PDA

View Full Version : Дрънчене откъм предни накладки



Jororacing
25-06-2008, 16:34
хора от доста време ме мъчи едно гадно дрънчене откъм предните накладки..казаха ми че било от водачите и имало ремонтен комплект за тях,,, някой сблъсквал ли се е с подобен проблем и ако да дайте съвет :wink:

Speeder
26-06-2008, 17:05
Интересно ми е и на мен дали има варианти за ремонт. Казаха ми, че трябвало да се дава на стругар , но процедурата не ми стана ясна.

phoenix
26-06-2008, 17:19
айде и тук един жокер.
Значи има 3 варианта.
Вариант 1: При липса на средства лесния и евтин начин е, сваляте спирачния апарат вадите въпросните водачи и ги навивате с тефлонова лента. След това ги набивате обратно и проблема се решава за неопределено време. На старата кола изкараха около година, без да дрънкат, а за една година дето съм сложил тефлон за 50ст. мен ме устройваше.
Вариант 2 При наличие на малко повече средства.... колкото и да е учудващо влизате в един магазин на Шкода и казвате, че искате ремонтен комплект за спирачните апарати на Шкода, мисля Октавия беше. Струват около 15 лв бройката. Дават ги комплект с грес и така.... това е.
Вариант 3 При наличие на повече средства, мисля за 50 лв се рециклира самия спирачен апарат. Сваля се носи се на стругар, разпробиват се отворите, понеже те се износват не водачите, и се набиват нови втулки с точния диаметър. И така стават като нови, според мен това е най-добрия вариант. Но е доста по-скъп. И единствено по-добрия вариант е да се смени направо спирачният апарат с друг такъв цял който не е износен от някоя морга.

Speeder
26-06-2008, 19:25
Варианта с моргата нещо не ми харесва, защото ще изкара една-две години и после айде пак.
До колкото разбрах , не всеки стругар се наемал да го прави това.
Обаче варианта с шкодовите части звучи разумно. За каква Октавиа е комплекта? Кой двигател? Защото предполагам ,че спирачките са различни.

Иначе благодаря ти за информацията! Много полезна ;)

phoenix
26-06-2008, 21:06
да ти кажа, много коли са със спирачни апарати на същия принцип, но само на шкода съм виждал ремонтни комплекти. Наистина забравих от кой конкретен модел, но мисля че имат само едни :), пък ако имаш възможност да земеш твоите си водачи или поне единия и с него да обиколиш, ще е най-добре.....
п.п.
вземи си и шублер за да мерите най-точно диаметъра, на ремонтните комплекти е с 0.5 мм по дебел

Jororacing
27-06-2008, 12:32
на мене ми казваха че имало ремонтен комплект и направо за алфа...има ли нещо такова

RokFort
28-06-2008, 19:46
Имам го същия проблем ,ако откриеш от каде е тоя грозен звук напиши в темата да знам и аз каде да търся.. :cry:

Satanism
28-06-2008, 19:55
На един приятел му дрънчеше така тойотата...смени си накладките и се оправи :roll:

Jororacing
29-06-2008, 13:36
при нас мисля че проблема си е от водачите защото моите накалдки са в добро състояние а дрънченето е от доста одавна

infernus
20-08-2012, 22:40
Да взема да разбутам старата тема, че е по лесно.
Въпросът ми е наистина ли става ремонтен комплект от Шкода ОстаВиЯ, и ако да, става ли за всички 145/6-ци?

Вариант 3 на Емо е много читав само че трябва и на бормашина да се разпробият самите дупки защото не ми се вярва износването да идеално и втулката няма да контактува в цялата повърхност, а ако се разпробиват със сигурност трябва да се хване точния център за да не стане после греда да не може да се съберат двете части... или поне аз така си го представям в малката си главица. :baby:

Bobi_33
20-08-2012, 22:48
Да взема да разбутам старата тема, че е по лесно.
Въпросът ми е наистина ли става ремонтен комплект от Шкода ОстаВиЯ, и ако да, става ли за всички 145/6-ци?

Вариант 3 на Емо е много читав само че трябва и на бормашина да се разпробият самите дупки защото не ми се вярва износването да идеално и втулката няма да контактува в цялата повърхност, а ако се разпробиват със сигурност трябва да се хване точния център за да не стане после греда да не може да се съберат двете части... или поне аз така си го представям в малката си главица. :baby:


Батка, много по-добре и много по-ефективно е да си набавиш 2 предни апарата АТЕ от по-новите 145/6-ци и там няма никога повече да чуеш дрънчащи апарати. Аз съм си набавил и когато дойде време за нови накладки, старите апарати заедно с износените накладки заминават в кофата. В общи линии могат да се намерят апарати между 20 и 30 лв./брой. А отделно, че накладката на АТЕ е и с мъничко по-голяма площ на феродото върху диска спрямо Гирлинг.

infernus
20-08-2012, 23:12
Батка, много по-добре и много по-ефективно е да си набавиш 2 предни апарата АТЕ от по-новите 145/6-ци и там няма никога повече да чуеш дрънчащи апарати. Аз съм си набавил и когато дойде време за нови накладки, старите апарати заедно с износените накладки заминават в кофата. В общи линии могат да се намерят апарати между 20 и 30 лв./брой. А отделно, че накладката на АТЕ е и с мъничко по-голяма площ на феродото върху диска спрямо Гирлинг.

Абе мене вече така ми тракат, че накрайник да се разтропа или шарнир няма да разбера ебаси, само я гледам отдолу. Накладките са ми ОК, ще станат ли със апарати АТЕ и по принцип на АТЕ-то пише ли на него че си е АТЕ или има по някакъв друг начин да се разпознае, например след коя година е колата....

Bobi_33
20-08-2012, 23:23
Е то АТЕ-то го слагат на ТС-ите. На външен вид е различно много. Слага се на 1.4 и на 1.6 ТС. Най-лесно се разпознава, по това, че има една неръждаема пружина, която натиска челюстта към супорта. Пише си АТЕ на апарата. Слага се директно на твоя си шенкел, просто си купуваш едни нови накладки за АТЕ-то и си в джаза.

infernus
20-08-2012, 23:26
Е то АТЕ-то го слагат на ТС-ите. На външен вид е различно много. Слага се на 1.4 и на 1.6 ТС. Най-лесно се разпознава, по това, че има една неръждаема пружина, която натиска челюстта към супорта. Пише си АТЕ на апарата. Слага се директно на твоя си шенкел, просто си купуваш едни нови накладки за АТЕ-то и си в джаза.

Мерси Батка винаги има причина да почерпя като те видя
:)

:big_bow_down::big_bow_down::big_bow_down:

ivan dimitrov
20-08-2012, 23:31
---

pecata-33
09-11-2012, 20:11
Колеги искам да попитам за задните накладки немога да прибера буталцето на апарата за да си сложа накладките мислих да го сваля на цяло но ще ми изтече спир.течност а не искам някакви идеи

kompir
09-11-2012, 20:25
Колеги искам да попитам за задните накладки немога да прибера буталцето на апарата за да си сложа накладките мислих да го сваля на цяло но ще ми изтече спир.течност а не искам някакви идеи

Понеже ме съмнява да имаш специален ключ за целта, направи следното-развий пробката за обезвъздушаване и после със голям тръбен ключ или дърводелска стяга го стисни като същевременно трябва и да се завърта защото е на винт вътре.Може и с чука да му помогнеш като все трябва да го има завъртането няма как.

pecata-33
09-11-2012, 20:48
колега искаш да кажеш че самото цилиндърче като го стисна с ключа трябва и да го завъртя ,че онзи ден бая исках да му помогна с чука ама не поддаде

tonov
09-11-2012, 21:52
Точно така, буталцето се натиска и върти едновременно. Само с бой и мамата не става ;) Понеже явно нямаш специализиран инструмент, може да го въртиш с ключ за ъглошлайф.

BillyBoy`
10-11-2012, 21:51
Най-добре става със една дърводелска стяга и едни гарги,само трябва много-много да внимаваш да не скъсаш маншончето които покрива буталцето че после никъде не можеш да го намериш ,поне аз не можах да немеря във цял Пловдив и във тая връзка някои ако може да намери ще е златен.Буталцето се прибира със натиск и въретене по часовниковата стрелка.Освен изброения по горе инструмент ще ти трябват и два чифта ръце.

pecata-33
13-11-2012, 19:44
Благодаря колеги вече си смених накладките ама едното буталце малко излезна та сега иска обезвъздушаване ама мисля че не е болка за умиране