Log in

View Full Version : 1.7 16v+carbs = 181hp



Kris
27-07-2008, 22:32
Какво правят хората по света. Линк към темата - http://www.alfabb.com/bb/forums/boxer-engined-alfa-romeos/69337-conversion-alfa33-88hp-170hp.html

http://i131.photobucket.com/albums/p281/rjansenalbum/ScannedImage.jpg

http://nl.youtube.com/watch?v=gREdhADdL3o&feature=related
http://nl.youtube.com/watch?v=APz_OnEzjGE

vikoalfa
27-07-2008, 23:26
Нещо горния линк, не баца,че ми е интересно дали е с спортни валчета,а и как смогват с храната и настройката на карбовете на високи обороти.Пък и чак 180 кс е вери интрестинг

Kris
27-07-2008, 23:50
ok thanks now i understand :D

i buyed this engine how it is so i dont know all specs
but this is what i do know:

40mm carbs
upgraded pistons
race cams
adjustible cam gears
flowed heads
compression ratio is changed
displacement dissipate (it was a 1.7 and now its a 1.6 engine)
valves now function mechanical and not hydraulic
lightened flywheel:
http://i131.photobucket.com/albums/p281/rjansenalbum/S5001361.jpg
lightened crankshaft pulley (welded a 8v crankshaft pulley on a 16v crank)
http://i131.photobucket.com/albums/p281/rjansenalbum/S5001360.jpg

the previous owner told me 168hp/192nm was with the original 16v
exhaust manifold and "hot air intake"
so some hp is lost there i guess.!

on 29 april my car is going on a dyno to test hp and fine tune carbs and ignition so i have to wait to see how much hp it realy has got :D

yesterday i had my first real test drive (had lots of fun!! :cool: )
engine worked great but it felt like it was holding back sometimes.
at 7000 rpm the engine lost all its power while 8000 rpm shoeld be no
problem (ignition timing? cam belt timing?carbs?)

so more pictures and videos soon ;)


Най-важното написано в темата на пича. Линк-а на мен ми го отваря, пробвай пак:mobile:

vikoalfa
27-07-2008, 23:55
Па не отваря.Я виж пише ли каква марка са буталата и от какво са,че той за тва е минал на 1.6 вариант.Иначе нищо ново не използвал ама кви пари е стъпил виж и тва

mitaka_cs
28-07-2008, 00:30
Много е наточена! Много як звук, можеби най-добрият от 33-ка който съм чувал:-DНа едно от клипчетата на диното километражът показва 200км/ч. на 4 скорост. Конверсията с карбовете идва от старите 33 QV 1.7:-D както е писал собственика. Интересното наистина са валовете и буталата, но освен че е писано че са сменени с по-добри неоригинални нищо повече не прочетох:roll: Голямо гласене е паднало за да запали тая 16-ка с карбове:pirate:

Kris
28-07-2008, 01:54
Ами също така обема на двигателя е 1.8
Интересно как е постигнато, иначе може да се пита лично човека дет се занимава по колата, стига да се фане онлайн.

mitaka_cs
28-07-2008, 12:11
Да по клипчетата в коментарите беше писано че е 1.8, което при този мотор става с бутала 88мм или най-екстремния вариант 89мм (V = 4 x 3,14 x 4,4^2 x 7,2 = 1750 куб.см при 88мм бутала) или при 89мм > V = 4 x 3,14 x 4,45^2 x 7,2 = 1790 куб.см

drigata
28-07-2008, 12:41
абе.колеги обърнете внимание като е на диното,как след определени обороти почва да духа през карбовете,е те тва нещо мотора губи,ако погледнете и динографиките ще видите и че там го има тоя спад

е те тва е проблема на 16волта и карбове

ако се доизпипат нещата ,гаранция и мощноста ще скочи драстично

некъде из нета имаше същата разработка,но бяха запазили оригиналните дросели и бяха достигнали 236кс от 1,8 литра при 8500

mitaka_cs
28-07-2008, 16:13
абе.колеги обърнете внимание като е на диното,как след определени обороти почва да духа през карбовете,е те тва нещо мотора губи,ако погледнете и динографиките ще видите и че там го има тоя спад

е те тва е проблема на 16волта и карбове

ако се доизпипат нещата ,гаранция и мощноста ще скочи драстично

некъде из нета имаше същата разработка,но бяха запазили оригиналните дросели и бяха достигнали 236кс от 1,8 литра при 8500

Абе и аз гледам, кефя се на звука, оня приближава към карбовете и викам "тва се едно духа" и си викам аз да не съм изперкал, нали трябва да смуче:grandpa:, а то верно духало. Дрига кажи нещо за тия бутала дето е мушнал този. Дали не е набутване да се прави 1.8:|

drigata
28-07-2008, 17:11
според мен няма гляма разлика(от 1712 до 1800),ако се разработи качествено оригиналният мотор спокойно си стига 200 паура

А за карбовете,питайте мен,нали мойта я разработвах с карбове,духа и то яко след 4000,а като гледам колегата дето я=е разработил 33-та е с делко,малиииииии къв шок го чака,без адванс процесор нема да стане и има да чупи бутала,яко

аз ще свалям от диаметъра,на 86мм но буталата са от супра и охлюва няма да го уграничавам на 0,5бара а ще скачам на 1-1,2бара

с 86мм бутала става на 1672сс ,така че динамиката няма да се развали а ще изкарам над 200 магарета от мотора

mitaka_cs
28-07-2008, 19:27
според мен няма гляма разлика(от 1712 до 1800),ако се разработи качествено оригиналният мотор спокойно си стига 200 паура

А за карбовете,питайте мен,нали мойта я разработвах с карбове,духа и то яко след 4000,а като гледам колегата дето я=е разработил 33-та е с делко,малиииииии къв шок го чака,без адванс процесор нема да стане и има да чупи бутала,яко

аз ще свалям от диаметъра,на 86мм но буталата са от супра и охлюва няма да го уграничавам на 0,5бара а ще скачам на 1-1,2бара

с 86мм бутала става на 1672сс ,така че динамиката няма да се развали а ще изкарам над 200 магарета от мотора

Дрига само така :clap: На супрата буталата са си за турбо и ше стане Супер Спринт иначе с оригиналните на алфата и 0,5-0,6 бара няма ли пак да стигне 200 пауър :| А за супровите бутала ризи ли ше набиваш? Ще е много интересно:thumbup:

Kris
28-07-2008, 20:19
Абе и аз гледам, кефя се на звука, оня приближава към карбовете и викам "тва се едно духа" и си викам аз да не съм изперкал, нали трябва да смуче:grandpa:, а то верно духало. Дрига кажи нещо за тия бутала дето е мушнал този. Дали не е набутване да се прави 1.8:|

Според мен точно от смученето се получава завихряне, което подвежда, че все едно духа. Както и да е. Точно сега, пред покупка на 16v боксер седя и гледам какви са вариантите за съживяване на магаретата. Какво ще кажете ? Кой е най-удачния вариант ?

vikoalfa
28-07-2008, 22:51
Според мен точно от смученето се получава завихряне, което подвежда, че все едно духа. Както и да е. Точно сега, пред покупка на 16v боксер седя и гледам какви са вариантите за съживяване на магаретата. Какво ще кажете ? Кой е най-удачния вариант ?
Взимай колата и у София и нататък се сещаш къде да отидеш,тамън ше пиеме по бира.Варианти има много ,зависи от парите.....

Kris
29-07-2008, 00:09
Ами то друг вариант всъщност няма, ама дали ше им се занимава с т'ва животно да го избутаме до подобни коне както тоя пич е направил. Бирата е последния проблем

drigata
29-07-2008, 09:17
то завихряне има,ама навън от мотора и сместа се разлива по предния капак,а не в цилиндрите:heavy_cry:

а аз целя 200+++++++



1,6 литров блок,разтърган от 84мм на 86мм

mitaka_cs
29-07-2008, 11:15
то завихряне има,ама навън от мотора и сместа се разлива по предния капак,а не в цилиндрите:heavy_cry:

а аз целя 200+++++++



1,6 литров блок,разтърган от 84мм на 86мм

Ясно от 145/6 ще е блока, а това значи ли че и 1.5 блока може да се разстърже до 86мм, а до 87мм с бутала от 1.7? Аз съм фен на 1.5(1490) мотора:respect:

drigata
29-07-2008, 11:19
нема невъзможни неща,по принцип съм стигал до 89мм ,на блок 1,5 и имаше още доста

mitaka_cs
29-07-2008, 11:57
Дрига благодаря за инфото! Дет се вика който не е пробвал не е успял:pizza:
Веднага ми хрумна следната концепция:

- 1.5 блок разстърган до 87мм
- бутала 87мм от 1.7 8V
- колянов вал от 1.5
- биелите от 1.5 или 1.7
- глави 8V от 1.7
- карбове 40мм или по-добре една МЕГА 8)

Обемът следва да е: 4*3,14*4,35^2*6,72 = 1597 куб.см, а с шлайфане и портване на главите повече от 120 магарета не търся :metal: Въпросът е струва ли си:screwy:

mitaka_cs
29-07-2008, 12:14
Снимки по темата:

drigata
29-07-2008, 13:55
може,може.............

vikoalfa
29-07-2008, 23:04
Ами то друг вариант всъщност няма, ама дали ше им се занимава с т'ва животно да го избутаме до подобни коне както тоя пич е направил. Бирата е последния проблем

Разбира се,че ще им се занимава,казах ти за постигане на тия коне на пича варианти има много,пари няма-смисъл че трябват много пари вземи купи една 16ка:Tease: и тогава е лесно....

Mury
30-07-2008, 22:11
нема невъзможни неща,по принцип съм стигал до 89мм ,на блок 1,5 и имаше още доста

Па то 145/6 1.6 не е ли с блок от 33 1.5 и вал от 1.7 :grandpa: демек няма разлика в блоковете,щом 1.6 може змачи и 1.5 става

mitaka_cs
31-07-2008, 10:00
Па то 145/6 1.6 не е ли с блок от 33 1.5 и вал от 1.7 :grandpa: демек няма разлика в блоковете,щом 1.6 може змачи и 1.5 става

Мури блоковете 1.5 и 1.6 са различни. И двата оригинално са с бутала 84мм, но 1.5 е с ход 67,2мм, а 1.6 е със 72мм. То затова единия е 1.5, а другия 1.68), но си прав че 1.6 и 1.7 са еднакви валове. Ако на 1.5 сложиш вал от 1.7, няма да стане 1.6, а буталата ще се показват извън блока. Може да не съм те разбрал правилно:?и да бъркам:excl:
Дригата да каже!

vikoalfa
31-07-2008, 21:45
Има разлика в блоковете 1.5-1.7:grandpa:

Mury
31-07-2008, 23:31
Има разлика в блоковете 1.5-1.7:grandpa:

Аз казвам че 1.5 и 1.6 са с еднакви блокове :horror:

alfista
01-08-2008, 10:00
Мури блоковете 1.5 и 1.6 са различни. И двата оригинално са с бутала 84мм, но 1.5 е с ход 67,2мм, а 1.6 е със 72мм. То затова единия е 1.5, а другия 1.68), но си прав че 1.6 и 1.7 са еднакви валове. Ако на 1.5 сложиш вал от 1.7, няма да стане 1.6, а буталата ще се показват извън блока. Може да не съм те разбрал правилно:?и да бъркам:excl:
Дригата да каже!
1,5 имаше недоход 5 мм тъй че буталото няма да се покаже извън блока.

mitaka_cs
01-08-2008, 14:36
Ще се скрия някъде:screwy: Мерси че разяснихте:respect:

Mury
03-08-2008, 19:26
1,5 имаше недоход 5 мм тъй че буталото няма да се покаже извън блока.

Значи 1.6 е с блок от 1.5 :grandpa: :grandpa: