View Full Version : Не зарежда батериту
Здравейте манияци ,честит нов форум дано не го хакват повече !
Значи проблемат е следния :
- паля прави чек на системата огасват всички лампи ,без лампата на батериту ,
подавам газ окуло 1500 р.п.м. лампата стои , подавам газ 2100 р.п.м. и почва да зарежда ! Кажете каде да търся проблема ?!
spe4elist
29-07-2008, 15:07
Здравейте манияци ,честит нов форум дано не го хакват повече !
Значи проблемат е следния :
- паля прави чек на системата огасват всички лампи ,без лампата на батериту ,
подавам газ окуло 1500 р.п.м. лампата стои , подавам газ 2100 р.п.м. и почва да зарежда ! Кажете каде да търся проблема ?!
Взимаш волтметър и правиш следните процедури:
1. Палиш мотора.
2. Измерваш напрежението при празен ход и включени светлини.
3. Измерваш напрежението при 2500 rpm.
В двата случая трябва да измериш напрежение 13,8-14,3 V
Ако получиш тези стойности, значи имаш четки за смяна, ако не - целия реле-герулатор.
Успех
Добре де ако всичко е ок какви трябва да са стойностите ?
А на празен ход трябва ли да сам настъпил газта преди това,че да може да зарежда щот инъче незарежда ?
spe4elist
29-07-2008, 15:31
Добре де ако всичко е ок какви трябва да са стойностите ?
А на празен ход трябва ли да сам настъпил газта преди това,че да може да зарежда щот инъче незарежда ?
Празен ход означава да я запалиш и да я оставиш да работи!!! Без да даваш газ!
Празен ход означава да я запалиш и да я оставиш да работи!!! Без да даваш газ!
Колегата има в предвид, че когато я запалиш, ако не подадеш газ еднократно за да достигне определни обороти (към 1800) черпи ток от акумулатора.
vikoalfa
29-07-2008, 22:44
Това го има като проблем в повечето 33ки,сваляй алтернатора и при жичкаджия за пълно рефрешване,мойта го има същия проблем.Само с четки няма да минеш.40-50 лв струва цялата операция в Сф.ПРи монтажа си почисти всички клеми и си капитан на кораба.Всичко останало е чиста загуба на време и пари.Виж да ли алтернатора на лепенката Бош пише амперите и волтовете най добри и мощно зареждащи над 14в са 65амп на 14в,че има и 55 и 45 амп на 12в,иначе за 33 при пълна консумация фарове,парно и тн е над 13,6 си ок.
Е добре де само ,че то си зарежда не е без хич ,няма логика да е от алтернатора ,четки намотки !
Кое определя кога да зарежда ?
Има ли някакво реле или нещо такова ?
Нещо общо с компа ?
hristo58
30-07-2008, 07:04
в пове4ето слу4аи това се полу4ава от релето.то има праг на задеивствуване или на превклю4ване,и този праг е при определени обороти на двигателя.също така може да са замърсени пръстените на ротора,там където контактуват 4етките.следва по4истване на пръстените,ако не се оправи сменяи релето.
Е точно това имах в предвид ,колега това което казваш звучи логично ,особенно релето! И аз си мислех за нещо такова !
Това реле до помпана на съединителя ли се намира ?
Има там едно което като го натисна и щрака нещо-то ли е ?
Ако не каде е?
Също искам да попитам при колко оборота евентуално трябва да почне да зарежда ?
Има ли вразка с някакви датчици (ако да то какви?) или компютъра ?
spe4elist
30-07-2008, 12:44
Е точно това имах в предвид ,колега това което казваш звучи логично ,особенно релето! И аз си мислех за нещо такова !
Това реле до помпана на съединителя ли се намира ?
Има там едно което като го натисна и щрака нещо-то ли е ?
Ако не каде е?
Също искам да попитам при колко оборота евентуално трябва да почне да зарежда ?
Има ли вразка с някакви датчици (ако да то какви?) или компютъра ?
Казва се реле-регулатор и се намира върху алтернатора!
Трябва да подава 13,8 - 14,5 V, независимо от оборотите на двг, независимо от консуматорите, които са включени в момента!!!
Значи това реле при мен явно е отзад на алтернатора !
За да го сваля ще тредва да сваля целия алтернатор !
А щом съм го свалил ще сменям и четки и масло !
Може ли по-вече информазия :
Какви четки да търся и каде ,искам да ги купя предварително ?
hristo58
30-07-2008, 22:54
Значи това реле при мен явно е отзад на алтернатора !
За да го сваля ще тредва да сваля целия алтернатор !
А щом съм го свалил ще сменям и четки и масло !
Може ли по-вече информазия :
Какви четки да търся и каде ,искам да ги купя предварително ?
релето се продава с 4етки,цена около 15 лв,на него трябва да пише 14,2v.
spe4elist
31-07-2008, 12:55
релето се продава с 4етки,цена около 15 лв,на него трябва да пише 14,2v.
Релето е вече с нов номер:
1 197 311 028 - Bosch
Този ли е точният номер на пеле регулатора за алфа 33 1.4 !
Цената му с четките наистена ли е 15 лева ?
hristo58
03-08-2008, 22:03
Този ли е точният номер на пеле регулатора за алфа 33 1.4 !
Цената му с четките наистена ли е 15 лева ?
поне аз така съм купувал реле на тая цена.има и по-евтини но не ги препоръ4вам.има и такива на които пише14,5в,те не са добри или не пасват на алтернатора.а наи-добре е като свалиш твоито реле да му видиш номера и да търсиш по тоя номер.
Очудих се от цената ,че тука мойте хора ми викат 100 и нагоре ???
Ще разбера утре !
Мерси за помоща колеги !
Отварям нова тема !
Вече разбрах номерат е 1 197 311 028 - Bosch на него пише произведено в Холандия 14 волта ! На цена 42.60 лв. отивам да го слагам ,чяка ме голямо разпарчядисване !
Значи оказа се, че не е от това Регулаторно Реле !
До сега съм си чупил рацете и накрая нищо !
Може би това не е реле а просто четки и токоизправител ,а релето е някаде другаде !
hristo58
05-08-2008, 19:36
то4но това в релето,което съм ти пратил на снимката.друго няма.не знам дали си по4истил колекторните пръстени,както ти бях казал.от тях също може да прави тоя проблем.възбуждащата намотка реагира на по-високи обороти,полу4ава се импулс с неправилна форма и не може да задеиствува тригера които отпушва релето.тригера е електронно устроиство с две устои4иви състояния.намира се в релето,сменя състоянието си от импулс с определена форма,/обикновено правоъгълна/ и определена дължина и 4естота.в 4естотата нерядко има и смущаващи импулси/хармони4ни 4естоти/ и те оказват влияние на тригера.
vikoalfa
05-08-2008, 20:48
Значи оказа се, че не е от това Регулаторно Реле !
До сега съм си чупил рацете и накрая нищо !
Може би това не е реле а просто четки и токоизправител ,а релето е някаде другаде !
Аз ти казах отиди на майстор:grandpa:С три 33ки съм имал тоя проблем и съм си блъскал главата като теб със седмици.
Значи всичко съм почистил с контактен спрей свил съм обувчиците реле регулатора нов ,не е оттам ! Там всичко е ок нещо друго е !?
Значи оказа се, че това е само регулатор но не и реле , издирвам каде се намира релето !
Наште Търновските маъстори могат само жигули и лади да оправят ,кат им цъфнеш с някаква Алфа и почват да оплуват "жабари тъпи , туй не е кола , как си се излъгал" и гледат кат вредно изкопаемо питат ме туй каквой онуй каквой и аз им обеснявам !
А представи си как ще я оправят !
spe4elist
09-08-2008, 17:41
Значи оказа се, че това е само регулатор но не и реле , издирвам каде се намира релето !
Наште Търновските маъстори могат само...
Колега, тази играчка се казва: "реле-регулатор"
Виж снимката на пост #12...
bboshnakov
09-08-2008, 23:18
И според моите бегли познания "нещото" се нарича реле-регулатор и няма как да става дума за два отделни компонента. Проблемът може да не е в самия реле-регулатор, а в някой от кабелите, които излизат от него - проверил ли си ги?
Значи оказа се ,че това на пост 12 не е реле-регулатор ,а просто пегулатор на напрежението ,разбрах го твърде късно щото вече го смених с ново !
Реле на 33-ката няма незнам каде може да е проблема освен в алтернатора който все пак си работи но зарежда при по-високи обороти !
spe4elist
10-08-2008, 13:54
А бре колега RaIDeR,
много се звинявам, но тази играчка има едно единствено предназначение и то е:
да поддържа напрежението подавано от алтернатора в границите 13,8 -:- 14,5 V, независимо от оборотите на двг/алтернатора. Реле-регулатора "работи", когато поддържа тази граница на напрежението дори и при прзен ход (900 rpm). Ако това не е така, значи реле-регулатора не работи. Ако си сложил нов и все пак има проблем при ниските обороти, е добре да бъдат почистени контакторите на ротора. Ако са надрани, а слагаш нови четки, просто няма да контактуват добре и все едно нищо не си сменял...
Незнам защо бъркате двете понятия а именно
-Реле регулатор с просто Регулатор !
Рргулаторат е сменен с същия какъвто беше !
Алтернатора съм го почистил до кадето съм имал достъп ,контакторите на ротора не са дефектирали почистил съм ги нямат задрано !
Проблема остава !
Вклучва на същите обороти какро и със стария Регулатор 2100 рпм.
spe4elist
10-08-2008, 14:22
Незнам защо бъркате двете понятия а именно
-Реле регулатор с просто Регулатор !
Рргулаторат е сменен с същия какъвто беше !
Алтернатора съм го почистил до кадето съм имал достъп ,контакторите на ротора не са дефектирали почистил съм ги нямат задрано !
Проблема остава !
Вклучва на същите обороти какро и със стария Регулатор 2100 рпм.
Ако те бъркат, значи и аз съм се объркал...:grandpa:
http://www.bosch.bg/bg/products/car_equip/pricelist/index.htm
Разбрах, че в алтернатора имало някакви диоди които играят роля във възбуждането на възбудителната намота (третият зелен кабел) възможно е те да правят проблема !
колеги,да ни е честит новия форум!Първо бас държа,че са изгърмяли или диод или една от фазите липсва.Откачи токовия кабел от генератора и замери съпротивлението между въпросната клема и маса.В едната посока не трябва да дава нищо,а в другата между 900 и 1400 ома.Ако е по малко става въпрос за диод или намотка.Измерването се прави от сектора на уреда,където има нарисуван диод.Тия генератори по принцип са боклук,защото рядко дават добро напрежение.Принуждавал съм се да им свалям изправните регулатори и да слагам руски регулируеми,за да мога да вдигна напрежението до 14.2-14.5 волта.Освен ако не ти е опънат ремъка или е изяден колектара до дупка и от време на време контактуват четките,друг проблем няма.Моят сувет е купи си генератор от новия модел Лада,смени само шайбата и ще се родиш!Успех
А този от лада същият ли е като форма и параметри като моя ?
Странна работа то половината неща по колата ми са съвместими с ладовите !?
Знаеш ли колко пари евентуално струва ?
това е електронен регулатор на напрежение, независимо как му казват българските майстори. той повишава или намалява тока плавно в ротора в зависимост от оборотите на двигателя. реле като на жигулите което да цъка и включва изключва тука няма щото това се прави с плавна регулировка от регулатора и реле не му трябва.
диодния блок съдържа 6 изправителни диода и още 3 допълнителни, които се казват диодно трио.
ако някой от изправителните диоди беше изгърмял, мощността на генератора щеше да спадне значително което се усеща лесно при ниски обороти с много включени консуматори. ако някой от диодното трио беше изгърмял , лампата щеше да изгасва при високи обороти и да светва когато газта се върне щото неговата задача е да подава информация на регулатора, а той да увеличава или намалява тока в ротора когато са ниски или високи оборотите за да се произвежда нужното електричество.
лампата на таблото от едната страна е свързана към батерията, а от другата след диодното трио.когато генератора не работи, има потенциал между двата крака на лампата и тя свети т.е. на диодите има 0 волта. когато работи ,потенциал няма , в двата края има 12волта и тя не свети.
когато регулатора здаде багажа, акумулатора се презарежда и кипи, щото няма кой да ограничава тока на генератора.тия 40 лева са заминали ей така.
според мен е нагорял или окислен кабел или връзка.
Е за 40 лева не ме е яд щото все пак четките бяха бая изтъркани !
Алтернатора зарежда перфектно , незарежда единственно при палене трябва да вдигна оборотите до 2100 рпм. за да почне да зарежда след това проблеми няма ,до следващото палене !
Буксите съм ги свил и почистил (нямаше окис) !
Е щтом не е от "Регулатора" не е от "Диодите" не е от "Намотката" не е от "Буксите" !?
Какво остава да е ????????????????????????????????????????????
нарочно не надух темата,защото мисля,че това е форум за запалянковци,а не съответната катедра на Техническия университет.По просто казано най вероятно ти липсва 1/3 от генератора и при пробил диод или фаза прави точно това.Няма смисъл да уточняваме видовете регулатоти.всички си имат своите предимства и недостатъци.Основния недостатък на бошовите,магнет марелли,валео искра и други от тоя тип е,че не следят за напрежението на акумулатора,а своето и при включване на повече консуматори напрежението спада значително.На стария модел на бош диодите са СЕЛЕНОВИ.кАзано по просто,като остареят и започват да не работят както трябва.Мериш ги,те здрави,всичко е наред,само дето работят като стар москвич и си даваш парите за тоя дето духа.Ладовия може да го намериш между 80 и 100 лв.Хем е по малък,хем е по мощен.Зарежда перфектно.Цялата кола започва да работи по друг начин.А със стария няма смисъл да се занимаваш.само е губене на време и пилене на нерви и едно голямо:dyrvo_v_kenefa:
Значи вчера замерихме напрежението показва 14 волта без консумативи и 12.2 волта с вкючено всичко де що има ! На мен ми намирисва на диодна плочка някой знае ли евентуално какви пари струва и каде се продават ?!
А на тоя ладовския алтернатор дали ще му паснат ушите ?
От каква лада по-точно ?
Ти с такъв ли си , дай подробности !?
днеска ше сложа на моята и ше ти кажа.Най важното е,че е под същея ъгъл захващането.Слагах такъв на един фиат и човека се роди.Руските генератори и стартери винаги са били на ниво.А за това,че половината неща от лада стават на алфа,си има и просто обяснение.И двете са фиат.Това,което си замерил,говори точно за диодна плочка или статорна намотка.
Добре де ама кажи от каква лада точно и какви пари струва !
Според теб кое е по-добре да търся диодният блок или да взема руския генератор ?
Каква е цената на диодният блок ?
Ще съм ти благодарен ако пуснеш някоя снимка да руския алтернатор на твоята кола !
Кажи и какви впечатления имаш от него и някакви трудности евентуално е скоито си се сблъскал докато си го монтирал !?
Още не съм.За мой късмет са свършили и ще чакам до понеделник.За бошовите генератори има всякакави резервни части,включително и колекторни пръстени,но у нас не съм срещал голямо изобилие.Най лесно е да идеш в някоя морга и да купиш някой генератор,който е със същата задна част и да я смениш само нея.В нея са и диодния блок и статора.
Е ще чякам в понеделник да пунеш снимки и да кажеш подробности !
Втора рака няма да вземам щото е същият бълбоч !
нали и аз това се опитвам навсякъде да казвам.Много си ми далече , а нямам път към тебе.Иначе щях да взема една задна част от генератор и да оправиме шибания проблем.От осем години работя в чужбина и колегите електротехници са калпави,като събратята си по целия свят.Никъде няма специализирани училиша за автомобилна електротехника и виж от един азбучен проблем какво се получи.А това е нещо,което един специалист трябва да го открие за не повече от 2 минути.Като го сложа ще ти кажа какво точно трябва да направиш.Няма да е сложно.
ОК !
Аз знам какво трябва да направя ама незнам тна оя руския генератор дали му съвпадат ушите и размера !
За това те питах от каква лада точно и някакъв номер на самия генератор !
Ако пуснеш и снимки ще е супер ! А и цена тва онова !
Щот ако е до 100 лева по добре да го взема и ще знам че е нов , отколкото да взема тоя диоден блок за 40-50 лева !
Чякам развитие в понеделник ! :)
Съжалявам . брат,но се оказа доста сложно.Сложих го ,но на пръв поглед лесни неща,се оказаха проблем.За да го сложиш,трябва да го разглобиш и да завъртиш цялата задна част,за да не опира токовия кабел във всмукателния колектор.Освен това ,на предния капак се намалява отпред ръба на леглото на лагера,за да дойде шайбата на място.Прави се и нов обтегач .Не става с престъргване на ухото.С една дума,нужни са много инструменти и прецизност за да стане.Не те съветвам да го правиш.Пак ти се извинявам,че те подведох.Ако имаш инструментите,може и да го направиш,но от това,което се пусна по темата,все повече се уверявам,че нещо куца в БГ.Време е да се връщам.Пусни ми съобщение или са обади в скайп,за да ми кажеш до къде си стигнал.
Значи вчера ходих до един магазин за руски чясти извадиха ми два алтернатора за лада от по 120 лева на които едното ухо пасва а другото е съвсем различно и няма начин да се преправи ,а и са с два кабела а при мен са три (триполюсен ток) !
След вта извадиха на самара 150 лева очти същият като другите !
Твоят може би е от лада 10 тея новите и сигурно цената му ще е 200 лева !
Аз ще сменям диодният блок ще излезе към 40 лева и четките с регулатора дет съм сменил те 50 лева , задният лагера ако е зле ще го сменя той 15 лева ей ги 105 лева !
Ако беще толкова руския алтернатор и да става щеше да е по-добре нов !
кабелите са само два.Тия дето са дебелите са един кабел.Отиват направо в акумулатора.Другия е за лампата и за възбуждане.Оказа се ,че имам три задника за нашите генератори.Май ние сме задниците.Наздраве!
Значи тая трета жица се оказа че е само за лампата не за възбуждане !
Какво стана по моя проблем :
- Смених регулатор с четки оригинален бош 42.60 лева !
- Смених диоден блок някакъв германски 29.00 лева !
- Рязах и заварявах шпилки понеже разпробих болтовете (нештяха да се развиват) 4.00 лева !
Като тегля чартата _________________/ излиза 75.60 лева !
Отделно обикалянето и разправянето и труда !
Накрая резултата е налице "0" проблема си остава ефекта е 0-лев !
Само дет си дадох парите навятара и си почупих рацете !
Остана да са намотките някоя да се е стопила ,ама коя от двете роторната ли статорната ли незнам !
Па за тях цената е дебела и ще ме одерът жив !
Според вас да ги пренавивам ли или да купувам нови ?
Някой има ли си на идея как да разбера в коя от двете е проблема ?
Неса прекъснати и двете дават 00 съпротивление !
Евентуално може някои да са се стопили и да са се споили една за друга въпреки че видимо не се вижда нищо !
Дайте акъл !
Чети се га внимателно и прави стъпка по стъпка ,какво ти казвам.Иначе ще ме хванат нервите и ще дойда до В.Търново,да ти оправя тъпия генетарар,но ще плащаш и то в бира.
Първо,замерваш плюсовия извод към маса.Кабела го откачаш.Ако ти дава над 850 ома са добре и диодите и статорната намотка.Ако е по малко,например 600 и на долу,там е проблема.Мериш и ротора,Трябва да дава от 1.5-6 ома.ако не е в тия граници-лошо.Връщаме се на твоя случай.Разпояваш намотката от диодния блок и мериш диодите един по един.Как става-хвани едно хлапе от електотехникума и то ще ти свърщи най добра работа ,само по тия указания.Ако диодите са добре - е намотката.Нея и аз трудно я замервяам или по точно казано не мога да съм сигурен в това,което меря.Там нещата са деликатни.За това аз ги пренавивам,за около 20 минути и не се занимавам с глупости.Идват ми на акъла някои идеи.Ако пръстените на ротора не са се изяли,писах ти за това,дай ми адрес.След седмица се връшам в БГ и ще ти изпратя един задник от генератор.Забравих да ти кажа.Когато замерваш плюсовия кабел,в едната посока не трябва да ти дава нищо.Като обърнеш клемите на уреда,тогава ще ти даде тия 850 и нагоре ома:cheers:
Значи както казах регулатора и диодния блок са сменени с нови , оказа се че не е то тях ! Трите кабела са ок - измерени и проверени са !
Остава да е някоя от намотките но както каза ти там работата е кофти !
Трудно може да се установи проблем там , като се закачи уреда и казва ,че няма прекъсната намотка обаче не се знае дали някой намотки не са се споили една кам друга и да контактуват една с друга !
За пренавиване едва ли някой майстор ще се справи добре за роторната става въпрос ! Ти като казваш задник на алтернатор ротора ли имаш в предвид :) ?
Ти пазиш ли някоя карантия от твоя стария алтернатор ?
Какъв беше проблема на твоя ?
задник наричам диодния блок барабар със статорната намотка.ротора не се пренавива,защото после задължително се балансира,а това става със специална машина дето я нямаме.иначе при около 9000 оборота гърми целия генератор.Моя стария е цял целеничък.проблема му е ,че дава 13.8 волта,а това мене ме дразни.с други дими е остарял и за пенсия.статора ти всеки бобиньор ще го пренавие за 1 час.колкото и да се мотае.за това и аз не съм се опитвал да откривам дали е окъсила или замасила на корпус,което по често става.Ако я огледаш добре,може и да откриеш къде точно се допира до корпуса и да го изолираш.все пак са 12 волта и изолацията не е като при 220.подложи някоя хартия,намажи с лак или боя и си ок.до следващия номер.
Прослувутият проблем го открихме вчера !
Оказа се ,че третият кабел (по-тънкия зелен) има нещо общо с възбуждането на възбудителната намотка !
Свързахме направо една крушка от +са към буксата на тънкия кабел и ооо чудо ,алтернатора вклучи при запалването без да давам гас !
Явно кабела или крушката на таблото са нагорели и оттам иде целия проблем !
На самия генератор му е нямало нищо язък ,че се занимавах да копувам да свалям да сменям, па то ко се оказа нещо супер тъпо !
mordohy ако не ти трябва тоя алтернатор старият ти , ще се радвам да ми го пратиш за чаркалак да го ползвам !
Инъче моя държи 14.2 в. без консумативи а със включени всички такива 12.3 в.
Просто тея от бош са се оакали както обикновенно !
:smackbum:За това си вече.Проблема си ти остава.Това ,че си имал скъсан кабел за възбуждането не ти решава проблема.Пак няма да имаш мощност.Това,че при натоварване дава 12.3 говори,че генератора няма мошност и тегли от акумулатора.От 14.2 при пълно натоварване,трябва да спада до не повече от 13.8.Пак ти казвам:след , като не са диодите е статорната намотка.Чаркове ще ти изпратя,но за сега мога само"на село за дядо".Вече съм си в БГ и не мисля скоро да изчезвам.Пак го свали и огледай статорната намотка.някъде окъсява към корпус.Най-верятно в края на каналите.
дълги+халогени+аварийки+осветлението на купето+духалката на макс+отоплението на джама+наполовина разреден акумулатор+разни други простотии = на каква мощност
при полужение че алтернатора изкарва към 700вата, а това замерване е когато колата е на празен ход и лампата не светва и не дава признаци че не му стига мощност.
за сравнение моята 146-ца и то с 85 амперов алтернатор дава същите стойности пак с недозаредена батерия. на мен ми се вижда съвсем нормално.
при теб с новия алтернатор какво показват замерванията.
дълги+халогени+аварийки+осветлението на купето+духалката на макс+отоплението на джама+наполовина разреден акумулатор+разни други простотии = на каква мощност
при полужение че алтернатора изкарва към 700вата, а това замерване е когато колата е на празен ход и лампата не светва и не дава признаци че не му стига мощност.
за сравнение моята 146-ца и то с 85 амперов алтернатор дава същите стойности пак с недозаредена батерия. на мен ми се вижда съвсем нормално.
при теб с новия алтернатор какво показват замерванията.
Не разбрах точно какви стойности ти дава и къде ги мериш!При мене с новия генератор спада до 14.1.Ако мериш на акумулатора и ти дава под 13.6,дори и при незареден акумулатор,значи има проблем.На всички автомобили.поне от 25 години на сам,генераторите са по мощни от консуматорите в колата.Ако пада толкова напрежението,винаги има проблем.Ако един изправен генератор го натовариш така,че от 14.2 се получи пад до 12.3 волта ,то той неминуемо ще гръмне.Най вероятно първо диодите.За това не трябва при силно разреден акумулатор да се пали колата по някакъв начин и да се чака генератора да го зареди.Най често при това упражнение горят диодите и се чудиме после,кой е вновен.Ако пада напрежението в бордовата мрежа,но при генератора е нормално,което е често явление,проблема е в кабелите.Лоша маса,окислени клеми и тн
напрежението го мерим на клеймите на акумулатора. да се измери на буксите на генератора и то докато са закачени и двигателя да се запали е мишън инпосибъл, то с пръсти само буската едвам се пипа и то наслуки. по книга изправен генератор без товар трябва да дава 13,8 до 14,2 , а този е и с нови четки. като се поразходят ще се подобрят нещата още.
пробвай ти да мериш на батерията като ги включиш всички тия неща. за мен 2 волта пад са нещо съвсем нормално.
ПП
и 13,9-14 само с дълги светлини.
два волта са много.При изправен генератор,два волта ще означават около 150 ампера ток.това вече ще е ток на късо.150 ам. са близо 2 кв мощност.Няма от къде да се вземат в нашита хубавици.Хайде да ги сметнем:фарове-250вт+габарити 20вт+вентилатор на радиатра 150вт+вентилатор на отоплението 100вт.това са в най мрачните прогнози около600 вата и то при положение,че вентилаторите са за боклука и дърпат ток така,че да са готови да изгорят.А ние говорим за генератор 65ам.Тоест близо 800вт номинална мощност.на практика с 20-30% по голяма.Занимавам се с тия неща от близо 30 год.и знам какво говоря.Вследствие на маниащината ми относно системата стартер-акумулатор-генератор,още е наред акумулатора ми от преди 6 години и вече скапвам трета кола с негоМога да направя и така,че напрежението изобщо да не пада.Най много с една - две десети от волта и то за секунда.Само едно потреперване на уреда,но това става само при положение,че е външен релерегулатора.Ако ви е интересна темата може и да я развием.От това,което чета,явно няма много хора,които да разбират как работи тая стема,а тя е много важна.Дава облик на целия автомобил.
Естественно, че темата е важна и можеби нетрябва да бъде в тоя раздел понеже не се отнася само за Алфа Ромео 33/Sud/Sprint моля някой модератор да премести темата !
Тя трябва да бъде развивана и да се уточнят точните параметри !
Колега mordohy ти така и неказа какви са параметрите на твоят алтернатор , при свободна работа на двигателя без включени консумативи и с включени (дълги,халогени,осветление в купето,вентилатор,подгряване на джама ,аварийки ,задна светлина ,стопове) ,кажи какво показва като закачиш на акумолатора ? А нека и други колеги замерят и кажат ,та да може да сравним !
близо 800 вата ама при какви обороти е това. изпуснал си и още няколко големи консуматора. при това натоварване ако алтернатора беше скапан и колата дърпаше ток от батерията, лампата щеше да свети. кажи ми, като се натовари един източник на 90% и даже отгоре, какъв пад на напрежение очакваш. тук са под 15%. нека и други измерят но се съмнявам да е различно при тях. за мен системата работи както се е очаквало да работи от завода.
а ако имаше укъсена намотка към корпуса, това нямаше ли да действа на алтернатора като спирачка, ремъкът да буксува,и мощноста му колко щеше да бъде 100 -200 вата или повече. ако беше скапан ротор, щеше ли изобщо да произвежда някакво електричество тоя алтернатор. ще купя най-накрая един тестер за 20лв.
Стария ми беше нормалния бошов генератор 65 ам.Както някъде казах,диодите на този тип генератор не са силициеви,а селенови.Те търпят повече тормоз,но с течение на времето,като остареят започват да не работят както трябва.С други думи спада напрежението.Освен това те са по стария стандарт 13.6-14волта.Новия стандарт е 14.2-14.6,като особено японските стигат и до 14.7волта.свързано е спо голямата консумация в съвременните автомобили.За това и на тях се поставят акумулатори.които са разчетени за този режим на работа.Например Оптима.Топ Ла,Уинер и др.Бош също имат претенции,но испанския е боклук.Стария ми даваше нормално 13.9-14 волтаа под пълен товар 13.7-13.8 волта.Новия е закован на 14.5,а под пълен товар 14.2-14.3волта.Стария на пръв поглед си работи,но! И фаровете са слаби,стъклата не се вдигаха бързо,вентилаторите не работеха добре и тн.Всеки може да си добави и още.Спадането на напрежението зависи и от дебелината на кабела от генератора до акумулатора.По дебелия кабел не позволява да спада напрежението и генератора работи в твърд режим.Тоест товари се колкото изисква системата.По тънкия,например 4 квадрата,играе ролята на ограничител на тока.При повишаване на тока,той се загрява,съпротивлението му се повишава и от там спадат и тока и напрежението.Ше дам примери:при старите лади този кабел и оклоло 8 квадрата и при незареден акумулатор гърми диодния блок.Това си им е стара болка.При москвич 412 кабела е 4 квадрата и тази проблем не съществува,но особено при градско исползване създава другия проблем,че акумулатора не се зарежда добре.Соломоновски е решен проблема при голф.Там тръгват ,като при нас,два дебели кабела,влизат в една изолация и излизат на акумулатора.Само,че вътре в изолацията има едно ,около 20 см парче,4 квадрата.То играе ролята на тоя регулатор,който се нарича баретор,първият измислен регулатор на ток, а освен това и на бушон.Връзката е просто обикновенна спойка.При загряване просто се разпоява и предпазва диодите от пренатоварване.От всичките ми бръщолевениа, става ясно,че това,коя система ше се избере е въпрос на това как ще се експлоатира даден автомобил.Освен това има и два различни типа генератори.Тия с вградено реле,като нашите и тия с външно.Първия тип са получили най голямо разпространение,поради очевидните си предимства,но имат и един основен недостатък.Регулатора гледа само какво прави генератора и от там се получава тоя спад на напрежението в мрежата на автомобила.Втопите са по стария тип и те имат доволно много недостатъци ,но едно голямо прдимство.Регулатора следи за напрежението в мрежата и там проблема със спада не съществува.При по стара инсталация се получава проблем с презареждане при пускане на повече консуматори,защото пътя на тока от акумулатора до релерегулатора минава през доста контактни елементи:клеми,контктен ключ,бушони и тн. и това лъже регулатора.Тоя проблем се лекува лесно с едно обиновенно реле,което се командва от токовия кабел на релето,а там се подава напрежение направо от акумулатора през въпросното допълнително реле.Някъде бях казал,че ми се е налагало да изхвърлям напълно исправни релета от бошовите генератори и да слагам външни точно по гореописаните причини.За генератора.Сега сложих генератор от лада 2110,но не съветвам друг да го прави,ако няма под ръка струг,фреза,електрожен,бормашина и здрави нерви.
близо 800 вата ама при какви обороти е това. изпуснал си и още няколко големи консуматора. при това натоварване ако алтернатора беше скапан и колата дърпаше ток от батерията, лампата щеше да свети. кажи ми, като се натовари един източник на 90% и даже отгоре, какъв пад на напрежение очакваш. тук са под 15%. нека и други измерят но се съмнявам да е различно при тях. за мен системата работи както се е очаквало да работи от завода.
а ако имаше укъсена намотка към корпуса, това нямаше ли да действа на алтернатора като спирачка, ремъкът да буксува,и мощноста му колко щеше да бъде 100 -200 вата или повече. ако беше скапан ротор, щеше ли изобщо да произвежда някакво електричество тоя алтернатор. ще купя най-накрая един тестер за 20лв.Съжалявам ,ч е темата я позатлачихме , но не видях въпросите ти и за това сега ти отговарям.За да стане по ясно генераторите можем да ги разделим на два типа:меки и твърди.Давам примери:генераторите за електрожени и други такива , при които работния режим е ток на късо са меки,тоест при тях пада може да стигне и до 80% и той се дължи на спада на магнитната индукция и тока се запазва постоянен.при нашия случай е точно обратното.При спад на напрежението,релерегулатора повишава тока на намотката на ротора и се стреми да потдържа напрежението постоянно.тоест тока се повишава от релето,докато изгърмят или диодите или намотката на статора.Основен товар в тоя случай е акумулатора,когато имаме пад от 2 волта.Съпротивлението му е стотни от ома.Останалите консуматори и те имат съпротивления части от ома,така,че пад от 2 волта на генератора,а той работи в твърд режим,води до вдигане на тока то стотици ампери.Ще изгори и диодите и намотката.Друг е въпроса,ако някоя намотка не работи или е изгорял диод.Звездата или триъгълника на намотката а разбалансирана и и вече става въпрос за липса на мощност.Разбира се , че ще се затормози генератора при окъсяване,но има вариант и вече да е прегоряла намотката и да не окъсява.Ако е скапан ротора , само при високи обороти ще дава някакво напрежение,но то ще е само от остатъчния магнетизъм в ротора и не става за нищо освен за възбуждане на генератора.За това при изгоряла или невключена лампа на генератора,той започва да работи след яко изфорсиране.Както казах генератора за ,когото става въпрос е от твърд тип и даже при 100% натоварване не би трябвало да има спад на напрежението.Ако има-значи има проблем.
Не разбрах до къде сте стигнали?
Еми сложихме едно съпротивление на кабелът отиващ в таблото за лампата !
Понеже по-преди бяхме сменили крушките на таблото със светодиоди ,а въпросният светодиод има различно съпротивление от крушката ,през която пък минава напрежение необходимо на възбудителната намотка за първоначално задействане !
Съпротивлението играе ролята на крушка околу 2 вата !
Сега пля и вкючва без проблем зарежда добре 14.2 волта без товар и 12.3 волта с всички консумативи !
Според мен параметрите са в нормата и е нормално да има такъв пад на напрежението , мерихме също и параметрите на 146цата на колегата Колев и общо взето са същите !
Дай ми един адрес,да ти изпратя един изправен статор с диоди и тогава ще ми кажеш какво се получава.Май и двамата имате проблем с генераторите. 12.3 волта е напрежението на разреден акумулатор,следователно генератора не се справя с всички консуматори.Ако всичко друго е наред,това става само от хлабав ремък
е ти си с външен регулатор. естествено че ще ти държи напрежението без промяна. за тия пари които си похарчил и времето работа което си вкарал- алтернатор+преправяне+външен регулатор+преправяне на инсталацията колко акумулатора можеше да купиш.
няма ли някой да си премери кошницата за да сравним.
е ти си с външен регулатор. естествено че ще ти държи напрежението без промяна. за тия пари които си похарчил и времето работа което си вкарал- алтернатор+преправяне+външен регулатор+преправяне на инсталацията колко акумулатора можеше да купиш.
няма ли някой да си премери кошницата за да сравним.
не съм с външен регулатор.Схемата му е като на бошовия
Здравеите, имам 2 алфи 33 и ми трябват спотрни пружини за едната мойе ли някои да ми каже каде да тарся или кам кого да се обарна ако някои може да ми е в помощ скайпа ми е Jonsi85 предварително благодаря
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.