PDA

View Full Version : Сутрин от втория път. Защо?



gh0str1d3r
27-07-2008, 16:30
Колеги, от както съм взел колата, има един странен феномен, когато е студена, пали от раз, но или гасне веднага, или държи много ниски обороти и не поема. Ако загасне или я загася и запаля втори път, няма проблеми, тръгва от раз. Освен това, понякога държи по-високи обороти, понякога играят, в ниските е абсолютно мъртва иии.... Смених свещите, обаче не можах да намеря по-хубави от Шампиона на ТиН. Не се оправи. Казаха ми сонда, смених я с оригинална, 330 лв. и проблема остана. Дебитомера ми го смениха миналото лято, но тогава остана скапаната сонда и майстора каза, че в нея е проблема, по късно като я смених, се оказа, че май не е в нея... Вариатора ми е много зле, но незнам дали това има връзка с останалото. Ако някой има идеи къде може да се крие мизерията, нека сподели, че ми писна все нещо да не е на ред. :(

elena
27-07-2008, 17:49
Имах абсолютно същия проблем със старата кола - рено (още не съм си купила алфа ромео, но може би следващата седмица ;)) - оказа се, че е горивната помпа - надявам се да помогне :)

kolev
27-07-2008, 17:54
можеби моторчето за празен ход.

Satanism
27-07-2008, 18:45
И аз бях така точно след смяна на ламбдата...реинстал(може би и рестарт ще свърши работа) на софтуера на ЕКУ-то е оправията :)

При мен просто сложих чип и проблема с паленето изчезна.

Mury
27-07-2008, 21:55
Колеги, от както съм взел колата, има един странен феномен, когато е студена, пали от раз, но или гасне веднага, или държи много ниски обороти и не поема. Ако загасне или я загася и запаля втори път, няма проблеми, тръгва от раз. Освен това, понякога държи по-високи обороти, понякога играят, в ниските е абсолютно мъртва иии.... Смених свещите, обаче не можах да намеря по-хубави от Шампиона на ТиН. Не се оправи. Казаха ми сонда, смених я с оригинална, 330 лв. и проблема остана. Дебитомера ми го смениха миналото лято, но тогава остана скапаната сонда и майстора каза, че в нея е проблема, по късно като я смених, се оказа, че май не е в нея... Вариатора ми е много зле, но незнам дали това има връзка с останалото. Ако някой има идеи къде може да се крие мизерията, нека сподели, че ми писна все нещо да не е на ред. :(


И мойта е така,търсили сме проблема много,но е неоткриваем,и аз вече не и обръщам внимание,свикнах просто:dance::dance:

gh0str1d3r
27-07-2008, 22:08
да, но не самото палене от вторият път ме дразни, дрзни ме това, че не върви както вървеше преди, умряла е (ама наистина много умряла) в ниските, а като я пусна на 2-ра или 3-та без газ, ту ускорява сама, ту забива предницата. Чистих МПХ-то, тоест клапата, то самото мторче няма какво да му се чисти. Горивната помпа е сменена малко преди да купя колата. По принцип, на един диагностичен стенд BrainBee, показваше грешка "Fuel Trim", която остана и след смяната на помпата. Вече се съмнявам в това дали не са ми сложили някой стар изгорял дебитомер, защото като карах с един китайски от 70 лева (докато дойде моя), колата вървеше като луд, само че, харчехе адски много и пушеше като стар ЗиЛ... За това питам дали някой може да ги замерва тия гадове, че е една чанта с пари и не ми се сменява е така залудо...

Satanism
27-07-2008, 22:11
Всеки, който прави диагностика може да ти диагностицира дебитомера :)
4.5V беше нормалното, доколкото си спомням...



Но...пак казвам...ЕКУ-то :)

gh0str1d3r
27-07-2008, 22:22
тоест, да сложа един чип и проблемите ми изчезват, само с него, или чипа и още нещо?иска ми се да ида при бобо, обаче от понеделник до петък съм на работа, а той в събота не работи ими е много сложно. надявам се да не е отпуска от средта на др. месец, защото тогава аз съм отпуска и мисля да ида за всеки случай д я погледне и той... макар, че като види свещите какви са ше ме замеря с тях от орландовци до халите най-вероятно :sister3::sister3::sister3: мислех да я продавам и да взимам нещо друго, обаче реших, че на тоя етап ще е по-добре да я съживя и да и хакна едно Г.И. и да си и се понаслаждавам още година-година и половина, пък после да сменя 5-цата със 7-ца :):big_love:

dido76bg
28-07-2008, 12:37
Абе аз ъм с чип и пробема си се появява...

DerMeister
28-07-2008, 12:42
При мен след смяна на ламбда сонда и ревизия на МПХ-то изчезна проблема. Не знам от кое от двете ще да е било, по-вероятно да е от моторчето.

gh0str1d3r
28-07-2008, 19:00
При мен след смяна на ламбда сонда и ревизия на МПХ-то изчезна проблема. Не знам от кое от двете ще да е било, по-вероятно да е от моторчето.



да, обаче аз смених сондата с оригинална, а и изчистих клапата при моторчето за празния ход и проблема си е там....

blabla
29-07-2008, 11:31
1 към едно 1 - същия проблем като колегата, и колата е същата - с тази разлика, че този ефект се появи при мен след смяната на ламбда сондата, преди това палеше като часовник.
И аз пусках тема по въпроса - няма решение.
Вдигнах ръце, но сега съм със сериозна амбиция да го оправя най-накрая (каквото и да е то, защото никой не знае - даже и в Ауто Италия).

Утре отивам при някакъв "баш майстор" да видим какво ще измисли, ако и той не я оправи, ще я продавам, направо ми писна вече ...:heavy_cry:
Най-гадното е, че арчи а не върви... (за оригиналната ламбда сонда - 330лв. дето и мене така ме преметнаха "баш майстора" каза, че са ми турили универсална и то не bocsh... но според него не това е проблема)
Както и да е
ще споделя, ако има резултат този ужас най-после!

DerMeister
29-07-2008, 13:39
да, обаче аз смених сондата с оригинална, а и изчистих клапата при моторчето за празния ход и проблема си е там....
Да ама аз не само изчистих клапата ами ми отвориха и ревизираха моторчето, демек все едно е като ново...

drigata
29-07-2008, 14:02
ей са ше ви кажем от де ви идва проблема-не ви държат налягане колите(на бензина),като ги оставите да постоят и им падне налягането и хоп ,не пали от първият път,а от втория,вече има налягане,КАПИШ...............

DerMeister
29-07-2008, 14:05
ей са ше ви кажем от де ви идва проблема-не ви държат налягане колите(на бензина),като ги оставите да постоят и им падне налягането и хоп ,не пали от първият път,а от втория,вече има налягане,КАПИШ...............
Явно не е само от това, защото мойта я оправихте без да пипате по горивната система :laughing1:

blabla
29-07-2008, 14:17
Абе той проблеме не е само в паленето, доста по колмпексен е, и обороти играят и въобще - мизерия.

drigata
29-07-2008, 14:47
ам да тея с новата инжексия са комплексарки,нещо bosch пак са се осрали,сефте :bored:

drigata
29-07-2008, 14:49
ама за всичко си има лек............

blabla
29-07-2008, 14:53
ама за всичко си има лек............

Надявам се :Tease:

Mury
29-07-2008, 21:04
ей са ше ви кажем от де ви идва проблема-не ви държат налягане колите(на бензина),като ги оставите да постоят и им падне налягането и хоп ,не пали от първият път,а от втория,вече има налягане,КАПИШ...............

Не е само тва бате,защото моята е с нов регулатор плюс уплътнение,и пак го има този проблем.Преди като загрееше въртеше дълго докато запали :horror:Интересното е че този проблем с паленето от втория път,зимата го няма :screwy:

gh0str1d3r
30-07-2008, 00:21
при мене го има и зима и лете и на майка му в ....... вече :) :heavy_cry: лисане ако знаеш лека, казвай да го оправяме, че тва (не)вървене и играене на оборотите ми скъсват нервите...

ACEHOB
31-07-2008, 21:07
Същият проблем и при мен - палене, обороти, гори повече а не върви. Както беше написал един колега - "като умряла" - много точно определение.
Ходих на диагностика - "всичко е наред пич" и съответните тъпи физиономии с почесване отзад.
Наред наред ама колата не върви...
Проверка налягане на бензина - в нормите.
Хванахме се с бащата и почнахме да проверяваме свещите една по една.
3 от свещите хлабави, а една загоряла (малката на първи цилиндър)
Хванах една шкурка :) и позачистих малко.
Затегнахме всичко затворихме капака и о чудо - колата като нова.
Без проблема с паленето и лети....
Навъртях за 10 дни 1000км връщам се в София и.... пак същият проблем.
Звъня на umax, идва и според неговото мнение - или прецакана бубина на 1ви цилиндър или кабелчетата.
Повтаряме процедурата със почистване на свещите.. не че имаше какво да се чисти този път. Почнахме да оглеждаме бубината и забелязахме леко смачкано едно от кабелчетата на тази бубина (смачкано е от горният капак на двигателя).
Прегледахме го... малко изолир... и колеги.. колата е отново жива.
Вече имам около 300км от процедурата проблеми няма.
Ще ми се да отида при Бобо за да я види и той да не би да има нещо друго.
Сега... чакам да направя още 700км за да мина тестовият период :)

gh0str1d3r
01-08-2008, 00:04
между другото, на мен на първи цилиндър ми пропуска вода от капачката на маслото (в смисъл влиза вода през дупката на пастмасовия капак, където е капачката на маслото), но не ми се струва да е от това, тъй като не прекъсва колата, а просто не поема, а и дори и да се е събрало вода и да я махна, пак не върви като хората. а от вчера имам и нов симптом - въмжи все едно съм с конус :screwy::screwy::screwy: не мога да разбера какво става...

blabla
01-08-2008, 10:28
Мойта от вчера пак е в бокса - да видим какво ще стане, дали нещо ще се оправи или пак ще продължа с гадаенето... Може би днеска ще има резултат (ще споделя - дано да е полезно) :help:

d1lian
01-08-2008, 19:39
Колеги, от както съм взел колата, има един странен феномен, когато е студена, пали от раз, но или гасне веднага, или държи много ниски обороти и не поема. Ако загасне или я загася и запаля втори път, няма проблеми, тръгва от раз. Освен това, понякога държи по-високи обороти, понякога играят, в ниските е абсолютно мъртва иии.... Смених свещите, обаче не можах да намеря по-хубави от Шампиона на ТиН. Не се оправи. Казаха ми сонда, смених я с оригинална, 330 лв. и проблема остана. Дебитомера ми го смениха миналото лято, но тогава остана скапаната сонда и майстора каза, че в нея е проблема, по късно като я смених, се оказа, че май не е в нея... Вариатора ми е много зле, но незнам дали това има връзка с останалото. Ако някой има идеи къде може да се крие мизерията, нека сподели, че ми писна все нещо да не е на ред. :(

Значи колега до вчера имах същия проблем винаги се давеше 1вия път като я запаля сутрин-гасне веднага и от 2рия път няма проблеми,смених регулатора за налягане на горивото за 66лв и се оправи пали без проблем и не се дави,само че тва с оборотите остана нядявам се да е пак някакъв такъв датчик за по малко от 100 лв и да се оправи и тва и да ми се махне от главата...надявам се да съм ти помогнал.


BTW 85% съм сигорен че е от това !

vlado_iv
01-08-2008, 21:19
Значи колега до вчера имах същия проблем винаги се давеше 1вия път като я запаля сутрин-гасне веднага и от 2рия път няма проблеми,смених регулатора за налягане на горивото за 66лв и се оправи пали без проблем и не се дави,само че тва с оборотите остана нядявам се да е пак някакъв такъв датчик за по малко от 100 лв и да се оправи и тва и да ми се махне от главата...надявам се да съм ти помогнал.


BTW 85% съм сигорен че е от това !

Колега ти ли си го смена регулатора за налягане на горивото за да ме орентираш каде се намира.

d1lian
02-08-2008, 00:52
Колега ти ли си го смена регулатора за налягане на горивото за да ме орентираш каде се намира.

Над двигателя има една като пръчица тва е инжекциона ако не се лъжа, от дясната страна има една малка джаджа през която минава бензина преди да влезе в инжекциона-това е регулатора.Ако нещо не си разбрал питай пак не се притеснявай може аз да не сум обеснил като хората 8)

vlado_iv
02-08-2008, 09:09
d1lian мерси за сега, трябва да вида самия двигател и ако немога го открия ще ти пиша
МЕРСИ МНОГО:bravo:

vlado_iv
02-08-2008, 14:52
Колега дай малко инфо от каде си го взел регулатора за толкова пари , че тук ми искат 270лв много голяма разлика.:screwy:

d1lian
02-08-2008, 16:59
Колега дай малко инфо от каде си го взел регулатора за толкова пари , че тук ми искат 270лв много голяма разлика.:screwy:

Порачах го от един магазин и ми искаха 66лв при положение че остава и за тях 30% сметай колко струва в действителност...ще потърся сега в интернет за картинка да ти покажа какво представява това и щи пиша пак.

Ето в този сайт влез и ще го намериш http://axm-auto.com/ пише "регулатор налягане гориво" има и снимчица даже.

vlado_iv
04-08-2008, 11:28
Ха каква разлика само :screwy:
Много ти благодаря

jjkale
04-08-2008, 17:12
горивна помпа

vlado_iv
05-08-2008, 18:51
горивна помпа

Защо мислиш така.Мойта проблема е само сутрин и като изгася и запаля 2пъти край с проблема.А пък върви много 200 без проблем.Ако е помпа,там ще има проблем.
Поне аз така си го обяснявам

gh0str1d3r
06-08-2008, 00:26
отхвърля се, мойта е нова, миналото лято се разделих с 4 стотачки... между другото, смених си ремъците и като я презацепих като хората и смених пружината на вариатора (без да свалям вала) и колата замлъкна, се едно не е моята, оправи се и вървнето и е почти на 6, обаче паленето от 2-рия път си остана.
а предишния "майстор" яко си беше оставил ръчичките - долу на коляновия вал, беше с един зъб напред и явно клапаните са закачали и от там е бил ЗВЕРСКИЯ шум тип Дизел :)

d1lian
06-08-2008, 14:02
горивна помпа

Защо мислиш че е от нея колега? имал си същия проблем ли

ultrashock
09-08-2008, 17:55
Колеги явно този проблем е масов. И моята пали от втория път и играят оборотите. Като подам газ примерно до към 3000оборота и след това падат някъде до към 500-600 и се качват отново. Адски е дразнещо. Казвате значи да сменя този Регулатор налягане гориво и да почистя МПХ-то. Само ми кажете къде се намира точно това моторче че си нямам идея?

Mury
09-08-2008, 19:07
Колеги явно този проблем е масов. И моята пали от втория път и играят оборотите. Като подам газ примерно до към 3000оборота и след това падат някъде до към 500-600 и се качват отново. Адски е дразнещо. Казвате значи да сменя този Регулатор налягане гориво и да почистя МПХ-то. Само ми кажете къде се намира точно това моторче че си нямам идея?

На твоя мотор му се чисти дросела,моторчето е там ;-) ;-)

nesh
19-08-2008, 13:04
ей са ше ви кажем от де ви идва проблема-не ви държат налягане колите(на бензина),като ги оставите да постоят и им падне налягането и хоп ,не пали от първият път,а от втория,вече има налягане,КАПИШ...............

Няма да ви казвам и аз как паля сутрин :devil: и съм склонен да вярвам че тая болежка може да е от регулатора ,но имам 2 питанки :
1.на 1,6TS колко е налягането в шината на празни и как се променя нагоре?
2. може ли от натрупани грешки в компа да се шашка така системата при студен старт?

Mury
19-08-2008, 21:33
Няма да ви казвам и аз как паля сутрин :devil: и съм склонен да вярвам че тая болежка може да е от регулатора ,но имам 2 питанки :
1.на 1,6TS колко е налягането в шината на празни и как се променя нагоре?
2. може ли от натрупани грешки в компа да се шашка така системата при студен старт?

За първото незнам точно,но по втория въпрос няма как да стане,по скоро е грешка в самия софтуер,пак повтарям,мойта кола е със всичко сменено,и пак го прави :dunno: :dunno:

LeoVin4i
19-08-2008, 21:51
Моя твин спарк сега по жегите нещо почна да не ще да пали :big_heat: и се оправи със смяна на горивния филтър. Ама тез дето сте с вграден филтър май трябва да чакате да изгори помпата :cry:

nesh
19-08-2008, 23:19
...... и се оправи със смяна на горивния филтър. Ама тез дето сте с вграден филтър май трябва да чакате да изгори помпата :cry:

Tоя горивен филтър се лекува лесно...минава се през отваряне на резервоара.... махане на филтъра и поставянето на нов точно преди бензиновата шина с инжекторите отпред при мотора....важно е да е макс голям и удобен за подмяна в последствие, и макс близо така че да изпълнява ролята на Fuel Catch Tank http://ultimate-performance.net/content/view/20/ Eфектът е че смяната на горивният филтър става вече лесно под капака и си имаме буферно количество бензин нагнетено под налягане в помощ на шината при яко ускорение :-P

vlado_iv
22-08-2008, 01:16
И крайна сметка какъв е проблема :big_heat:

LeoVin4i
22-08-2008, 09:37
Изглежда при всеки е различно. Почвай да сменяш наред :rolleyes:

vlado_iv
22-08-2008, 17:18
Та аз почти всичко съм сменил и :dunno:

ulavia
24-08-2008, 11:16
при мен се оказ аче е изгорял датчика на разпределителния вал/фазовия сензор/

nesh
24-08-2008, 14:34
при мен се оказа, че е изгорял датчика на разпределителния вал/фазовия сензор/

как го хвана?

Mury
24-08-2008, 22:01
при мен се оказ аче е изгорял датчика на разпределителния вал/фазовия сензор/

И аз съм го сменил,разлика няма :dunno: :dunno:,не се шашкайте,карайте си колите свиква се с тзои гаден проблем :cry: :cry:

Yon
25-08-2008, 10:21
Форсирам един два пъти преди да я угася и работата се оправя за палене на следващия ден:afro: От жегата изпаренията нещо я морят, а и кутията с активен въглен отдавна не държи....:big_heat:

blabla
26-08-2008, 11:29
И аз да кажа за последното развитие по проблема при мене:
И при мене смениха някакъв датчик, там дето по-горе колегата е писал, май е същото, но проблема с паленето не се оправи, само спряха да ми играят оборотите и май върви малко по-добре.
Сега е на дневен ред горивната помпа и май тя ще да е, защото има логика като колата е стояла повече време да пада налягането на помпата и за това да пали от втория път, измериха налягането - 2.5, а трябвало да е над 3, не е фатално, ама явно от това е проблема с паленето.

ssveto
29-08-2008, 09:14
Сега е на дневен ред горивната помпа и май тя ще да е, защото има логика като колата е стояла повече време да пада налягането на помпата и за това да пали от втория път, измериха налягането - 2.5, а трябвало да е над 3, не е фатално, ама явно от това е проблема с паленето.

Ами ако дадеш контакт и изчакаш 10сек. помпата да си направи налягане, после пак ли пали трудно? Все си мисля, че не е от помпата, и 2,5 да е на тихите обороти двигателя не изразходват толкова много гориво че да не може помпата да покачи за 1-2сек до нормалното налягане.
Проблема е някаде другаде най-вероятно.

blabla
31-08-2008, 01:35
Ами ако дадеш контакт и изчакаш 10сек. помпата да си направи налягане, после пак ли пали трудно? Все си мисля, че не е от помпата, и 2,5 да е на тихите обороти двигателя не изразходват толкова много гориво че да не може помпата да покачи за 1-2сек до нормалното налягане.
Проблема е някаде другаде най-вероятно.

Ефектът, който наблюдавам е точно обратното - ако изчакам на контакт повече винаги гасне, ако завъртя бързо - пали от раз, много странна работа...
А най-лошото е, че нали се похвалих, че са ми сменили някакъв датчик и оборотите са се оправили - е пак се скапаха и даже е по-зле от преди, направо ми писна на шапката, само като натисна съединителя и почват да играят като луди, ще правя рекламация - 130лв. на вятъра уааааааааааааааааааааааааа:jumping:

Mury
31-08-2008, 17:43
Ефектът, който наблюдавам е точно обратното - ако изчакам на контакт повече винаги гасне, ако завъртя бързо - пали от раз, много странна работа...
А най-лошото е, че нали се похвалих, че са ми сменили някакъв датчик и оборотите са се оправили - е пак се скапаха и даже е по-зле от преди, направо ми писна на шапката, само като натисна съединителя и почват да играят като луди, ще правя рекламация - 130лв. на вятъра уааааааааааааааааааааааааа:jumping:

Не е проблема в датчика,трябва да се изчисти дросела,ако не се оправи-ново моторче :screwy::screwy:

gh0str1d3r
01-09-2008, 00:26
Ми аз го чистих, обаче ниищо! явно ще трябва ново. идея колко струва?

DerMeister
01-09-2008, 09:24
100 лв. грубо. Аз за толкова взех, в последствие го продадох, защото Lisan го оправи моето. Можеш да попиташ nikola nikolov дали има моторче, че последно му бяха свършили, изкупихме ги. :metal:

poison1912
04-09-2008, 07:50
споменаха ми за някакъв температурен датчик?

Novachev
04-09-2008, 22:04
споменаха ми за някакъв температурен датчик?
Има вероятност но не е задължително да е от датчика аз сум сменил няколко включително и едно рикамби е няма разлика иска си двапъти да запали.

nesh
04-09-2008, 22:09
Нали знаете въпроса и отговора:
-Кога ще се оправи?
-След 800 дни...
-Какво ще се случи тогава?
-Ще свикнете просто :roll2:

tonov
04-09-2008, 22:13
И мойта беше така - сутрин пали и почва да тресе аха-аха да угасне. Като изгася и запали втори път е перфектна. Смених маслото на двигателя преди 1 седмица и се оправи :shock: Засега. Е нема логика в италианските коли..

poison1912
05-09-2008, 07:06
добре де,всички говорите че като запалите втория път и няма проблеми ,но при мен ако после не съм я карал няколко часа пак ми се дави и пука първите 5 мин.

code
05-09-2008, 09:38
http://74.125.39.104/search?q=cache:LFN_eCibhp8J:audibg.com/index.php%3Fact%3Dfindpost%26pid%3D533889+%D1%81%D 1%83%D1%82%D1%80%D0%B8%D0%BD+%D0%BF%D0%B0%D0%BB%D0 %B8+%D0%BE%D1%82+%D0%B2%D1%82%D0%BE%D1%80%D0%B8%D1 %8F+%D0%BF%D1%8A%D1%82&hl=bg&ct=clnk&cd=2&gl=bg&lr=lang_bg

blabla
05-09-2008, 09:53
http://74.125.39.104/search?q=cache:LFN_eCibhp8J:audibg.com/index.php%3Fact%3Dfindpost%26pid%3D533889+%D1%81%D 1%83%D1%82%D1%80%D0%B8%D0%BD+%D0%BF%D0%B0%D0%BB%D0 %B8+%D0%BE%D1%82+%D0%B2%D1%82%D0%BE%D1%80%D0%B8%D1 %8F+%D0%BF%D1%8A%D1%82&hl=bg&ct=clnk&cd=2&gl=bg&lr=lang_bg

Като гледам и колегите с Аудита не са намерили конкретрно решение на проблема, само да кажа, че при мене детонации няма ...

vlado_iv
05-09-2008, 13:05
Е това е КОЛА С ХАРАКТЕР И ДУША
За това сутрин преди да запалиш :big_bow_down:
И след това излиташ.

phoenix
09-09-2008, 20:13
понеже гледам че темата не изчезва, ... та си викам все пак да дам и аз един акъл. Значи като купих колата и явно имаше от италианския бензин... и нямаше никакви ядове. След това аз съм сипвал само 95, и още на 2-рата седмица се появи този феномен и при мен. И тъкмо почнах да свиквам с това супер нервиращо ме нещо.... преди седмица сипах 100 октанов бензин от Еко - на сутринта.... колата леееко се зачуди но не загасна и си се стабилизира. След 2 дена при всяко палене сутрин всичко беше все по-добре. Сега вече карам само със 95+ или 100, и колата спря да ме нервира сутрин и започна да си държи нормални обороти. Забелязвам, че като сипя 95+ и се чуди повече дали да загасне, а със 100 октановия няма проблеми.
Таааа все пак, не пречи да пробвате и това.

Novachev
10-09-2008, 07:52
понеже гледам че темата не изчезва, ... та си викам все пак да дам и аз един акъл. Значи като купих колата и явно имаше от италианския бензин... и нямаше никакви ядове. След това аз съм сипвал само 95, и още на 2-рата седмица се появи този феномен и при мен. И тъкмо почнах да свиквам с това супер нервиращо ме нещо.... преди седмица сипах 100 октанов бензин от Еко - на сутринта.... колата леееко се зачуди но не загасна и си се стабилизира. След 2 дена при всяко палене сутрин всичко беше все по-добре. Сега вече карам само със 95+ или 100, и колата спря да ме нервира сутрин и започна да си държи нормални обороти. Забелязвам, че като сипя 95+ и се чуди повече дали да загасне, а със 100 октановия няма проблеми.
Таааа все пак, не пречи да пробвате и това.
Емо аз карам само с ОМВ-100 и пак си го имам проблема НО е вярно че качеството на горивото има значение преди време беше се оправила и го нямаше това нещо и заредих 95 и на следващата сутрин пак от втория път. Но може и да пробвам да сменя бензиностанциата с Еко промерно отново.

dido76bg
10-09-2008, 17:47
Четя си е тази тема от доста време и все още никакво решение... Карам само със 100 октанов до горе. Проблеми при диагностика - никакви... Нали ви вървят колите, какво толкова дразнещо има да завъртите 1 път повече...

vlado_iv
10-09-2008, 22:26
Четя си е тази тема от доста време и все още никакво решение... Карам само със 100 октанов до горе. Проблеми при диагностика - никакви... Нали ви вървят колите, какво толкова дразнещо има да завъртите 1 път повече...
Значи дразнещо има и то много ,НО въпроса е кой колко е загрежен за колата и кой колко му пука.
Има хора и без калници ще карат и не им пука, и като влезеш в колата познай............
До колкото виждам тук повечето хора не са от тях и за това търсим проблема и решение за да го отстраним.

phoenix
10-09-2008, 22:32
другия проблем, ако не е горивото е дебитомера ама 100%
п.п.
аве как няма да ме дразни, купил съм кола 2000г. и трябва да въртя 2 пъти за да тръгна. да не говорим, че като тръгнеш забива нос ако нямаш обороти и не е загряла... малиии ужас. И като позагрее айдеее тръгва фурията на 6. Тц Тц... след като ми направи тези мизерии и почнах да и сипвам 100 октана и се пооправи, а след първия по-сериозен преход извънградско... някак си се отпуши колата и спря да прави всякакви мизерии. От няколко дни и сипвах пак 95 и пак с номерата... колата ми е роб и няма да ми прави мурафети. Ако не се реши проблема или ще го разреша въпреки всичко или ще сменя колата... айде де. Не говорим за жигулка, а за Алфа 120 коня... дето трябва като и запалиш мотора и да и запалиш гумите, не да я коткам дали ще загасне и пак да я паля.
В момента колата нито гасне нито глъхне... оправи се от само себе си. Но само високооктанов бензин и от време на време в червения сектор. Направо не мога да и се нарадвам. Чак мисля да си я оставя форевър колата(щото сме я пуснали за продажба или замяна... нали чакаме бебе).
Та така... без келещлъци. Ако не е от бензина 99% от проблемите са дебитомер и ламбда. Винаги е едно от 3-те неща, в комбинация става мазало.

vlado_iv
10-09-2008, 23:06
Това е много хубава новина - phoenix - нали чакаме бебе :clap:
ТОВА е по хубаво и от най новата и скъпа кола .
Направо си за 146 ца. И НЯМАШ ГРИЖИ ЗА ВСИЧКО.
Всичко се побира в нея и нататък си го знаеш.
П.П. Да се похвалиш-колега и успех в раждането.

poison1912
11-09-2008, 09:15
честито за бебето колега и 146 наистина е достатъчна и според мен

phoenix
11-09-2008, 11:12
ооо знам аз. Затова и искам точно 146... според мен багжното отделение е в пъти по-голямо от на 156, както и на други седани, на които се отваря само багажника без стъклото. А и най-си ме кефи тази визия. 145/6

Mury
11-09-2008, 21:40
другия проблем, ако не е горивото е дебитомера ама 100%
п.п.
аве как няма да ме дразни, купил съм кола 2000г. и трябва да въртя 2 пъти за да тръгна. да не говорим, че като тръгнеш забива нос ако нямаш обороти и не е загряла... малиии ужас. И като позагрее айдеее тръгва фурията на 6. Тц Тц... след като ми направи тези мизерии и почнах да и сипвам 100 октана и се пооправи, а след първия по-сериозен преход извънградско... някак си се отпуши колата и спря да прави всякакви мизерии. От няколко дни и сипвах пак 95 и пак с номерата... колата ми е роб и няма да ми прави мурафети. Ако не се реши проблема или ще го разреша въпреки всичко или ще сменя колата... айде де. Не говорим за жигулка, а за Алфа 120 коня... дето трябва като и запалиш мотора и да и запалиш гумите, не да я коткам дали ще загасне и пак да я паля.
В момента колата нито гасне нито глъхне... оправи се от само себе си. Но само високооктанов бензин и от време на време в червения сектор. Направо не мога да и се нарадвам. Чак мисля да си я оставя форевър колата(щото сме я пуснали за продажба или замяна... нали чакаме бебе).
Та така... без келещлъци. Ако не е от бензина 99% от проблемите са дебитомер и ламбда. Винаги е едно от 3-те неща, в комбинация става мазало.


Колега в нито едно от тези неще,дебитомер и сонда не е проблема :screwy: :screwy: все пак мойте са нови :laughing1: :laughing1:и пак го има.За избора на 146 чудесен,и аз бях изправен пред тази дилема преди 1.5 години и я реших със 146 :upsidedwnsmiley: :upsidedwnsmiley:

phoenix
11-09-2008, 23:08
ами с какво гориво я караш?
и винаги ли там зареждаш?
Все пак това са основните виновници за тези магарии. Разбира се има още няколко датчика които са потенциални набелязани, дето могат да правят такива магарии. Но тези 3-те са номер 1,2 и 3.
после се почва с моторчета за празен ход, датчици за температури, компютри, слаби маси.... те повечето се виждат на една диагностика де. Но ако няма грешки и пак го прави това. И се кара с хубав бензинец. Най вероятно ще сменя колата. Просто не мога да понасям такива дребни кусури, дето да ме излагат. и без това ме дебнат няколко човека да се оплача от "италианката", ама за сега само дебнат. Нямам никкави такива оплаквания. и колата наистина се оправи след една разходка до Търново.. странно но факт.

dido76bg
13-09-2008, 10:40
И бензина е само 100 октанов и на диагностика нищо, но проблема, ту го има, ту го няма... Май с изрязването до червения вечер преди да преспи е по-добре положението.

Novachev
13-09-2008, 17:07
Колега в нито едно от тези неще,дебитомер и сонда не е проблема :screwy: :screwy: все пак мойте са нови :laughing1: :laughing1:и пак го има.За избора на 146 чудесен,и аз бях изправен пред тази дилема преди 1.5 години и я реших със 146 :upsidedwnsmiley: :upsidedwnsmiley:
Защо ли ми е познато това нещо но при мен някой път пали от раз друг път не явно ще има още за човъркане докато се стигне до отговора на въпроса.

phoenix
13-09-2008, 20:19
ако се абстрахираме от всичката електроника...
проблема е в това, че сместа обеднява и когато мотора е студен, не сработва коректно автоматичния смукач, при което бедната смес комбинирана със студения мотор(повишено триене, по-големи луфтове... и т.н. и т.н.) все неща които затрудняват работата на двигателя, се получава по-голям съпротивителен момент и мотора загасва, или заработва доста тежко... аха аха да загасне. При второто палене, вече компютъра успява да разбере какво се иска от него и реагира адекватно като подава повече гориво с което оборотите се задържат около 1500-200 за няколко секунди, след което благодарение на всички термо-датчици, дебитомер(следи пък количеството въздух) и ламбда сонда(следи пък какво излиза) и компютъра решава какво да прави според зададената му програма. Именно тя е виновна за загасването, понеже, ако едно от тези неща даде разлика от това което е зададено - подава грешно количество гориво и мотора загасва. Пример - при бензинките които са чипосани, този проблем почти(да не казвам на 100%) е решен, понеже се сменя софтуера и има по-различни граници(нива, параметри) на които реагира компютъра.
Направете един тест:
като запалите сутринта колата, абсолютно веднага в момента на запалване изфорсирайте мотора.. до към 5000оборота за няколко секунди, примерно 2 пъти. много е важно да уцелите момента да е точно като запалва мотора...

Mury
13-09-2008, 21:59
ако се абстрахираме от всичката електроника...
проблема е в това, че сместа обеднява и когато мотора е студен, не сработва коректно автоматичния смукач, при което бедната смес комбинирана със студения мотор(повишено триене, по-големи луфтове... и т.н. и т.н.) все неща които затрудняват работата на двигателя, се получава по-голям съпротивителен момент и мотора загасва, или заработва доста тежко... аха аха да загасне. При второто палене, вече компютъра успява да разбере какво се иска от него и реагира адекватно като подава повече гориво с което оборотите се задържат около 1500-200 за няколко секунди, след което благодарение на всички термо-датчици, дебитомер(следи пък количеството въздух) и ламбда сонда(следи пък какво излиза) и компютъра решава какво да прави според зададената му програма. Именно тя е виновна за загасването, понеже, ако едно от тези неща даде разлика от това което е зададено - подава грешно количество гориво и мотора загасва. Пример - при бензинките които са чипосани, този проблем почти(да не казвам на 100%) е решен, понеже се сменя софтуера и има по-различни граници(нива, параметри) на които реагира компютъра.
Направете един тест:
като запалите сутринта колата, абсолютно веднага в момента на запалване изфорсирайте мотора.. до към 5000оборота за няколко секунди, примерно 2 пъти. много е важно да уцелите момента да е точно като запалва мотора...


Има нещо вярно в това дет си го написал,но според мен е грешка в софтуера на колата,все пак е Бош :crazy: :crazy: :crazy:Моята е с чип и проблема го има,значи не се оправя и така :tv: :tv:Сутрешното форсиране до 5000 об.е смърт за Т.С.-а :baby_bringin:

vlado_iv
13-09-2008, 22:54
Mury - Чистил ли си дюзите , че ми казаха че е от това?

Mury
14-09-2008, 19:03
Mury - Чистил ли си дюзите , че ми казаха че е от това?

Да чистих ги,не е от тях :neutral: :neutral:

LeoVin4i
14-09-2008, 20:26
Не съм чел цялата тема ама тоз проблем май при "новия" twin spark се появява по-честичко :neutral:

nesh
15-09-2008, 13:16
Карам 156 1,6TS и няма да ви казвам, че и при мен сутрин е интересно.В познат от сервиз захванали се отдавна да борят италиянски проблеми също ми потвърдиха, че в опити да решат този проблем са сменяли както нас почти всичко от периферните датчици с подобен ефект.....но виждат че след определен пробег на мотора хлабините от поизносените лагери се увеличават и Selenia става доста тънко масло ... като резултат след изтиване на мотора маслото не може да бъде задържано горе в главата и по магистралите си си пада в картера ... ефекта: хидрощоцовете на клапаните и масленият клапан на вариатора при палене бачкат както си искат.....и докато не се вдигне за някоя друга секунда налягането горе в главата до нормалното цялото газоразпределие е божиите ръце :choice: .....Решението: или малко по-дебело масло 15W40 /примерно Motul или LiquiMoli/ или най-добре нови лагери !

Novachev
15-09-2008, 21:06
Карам 156 1,6TS и няма да ви казвам, че и при мен сутрин е интересно.В познат от сервиз захванали се отдавна да борят италиянски проблеми също ми потвърдиха, че в опити да решат този проблем са сменяли както нас почти всичко от периферните датчици с подобен ефект.....но виждат че след определен пробег на мотора хлабините от поизносените лагери се увеличават и Selenia става доста тънко масло ... като резултат след изтиване на мотора маслото не може да бъде задържано горе в главата и по магистралите си си пада в картера ... ефекта: хидрощоцовете на клапаните и масленият клапан на вариатора при палене бачкат както си искат.....и докато не се вдигне за някоя друга секунда налягането горе в главата до нормалното цялото газоразпределие е божиите ръце :choice: .....Решението: или малко по-дебело масло 15W40 /примерно Motul или LiquiMoli/ или най-добре нови лагери !
Не не е проблема в газоразпределението защото ако има проблем там и по точно с налягането на маслото за повдигачите при старт ще се чува характерехн шум изтракване а вариатора при палене не играе не е проблема в износени лагери.
Обсълдал съм проблем и с други колеги но до околчателен отговор не може да се стигне като вероятни причини може да се невъзможността на МПХ да реагира адекватно в момента на стартирне е а другото е от регулатора за налягане на горивото (макар че мисля някои беше споменал че е сменял бензинова помпа на по старите мотори преди 98 регулатора мисля е на пампата на дщзите докато при новите е в резервоара)
Трябва студен замер на налягане на горивото.
Но това което ми прави впечетление че някой колеги имат подобрение след почистване и адаптациа на дросел.

DerMeister
15-09-2008, 21:42
като вероятни причини може да се невъзможността на МПХ да реагира адекватно в момента на стартирне
Много вероятно е да е от това, защото след като си оправих моторчето изчезна проблема с паленето.

phoenix
16-09-2008, 11:03
Много вероятно е да е от това, защото след като си оправих моторчето изчезна проблема с паленето.
И аз така мисля, само че проблема според мен е комплексен.
НО... МПХ реагира в зависимост от дадени показания които получава от нам си колко датчика(термодатчици, за разположение на кол.вал, за входящо количество въздух, за изходящи изгорели и неизгорели газове) и решението на компютъра какви импулси да му подаде. Така че ако едно от тези неща на веригата преди МПХ се е сдухало и праща на компа разни сигнали, които не са много коректни(или по скоро неадекватни), съответно компютъра подава на МПХ сигнали на които то не може да реагира адекватно и колата гасне.
Та това е според мен.

Novachev
16-09-2008, 15:32
Много вероятно е да е от това, защото след като си оправих моторчето изчезна проблема с паленето.

Оправи или го смени а

DerMeister
16-09-2008, 15:45
Оправи или го смени а
Оправиха го.

nesh
16-09-2008, 17:21
Не не е проблема в газоразпределението защото ако има проблем там и по точно с налягането на маслото за повдигачите при старт ще се чува характерехн шум изтракване а вариатора при палене не играе не е проблема в износени лагери......

знам че вариатора не играе при старт,но клапаните яко....и си притракват поне при мен де. Иначе не писах месец по темата във всякакви опити всяка сутрин и макар че с над 98 октана губенето на мощ първата минута почти да се оправи само 1 начин намерих да ми пали колата от първият път: в момента на палене като на Жигула помагам на автоматичният смукач с помпане 1-2 пъти на педала на газта.....пали от първият път безотказно,което ме навежда на мисълта, че нещо по веригата MAS-fuel regulator-двигателче на свободните-ECU прави неточни сметки при студен старт!

mordohy
16-09-2008, 18:17
ей са ше ви кажем от де ви идва проблема-не ви държат налягане колите(на бензина),като ги оставите да постоят и им падне налягането и хоп ,не пали от първият път,а от втория,вече има налягане,КАПИШ...............
Тамън и аз да се изкажа по темата,но стигнах да тука и съм съгласен с колегата.не мога да разбера,защо безразборно сменявате скъпи сонди,при положение,че такива явни проблеми се откриват лесно,ако са от сондата.Ако тресе,губи обороти и тн.най лесно е да я изключите.Ако има промяна,значи е от нея,но ако нищо не се получава,не търсете под вола теле и не си давайте парите излишно.Втоя случай,бас държа,че е от регулатора на налягането,помпата или горивния филтър.Някъде там е.Няма равномерно налягане:chair:

phoenix
16-09-2008, 20:29
.....само 1 начин намерих да ми пали колата от първият път: в момента на палене като на Жигула помагам на автоматичният смукач с помпане 1-2 пъти на педала на газта.....пали от първият път безотказно,което ме навежда на мисълта, че нещо по веригата MAS-fuel regulator-двигателче на свободните-ECU прави неточни сметки при студен старт!

ами и аз за това казах да пробвате да напомпате или изфорсирате колата в момента в който запали. И при мен действа това.

tonov
16-09-2008, 20:45
ами и аз за това казах да пробвате да напомпате или изфорсирате колата в момента в който запали. И при мен действа това.

А при мен не ставаше.

nesh
16-09-2008, 22:41
Говоря за натискане 1-2 пъти на педала в момента на паленето, а не за яко пържене на студеният мотор!!

DerMeister
17-09-2008, 09:10
А при мен не ставаше.
Ами не знам как си го правил, но като имах проблем при мен ставаше така:
Няма напомпване, натискане 1-2 пъти, блабла, в момента в който колата тръгне да запалва, съвсем леко и плавно натискам газта, тя поема с леко припукване до към 3000 оборота максимум и задържам там малко, пускам и всичко е ок.

vlado_iv
17-09-2008, 16:16
Виж това не съм го пробвал , защото пали от раз и няма никакво колебаене на оборотите.Но ще пробвам да напомпя преди да запали.:baby_bringin:

Mury
17-09-2008, 20:39
Май наистина тъпото моторче е проблема,мойто е чистено няколко пъти,но ефект няма:busted_cop: :busted_cop:

nesh
07-10-2008, 18:46
Приказката се подобри: паднаха температурите,чипнах колицата агресивно, карам с 98 или 100 октана /с 98 ми излиза същите пари като с 95,заради малкото намаление на разхода/ и изведнъж дразнещото палене от вторият път изчезна. Е някои път 1-2 пъти седмично напомня за себе си ама все пак е Алфа...силен характер :clap: Не съм чистил нищо нито съм сменял е най-важното!

Soma
07-10-2008, 21:14
Приказката се подобри: паднаха температурите,чипнах колицата агресивно, карам с 98 или 100 октана /с 98 ми излиза същите пари като с 95,заради малкото намаление на разхода/ и изведнъж дразнещото палене от вторият път изчезна. Е някои път 1-2 пъти седмично напомня за себе си ама все пак е Алфа...силен характер :clap: Не съм чистил нищо нито съм сменял е най-важното!
А колко ти е разхода :question:

vlado_iv
07-10-2008, 22:01
не мисля че бензина е фактор за сутришното палене :bowdown:

Satanism
08-10-2008, 00:39
Приказката се подобри: паднаха температурите,чипнах колицата агресивно, карам с 98 или 100 октана /с 98 ми излиза същите пари като с 95,заради малкото намаление на разхода/ и изведнъж дразнещото палене от вторият път изчезна. Е някои път 1-2 пъти седмично напомня за себе си ама все пак е Алфа...силен характер :clap: Не съм чистил нищо нито съм сменял е най-важното!

И при мен се оправи след чипа...тва съм го казал в началото на темата още :)
Сипвал съм и 95 на "чипосано" и пак няма грижи :)

Stanislav3014
09-10-2008, 11:52
Над двигателя има една като пръчица тва е инжекциона ако не се лъжа, от дясната страна има една малка джаджа през която минава бензина преди да влезе в инжекциона-това е регулатора.Ако нещо не си разбрал питай пак не се притеснявай може аз да не сум обеснил като хората 8)моята 145-ца 98 година ТС има ли регулатор защото аз не го виждам това
http://axm-auto.com/prod_img/new_1174851279_7525015.jpg

Novachev
09-10-2008, 17:15
Има във помпата ако си сугурен че проблема е в регулатора по принцип може да се на-прави байпас на оригиналния регулатор и да се сложи външен.
А относно проблема с паленето като се застуди се оправи

nesh
10-10-2008, 09:52
А колко ти е разхода :question:

....и преди това и сега ми е около 6,5 извън града и около 9 в града. Но извън вече /като не се ползва и климатик / е твърдо 6 . Вече 2к километра е след оптимизиране на ECU-то и се кара къде по приятно колицата особено на ниски обороти си дърпа като двулитрова кола.....преди чипването до 2500 беше мъртвец. А за добрят резулат които се интересува мога да дам връзка с човека :afro:

vlado_iv
12-10-2008, 13:04
Има във помпата ако си сугурен че проблема е в регулатора по принцип може да се на-прави байпас на оригиналния регулатор и да се сложи външен.
А относно проблема с паленето като се застуди се оправи

А при мен точно обратното почна повече да глъхне!
И всичко се оправя само като върна за 1-2сек.клъча и даже не може и да угасне.Просто трябва да върна контакта и край вече е самолет.

Stanislav3014
12-10-2008, 14:19
А при мен точно обратното почна повече да глъхне!
И всичко се оправя само като върна за 1-2сек.клъча и даже не може и да угасне.Просто трябва да върна контакта и край вече е самолет.никой неможе да разреши този проблем прочетох поне 5 теми в форума и отговор няма

Mury
14-10-2008, 20:46
Има във помпата ако си сугурен че проблема е в регулатора по принцип може да се на-прави байпас на оригиналния регулатор и да се сложи външен.
А относно проблема с паленето като се застуди се оправи

Нешо се поубърка колега,няма регулатор в помпата:Topic-is-closed-bg::Topic-is-closed-bg:Регулатора се намира на края на бензиновата рейка,на почти всички коли с инжекцион се намира там:disgust::disgust:

vlado_iv
15-10-2008, 18:10
Mury -правил ли си рестарт на компа?? :wallbash:

Novachev
16-10-2008, 07:49
Нешо се поубърка колега,няма регулатор в помпата:Topic-is-closed-bg::Topic-is-closed-bg:Регулатора се намира на края на бензиновата рейка,на почти всички коли с инжекцион се намира там:disgust::disgust:

На колите с пласмасовия капак след 98г намат регулатор , на твоята кола регулатора е там но на 156 НЯМА регулатор на рейката (има оставено място за навиване на регулатор но него го няма) регулатора е в тялото на помпата в резервоара. Ако беше отвън отдаван да съм го сменил.

Mury
16-10-2008, 20:57
Mury -правил ли си рестарт на компа?? :wallbash:

Да няма резултат :screwy: :screwy:

Mury
16-10-2008, 20:58
На колите с пласмасовия капак след 98г намат регулатор , на твоята кола регулатора е там но на 156 НЯМА регулатор на рейката (има оставено място за навиване на регулатор но него го няма) регулатора е в тялото на помпата в резервоара. Ако беше отвън отдаван да съм го сменил.

Прав си не обърнах внимание на това :new_Eyecrazy::new_Eyecrazy:

vlado_iv
16-10-2008, 22:11
АЗ РЕШИХ ТОЗИ ПРОБЛЕМ и то като рестартирах компа! :wallbash: :idea: :thumbup:
След 1 година :screwy: и със сигурност че всички датчици са изправни.От около 2 седмици я тествам и всичко си е на ред :go:.Просто колата е като нова и е като :plane:.Сутрин палиш и тръгваш без 2 път , смяна на октана и тъй на татък..............
УСПЕХ на всички с този проблем :th_up:

Satanism
17-10-2008, 13:10
АЗ РЕШИХ ТОЗИ ПРОБЛЕМ и то като рестартирах компа! :wallbash: :idea: :thumbup:
След 1 година :screwy: и със сигурност че всички датчици са изправни.От около 2 седмици я тествам и всичко си е на ред :go:.Просто колата е като нова и е като :plane:.Сутрин палиш и тръгваш без 2 път , смяна на октана и тъй на татък..............
УСПЕХ на всички с този проблем :th_up:

Това обяснява защо при чипване се оправят някои :)
Може ли малко инфо как точно се рестаритра компютъра?

Mury
17-10-2008, 18:30
АЗ РЕШИХ ТОЗИ ПРОБЛЕМ и то като рестартирах компа! :wallbash: :idea: :thumbup:
След 1 година :screwy: и със сигурност че всички датчици са изправни.От около 2 седмици я тествам и всичко си е на ред :go:.Просто колата е като нова и е като :plane:.Сутрин палиш и тръгваш без 2 път , смяна на октана и тъй на татък..............
УСПЕХ на всички с този проблем :th_up:

Не се заблуждавай бате,това е временно,аз съм го пробвал много пъти и разликата е за малко :busted_cop: :busted_cop:

vlado_iv
17-10-2008, 21:50
Не се заблуждавай бате,това е временно,аз съм го пробвал много пъти и разликата е за малко :busted_cop: :busted_cop:

За сега няма проблеми , но ако има промяна ще споделя!