohy
03-01-2011, 14:47
И сега каво!>
Пак ли да ги сменявам?!

staiger
03-01-2011, 15:31
по-добре си е карбуратори ама няма

kolev
03-01-2011, 15:44
по-добре си е карбуратори ама няма
той по-добрето го е намерил - газчица

иначе от електрическа гледна точка , няма проблем да караш с високоомни инжектори, ако тоя джетроник е за нискоомни, но аз бих пробвал със свинспарковите. разликата в кубиците ще я компенсираш с налягането, така ще товариш и помпата по-малко.
а и тия старите инжектори са гадни.

staiger
03-01-2011, 16:14
аз щото съм решил ,4е ги мразя инжекционите и така не се стърпях да го кажа :BBQ: :drive:

неискам да досаждам ама така и така се свалят, някакво почистване със съответната апаратура не е ли добре да се направи ,при мойте имаше много добър резултат

Bobi_33
03-01-2011, 16:25
той по-добрето го е намерил - газчица

иначе от електрическа гледна точка , няма проблем да караш с високоомни инжектори, ако тоя джетроник е за нискоомни, но аз бих пробвал със свинспарковите. разликата в кубиците ще я компенсираш с налягането, така ще товариш и помпата по-малко.
а и тия старите инжектори са гадни.



Чакай сега, кои са стари и кои са нови?
Още повече, че свалиш ли налягането, дюзата вече няма да впръсква както трябва

На кой мотор всъщност ще слегош дюза Бош 702

kolev
03-01-2011, 16:47
Чакай сега, кои са стари и кои са нови?
Още повече, че свалиш ли налягането, дюзата вече няма да впръсква както трябва

На кой мотор всъщност ще слегош дюза Бош 702

на умрелито от 33 с едната дупка са гадни.
джетроника нали по принцип е с нискоомни или се бъркам.
какъв им е дебита и какъв е на свинспарковите и на тия от умрелито, щото той сигурно доста е вдигнал налягането.

Bobi_33
03-01-2011, 18:55
на умрелито от 33 с едната дупка са гадни.
джетроника нали по принцип е с нискоомни или се бъркам.
какъв им е дебита и какъв е на свинспарковите и на тия от умрелито, щото той сигурно доста е вдигнал налягането.

Значи на Марили дюзата ни я знам колко кубика е, но на Бош дюзите, които се слагат са 2 модела. Единият се слага на Джетроник, синя дюза с дебит 150 кубика, завършва на № ...........703, а на Мотроник (16V и TS) са 190 кубика завършва на № ............702.
И двата модела са с еднакво съпротивление от около 15 ома, просто с различна кубатура.
Тези дюзи на Бош са с игла отпред.

kolev
04-01-2011, 10:47
значи аз съм се объркал. марелито е със съпротивление също 14-15 ома. между другото, и то е с игла.

morrty
04-01-2011, 12:36
Аз да попитам имали значение центровката на мотора за газ или е същата като на бензин и има ли някаква промяна ако пробвам да си мръдна делкото малко(1.7 8в джетроник)

RUSEV-BGR
04-01-2011, 13:13
+3 градуса предварение!

kolev
04-01-2011, 15:09
газта е с по-високо октаново число, ако бутнеш аванса, ще падне една идея разхода и малко ще се вдигне мощността. това обаче ще омаже работата на бензин. има аванспроцесори, които за тая система са елементарни. с него ,аванса ще се променя само на газ.

mordohy
04-01-2011, 17:04
Да ви кажа, хич не ми пука, дали ще се товари бензиновата помпа или пък ще се бърка идиотския комп!
До сега съм изгорял 10-12 литра бензин, а газта е около 600-700 литра!:pokey:
Може и повече!
Така, че.... на дедовия, какво ще прави системата на бензин!
Предеварението определено е с 3-5 гр. по-голямо и само това ме спря да не сложа инжекцион Марелли от 145.
Въпроса е в студа да може да пали на бензин.:bored:
Аз също си помислих, че е по-добре високо налягане с дюза с по-нисък дебит, отколкото ниско налягане и дебела дюза.
В първия вариянт ще имаме по-добро разпръскване, а във втория дюзата просто ще пикае!

marian2784
05-01-2011, 23:33
извинявам се,че се меся но никой ли не е пробвал да променя предварението в картите на запалването?питам защото аз се мъча да направя точно това и мисля че има успех,просто не е сигурно и може да се вкарвам във филм че колата тръгна повече на газ

Bobi_33
05-01-2011, 23:43
Това е ясно, при новите инжекциони се прави така.

При старите с делко, в което е датчика на хол, се мърда аванса на запалването с делкото.

marian2784
05-01-2011, 23:54
aми и аз го знам но останах с обеждение,че избягват пълните инжекциони защото не може да се променя предварението.явно се изказах не на място,съжелявам за което

Bobi_33
06-01-2011, 00:25
aми и аз го знам но останах с обеждение,че избягват пълните инжекциони защото не може да се променя предварението.явно се изказах не на място,съжелявам за което

Впрочем Алфа е една от малкото марки в света, които не са направили гавра със себе си, да ползват моноинжекцион. През 1986г. за последно Алфа слагат 1 двукамерен карбуратор на 33 1.3 със мощност 79 к.с. и след това всичко е или на 2 двойни карбуратора, или на многоточкови инжекциони.