PDA

View Full Version : Датчик на Хол + ЕКУ???



DerMeister
09-07-2008, 23:47
След доста премеждия остана да попитам тук. Тръгнах да сменям датчика на хол(датчик на разпределителния вал) и от там се вкарах във филм. Само да уточня, че въпреки грешката, че датчика не работи, колата си вървеше прекрасно, но ....

1.Смених датчика с нов. Колата се пали и регистрира грешка. ДАТЧИК ВАЛ!!! Започва разправия по връщането на датчика и т.н., защото явно е дефектен.

2.Слагаме работещ датчик втора ръка, колата пали и работи ОК, минавам 5 км и баааам лампата светва, газта не функционира, колата не върви, само пали и поддържа странни обороти и се самофорсира и загасва и т.н. Понеже постоянно стърже моторчето на празен ход решаваме, че е от него. Така и така имаше и нестабилни обороти на прзен ход и се знаеше, че нещо не е наред това моторче.

3.След много чудене се установява, че проблема не е в моторчето, а пак в датчика! При откачане на буксата за тъпия датчик, мотора заработва като нов. Оборотите са стабилни, върви чудно, никакви ядове. В момента в който се закачи датчика, всичко умира?!

Та имам два въпроса:

1. Защо се получава така при положение, че карах 2 месеца без грижи с неработещ датчик? Може ли ЕКУ-то да се е преебало и от него да идва проблема с датчика?

2. Каква функция изпълнява тоя датчик, след като колата върви чудесно и без него?

Viktor_
10-07-2008, 13:08
Колега сам ли си се чудил за датмика или с някой друг? Как го мерихте оригиналния като реши, че не е в ред. Само по грешката която виждате или го премерихте и с мултицета? Ако искаш ми пиши на icq.

drigata
10-07-2008, 14:07
не,колегата беше при нас,и датчика е мерен не само с мултицет,ами и на диагностиката изписва(ДАТЧИК РАЗПРЕДЕЛИТЕЛЕН ВАЛ,ПЪЛНО КЪСО КЪМ Б-)от там с осцилоскопа,напрежение в нормите,сигнал от датчика йок,права черта,умрел

а м-у другото този датчик е за да подава инфо на компа кой ред бубини да пуска,а като го нема влиза в авариен режим и работи по зададена таблица

DerMeister
10-07-2008, 15:00
не,колегата беше при нас,и датчика е мерен не само с мултицет,ами и на диагностиката изписва(ДАТЧИК РАЗПРЕДЕЛИТЕЛЕН ВАЛ,ПЪЛНО КЪСО КЪМ Б-)от там с осцилоскопа,напрежение в нормите,сигнал от датчика йок,права черта,умрел
А колега, сегашния датчик пак ли дава такава грешка и права черта, че забравих да ви питам? Първия, който сложихме беше така, но втория пак ли така дава?

Viktor_
10-07-2008, 15:04
а м-у другото този датчик е за да подава инфо на компа кой ред бубини да пуска,а като го нема влиза в авариен режим и работи по зададена таблица
В грешка сте двамата. Сигнала за искрообразуването се взима от датчика на коляновия вал, а този има по-друг смисъл.

Последния датчик, който е работил и е откаал и сега е на колата, но откачен дава ли грешка и мерен ли е накрая.

n.ianev
10-07-2008, 22:40
когато настъпеш ряско колата забива ли на около 2500 оборота.моята правише така и деня вав коъто рвших да го сменям колата се оправи съма.този датчик има ли влияние на това колко гори колата,че от тогава ми се дигна расхода бая.

DerMeister
11-07-2008, 09:53
когато настъпеш ряско колата забива ли на около 2500 оборота.моята правише така и деня вав коъто рвших да го сменям колата се оправи съма.този датчик има ли влияние на това колко гори колата,че от тогава ми се дигна расхода бая.
Не ми забива, ускорява си нормално от 900 до 7000 оборота :lol: . Разхода също мисля, че е нормален.