PDA

View Full Version : Липса на мощност при включен климатроник



volkan
08-07-2008, 15:08
Както си личи и от заглавието на темата проблема ми е, че като пусна климатроника имам чувството, че карам кола с не повече от 60к.с. Особенно при потегляне имам чубството, че не може да отлепи ако не съм на по високи обороти. Имах възможност да карам и други марки коли с включен климатик и ако човека не ми беше казал да изключа климатика едва ли щях да разбера, че е включен. Та се питам тази загуба на мощност само при мен ли я има или си е специфична болест за Алфите? А ако е само при мен на какво може да се дължи? Иначе климатика си работи на шест, даже мога да кажа, че си духа доста прилично студено сравнено с други коли. Не загрява на климатик, включва си първа степен на перката за охлаждане абе всичко е както си му е реда само дето забива страшно муцуна като го пусна. Не, че е бола за умиране ама е доста дразнещо. Все пак е лято, жеги без клима на къде, но на стар да ме правят смешни не е работа!

koolio
08-07-2008, 15:31
Аналогичен случай и у наше село :? . Таман щях да пускам тема по тоя повод и колегата ме е изпреварил. Що така с тоз климатроник???

Az4o
08-07-2008, 16:16
И на баща ми 155-цата е същата работа - с включен климатроник се усеща осезаема разлика :?

koolio
08-07-2008, 16:20
Дотук - три констатации и никакво предложение :twisted: .

WhitePower
08-07-2008, 16:24
Дотук - три констатации и никакво предложение :twisted: .
ми не вкючваи климатика - ето ти решение

метъл
08-07-2008, 17:55
Понеже искате предположение, ето го моето - внушавате си. За съжаление, не мога да го проверя в момента, защото фреона избяга в атмосферата още на третия ден след зареждането, но през малкото време, в което съм дюго ползвал, такъв ефект не съм забелязал. Ако помислим логично ще се убедим, че това не е възможно (в описаната от вас степен). Компресора на климатроника за задвижва от ремък подобен на този на генератора (т.е. горе-долу еднакви). Един генератор дава 14-14,5 V и ток 50-70-80A. 14,5*80=1160W / 0,8 (да предположим, че КПД-то му е само 80%, въпреки че е повече) -> 1450W -> ~2 коня. Малко като се разхлаби ремъка и почва да пищи. Ако климатроника товари 80 коня, то няма ремък, който ще го завърти (по-точно няма разумна причима да бъфе направен такъв ремък). Ако погледнем и от друга гледна точка - 1 климатик за стая харчи ~1kW, а охлажда 60 куб.м. (моя например). Вярно е, че колата е много по-слабо топлинно изолирана, но и обема и не е повече от 1 куб.м. Ако двигателите ви работят добре без климатик, то няма причина да работят осезаемо по-зле при включването му.

Alfa User
08-07-2008, 18:04
Моята има известно почудване, но само в зоната на ниските обороти - мине ли си 2к - хвръква си както трябва да бъде. Е, не мога да кажа, че изобщо няма разлика, но чак да забива муцуна ... Този ефект го имаше при последната ми 33-ка - ама тя горката си беше 1.3 ... душа нямаше с тия 90 кончета ...

Furious 155
08-07-2008, 18:33
И аз съм в клуба на губещите сила при тръгване с включен компресор...даже на дълго като се наглася да изпреваря някой - от 5-та съединител, спиране компресора, 3-та предавка и яко газззззз :). Туй ако е някой дето кара с поне 80-90 ама се мота :). Колкото до копресора, осезаемо е за мен наличието му като товар на коляновия вал. Компресора на климатика мисля че не прави малко налягане, но на по-нови коли съм виждал климатикови системи работещи на по-ниско налягане и занижена загуба на мощност и занижен разход на гориво за работата на компресора!
Усещането при тръгване е за намалена пъргавина на мотора.

pipy83
08-07-2008, 19:09
Незнам колеги и аз имам сащия проблем като го пусна този климатроник имам чувството че карам каруца. :roll:
Алфа Ромео 155 1.8 16V TS 140 кончета

trustworthy
08-07-2008, 19:57
...Компресора на климатроника за задвижва от ремък подобен на този на генератора (т.е. горе-долу еднакви). Един генератор дава 14-14,5 V и ток 50-70-80A. 14,5*80=1160W / 0,8 (да предположим, че КПД-то му е само 80%, въпреки че е повече) -> 1450W -> ~2 коня. Малко като се разхлаби ремъка и почва да пищи...

Компресорът на авто-климатика има много малко общо с токът, произвеждан от генератора. Компресорът там се ЗАДВИЖВА от ремъка, не от тока, приозвеждан от генератора. Т.е. консумира директно от мощността на двигателя, а не индиректно, както са, примерно, фаровете или някой друг ЕЛЕКТРИЧЕСКИ консуматор в пълния смисъл на думата


...Ако погледнем и от друга гледна точка - 1 климатик за стая харчи ~1kW, а охлажда 60 куб.м. (моя например). Вярно е, че колата е много по-слабо топлинно изолирана, но и обема и не е повече от 1 куб.м. ...

Помисли си каква температурна разлика се налага да преодолява единият и другият ;) Авто-климатикът може да охлажда една 2-3 кубика въздух, но като се вземе предивд, че от него се очаква на моменти да охлади за много кратко време 2-3 кубика 60-градусов въздух...Ако това се изискваше от стайните климатици, то топлообменниците щяха да са с далеч по-сериозни размери

Ако се разгледа кривата на мощността на един двигател в координатна система обороти/въртящ момент става ясно веднага ;) Ако се насложат кривите на бензинов и дизелов двигател веднага пък може да се направи съпоставката и защо при дизелите не е така осезаемо 'спъването' при ниски обороти.
При ниските обороти просто мощността, необходима на компресора за адекватно охлаждане е доста висока, отнесена към произвежданата от двигателя.

volkan
08-07-2008, 20:17
Прав си, че ако се разгледа кривата на мощността долу горе става ясно, че може да се дължи и на това! И наистина спада на мощността е точно при първоначалното развъртане на мотора до към 2000 об. след това що годе си наема. До сега май всички си я имат тази болест, и май спокойно можем да я прибавим към минусите на Алфа 155!

trustworthy
08-07-2008, 20:55
...До сега май всички си я имат тази болест, и май спокойно можем да я прибавим към минусите на Алфа 155!

Точно това не е само при алфа ;) Недей да петниш безупречното име на марката :lol:

volkan
08-07-2008, 22:52
...До сега май всички си я имат тази болест, и май спокойно можем да я прибавим към минусите на Алфа 155!

Точно това не е само при алфа ;) Недей да петниш безупречното име на марката :lol:
Ооооо в никакъв случай :D Но просто човек след като е карал дълго време друга кола особенно дизел, малко трудно и свиква на високите обороти на Алфата. Абе притеснително си е това 130 конйова кола трудно да отлепва на климатик пък! Но щом го има и при другите колеги малко се поуспокоих, иначе щях да търся вече някъде проблем по климатичната система.
За другите марки незнам как стои въпроса но от тези които съм пробвал този проблем определено го нямаше а най-интересното е, че бяха по малолитражни от моята!

метъл
08-07-2008, 23:01
trustworthy, знам че компресора на климатика няма нищо общо с тока! Това беше само за сравнение. Нали си съгласен, че на един ремък му е все едно какво върти - генератор или компресор. Идеята ми беше, че ремъка на генератора вижда бая зор за някакви си 2 кончета, така че и горе-долу подобния ремък на компресора няма да е много по различен, т.е. не може да глътне такава голяма част от мощността на двигателя, каквато се описва тук. Съвсем отделен е въпроса, че бензиновите двигатели имат отвратително малък въртящ момент при обороти по-малки от 2к, но това се отнася за всички, а не само за Алфите. Автора на темата говореше за това, как при други коли не се усеща пускамето на климатика, а при него губи едва ли не 80 коня. И никъде не е уточнявал с каква кола (и какъв двиател), ни то пък при какви оборотни режими го сравнява.

warbah
08-07-2008, 23:02
колеги а колко според вас се вдига разхода с включен климатик на извънградско :?: :?:

volkan
08-07-2008, 23:14
trustworthy, знам че компресора на климатика няма нищо общо с тока! Това беше само за сравнение. Нали си съгласен, че на един ремък му е все едно какво върти - генератор или компресор. Идеята ми беше, че ремъка на генератора вижда бая зор за някакви си 2 кончета, така че и горе-долу подобния ремък на компресора няма да е много по различен, т.е. не може да глътне такава голяма част от мощността на двигателя, каквато се описва тук. Съвсем отделен е въпроса, че бензиновите двигатели имат отвратително малък въртящ момент при обороти по-малки от 2к, но това се отнася за всички, а не само за Алфите. Автора на темата говореше за това, как при други коли не се усеща пускамето на климатика, а при него губи едва ли не 80 коня. И никъде не е уточнявал с каква кола (и какъв двиател), ни то пък при какви оборотни режими го сравнява.
Еми колега мога да ти дам пресен пример с един Голф IV 1.6 100к.с, еми ако не бях забелязал, че климата си работи едва ли щях да разбера по вървежа. Друг пример с Ауди А4 1.8Т (малко не са в един клас но...) пак същото положение, почти не се забелязва! Мога да ти дам още примери но едва ли е нужно? А за обороти едва ли има какво да се сравнява, то е ясно че на Алфата и трябват обороти да се развърти до като при другите тегли и на по-ниски обороти.
За какво питахме до къде стигнахме! Дайте да не сравняваме сега любимата ни марка с други, а да търсим отговор на проблема. Да речем колега, че си прав и не трябва да губи толкова мощност, тогава къде отива тя като пусна климатика?

TRENDi
08-07-2008, 23:52
Друг пример с Ауди А4 1.8Т (малко не са в един клас но...) пак същото положение, почти не се забелязва!

За голфа :roll: , ама аудито в carfolio излиза, че ти тежи една идея повече от алфата 1395 kg , но за сметка на това е 189.6 PS (187.0 bhp) (139.4 kW) и 240.0 Nm (177 ft·lb) (24.5 kgm)
@ 1950-4700 rpm. Разликите с алфата, която караш са съществени. Така, че http://fiat-bg.org/forum/images/smiles/gaco.gif :wink:

Просто отбелязвам, моята климата не я спъва, че са забравили да я сложат :D . Друго си е.... да се пържиш в жегите :mrgreen: ... Тя моята добре, че не е и тъмна, та не става 60+ градуса вътре, като я оставя за малко сама. После е голям кеф като се качиш http://fiat-bg.org/forum/images/smiles/Yellow_Flash_Colorz_PDT_29.gif...

volkan
09-07-2008, 07:22
Ей затова не исках да дам точни примери :roll: Аудито си е старичко 97г. 150 к.с и както предупредих преди това сравнението не е уместно но... Доста се отклонихме от темата а решение на проблема даде май единствено WhitePower :D ... кат видим зора да го изключваме.

pr_00f
09-07-2008, 10:58
Абе хора на 2000 оборота колко коня ви дава двигателя при една "140" коньова алфа а ?


40-50

Авто климатиците са от подядъка на 2-3 кв ( ПОНЕ)

Айде сметнете колко процента от това което ви дава двигателя заминава за да задвижи климатика на ниски обороти.

Моята 1.7 на 200 оборота е под 40 коня - около 35 като и гледам графиката от скуадра тунинг.

oem
09-07-2008, 14:50
И при мен го има проблема. Чак по някога като спра на кръстовище с баир и не мога да тръгна с климатик. Много е кофти.

SFINKS
09-07-2008, 14:57
карайте си и да не ви дреме , няма как да се отстрани проблема
така като сте на климатик имате копче турбо :) спираш климатика и излиташ :lol:

poznai
09-07-2008, 15:11
колеги а колко според вас се вдига разхода с включен климатик на извънградско :?: :?:
с около 1/100

аз при изпреварване изключвах климатика, голяма простотия.

ванката
09-07-2008, 15:59
И аз забелязвам същият проблем въпреки че моята е 2,5 TD но според мен не е вярно че няма нищо общо с токовете защото колкото повече консуматори закачите на един генератор толкова потрудно се върти той а компресора на климатроника се включва посредством електромагнитна шайба която е доста голям консуматор плюс това се включват и перките за охлаждане а да не говорим че и ако акомулаторът ви не е добре зареден и карате на фарове и халогени консуматорите на ток и респективно на енергия стават два пъти повече а като прибавите към това и загубата на мощност необходима за въртенето и на самият фреон сами можете да пресметнете колко мощност се губи.Да не говорим че по времето на проектиране на тези климатроници едва ли предавателните числа на шайбите на ремъка са били изчислени толкова съвършено че да не се губи излишна мощност.За да увеличите КПД-то на климата си почиствайте редовно радиатора за охлаждане на фреона и ако при включен климатик ви се върти само едната перка накарайте някой ел техник да върже и другата към първа степен за да се охлажда побързо фреона и да е помалко налягането в системата на климатика за да върти по лесно компресора

ksv55
09-07-2008, 16:13
Аз не разбирам но знам че компресора иска много мощност.Нее онзи компресор в хладилника.В колата е 7 бутален.Истината е че в Алфата се усеща много но това е положението

bass
09-07-2008, 17:14
И при мен има осезателна загуба на пъргавина в ниските обороти при включен климатик. На извънградско обаче изобщо не го усещам, нито съм забелязал разлика в разхода. Вече му свикнах на тва и просто в града на климатик пускам по-късно и плавно съединителя - оставям колата да посъбере силици :-) Най-ме дразни тва на светофара на Левски и Дондуков, откъдето минавам ежедневно - като идвам откъм сточна гара се налага да чакам светофара по нанагорнището :-)
И като се позабява мааааалко повече с пускането на съединителя, хоп в графата "селски ерген" - свирят гуми, ръмжи, пешеходци бягат като хлебарки :D

Alexanderbb
09-07-2008, 17:40
по принцип при рязко натискане на педала на газта ЕКУ то трябва да откачи муфата на компресора. НО в тези жеги мотора е много топлинно натоварен и това допълнително го прави по-муден

dimo
09-07-2008, 23:56
здраейте :wink: хайде стига сте ревали :shock: скоро някой ще пусне тема от сорта на " като кача 5 човека и 5 куфара багаж и пусна климатика по нанагорнище нещо не върви :cry: както когато съм сам и съм по нанадолнище " :D ползвайте си главите освен за красота и баланс при ходене и за мислене :idea:
bass имаш лично от мен по една друга тема какво стана?

Rider_alfa155
10-07-2008, 10:45
спокоино колеги.... :D това за климатицие е нормално за всички марки автомобили, когато се включи климатика резонно климатроника мощността на колата пада с 7-8 коня ако всичко и е наред, съотвенно както знаете и разхода се вдига млако, ама какво е 1 литър на 100 км като си пътуваме кмфортно и на хладно, да му мислят тези дето разчитат само на парното и плезят езици през прозореца :D :D :D , а в крайна сметка ако не искаш да имаш загуба на мощност при тръгване най лесното е да включиш климатика( климатроника) след като си отлепил вече :D :D :D :D това е от мен по тази тема

kris11
11-07-2008, 20:32
2 литровата го няма този проблем макар и 8 клапана.
Ама има друг проблем и с включен и с изключен климатроник повече от 225 км/ч не ще да вдигне за срамотиите. Някои с BMW ме изпреварват , а други правят опити

lulin racing
02-08-2008, 09:37
Над 2000 оборота с климатик нямам осезаема разлика,от това да е с без......

code
02-08-2008, 14:58
здраейте :wink: хайде стига сте ревали :shock: скоро някой ще пусне тема от сорта на " като кача 5 човека и 5 куфара багаж и пусна климатика по нанагорнище нещо не върви :cry: както когато съм сам и съм по нанадолнище " :D ползвайте си главите освен за красота и баланс при ходене и за мислене :idea:
bass имаш лично от мен по една друга тема какво стана?
Да бе някои откриха топлата вода:tongue: Климатика си е все едно да караш с ремарке. Ако въобще може да се говори за някаква икономия с климатик, тя е около 4000об при бенз. мотори когато въртящия момент е най-голям и двг най-не го усеща! Нормално е да има осезаема разлика във вървежа под и над тия обороти.

п.с. Тоя пост ме изпрати при "Болните алфисти" - 1000поста поздрави на всички колеги във форума! То като годишнина да го ева! Да сте живи и здрави!

koolio
03-08-2008, 22:30
Да споделя - като смених свещите, проблемът се оправи:static:.

StarChild
05-08-2008, 16:57
И при мен като пусна климатроника колата спира ама като за мойто моторче толкоз. Инак при високите оборити си е ок. Трябва да е над 2000 кубически сантиметра мотора за да не се усеща климата.:)

mimouzunov
06-08-2008, 21:56
Аз имам виждане по тоя въпрос защото смених 3 компресора и все проблемни!!!Та идеята ми е ,че последния компресор е със сравнително по-голяма шаиба от предишните!!Разликата в диаметрите им е повече от 10мм!С друк ремък съм естествено (по-дълък) та с този последния компресор разлика има осезаема в спъването на машината!

victtorbg
25-08-2008, 17:08
Голям смях....

victtorbg
25-08-2008, 17:13
Аз имам виждане по тоя въпрос защото смених 3 компресора и все проблемни!!!Та идеята ми е ,че последния компресор е със сравнително по-голяма шаиба от предишните!!Разликата в диаметрите им е повече от 10мм!С друк ремък съм естествено (по-дълък) та с този последния компресор разлика има осезаема в спъването на машината!

Много ми е интересно някой от всички специалисти отварял ли е компресор?Виждали ли сте обема на цилинрите на 7 бутален компресор.....Знаете ли при какви налягания работи.И 100 компресора да смениш пак няма да ти върви колата.

mimouzunov
26-08-2008, 15:01
Много ми е интересно някой от всички специалисти отварял ли е компресор?Виждали ли сте обема на цилинрите на 7 бутален компресор.....Знаете ли при какви налягания работи.И 100 компресора да смениш пак няма да ти върви колата.

Аиде сега пък!!За твое сведение съм отварял компресора еи!?Може да ти изпиша всички параметри и за 709 и за 7н15 (то маи са еднакви) ама има ли смисъл!?Аз ти казвам ,че с по-голямата шаиба има разлика в спъването на колата!!

DerMeister
26-08-2008, 15:12
Аз ти казвам ,че с по-голямата шаиба има разлика в спъването на колата!!
Има логика, ако принципа на задвижване е като при колелото. По-голям венец, по-лесно се върти, но и по-бавно.

mimouzunov
26-08-2008, 16:44
Има логика, ако принципа на задвижване е като при колелото. По-голям венец, по-лесно се върти, но и по-бавно.

Има логика има и ефект!!Кои каквото и да ми говори след като сам виждам разлика съм категоричен ,че с другата по-голяма шаиба на двигателя му е по-леко.

pr_00f
26-08-2008, 17:56
E и компресора се върти на по-ниски обороти :)

DerMeister
26-08-2008, 18:06
Абе и аз това се сетих, ама то не би трябвало да има голямо значение, нали и при 1000 и при 7000 оборота е направен да функционира. Въпроса е дали може при 500 примерно, ако с по-голямата шайба на празен ход се върти с толкова.

victtorbg
26-08-2008, 19:19
Аиде сега пък!!За твое сведение съм отварял компресора еи!?Може да ти изпиша всички параметри и за 709 и за 7н15 (то маи са еднакви) ама има ли смисъл!?Аз ти казвам ,че с по-голямата шаиба има разлика в спъването на колата!!

Големи глупости-недей ти да ми казваш,едва ли се занимаваш по-отдавана от мен с климатици.Пишете си глупости,давайте си парите,аз имам достатъчно работа за да споря с такива като тебе.Имах желанието да обясня някои неща,но вече всеки чул недочул се прави на майстор и разбирач.Оправяйте се и сменяйте компресори по няколко пъти.

mimouzunov
26-08-2008, 21:37
Големи глупости-недей ти да ми казваш,едва ли се занимаваш по-отдавана от мен с климатици.Пишете си глупости,давайте си парите,аз имам достатъчно работа за да споря с такива като тебе.Имах желанието да обясня някои неща,но вече всеки чул недочул се прави на майстор и разбирач.Оправяйте се и сменяйте компресори по няколко пъти.

Ти спориш с мен а не аз с теб!!!Незнам откога се занимаваш с климатици и тн ама явно си сляп за някои елементарни неща!!Сменях компресори защото пак маистори (от много одавна) ми ги ремонтираха супер некадърно но това е друга тема сега!!В краина сметка на колата съм пробвал 4 броя и макър да са работили по няколко дена все ми е правило впечатление как се държи колата и колко от тягата и изчезва!С последния компресор (с по-голямата шаиба) пак ти обяснявам ,че колата се държи по-живо това е факт!!Прав си аз неразбирам от компресори ама хептем нищо обаче от вървежа на колата си съм професионалист и виждам разликата!!Немога да кажа на черното бяло:Tease:

mimouzunov
26-08-2008, 22:13
Неискам да споря!!!!Просто казвам ,че усещам разликата нее колосална обаче се усеща и точно за тази разлика обаче ако се налага ще се спори има ли я няма ли я!! http://www.sanden.com/images/Service_Guide.doc.pdf

Madjo
12-09-2008, 21:00
колеги а колко според вас се вдига разхода с включен климатик на извънградско :?: :?:

колега,
на моята - с не повече от 0,5 л., да не кажа че почти няма разлика. :no:

Madjo
12-09-2008, 21:01
колеги,

относно липсата на мощността при включен климатроник...аз смело твърдя, че не усещам такава :devil: