PDA

View Full Version : Няколко въпроса от новоизлюпен алфаджия



метъл
02-07-2008, 12:38
Пренасям въпросите си от темата за преброяването тук понеже не им е там мястото
1) С ангренажна верига е :D
2) Номера на двигателя е AK67202... и е двувалка. Има ли такива с 8 клапана
3) Количеството масло (двигателното) е 5литра, но какво?
4) Описание на български или поне на англииски, че с този италиански...
5) Едната ми врата не се заключва - при натискане на бутончето то не потъва.
6) Куп електрически проблеми, но те не ме притесняват - кръвта ми е съставена от електрончета и дупки :wink: само да открия кое къде се намира

търтей
02-07-2008, 12:41
номера на двигателя требва да е АР а не АК май май
алфа бензинова с един вал няма на пазара
за маслото има 1289364 теми

Alexanderbb
02-07-2008, 13:25
http://clubalfaromeo.com/forum/viewtopic.php?t=26103
четенето му е майката

pr_00f
02-07-2008, 13:26
И ти е 8 клапанов двигателя :)
Да си оправиш подписа.

метъл
02-07-2008, 22:37
"номера на двигателя требва да е АР а не АК май май" - AК е
"алфа бензинова с един вал няма на пазара" - ОК, ясно, 8-ца е
"за маслото има 1289364 теми" - ОК, ще се поровя
--------------------------------------------
"Да си оправиш подписа." - слушам :wink:
-------------------------------------------
Alexanderbb, благодаря, ще чета, нали затова исках литература.

А сега 2 проблема:
1) Лампата за нивото на маслото в двигателя свети (всъщност за малко угасна), а според пръчката е на max. Кой е датчика за него, видях 3 - 1 до масления филтър (предположих, че е за налягането, но не би... като го извадих стрелката не помръдна от мястото си), 2-рия - на маслената магистрала - липса на налягане (светодиодчето) и 3-тия - в основата на блока - мислех, че той е за нивото (поплавък в картера), но изваждането на куплунга му и окъсяването му не доведоха до никаква промяна. Остава кабела да е окъсил (ако действието на датчика е да дава верига при ниско ниво) или прекъснал (ако е обратното). Това обаче е бял кахър, защото май двигателя плаче за ремонт :cry: - в книжката пише, че налягането на маслото при 4000 об/мин и 100гр. трябва да е >5, а при мен при 80гри 3500 об/мин е едвам-едвам 3 бара. Или пък маслото да е рядко (или оредняло - бензин, но от къде)... Чудя се, дали да му не сипя 15W40 (доколкото си спомням 10W40 пишеше в книжката). Всъщност, сещам се и за трети вариант - предпазния клапан на маслената помпа да го поддържа такова :evil: .
2) Всъщност това е 5-тия от първия пост. Свалих механизма, но не виждам начин даго отворя. Някой да е патил? Никога до сега не съм се борил с централно заключване и затова ще питам - на куплунга има 4 извода - 2 дават пълно късо (0,1 Ом), а другите два - 4,3кОм.Единственото което знам е, че вътре има моторче, но нито една от двете двойки изводи не може да бъде здраво такова :(

П.С. Емотиконите нещо не отговарят на тези от формата за писане на постинг, напр evil.

alfa1551.8ts130
02-07-2008, 22:52
Абе човек ти си се побъркал с тва масло.Налягането не се вживявай толкова,дето се вика то и показанията не е гаранция,че са верни :wink: .Слушай и гледай двигателя как работи ти веднага го отвори.А за маслото по принцип селенията която се препоръчва от произв. си е доста тънко масло.Нашите красавици са малко капризни от към масло.Но при 15 год. кола и 15w40 да й сипеш едва ли ще ти направи проблем щото все пак мотора е малко или много захабен вече.Аз карам с liqui moly и съм доволен.Успех и не се кахъри толкова,квото и да правиш по тая кола да знаеш че си заслужава.ТЯ ще ти се отплати десеторно с емоцията на пътя,поне при мен е така :D :wink:

метъл
03-07-2008, 13:01
Двигателя още не съм отворил (и дано не се налага), но може и да не е толково безобидно колкото ти изглежда, особено като се вземат впредвид следните факти:
1) маслото е над макса и то не малко - едва ли някой ще налее толкова много!
2) цвета му е прозрачен (леко чернеещ) - едва ли ще се сменя масло преди да се изхвърли, а и цвета на новото масло е прозрачно-жълтеникъв.
Ако приемем, че маслото е силно разредено, то обяснява защо е ниско налягането (варианта предпазен клапан на маслената помпа отпада, защото на студено държи 4+ на празен ход) и защо датчика показва ниско ниво - поплавъка е потънал (ако е с малко водоизместване и е достатъчно тежък - все пак за масло е бил предвиден). На ниски обороти (<1800) придърпва, ускорява на тласъци (докато е студена, после почти не се усеща), а след това отлита като куршум - ако е пикаеща дюза може да дави (всичко това са само теоретични предположения - практическия опит го нямам все още). Ако е така (имам пикаеща дюза) това не трябва ли да се отрази и на празния ход (бетон са)? Разход на бензин е мога да кажа - при тези съмнения избягвам да я каркам. Следобед ще я карам на диагностика, но се чудя дали ако вадя 1 по 1 куплунгите на дюзите дали няма да се усети коя е - двигателя ще влоши по-малко работата си.

Furious 155
03-07-2008, 13:36
Датчика за нивото на маслото за под минимума и на мен вече не ми работи.... приципа му на работа обаче не е с поплавък ;)
Има нагревал дето го охладжда маслото...и ако няма масло да го охладжда нагревателя нагрява пластина която се отмества и отваря веригата и компа светва за ниво на маслото... при мен нагревателя е прегорял и търся сега дачтик... Съпротивлението на изправен датчик е 12 ома!!!
Колкото до налягането и при мен на стунде мотор е 4, а като загрее на 80 и нагоре пада и на 0 стрелката и това малко ме дразни...отскоро ме ебава датчика и мисля че е той де...иначе лошо ако не е той...

търтей
03-07-2008, 13:43
"номера на двигателя требва да е АР а не АК май май" - AК е


ак е калашников ама щом си рекъл
ти си спецът

метъл
03-07-2008, 15:18
Прав си - R-а е написан точно като K (ръбесто) с чертичка отгоре и тъпия катаджия така го е прочел, а аз гледах от талона.

метъл
04-07-2008, 23:11
Нова порция въпроси :wink: . Никъде не открих (лепенка по купето или описание в книжката) какъв фреон (и какво количество се използва за климатроника - R12 или R134. Един майстор ми вика "след '90 всички са с R134" а друг - "...след '94. Компресор за R134 работи и с R12, но обратното е опасно" В крайна сметка ми го зареди с R12 (защото е по-скъп) 850гр и ми взе 60лв като преди това ми провери системата за теч като го наду с азот. В крайна сметка клима-та работи, но само в движение, на място не (включва и изключва), защото не включва перката - най-вероятно ще си търся датчик, но още не съм го проверил

alfamicin
04-07-2008, 23:38
Принципно теб не ти трябва да знаеш с какъв фреон е!
Като отидеш при добър майстор на климатици той знае или поне знае къде и какво да чете.Би трябвало да пише какъв е фреона някъде по климатитната инсталация.
Успех :wink:

метъл
05-07-2008, 00:16
НАПРОТИВ, трябва ми!!! Иначе по какво да позная дали майстора е добър, или дребнав мошенник, който ще извърти така нещата, че килипира му да е по-голям, без значение, че това не е подходящото?!? Може би по думите на някой, който твърди, че даден майстор е много добър, а като го питаш защо смята така, ти казва "незнам, другите така казват"!

Furious 155, благодаря за инфото, твоя пост някакси съм го пропуснал. Излиза че имам прекъснат кабел, защото като извадя куплунга от датчика и дам накъсо клемите, не гасне. Всъщност, нещо не ми се вързва - ако е така както казваш, трябва да се ползва и масата. Единия му се подава 12V за подгряване (към маса), а другия е сигнален и при студен биметал дава +12 или маса, а топъл - нищо. Ако има 12 ома съпротивление това означава, че нагревателя и контакта са свързани последователно, но тогава като се нагрее достатъчно и прекъсне, ще спре и тока през него, т.е. няма какво да го поддържа топъл, той ще изстине и отново ще светне, т.е. ще мига, което всъщност никак не е лошо, но при мен свети постоянно. Утре ще го проверя, макар че за да съм сигурен ще трябва да сваля датчика, а не ми се ще ако нямам друг.

alfamicin
05-07-2008, 00:56
За придърпването виж,преди да я караш на диагностика,да не смуче въздух от някъде!
4-те гумени маркуча на колектора/там при дюзите/,също огледай добре маркуча между дебитомера и колектора!

Alfa User
05-07-2008, 11:31
Колега, за фреона на климата трябва да имаш малка черна лепенка с бели надписи върху планката над фаровете. Опитах се да ти я покажа на снимката - дано не е отлепена при теб :

метъл
05-07-2008, 11:46
Относно датчика за нивото на маслото - нещо не е в ред, но за сега не установявам какво. Ако съпротивлението то му трябва да е 12 ома, то трябва да може да протече поне 1 ампер ток (като го дам с амперметъра на късо), но не, само 5 mA. Варианта да има защита от късо отпада, защото в този случай трябваше да покаже 12 напрежение на куплунга без товар, а то е 9,5. От друга страна датчика е прекъснал... Както май вече писах, светодиода за нивото свети постоянно без значение дали си извадил куплунга (прекъснал датчик) или си окъсил. Протичането на някакъв ток, па макар и минимален доказва, че не е прекъснат проводник... Всъщност, най-логичното е да има силно окислена клема (много по-вероятно от прекъснат проводник), която да не позволява протичането на силен ток, необходим за датчика. Въпросът е къде е тази клема? Как се разглобя чек-панела?

koolio
05-07-2008, 17:40
Правилният отговор за фреона е Р134 - пълних го днес :wink: .

метъл
06-07-2008, 11:41
koolio, твоята е '95г, а моята 92-а (даже '91-ва, произведена е 12.91), а според този, който ми зареди системата до '94-та се използва R12, а според друг - до '90-та.

Alfa User, там където си посочил има само следи от лепенка :( , сигурно с отлепването и са искали да кажат, че не работи, защото го напълних във вторник или сряда, а в събота вече не работеше. Все пак ако някой има толкова стара Алфа нека каже какъв фреон и какво количество, а пък аз ще му мисля кога ще го правя :cry:

Furious 155
06-07-2008, 14:47
koolio, твоята е '95г, а моята 92-а (даже '91-ва, произведена е 12.91), а според този, който ми зареди системата до '94-та се използва R12, а според друг - до '90-та.

Alfa User, там където си посочил има само следи от лепенка :( , сигурно с отлепването и са искали да кажат, че не работи, защото го напълних във вторник или сряда, а в събота вече не работеше. Все пак ако някой има толкова стара Алфа нека каже какъв фреон и какво количество, а пък аз ще му мисля кога ще го правя :cry:

Мога да снимам моята лепенка....до колкото видях си е на мястото...

а ТО И В МАНУАЛА трябва да го пише това инфо!

pr_00f
07-07-2008, 10:39
Някъде около 93 спират да използват R12 и започват да слагат по- еко газ - R134a ( ако ме не лъже паметта).
Накрайниците за зареждане се различават. Моята е 93 и е била с R12.
Вече не би трябвало да можете да заредите с Р12, но в България както знаем - всичко е възможно.
Във всеки по-читав сервиз имат преходници за да могат да заредят старата система с новият газ. Ако някой почне да ви обяснява че трябва да се преработи системата и да ви иска 200-300 лева за това - бързичко му теглете една майна и бягайте надалече.
Другото особенно е че ако е била оригинално със старият газ - когато се слага от новият се слагат около 80% от посоченото по книжка.

virusalfa
07-07-2008, 11:37
На 155-цат,която имах-94,фреона беше 12-ка,а на 164-ката,която е 10'92 е 134.Така,че всичко е относително :idea: