View Full Version : Цапа свещи!
Колеги може ли някой да ми каже какви са причините да цапа свещ колата , а пък аз да си преценя кое може да ми прави проблем!!!
Дебитомер, ламбда, гумички, сегменти..
Дими ли?
Sergey_gigov
25-06-2008, 10:16
да не я караш само в градки условия до 4000 оборота ?
ако не е на всички цилиндри,а само на някой, може да е пикаещ /запушен/ инжектор. ако е на всички- преобогатена горивна смес или гори масло
ivan dimitrov
25-06-2008, 15:33
---
Да ви кажа отговора на въпроса .... Оказа се че изобщо не цапа свещи ами ГОЛЕМИТЕЕ ЛЕВАЦИ от дунев си бяха оставили ръцете .... Купих си свещи БОШ някакви с платитено покритие самопочистващи се абе били много яки , кабели ЕSP и като тръгнах да ги сменям , гледам бобината ми се държи на едно винтче полузавито второто винтче изобщо не беще завито а си се ламбуркаше в гнездото третото изобщо го няма , а и болтчето на стойката където се стяга самата бобина и то хлабаво, абе държеше се на плюнка цялата работа .... Та така смених си нови кабели и нови свещи с още по нови кабели и свещи....... Недейте да ходите в Дунев , това е просто престъпление , бяха ми правили ремонти за 800 лв и почти всичко съм доуправял след тях.
ivan dimitrov
26-06-2008, 14:11
---
Да ви кажа отговора на въпроса .... Оказа се че изобщо не цапа свещи ами ГОЛЕМИТЕЕ ЛЕВАЦИ от дунев си бяха оставили ръцете .... Купих си свещи БОШ някакви с платитено покритие самопочистващи се абе били много яки , кабели ЕSP и като тръгнах да ги сменям , гледам бобината ми се държи на едно винтче полузавито второто винтче изобщо не беще завито а си се ламбуркаше в гнездото третото изобщо го няма , а и болтчето на стойката където се стяга самата бобина и то хлабаво, абе държеше се на плюнка цялата работа .... Та така смених си нови кабели и нови свещи с още по нови кабели и свещи....... Недейте да ходите в Дунев , това е просто престъпление , бяха ми правили ремонти за 800 лв и почти всичко съм доуправял след тях.
Аз отдавна съм го казал,че в тоя сеервиз се ходи само за чистене на дюзи,и то си ги сваляш предваритвлно :!: :!: :!: шо се излагате бе хора,вече има толкова сервизи за Алфи а Сф,Бобо,Сашо,Ванто и т.н.а ходите при некадърници :!: :!:
с рекламации не става. "майсторите" са доста особенни хора взимат го навътре и много се сърдят само леко ако им намекнеш че си вършат работата некадърно. те са велики хора, знаеш ли на колко коли не е завил бобините. ти ще му разправяш че точно за това не ти работела колата.щом не ги е завил,така е трябвало, а колата не работи щото италианска :Tease:
два кабела на кръст като видят и ги избива на студена пот :lol:
Абе това ми беше първото и последно ходене до Дунев . А за Сашо и Бобо знам ама , те просто първо са ми далече второ като се преебе нещо не мога да чакам щото си върша работата с колата. Иначе много бих искал някой от тях да ми я види.....
а то се указа че чистенето на инжектори в домашни условия не е никак трудно и излиза под 5 лева общо :shock: .
Sergey_gigov
27-06-2008, 12:10
ти пратим и мойте тогава а ?:)
а то се указа че чистенето на инжектори в домашни условия не е никак трудно и излиза под 5 лева общо :shock: .
Сподели де :twisted: :twisted:
мога да споделя как се прави за боксер 1,6 рочестер, съжелявам че не правих снимки но се занимавах сам с това. то и за другите инжектори е по този начин но свалянето сигурно е по-различно.
значи трябват парцали,някакви парчета маркучи,една голяма спринцовка без игла, стегички за маркучета, литър кореселин или ацетон /аз ползвах кореселин/, един адаптер /трансформатор/ който изкарва 12 волта 1 ампер право напрежение и свободно време :D
пушим няколко цигари щото по време на цялата операция никакъв огън в близост до колата :lol:
след това сваляме в лявата част на двигателя рез. кутията и въздуховода да се открие място щото после в дясната част е малко по лош достъпа и вече да се има представа какво трябва да се направи.
отваря се капачката на резервоара да се освободи налягането и с цигарите до тук. откачат се буксите които са закрепени на горивната рейка и буксите на самите инжектори. тя е метална с квадратен профил над свещите. държи се на планка с два винта десетки под нея към блока. винтовете се отвиват и се махат двете П-образни пластинки подсигуряващи инжекторите към рейката като се издърпат с отверка. подлага се парцал на блока до лулите на свещите щото от рейката ще изтече малко бензин. с две ръце се хваща рейката максимално близко до инжекторите и почваме леко и равномерно да дърпаме навън докато я откачим от инжекторите и изчакваме да се изтече бензина. след това се издърпват инжекторите от блока пак леко и внимателно. проверяваме дали уплътняващите гумички са на инжекторите. на всеки инжектор има по две гумички /пръстена/ една горе и една долу. при мен на всички инжектори горните гумички останаха в горивните рейки.
по същия начин се свалят и другите 2 инжектора и внимавате да не падат боклуци в дупките, също и да не забравите напоените с бензин парцали- тях ги разкарайте някъде надалеч че са чисти факли :twisted:
сега почва чистенето на самите инжектори. трябва да се махнат двете гумички от инжектора,също и пластмасовия пръстен и маншона от страната която влиза в блока. по принцип трябва да се продават ремонтни комплекти защото в инжектора от страната на рейката има мрежичка-филтър.нея не се пробвайте да я вадите.може да смените гумичките само че аз обиколих търново и само в един магазин имаше,искаха по 4 лева!!!! на бройка и на всичкото отгоре имаше само една бройка, така че върнах старите.
след като разкостите инжекторите като внимавате да не ги изтървете ,че работата става дебела, ги слагате в един съд и пълните с кореселин докато се покрият и ги оставяте за около час. за адаптера ще ви трябва или помощ или да му сложите ключе. около кореселина също не се пуши :frown: че ще си играем на водни пистолети :twisted:
на едно шише от безалкохолно му отрязваме гърлото- там ще отива използвания кореселин. пълним спринцовката с кореселин и и закрепяме един маркуч със стегичка. другия му край забождаме на инжекциона от страната която влиза в горивната рейка, като закрепяме стабилно и така че да не избие като почнем да натискаме спринцовката. подава се захранване на двата пина на инжектора от адаптера. трябва да се чуе изщракване което означава че инжектора е електрически изправен и е отворен. ако не стане, разменяме полюсите. натиска се спринцовката и дюзата се насочва към изрязаната бутилка. пазете си адаптора да не го укъсите. изпръскайте по 2-3 спринцовки на инжектор и след това потопете инжекторите пак в чист кореселин за час-два. после пак по две три процедури :lol: със спринцовката на инжектор като преценявате на око как пръска дюзата и ако имате някакви съмниния продължавайте със спринцовката. като приключите е хубаво да се продухат с въздух пак със спринцовката за да не остава кореселин в тях.
слагането е лесно, след като сме сложили на инжекторите всичките гумички, ги набиваме леко и внимателно в блока докато влязат колкото трябва. след това набиваме горивната рейка в инжекторите внимателно и равномерно от двете страни. слагат се П-образните скобички и се стяга планката на рейката към блока.проверявайте по няколко пъти щото там върви всичкия бензин. събираме всичко,закачаме буксите на инжекторите и сме готови за палене. понеже рейките са празни ще се наложи да повъртите повече докато се напърнят с бензин.
ако някой тръгне да го прави така, не е лошо да щракне някоя и друга снимка.
аз прекарах през инжекторите около 700мл кореселин. като тръгнах да ги слагам единия не искаше да влезе в блока и се наложи да намажа гумичката с малко масло.
Батка къде в търново да те намеря да ми обясниш нагледно как става,щото информацията е много и нещо неразбрах.Инъче като идея ми изглежда достоверно добра...
Дано не ви се доспи докато доочетете до край :D
Така продължавам с историята с молба ако някой е имал нещо подобно да сподели или всякакви идеи ще са добре дошли, смятам събота и неделя да се посветя на втората ми жена :D ( също толкова капризна като и първата :D ) След като стегнах бобината колата вървя нормално половин ден и после пак същото прекъсване при набиране на скорост между 1000 и 3000 оборота колата все едно единия (или повече) цилиндр ту работят ту не. Както и да е ходих на диагностика ( по точно на две , между друото момчетата в Крафт са най малкото с добро отношение към клиента ) След два часа диагностики смяна на 3 бобини показва че 2 цилиндъра са с по малко подаване на ток . Компютърчето , или каквото е там ( жичката дето стърчи до въздушния филтър ) не щеше да се включва ( и на двете диагностики) , само за момент се включи и доколкото успя да види момчето нямаше грешки. Питах ги дали може да е от неправилно зацепен ангренаж , почнахме да проучваме въпроса и тъй като при мене не се виждат никакви белези по маховика ( по техни думи ) при 1 цилиндър изваден до края даваш едно зъбче разлика . Прибрахй се , разглобих я , презацепих ангренажния ремък изхвърлих свещите бош и сложих някакви френски , които ми ги дадоха на оборище като най добър заместител на Lodge. Сложих новите свещи и........... Колата като е студена и работи на 4 цилиндъра върви много по бързо от преди , но прекъсването пак остава когато позагрее малко ...... Та вече не знам какво да й проверявам. :wink:
Чакам мнения плийз !!!!!
Забравих , преди няколко дена й сложих добавка STP aма пишеше да сипа добавката после бензина , аз просто изсипах всичко вътре , без да зареждам бензин
BillyBoy`
28-06-2008, 00:23
първо иди на свястна диагностика във София поне има къде да ходите и другото което е вземи си сложи едни свещи Денсо :wink:
А за инжекторите ето малко инфо за съжаление нямам време да го преведа . Ако някой не разбере някакво изречение , копи и пейст тука - ще ви го преведа !!!!
линк (http://images.google.ru/imgres?imgurl=http://www.cardriver.ru/files/u458/inject-1.jpg&imgrefurl=http://www.cardriver.ru/articles/16025&h=445&w=458&sz=23&hl=ru&start=1&tbnid=UL2Ysd9PeLpu-M:&tbnh=124&tbnw=128&prev=/images%3Fq%3D%25D0%2598%25D0%25BD%25D0%25B6%25D0%2 5B5%25D0%25BA%25D1%2582%25D0%25BE%25D1%2580%26gbv% 3D2%26hl%3Dru%26sa%3DG)
Едитнах ти линка, че разтяга страницата
tonov
трябва да се махнат двете гумички от инжектора,също и пластмасовия пръстен и маншона от страната която влиза в блока
Какво става ако едната гумичка от страната която влиза в блока липсва ???? Щото сега съм ги извадил инжкторите и на единия го няма по белезите личи че изобщо не го е имало????
лошо, провери дали не е останала в блока. иначе гумичките са стандартни и стават от бош.
kompir, тая зелената алфа май съм я засичал по цветарска някъде. може някоя събота или неделя.
Сигурен съм че не е имало ........това може ли да доведе до загуба на компресия??????
ivan dimitrov
29-06-2008, 12:02
---
kolev ходи ли на Арбанаси?аз вчера бях замалко там,пък колата не на цветарска а на Елин Пелин. Ще намеря и време да отида на крушата защото още не съм ходил заради работата ако ходиш всеки четвъртък ще се видим там.
Всичко свърши с ремонт на бензинова помпа :shock: Ебаси майсторите , на снимката е помпата както я заварих , течноста вътре е бензин .
работата на гумичката е да пази бензина да не избяга навън и да фиксира инжектора.кой знае какво става ако я няма. ти изчисти ли ги и имаше ли ефект.
в арбанаси не ходих ама в крушата мога да се появя,тя ми е близко.
А ето и как изглеждаше всичко това . Оказа се че едния канал откадето отива бензина към двигателя е правено ( по левашкия начин ) с растопяване на пластмаси. Ето какво направих с течен метал , единственото ми съмнение е дали този течен метал издържа на бензина. :D
тоя течен метал колкото пъти съм пробвал никога не се е получавало с него. обикновената епоксидна смола е доста по-здрава но много време съхне. що не потърсиш из моргите такава пластмаса.
тоя течен метал колкото пъти съм пробвал никога не се е получавало с него. обикновената епоксидна смола е доста по-здрава но много време съхне. що не потърсиш из моргите такава пластмаса.
Аз мисля че поне временно съм оправил проблема , а каква е цената на новата помпа , ????
ivan dimitrov
30-06-2008, 13:50
---
Моля някой да ми обясни че ми е интересно, как работи бензиновата помпа на боксера , защо трябва да е херметично затворен резервоара и защо се получава придърпването ако не е херметично затворен????????????? И дали всъшност може да придърпа от това???
Горе долу разбирам защо ама бих искал по точно да знам от някой по знаещ :lol:
ivan dimitrov
30-06-2008, 23:59
---
Трябва ли да има едно съскане ( се едно дърпа или духа въздух ) когато работи помпата или не ????
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.