View Full Version : Чип за 1.9TD?
Вчера ми казаха, че за моя модел двигател няма чип, вярно ли е това? Че някак си искам малко повече коне, че моите така или иначе не са много.
Ето провери в тази тема там пише но мисля, че за твойта ще е 500лв. http://clubalfaromeo.com/forum/viewtopic.php?t=22952
Цена за всички останали дизелови коли с EDC15...РСта за управление на двигателя.
500лв.
Satanism
09-07-2008, 14:11
Няма чип за твоята..няма какво да чипнеш.. ;)
Няма чип за твоята..няма какво да чипнеш.. ;)
Е и на мен така ми казаха, за това тук постнах да вида различни мнения.
ами не съм сигорен колеги :roll: http://clubalfaromeo.com/forum/viewtopi ... 452#122452 (http://clubalfaromeo.com/forum/viewtopic.php?p=122452#122452)
темата е доста стара но поради тех. причини тогава не можах да си дозадам въпросите :lol:
SigSauer
10-07-2008, 10:08
"ЧИП"а 1.9 JTD има !!! От тема в тореннта се свързах с хората занимаващи се с това и 100 % ИМА - въпроса е само дали искаш и ако - Да, ще ти пратя телефони за връзка. Цялата процедура е по скоро "префлашване" на софтуера и замяната му с друг.
Satanism
10-07-2008, 10:20
"ЧИП"а 1.9 JTD има !!! От тема в тореннта се свързах с хората занимаващи се с това и 100 % ИМА - въпроса е само дали искаш и ако - Да, ще ти пратя телефони за връзка. Цялата процедура е по скоро "префлашване" на софтуера и замяната му с друг.
Между 1.9 TD и JTD разликата е огромна...да не кажа тотална :)
Иначе аз карах Делта със същия мотор и при нея единствения компютър беше за управлението на километража и оборотомера, защото в Делтата е електронно, а не като в 146 :)
ЕКУ няма...всичко около двг се настройва и регулира ръчно :)
Според мен не може да се чипосва, дори и да има някакво елементарно ЕКУ за диагностика :)
Да аз знам че за jtd има чип, но питам за td.
чип няма, но някъде из темите относно този двигател бях гледал че може да се "чипоса" :lol: ръчно чрез пренастройка на незнам и аз какви части. май че на горивната помпа ли но и аз не помня и не мога да намеря темата. Някой който по разбира да каже как става работата.
Satanism
10-07-2008, 15:10
чип няма, но някъде из темите относно този двигател бях гледал че може да се "чипоса" :lol: ръчно чрез пренастройка на незнам и аз какви части. май че на горивната помпа ли но и аз не помня и не мога да намеря темата. Някой който по разбира да каже как става работата.
През уейстейта на турбото може да се вдигне налягането....принципно стандартно е 0.8бар-а, с 0.9бара овърбууст..."безопасно' за тоя мотор е докъм 1.2бар-а, ако е с Гаретт турбина.Зависи, обаче, дали самия уейстгейт има опция за регулиране(резба).На делтата нямаше.Иначе, доколкото съм чувал, се вдига чувствително мощността след тази манипулация.
Subarkata от ланча форума го е правил на неговата Дедра ТД...ако някой се интересува, да чете/пише там :)
Това добре ма не обеднява ли сместа?
Satanism
10-07-2008, 19:40
Това добре ма не обеднява ли сместа?
Ми ще отпуснеш малко аванса на помпата...то и без това на всичките печки с тоя мотор не знам защо с времето сам се отпуска и кадят като кюнци...тамън ще спрат :)
Чип.чип,чип... Чип се слага на боркомпютъра при TD няма такъв компютър ... Но може да си смениш турбината с по голяма... да монтираш един интеркулер може и перка да му закачиш и някои да ти барне малко помпата е вярно ще пропушва повече но пък ще бяга доста... Които иска намира!
Satanism
11-07-2008, 00:00
Чип.чип,чип... Чип се слага на боркомпютъра при TD няма такъв компютър ... Но може да си смениш турбината с по голяма... да монтираш един интеркулер може и перка да му закачиш и някои да ти барне малко помпата е вярно ще пропушва повече но пък ще бяга доста... Които иска намира!
Човече....ти май изобщо не си наясно с понятията и ТД мотора при 145/6 като цяло ми се струва.... :roll:
Първо, ако си чипна бордкомпютъра на 146цата най-много нищо да не стане, просто защото никоя 145/6ца няма такова чудо....Второ...ТД мотора по дефолт има Интерклуер...
trustworthy
11-07-2008, 00:07
Чип.чип,чип... Чип се слага на боркомпютъра при TD няма такъв компютър ...
Бъркаш тотално борд-компютър с ECU ;)
...Но може да си смениш турбината с по голяма... да монтираш един интеркулер може и перка да му закачиш и някои да ти барне малко помпата е вярно ще пропушва повече но пък ще бяга доста... Които иска намира!
При дизел без електронно управление да смениш турбото с по-голямо е доста неоправдана финансово операция. В най-оптимистичния вариант ще имаш една доста по-лагава кола, която в даден момент все пак ще се поизстрелва, когато най-после се развърти турбината. За да променяш хардуера би трябвало да си подсигурен по отношение на управлението, за да се нагоди новия сетъп към промените. Това с 'баране' само на помпата не става. Както би казал един мой бивш колега - 'все едно да си обършеш задника с плочка теракот' :)
А интеркулер си имат всички турбо-дизелови алфи и фиати, с изключение на ТД софт на фиат, така че и идеята с кулера не е толкова иновативна (нито ефективна) в случая.
Най-доброто, което може да се направи, е да се пипне помпата да хвърля повече нафта и гейтът да се понапъне. Добре е да се има предвид, че повечето нафта ще дигне температурата, а прегрят дизел... :priest:
@mimo_
Дизелите си бачкат без проблем на обеднени смеси. Не са като бензините ;)
Ако някой намери каде да сложи чип на ТД нека да го снима и аз да го видя. :lol: :lol: :lol:
гледам сериозна тема стана :roll: я тогава да пообобща с един въпрос
как мога да впрегна още някое конче на дизелчето и за какви пари годе долу говорим :roll:
:D Ми то за тва е форум да се дискутира ... а и не претемдирам че разбирам от печки... тва са си мои размисли и прочие.... Но пък остава варианта (махаш не нужните тежести....с еднот олекотяване се правят чудеса) Това съм го тествал лично и има ефект и то осезаем...
Satanism
11-07-2008, 09:20
гледам сериозна тема стана :roll: я тогава да пообобща с един въпрос
как мога да впрегна още някое конче на дизелчето и за какви пари годе долу говорим :roll:
И мен ме терзаеше точно същия въпрос месеци наред...в общи линии никак.Махаш CAT-a и слагаш една права тръба там, слагаш един хубав конус(При мен имаше осезаем ефект), ходиш да ти центроват хубаво помпата и колата върви доста прилично за 90кс....аз с моята 200 си ги правех редовно, а 0-100 ми беше около 10.5сек при 12 по каталог :)
ПП.Основния ремонт помага доста на вървенето...моята след като се разработи беше като ракета :)
Иначе провери, дали можеш да направиш това с уейстгейта.То вече би качило някоя по-сериозна цифричка коне :)
trustworthy
11-07-2008, 11:48
Пак да напомня на ентусиастите за бърникане на уейстгейта, че не е шега работа това :idea: Може да се стопи двигателят като едното нищо :!:
Satanism
11-07-2008, 12:12
Пак да напомня на ентусиастите за бърникане на уейстгейта, че не е шега работа това :idea: Може да се стопи двигателят като едното нищо :!:
Тва си е чиста проба ръчен чип-тунинг... и с чипа ти се увеличава налягането на турбото...просто е хубаво да се върже едно бууст-бар-че на ТД-то, че да се следи налягането да не бяга много нагоре...до 1.1бар-а според мен спокойно може да се вдигне, ако охладителната с-ма е наред...
под "уейстгейт" разбирам турбо...нали :oops: по принцип турбото е сменявано и съм сигорен че може да понесе малко надуване :)
но по ми допадна идеята на Satanism да се сложи един конус да се центрова помпата(това не правено от както е взета колата :oops: )
само не разбрах какво е CAT :oops:
преди в една тема питах за някой добър дизелджия който може да я погледне....помпа,дюзи мюзи но нямаше конкретно предложение :roll:
дайте насока :)
Satanism
11-07-2008, 18:44
CAT=Катализатор.
Уейстгейт е едно клапанче, свързано с турбиниата.На 1.9ЖТД мотора в 146 си личи много ясно, с едно като шапчица централно срещу вас най-отпред.Под тая шапчица има едно като пирон надолу, в някои случаи има на него резба и гайка...ако може да се регулира, значи се завърта гайката, ако няма резба-трябва да се търси такова клапанче с резба...
Иначе...за центровка на помпата...много малко хора още го правят, всеки търси компютър и вика "не може" ако няма....
Принципно мен ми я центрова един човек, после не можах да си позная колата...разликата беше покъртителна.Той се намира, като идваш по Околовръстното от Люлин към Овча купел, точно преди моста преди светофара на Овча Купел има една уличка косо в дясно.Тя е за Горна Баня.Първата къща от лявата страна, там правят само и единствено ситроени, но ако му се примолиш според мен ще се навие да ти я нарпави.На мен взе 25лв миналата година....
Ако двг е читав и си прави макс оборотите на 5та, можете да го помолите да качи ограничителя малко по-нагоре и да вдигнете и топ спийда малко...ама това вече много троши мотора... :roll:
Аз така след 215 по едно наклонче сменях гарнитура...
trustworthy
11-07-2008, 19:57
Пак да напомня на ентусиастите за бърникане на уейстгейта, че не е шега работа това :idea: Може да се стопи двигателят като едното нищо :!:
Тва си е чиста проба ръчен чип-тунинг... и с чипа ти се увеличава налягането на турбото...
Абе не е баш така ;) най-малкото заради това, че за разлика от ремапа, при 'ръчния тунинг' няма толкова сензори, които да дават инфо на компютъра, че да угаси двигателя преди да си го окотил :)
Satanism
11-07-2008, 20:23
Да, хубаво...съгласен съм...но принципа е еднакъв.Пък и сензора в главата трябва да е достатъчно прецизен, та да не рискуваш излишно :)
При налягане 1.0-1 бар-а и изправна кола не би трябвало да има проблеми :)
много благодаря за инфото колеги :P
значи аз не търся макс скорост по-скоро топ ефективност ;)
като ми обясни какво е уестгейт си обясних какво е тва дет стърчи над
единя охлю :lol:
Nasko_77
12-07-2008, 05:07
Много го усложнявате...
Турбото-мурбото, уест гейтове и дрън-дрън.
Качват на стенд ГНП... в специализиран за НП сервиз и просто се увеличава с малко... подаването на максималното гориво от нея и това е. И всичко това в разумни граници разбира се. Те си знаят. А ефекта е осезаем.
Визуално... (в огледалото) също :lol:
Satanism
12-07-2008, 08:00
Много го усложнявате...
Турбото-мурбото, уест гейтове и дрън-дрън.
Качват на стенд ГНП... в специализиран за НП сервиз и просто се увеличава с малко... подаването на максималното гориво от нея и това е. И всичко това в разумни граници разбира се. Те си знаят. А ефекта е осезаем.
Визуално... (в огледалото) също :lol:
ММ...и така нищо не правиш, защото тва кади като кюнец и ИЗОБЩО не върви!!!
Визуално... (в огледалото) също :lol:
ММ...и така нищо не правиш, защото тва кади като кюнец и ИЗОБЩО не върви!!!
Може би това се вижда в огледалото :lol: :lol: :lol:
Nasko_77
12-07-2008, 13:49
Много го усложнявате...
Турбото-мурбото, уест гейтове и дрън-дрън.
Качват на стенд ГНП... в специализиран за НП сервиз и просто се увеличава с малко... подаването на максималното гориво от нея и това е. И всичко това в разумни граници разбира се. Те си знаят. А ефекта е осезаем.
Визуално... (в огледалото) също :lol:
ММ...и така нищо не правиш, защото тва кади като кюнец и ИЗОБЩО не върви!!!ОК... щом казваш :wink:
Satanism
12-07-2008, 13:51
[quote="Nasko_77":1viwule8]Много го усложнявате...
Турбото-мурбото, уест гейтове и дрън-дрън.
Качват на стенд ГНП... в специализиран за НП сервиз и просто се увеличава с малко... подаването на максималното гориво от нея и това е. И всичко това в разумни граници разбира се. Те си знаят. А ефекта е осезаем.
Визуално... (в огледалото) също :lol:
ММ...и така нищо не правиш, защото тва кади като кюнец и ИЗОБЩО не върви!!!ОК... щом казваш :wink:[/quote:1viwule8]
Пробвано ;)
Nasko_77
13-07-2008, 14:03
[quote="Nasko_77":1vw42q52]Много го усложнявате...
Турбото-мурбото, уест гейтове и дрън-дрън.
Качват на стенд ГНП... в специализиран за НП сервиз и просто се увеличава с малко... подаването на максималното гориво от нея и това е. И всичко това в разумни граници разбира се. Те си знаят. А ефекта е осезаем.
Визуално... (в огледалото) също :lol:
ММ...и така нищо не правиш, защото тва кади като кюнец и ИЗОБЩО не върви!!!ОК... щом казваш :wink:
Пробвано ;)[/quote:1vw42q52]Работата е там, че.. и при мен е пробвано ;)
Говоря за Ровъра от подписа обаче. Точно само винта за макс. гориво се развърта и откача :wink:
Satanism
13-07-2008, 14:08
Ми...може...аз съм го пробвал на въпросния мотор все пак :)
НЕ става нищо...само кади и се тресе като откачена като потегляш...Пък и тоя ровър, ако е 105кс, за който си мисля, има ЕКУ :)
Nasko_77
13-07-2008, 14:22
Не.. другия е. С механичната ГНП. 86к.с :)
Но е с прямой впръск... освен ако това е повода :twisted:
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.