View Full Version : Климатика..
StreetGlow
05-07-2008, 11:04
Здравейте! Скоро бях да проверявам фреона и се оказа, че системата е О'кей и не се нуждае от дозареждане, но дори и на Low не прави много студено. Къде да търся проблема?
А при включен компресор какво наляване ти държи системата?Първото нещо за което се сещам е клапата за топло/студено. :roll:
StreetGlow
05-07-2008, 17:12
Нямам идея какво е налягането, момчето каза че всичко е наред, държах на място около 2500 оборота и темературата слезе до към 15 градуса и изключих понеже уреда на водата качи към 100 и се уплаших да не прегрее. Нормално било за 10 годишна кола да е над 10. Иначе винаги като е студена сутрин и дам на контакт да подгрее се чува едно тракане зад таблото за около 15-тина секунди, след което спира.
virusalfa
05-07-2008, 17:54
Нормално било и да се дозарежда фреон всяка година-ТАШАЦИ!!!Дееба и измамниците!Дома да не си зареждат хладилниците с фреон всяка година,а?!Хич не им забелязвайте,над 60 процента от хладилните техници най-умеят да пробиват дупки а дюбели за закачане на климатици!
Alexanderbb
05-07-2008, 18:29
Нищо нормално няма в това което ти прави климата колега. За съжаление напоследък бая понавлязох в материятата специално за 155 и трябва да ти кажа че повечето техници знаят само да зареждат фреон и да гледат дали тече от някъде. А възрастта на колата пък изобщо не влияе в случая. Нормално е да дава някъде около 8 - 10 градуса (някои колеги постигат и по-ниски температури)
За начало бих ти препоръчал да си почистиш радиатора на климатика защото когато е много мръсен не може да се получи добро топлоотделяне и цялата система се товари. После погледни кога и за колко време работи компресора. От това може да се получи известна представа на каде да се търси евентуален проблем
StreetGlow
05-07-2008, 19:07
Като цъкна Econ и лампичката изгасне компресора сработва и не изключва, докато не натисна отново този бутон. Момчето имаше предвид, че може компресора нещо да не е наред от работа през годините. Иначе как да почистя въпросния радиатор?
Alexanderbb
05-07-2008, 20:44
С пароструйка, нежно и от разтояние за да не му изправиш ламелите. изисква се и известна доза разглобяване на маската и предната броня но пък така ще можеш да си изчистиш всички радиатори
Като цъкна Econ и лампичката изгасне компресора сработва и не изключва, докато не натисна отново този бутон. Момчето имаше предвид, че може компресора нещо да не е наред от работа през годините. Иначе как да почистя въпросния радиатор?
Какво значи компресора да не е наред!? :shock: Той или прави налягане или не.Какво всъщност ти е проверил на системата при положение,че не е разбрал в какво състояние е компресора?На дизел климатика се тества на 1500 оборота!Компресора работи постояно докато не достигне зададената температура,след което почва да включва и изключва през определен интервал.На мен с 600гр. фреон 20 годишната бангия ми изкара 7* на средната духалка при 40* в колата при 1500 оборота.Когато я е напекло здравата слънцето не обръща много бързо въздуха и трудно охлажда и и трябва известно каране,но ако го пуснеш на сянка прави доста студено.Накарай ги да ти измерят високото и ниското налягане и ще разбереме дали има проблем със системата или има нещо друго.
StreetGlow
05-07-2008, 23:37
В смисъл, да не би нещо да са се износили буталата в комересора или каквото е в него. Високото налягане не е мерено. Никога не се е случвало при задаване на най-ниска температура на таблото(винаги е на Low, понеже не ми се струва много хладно в купето) компресора да спре.
Еми то ако са му износени буталата няма да прави налягане.Затова ти казвам да и измерят наляганията и да се види.Налягането да се мери с 1200гр. фреон.Толкова колкото ти сабира системата.На LO и на мен компресора работи почти постоянно,но понякога изключва.
virusalfa
06-07-2008, 12:44
На мен пък днеска да вземат да ми се включат перките и след като я угасих пак си работеха.Извадих плюса от акумулатора.Боби,къде ли се крие проблема?-кат се има предвид,че реостата е нов
Alexanderbb
06-07-2008, 16:51
На мен пък днеска да вземат да ми се включат перките и след като я угасих пак си работеха.Извадих плюса от акумулатора.Боби,къде ли се крие проблема?-кат се има предвид,че реостата е нов
Бих казал залепнало реле. При мене нали са две едното за първа другото за втора скорост и едното го правеше този номер докато не го смених. Обаче аз махах само бушоните а не откачах акумулатора
StreetGlow
06-07-2008, 17:36
Днес направих доста километри извънградско с 90(2000 оборота) и ми се стори, че духа доста студено. Мога ли да разчитам на мултицета, за да замеря колко градуса ще покаже от средните духалки?
Alexanderbb
06-07-2008, 17:53
Ако ти е хубав мултицета можеш. А това че при движение е по-студено потвърждава замърсен радиатор
КОлеги аз също съм забелязал този проблем , когато карам барзо духа по студен въздух , дали е радиатора или .. ?
Днес направих доста километри извънградско с 90(2000 оборота) и ми се стори, че духа доста студено. Мога ли да разчитам на мултицета, за да замеря колко градуса ще покаже от средните духалки?
Можеш.Аз така я мерих.Забождаш термодвойката навътре и пускаш вентилатора на мах.
StreetGlow
06-07-2008, 21:01
Пробвах, при 90 км/ч свали до 17 градуса само.
virusalfa
07-07-2008, 11:33
На мен пък днеска да вземат да ми се включат перките и след като я угасих пак си работеха.Извадих плюса от акумулатора.Боби,къде ли се крие проблема?-кат се има предвид,че реостата е нов
Бих казал залепнало реле. При мене нали са две едното за първа другото за втора скорост и едното го правеше този номер докато не го смених. Обаче аз махах само бушоните а не откачах акумулатора
Оправи се,да е жив и здрав Boby,включих и изключих 2-3 пъти при работещ мотор и спряха-причината е била във високото налягане на фреона.
На мен пък днеска да вземат да ми се включат перките и след като я угасих пак си работеха.Извадих плюса от акумулатора.Боби,къде ли се крие проблема?-кат се има предвид,че реостата е нов
Оправи се,да е жив и здрав Boby,включих и изключих 2-3 пъти при работещ мотор и спряха-причината е била във високото налягане на фреона.
Оказва се, че това е често срещан 'проблем'. :) Моята го прави същото, като е много горещо навън. Другия начин да се оправи е, като изключиш компресора и покараш малко да издуха топлото от радиатора отпред- обикновено не повече от минута- минута и нещо.
Пробвах, при 90 км/ч свали до 17 градуса само.
Това при колко градуса навън?
При колкото и ще да е 17* е недопустимо. :pokey: Аз днеска направих 170км на почти 2000 оборота и от духалките си бичеше яко клинч.М/у другото при пуснат вътрешен въздуха на духалките изкарва много по-студено отколкото на външен. :wink:
На мен пък днеска да вземат да ми се включат перките и след като я угасих пак си работеха.Извадих плюса от акумулатора.Боби,къде ли се крие проблема?-кат се има предвид,че реостата е нов
Бих казал залепнало реле. При мене нали са две едното за първа другото за втора скорост и едното го правеше този номер докато не го смених. Обаче аз махах само бушоните а не откачах акумулатора
Оправи се,да е жив и здрав Boby,включих и изключих 2-3 пъти при работещ мотор и спряха-причината е била във високото налягане на фреона.
В тез жеги бирата върви много добре. :cheers:
virusalfa
11-07-2008, 14:26
На мен пък днеска да вземат да ми се включат перките и след като я угасих пак си работеха.Извадих плюса от акумулатора.Боби,къде ли се крие проблема?-кат се има предвид,че реостата е нов
Бих казал залепнало реле. При мене нали са две едното за първа другото за втора скорост и едното го правеше този номер докато не го смених. Обаче аз махах само бушоните а не откачах акумулатора
Оправи се,да е жив и здрав Boby,включих и изключих 2-3 пъти при работещ мотор и спряха-причината е била във високото налягане на фреона.
В тез жеги бирата върви много добре. :cheers:Ще почерпя с удоволствие,ама трябва аз да идвам нагоре.Ела ти насам,тук е по-интересно
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.