View Full Version : За климатика на JTD-то
robertov
07-07-2008, 14:46
Колеги я кажете като ви е пуснат да речем климатика на макс ,колата затормозява ли се? Имате ли такива впечатления, щото аз имам.
И другият въпос на колко км си сменята горивния филтър щото бех решил да го сменям на 20хил.км. ама ми се струва че колата взе да губи мощност, та се чудех дали не е от него.
Ами аз съм с ТД... ама да - затормозява я определено.
И не само на моята съм го забелязвал, а и на други марки.
Имам чувството, че все едно спъва 30 кончета да го въртят него само... но може да греша, разбирачите да си кажат тежката дума.
на Алфата ми имаше много яко спъване от климатика , на Тойотата няма абсолютно никаква разлика дали си го пуснал или не , върви си все едно ЦД то си пуснал а не климатик ....може би защото е нова незнам ....
trustworthy
07-07-2008, 15:04
Аз не съм забелязал някаква разлика с/без климатик, а по принцип почти не го изключвам. Едва забележима е, да кажем ;)
При дизелите разликата би трябвало да е по-слабо доловима в ниския диапазон обороти, понеже разполагат с повече мощност там
Хм, да не са окуцели част от кончетата или споминали се, че да се усеща толкова?
На какъв принцип взема въртене от двигателя това чудо?
При мен се усеща дали е пуснат климатика. Не е кой знае каква огромна разлика, но определено се усеща спъване :roll:
Аз не усещам значителна разлика ма съм с ТД, а това да са умрели конете до колкото съм наясно на дизел е невъзможно. Но знам, че климатикът ако дърпа коне, са не повече от 6-7.
Аз не усещам значителна разлика ма съм с ТД, а това да са умрели конете до колкото съм наясно на дизел е невъзможно. Но знам, че климатика ако дърпа коне са не повече от 6-7.
И защо си мислиш пък че е навъзможно да умират конете при ТД :?: :?: :?: интересно ми е да разбера!!! а климатика при повечето коли или по точно компресора му взема задвижване от шайбата на коляновия вал чрез ремъчна предавка-това е затормозяването :wink:
robertov
07-07-2008, 19:19
Колеги я кажете като ви е пуснат да речем климатика на макс ,колата затормозява ли се? Имате ли такива впечатления, щото аз имам.
И другият въпос на колко км си сменята горивния филтър щото бех решил да го сменям на 20хил.км. ама ми се струва че колата взе да губи мощност, та се чудех дали не е от него. А по тва нещо да кажете?
trustworthy
07-07-2008, 20:22
Горивният филтър може да се затлачи о от едно зареждане, стига нафтата да е достатъчно калпава ;) Принципно някои сменят на 20-30 хил км. Има ОГРОМНО значение с каква нафта я караш просто
cvetelin
07-07-2008, 20:25
Аз не съм забелязал някаква разлика с/без климатик, а по принцип почти не го изключвам. Едва забележима е, да кажем ;)
При дизелите разликата би трябвало да е по-слабо доловима в ниския диапазон обороти, понеже разполагат с повече мощност там
ми чипосаните сте така ... и още два да пуснеш жтдповер.ком си е все пак :lol: :lol: :lol: :lol:
Satanism
07-07-2008, 20:42
Аз не съм забелязал някаква разлика с/без климатик, а по принцип почти не го изключвам. Едва забележима е, да кажем ;)
При дизелите разликата би трябвало да е по-слабо доловима в ниския диапазон обороти, понеже разполагат с повече мощност там
ми чипосаните сте така ... и още два да пуснеш жтдповер.ком си е все пак :lol: :lol: :lol: :lol:
Чипосани, нечипосани....при мен се усеща безобразно много...
Чувал съм че климатиците на колите са от порятъка на 2-3 КВ.
Демек спокойно си ти изяжда 3-4 коня от мощността на колата.
Като се има напредвид че колата се кара нормално в средни и под стедни обороти - съвсем пък няма какво да се чудите.
Пример - кола 100 коня е 74 КВ.
На 1/2 обороти да приемем че в идеалният случай е точно на 1/2 коне.
= 37 - еми вземи от тях дори и само 3 коня и какво остава ?
Ами в този теоретичен пример климатика изяжда 8%.
Та така.
Аз лично усещам на моята кола, спад в мощността когато се пусне климатика. Не е като да е почти незабележимо, започва да си тормози, няма как. Най-много го усещам при потегляне в задръстванията примерно, защото на дълъг път двигателя е така или иначе в по-високи обороти и там не се усеща толкова. Разликата обаче в на един приятел 1.4 ТС е още по-осезаема. Направо се вижда на празен ход как падат бая оборотите. Ама пък си седим на хладно в жегата :)
Относно Toyota-та на SFINKS.... абе да не би компресора да ти е електрически, щото съм чувал че на някои нови автомобили не се задвижва от двигателя, ами си работи на ток??
Е той тока да не се взема от въздъха да го таковат.
Пак си идва от двигателя.
Разликата обаче в на един приятел 1.4 ТС е още по-осезаема. Направо се вижда на празен ход как падат бая оборотите.
Аз съм с 1.4 ТС, не съм забелязал да ми падат оборотите. Како се включи компресора, на празен ход, се забелязва леко поклащане на стрелката на оборотомера и толкова!
И с климатика по-бавно наема, това е. Не е кой знае каква огромна разлика. На твоя познат може нещо да не му е в ред, не знам.
А колкото до дизела, имам наблюдение над един Форд с 1,6 TDCi двигател, изобщо не се усеща компресора на климатика. Може би заради високия въртящ момент в ниските обороти. Така, че и при JTD също не би трябвало да има разлика, или да е много минимална.
При мен няма много голяма разлика. Може би малко се задъхва, ама много малко.
Има разлика дали си с клима или не,особено в града.Ако си на магистрала и си със 130 примерно и почнеш да даваш газ няма да осетиш затормозяване.При мене дори и с чипа се усеща че се спъва,а аз точно заради климатика се чипнах.
miromitev
08-07-2008, 16:28
И аз да кажа, също се усеща повече в градски условия.Извън града почти е незабележимо особенно на висока скорост. На мен ми се е случвало дори на кръстовище да изгася колата заради климатика, но като свикнах с повечко газ и ..става.
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.