View Full Version : Климатроник?
От няколко дни забелязвам че като пуснем климатика в колата особено в тези жеги когато температурата в колата е 30-32 градуса климатика вижда бая зор за да я свали и от време на време даже доста честичко се чува свистене все едно се изпуска въздух от балон, някакви идеи от какво може да е? Дали е развален климатика или си въобразявам :roll:
Според мен си въобразяваш. Ти кво искаш за 2 мин да стани ледник :) За колко време горе доло обръща температурата в колата :?:
BOXER_33_PLD
04-07-2008, 10:22
Свистенето което чуваш е от фреона който се изпарява в изпарителя,който пък се намира до радиатора за парното.По отношение на това няма какво да се притесняваш.
При тези външни температури като тези ( да не говорим за вътрешните) е нормално като се качиш да си постоиш в жегата и едва след като поработи 10-тина минути мотора да усетиш охлаждането.
Може да направиш следното:Вземи един термометър ( електронен ) забии сондата в средните въздуховоди и затвори страничните.Надуи климатика до дупка като го пуснеш да върти вътре въздуха.Остави колата на обороти.Ако падне до 8-9 градуса си О.К
Ако пък не пиши пак и ще видим какво може да направим.
УСПЕХ
10 минути е много време да охлади. Модела има наистина мощен климатик и колкото и да се е напекла на слънцето не е нормално да не може да охлади за 4-5 мин. Във вторник правих профилактика и тогава всъщност установих, че климатика е толкова силен. При мен проблема беше, че по задръстванията започва да духа все по-топло и по-топло, а причината е в мръсния радиатор и колкото по-бавно се движи колата толкова по-трудно охлажда фреона. Отиди да ти замерят нивото на фреона и налягането, че да не стане по-голяма беля.
Виждам че и ти си от Пловдив, можеш ли да ми препоръчаш къде да я заведа на доктор :roll:
Бтв, благодаря на всички, че се отзовахте :P
Във Форда си бях сложил един термометър от Метро, като оставя колата на слънце показваше до 64 градуса и екрана му ставаше черен :lol: така че не е лесно да обърнеш тоя въздух за 5мин. :wink:
Във Форда си бях сложил един термометър от Метро, като оставя колата на слънце показваше до 64 градуса и екрана му ставаше черен :lol: така че не е лесно да обърнеш тоя въздух за 5мин. :wink:
Представи си при мене с черната кожа колко става :shock: иначе наистина за 5 мин и го обръща поне при мене е така. А и аз си карам на ауто и той си определя сам колко му е нужно да духа
Виждам че и ти си от Пловдив, можеш ли да ми препоръчаш къде да я заведа на доктор :roll:
Бтв, благодаря на всички, че се отзовахте :P Ходих при едни които се намират на Весела 25. Платих 78лв. за нов филтър, миене на радиатор и профилактика (интересно защо миенето не се счита за профилактика :? ). Един приятел ми ги препоръча, пък и видях че кола под 100 бона нямаше отпред и реших, че щом паралийте си правят там колите, значи трябва да работят добре - така се и оказа. Гаража им се намира точно срещу входа на детската градина.
Аа да и на баща ми му бяха препоръчали едни които се намират горе долу в този район, казаха че били мн добри, може да става въпрос за същите. Тези дни когато се поосвободим малко с него ще я заведем и ще пиша какво се е оказало в крайна с метка , дано нищо сериозно надявам се :roll:
Благодаря отново :P
така значи колата я оправихме вече
климатика си е бил наред, само фреон трябваше да се напълни но се оказа така че пълнил само по 200-300 грама фреон и го изчистиха там нз какво са правили , общо с поставяне на аларма оправяне на ключалка и климатика излезе кам 400 лв ( 230 е самата машинка за вратата, 30 лв труд за поставянето и 100 за аларма и останалото за климатик)
момчетата там наистина са доста добри, шефа им се казва краси , ако някой има нужда имам му гсм ;)
10 минути е много време да охлади. Модела има наистина мощен климатик и колкото и да се е напекла на слънцето не е нормално да не може да охлади за 4-5 мин. Във вторник правих профилактика и тогава всъщност установих, че климатика е толкова силен. При мен проблема беше, че по задръстванията започва да духа все по-топло и по-топло, а причината е в мръсния радиатор и колкото по-бавно се движи колата толкова по-трудно охлажда фреона. Отиди да ти замерят нивото на фреона и налягането, че да не стане по-голяма беля.
Мръсен радиатор ли?Става въпрос за външната част или за вътрешната?Защото един познат имаше подобен проблем;в задръстването топло почва да духа,а се оказа някакво реле-време май беше не съм 100% сигурен,което включвало перката на по високи обороти на определени интервали.Та цялата история му излезе мисля към 15лв.
А радиатора...за външно или вътрешно замърсяване говорим??
Просто радиатора беше дотолкова замърсен, че не му се виждаха тръбичките и ламелите и физически е невъзможно да преминава въздух и съответно да охлажда фреона.
TheLemonSong
11-08-2008, 13:58
Колеги, не се излагайте да плащате за глупости.
Просто сваляте предната решетка/маска и с най-обикновен маркуч действате.Или с пароструйка (1 лев по бензиностанциите)-само трябва да сте внимателни да не нараните цамия радиатор/де не се смачкат ребрата, тъй като са доста нежни /-просто от малко по-голяма дистанция пръскате и само и единствено във вертикална посока(от горе на долу и обратно).Просто не съм убеден че някой, на който въобще не му пука за колата, ще ми почисти по-добре радиатора, а и по-внимателно от мен самия.
Аз получих същата препоръка - да си почистя радиатора- отне ми 15 мин и ми струва 1 лв.
Сега всичко е ок и духа като ....луд.Това е.Успех!
victtorbg
11-08-2008, 16:21
Колеги, не се излагайте да плащате за глупости.
Просто сваляте предната решетка/маска и с най-обикновен маркуч действате.Или с пароструйка (1 лев по бензиностанциите)-само трябва да сте внимателни да не нараните цамия радиатор/де не се смачкат ребрата, тъй като са доста нежни /-просто от малко по-голяма дистанция пръскате и само и единствено във вертикална посока(от горе на долу и обратно).Просто не съм убеден че някой, на който въобще не му пука за колата, ще ми почисти по-добре радиатора, а и по-внимателно от мен самия.
Аз получих същата препоръка - да си почистя радиатора- отне ми 15 мин и ми струва 1 лв.
Сега всичко е ок и духа като ....луд.Това е.Успех!
Точно така,а перката трябва да включва на определени налягания втора скорост-между 15 и 18 бара.
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.