Log in

View Full Version : опасно ли е темп. 110 градуса



konov
04-08-2008, 12:06
опасно ли е да се кара продължително време с темп. на двг то 110 градуса?

Ass
04-08-2008, 12:38
опасно ли е да се кара продължително време с темп. на двг то 110 градуса?

Ами, че не хубаво - не е хубаво ама що е толкова?

konov
04-08-2008, 13:02
и аз това се чудя ходих до бургас от там на варна са само по нанадолнище на 5 без газ държи 90гр.после пак на 110 .няма теч 1и 2ра степен на вентилатора вкл.изкл.термостат нов остава затлачване по охл. с-ма. ако някои има някви идеи моля да сподели

PEPI-2ALFA
04-08-2008, 14:07
и аз това се чудя ... няма теч 1и 2ра степен на вентилатора вкл.изкл...
А като се включи вентилатора температурата не пада ли? Може термостата , въпреки че е нов да не отваря изцяло.

code
04-08-2008, 14:35
До 110градуса е нормално, и на мен ми вдига толкова но много рядко и то градско в задръстванията на 1-ва!

mimo_
04-08-2008, 15:42
До 92гр. е нормално, после трябва да връщана 89 това грубо по стрелката!

konov
04-08-2008, 16:35
като вкл .перката тем. пада но не много просто нещо немога да я схвана тая работа възможно ли е да е от това че я карам с водаи да се е полепил котлен камък по термостата или да сее затлачил радиатора?

pr_00f
04-08-2008, 16:51
Водна помпа ?
Изключително мръсен радиатор ?

Alexanderbb
04-08-2008, 17:14
Да беше температурата на маслото да го приемеш. Ама на водата си е голям проблем. чудя се направо как не е изврял чайника. Никак не е нормално 2 скорост на перката да не може да я смъкне в разумните граници

konov
04-08-2008, 17:15
и водната помпа е сменена маи ще е от радиатора и ще трябва да промия цялата с-ма . а да отчаквам ли някви последствия след 1400км при тем. 110гр.

konov
04-08-2008, 17:16
а учудващо не извря водата

ванката
04-08-2008, 17:21
На колко градоса ти включва перката?

konov
04-08-2008, 17:22
на 90 но не смогва много да задържа тази темп.

code
04-08-2008, 17:48
а учудващо не извря водата
Първо това не е вода и второ е под налягане, така че може и на 120градуса да стигне без да заври;) Докато системата е с антифриз и той не е заврял и изкипял СЕ ОХЛАЖДА. Много е вероятно, ама много и уреда ти да си показва каквото му скимне щото на 5-та по надолнище да удари 110 градуса според мен не е възможно освен при издухана гарнитура или друг сериозен проблем - помпа, термостат и т.н. Моята например вдигна преди 2 седмици 110 гр - гася, паля веднага и стои на 90! Е това какво е? :-)

konov
04-08-2008, 17:59
да де ако е духнала гарнитура трябва или да пресече маслото или да ми надува маркучите или балони в разш.съд

TRENDi
04-08-2008, 18:49
Много е вероятно, ама много и уреда ти да си показва каквото му скимне.......

Щом помпата е сменена, остава, както ти написаха по-нагоре, затлачена система или това в цитата. Няма ли някой с VISA около теб да я закачите, за да проверите, какви температури показва датчика за ЕКУ-то? Моят за уреда в момента(Veglia) лъже с по-ниски градуси, купих си EPS, или както е там, ментак и чрез ВИЗА-та установих, че внася излишна паника. Този за ЕКУ-то не мина 88, перката се вкл. на 86 (само с 1 - с бързата степен съм, и на датчика за палене на перката си пише 85-87), а уреда сигнализираше 110...


да де ако е духнала гарнитура трябва или да пресече маслото или да ми надува маркучите или балони в разш.съд
Или да изхвърля на изп. колектори и да пушиш на парен локомотив.

Furious 155
04-08-2008, 19:24
хубу де в мануала пише че степен 1 се пуска на 92 градуса, степен 2 се пуска на 97-98 градуса! На мен ми се пускат степените след като стрелката минава показанието 90 градуса - накъде на 95-97 предполагам, но е наклонена надясно, не е вертикална стрелката! Та може и цялата работа да е грешно табло. Аз лично съм сменял таблото и със старото пускаше перката на показание на стрелката преди 90 градуса, а сега е след с това! Та незнам кое е точно вярното! Другите уреди как са ти по таблото?

spe4elist
04-08-2008, 19:28
като вкл .перката тем. пада но не много просто нещо немога да я схвана тая работа възможно ли е да е от това че я карам с водаи да се е полепил котлен камък по термостата или да сее затлачил радиатора?

Това е отговора! Не се е затлачил, виж да не е запечатан вече ...
Изпробвал съм го вече :bored:

konov
04-08-2008, 20:17
благодаря на всички за отговорите .тези дни ще я закарам и на диагностика и да се види откъде ще излезе проблема с високата тем.

pr_00f
05-08-2008, 09:36
Първо това не е вода и второ е под налягане, така че може и на 120градуса да стигне без да заври;) Докато системата е с антифриз и той не е заврял и изкипял СЕ ОХЛАЖДА. Много е вероятно, ама много и уреда ти да си показва каквото му скимне щото на 5-та по надолнище да удари 110 градуса според мен не е възможно освен при издухана гарнитура или друг сериозен проблем - помпа, термостат и т.н. Моята например вдигна преди 2 седмици 110 гр - гася, паля веднага и стои на 90! Е това какво е? :-)



Колега,
Я раздуй какво е товая налягане в системата на 155.
Тва да не е голф?

code
05-08-2008, 09:53
Колега,
Я раздуй какво е товая налягане в системата на 155.
Тва да не е голф?
Клъцни си единия маркуч с ножицата и ще разбереш:tongue:

konov
05-08-2008, 10:03
аз несъм спец но симптомите на издуханата гарнитура не са ли еднакви при всички атомобили. незнам но може и да греша сега е момента знаещите да светнат незнаещите защото отначало като взе да ми завира и хвърля водата 1во за гарнитура ми доиде на ум но румен от кл. сервиз ме опроверга.

pr_00f
05-08-2008, 11:32
Е ще ми изтече водата, ако го резна с ножицата :)

търтей
05-08-2008, 12:24
на алфа охлаждането е с ниско налягане не пишете глупости и си сменете капачките

Alexanderbb
05-08-2008, 12:30
човека каза че ще ходи на диагностика. а тези дето смятат че 110 градуса са нормални да са живи и здрави и да събират пари за ремонт. Не знам дали колегата има термометър и за маслото но по-мой скромни наблюдения (при мръсен маслен радиатор) дори и при 120 градуса на маслото водата не подминава 93 - 95 градуса

pr_00f
05-08-2008, 13:16
А ако се съмняваш в показанията на уредите е най- лесното нещо да измериш температурата на водата в разширителният съд при загряла кола.

code
05-08-2008, 13:35
на алфа охлаждането е с ниско налягане не пишете глупости и си сменете капачките
Ми изказвай се по-навреме да пишем по-малко глупости:tongue: това не го знаех, но аз все пак съм написал налягане а дали е ниско или високо:tongue: ... при Алфа явно е ниско те италианците са с особено мнение по всички въпроси:horror:

pr_00f
05-08-2008, 13:39
Аз защо мислиш се зачепках с тебе?
Баце все пак тук е технически раздел - ако не си сигурен какво пишеш - по добре не пиши за да не се подвеждат колегите!

На 155 капачката е с вгрдаден гумен пръстен и ако не се е одървил играе ролята на клапан който изпуска налягането, така че можеш да развиеш капачката на разш. съд по всяко време и то без да ти измие очите с вряла вода.

Furious 155
05-08-2008, 17:37
Аз защо мислиш се зачепках с тебе?
Баце все пак тук е технически раздел - ако не си сигурен какво пишеш - по добре не пиши за да не се подвеждат колегите!

На 155 капачката е с вгрдаден гумен пръстен и ако не се е одървил играе ролята на клапан който изпуска налягането, така че можеш да развиеш капачката на разш. съд по всяко време и то без да ти измие очите с вряла вода.
Я кажете капачка къде може да има, че май и моята тогава е одървена и разширителния ми съд е под налягане и системата е под налягане също! В мануала пишеше че не трябвало май да минава 1.1psi....

pr_00f
05-08-2008, 17:39
Да със сигурност в пдф-ите има точните стойности, но не помня.
Предполгам не е проблем да си намериш нова на старо :)

Furious 155
05-08-2008, 17:50
Да със сигурност в пдф-ите има точните стойности, но не помня.
Предполгам не е проблем да си намериш нова на старо :)
е тя ако е като моята....за ко ми е??? хубу де - маркуча големия към радиатора като го стиснеш - колко е твърд, то е ясно че е горещ де и не можа да се бара много, ама все пак - при мен е доста твърд сякаш...

П.п. от преди 20 мин - понатиснах вътрешността и вярно беше залепнала - сега реагира! То като гледам е гумено уплътнение с пружина в средата! Дано сега функционира добре :)

koolio
05-08-2008, 21:45
При мен стигаше 110 за минути, особено като вкл/ча климатроника. Оказа се, че двете степени на перката са се доближили заради някакви разпоени връзки.

TRENDi
06-08-2008, 00:28
Я кажете капачка къде може да има, че май и моята тогава е одървена и разширителния ми съд е под налягане и системата е под налягане също! В мануала пишеше че не трябвало май да минава 1.1psi....

ТиН - 8 лв нова. Аз, естествено, първо се набутах с 10 лв за 2-ра употреба, дето не ми свърши работа...

konov
06-08-2008, 09:55
и все пак колеги неразбрах може ли да отчаквам някви последствия след този пробег с евентуална 100/110 гр. тем. на двг-то щото наистина може и уредите да си показват произволни стоиности

търтей
06-08-2008, 10:28
ако верно е 110 градуса можеш да очакваш кво ли не
задели пари за нов мотор като начало

koolio
06-08-2008, 10:42
ако верно е 110 градуса можеш да очакваш кво ли не
задели пари за нов мотор като начало
Бе аз бях заделил, ма веч месц след като покарах доволно много на 110 още не се е наложило да ги ползвам по предназначение:lol_sign:.

alfamicin
08-08-2008, 10:26
Колега,пробвай да краш на парно и виж дали охлажда по-добре.
При мен беше така.На висока скорост загряваше а като пусна парното на макс почва да охлажда по-добре.Оказа се,че радиатора е яко задръстен!

gaiska
08-08-2008, 20:22
И аз да се включа с въпрос по темата. Колко градуса ви стига температурата на охлаждащата течност при продължителни стръмни изкачвания? При мен на път за Пампорово ми стигаше почти 110 , но на равно или по надолнище не минаваше 90-95 градуса. Това си мисля , че би трябвало да е нормално. Втората степен на вентилатора наистина я дават да сработва около 97-98 градуса.

Ilko Ivanov
08-08-2008, 21:35
Преди няколко дни имах подобен проблем на 156-ца.Градско с включен климатик стигаше почти 110градуса.Извън до 95 независимо с клима или без.Мислих какво ли не - водна помпа ,термостат,промих охладителната с-ма - без резултат.Почти бях решил да монтирам още една перка отпред пред радиатора на климатика...
Измих си радиаторите(отвън)на пароструйка така както са на колата.
Сега държи м/у 88 и 92гр. по уред.

Z:)m
15-08-2008, 11:56
Колега, иди най-напред някой да те закачи на диагностична апаратура за да разбереш какви са реалните стойности на температурата на водата. Ако се окаже, че наистина държи около 110 градуса, тогава възможно е радиатора да е затлачен или твърде стар - с хиляди дупки по пластинките, следствие на което се намалява активната площ на охлаждане.
Добре е в охладителната система да се слага само антифриз, който е разреден с дестилирана/дейонизирана вода, за да се избегне образуването на котлен камък!

Успех!

code
15-08-2008, 16:10
Не бързах да пиша неща дето не съм сигур, затва днес ходихме с мойта на диагностика понеже лепна пак в най-голямата жега и задръствания 110 гр и там си остана:noooo:
Всичко по колата си работи първа степен на вентилатора се вкл. по компютъра на 99,1 гр. втора степен на 107,2 градуса.:noooo: ФАКТ! Чакам мнения. Колата на място стои на 110 гр без да ги дига и сваля, ако изключа климатика ги сваля за 2мин до 90:hmm: Ае кво е тва сега? Викам му на диагностика нормално ли е на тия градуси да вкл. вентилатора - компа така си преценя!

търтей
15-08-2008, 16:12
как гледахте температурата на водата?

code
15-08-2008, 16:17
как гледахте температурата на водата?
На компа на диагностика показваше до десетите, уреда на таблото показваше приблизително същите градуси.

търтей
15-08-2008, 16:26
На компа на диагностика показваше до десетите, уреда на таблото показваше приблизително същите градуси.

ндаа
ламери

иди ся питай тия у сервиза компира на диагностиката от де зима инфо и що са сигурни, че инфото е верно :calc:

code
15-08-2008, 17:21
Е ако инфото е грешно кой датчик е за смяна според теб?? При положение, че няма никакви грешки при диагностика??

търтей
15-08-2008, 17:49
не знам кое не е наред - не съм я виждал колата
не хвърлям боб
но майтсорите ти са ламери или ги мързи

жокер - компира чете датчици, ама кой ти гарантира че датчиците са наред :wink:

code
15-08-2008, 18:01
Ок датчика лъже примерно, но компа си пуска 2 степен на вентилатора на 107градуса негови си показания, това мога да си го обясня само така - перката да се включва от отделен датчик нямащ нищо общо с подаващия инфо към компа:calc: И кой е изпращелия датчик дето бърка компа - тоя до термостата ли??? :(

PEPI-2ALFA
16-08-2008, 16:29
как гледахте температурата на водата?
Когато аз имах проблем с водната помпа , майсторът мереше температурата с алектронен термометър от дистанция. Една джаджа като писталет и мониторче , насочва червен лъч (или точка само) към мястото и отчита.

code
16-08-2008, 21:52
Днес си смених датчика до термостата, първа степен сега вкл около 91-2гр втора около 97. Въпреки това колата си загрява на климатик и на място до 110 гр за около 10 мин. Следваше промиване на радиатора с добавка лики моли, утре ще кажа впечатления. Все пак си мисля че в много тежки режими загряване до 110 гр в жегите си е нормално за тия машини! Ако не беше нямаше червените отметки да почват от 120 :Yoda:
За сравнение сетете се как е при Форда има само една графа [NORMAL] стрелката стои обикновено на "О" перката включва на "М" след които има "А" и "L" че и интервал след тях! До втората скоба се счита темп. НОРМАЛНА! Цялото това гледане на градусчета по задръстванията може би е излишно.

Furious 155
16-08-2008, 23:23
Цялото това гледане на градусчета по задръстванията може би е излишно.

бе чак излишно не е - хубаво е да се гледа там - може да хванеш назряващ проблем навреме...

thecleaner
17-08-2008, 00:56
С риск да напиша некоя глупост но и аз загрявах на пуснат климатик преди да го допълня .Сега без климатика си спи на 90 градуса а като го пусна стрелката отива малко на 90те .Незнам що така стана ама си провери дали има достатъчно фреон в системата

Alexanderbb
17-08-2008, 09:37
аз пак ви казвам че 110 не е нормално а вие ако искате вярвайте. Дизела по принцип е най-капризен в тази област но никога дори и не е приближавал 100 градуса. Последното ми наблюдение е от преди 3 седмици. Независимо къде карам и при какви условия стрелката ми се мотае принципно около 90 градуса. Та прибираики се към нас забелязах че нещо се е заседяла на около 94-95 и не се смъква. Викам тука има проблем някакъв. Като погледнах едната перка не работи (за тези които не знаят дизела има 2 перки на радиатора). След много псувни и разкачания се оказа че буксата на горния реостат се е изпарила (вече не се чудя защо имам 2 реостата на радиатора, само не ми е ясно защо единия е горе а други най-долу). Оправих го и колата пак си заработи на около 90 градуса (до петото посещение в моя багажник което все още не е оправено)

code
17-08-2008, 16:07
Следваше промиване на радиатора с добавка лики моли, утре ще кажа впечатления.
Днес бях на рали в Дебелт ( много яко беше) на връщане беше голямо задръстване колата не мръдна от 90 гр:noooo::spiteful:8-)

gaiska
18-08-2008, 00:17
аз пак ви казвам че 110 не е нормално а вие ако искате вярвайте. Дизела по принцип е най-капризен в тази област но никога дори и не е приближавал 100 градуса. Последното ми наблюдение е от преди 3 седмици. Независимо къде карам и при какви условия стрелката ми се мотае принципно около 90 градуса. Та прибираики се към нас забелязах че нещо се е заседяла на около 94-95 и не се смъква. Викам тука има проблем някакъв. Като погледнах едната перка не работи (за тези които не знаят дизела има 2 перки на радиатора). След много псувни и разкачания се оказа че буксата на горния реостат се е изпарила (вече не се чудя защо имам 2 реостата на радиатора, само не ми е ясно защо единия е горе а други най-долу). Оправих го и колата пак си заработи на около 90 градуса (до петото посещение в моя багажник което все още не е оправено)

A като катериш по-продължително пак ли ти се мотае стрелката около 90 градуса?

Alexanderbb
18-08-2008, 08:41
A като катериш по-продължително пак ли ти се мотае стрелката около 90 градуса?

Да там си седи. При катерене се вдига температурата на маслото но мисля че това се дължи отчасти на зацапания ми маслен радиатор.

търтей
18-08-2008, 10:42
ако колата е наред с пуснат/изключен климатик градусите залепят на 90 и не мърдат независимо как и къде я карате
ако мърдат значи нещо по системата не е в час

code
18-08-2008, 10:44
Мда подкрепям! След 2-3 дни главоболия (но с резултат:drunk:) спрях да се самозалъгвам:shutup:

dimo
18-08-2008, 13:03
в крайна сметка с две думи в какво се оказа проблема и само с промивка ли се оправи ?

code
18-08-2008, 13:43
Именно. Радиатора с годините се затлачва, а никой не му прави такива процедури:yawn:

code
18-08-2008, 15:50
Понеже вече колата "не загрява" днес я оставих в най-голямата жега на климатик пред един магазин и когато влязох О ЧУДО - стрелката стои пак на 110 гр. Последния отчаян ход беше да отвия капачката за да проверя опасенията на Търтея - никакво налягане на водата.
Пак сме в началото с тая разлика, че вече не ми се занимава с никакви глупости :yawn: Колата в най-големите жеги не се оставя на място с климатик и тва е . точка .

п.с. Без климатик и на място перката си вкл и изкл, а темп не мърда от 90 гр на някой ако му е интересно де :-). .

koolio
18-08-2008, 20:39
ако колата е наред с пуснат/изключен климатик градусите залепят на 90 и не мърдат независимо как и къде я карате
ако мърдат значи нещо по системата не е в час
За моя двг не е ли 94?

търтей
18-08-2008, 21:32
За моя двг не е ли 94?

не помня
не ми се отварят пдф-ите
се тая
важното е че в никакъв случай не е 110
а и на таблото пише 90 не 94 :Tease:

търтей
18-08-2008, 21:37
Понеже вече колата "не загрява" днес я оставих в най-голямата жега на климатик пред един магазин и когато влязох О ЧУДО - стрелката стои пак на 110 гр. Последния отчаян ход беше да отвия капачката за да проверя опасенията на Търтея - никакво налягане на водата.
Пак сме в началото с тая разлика, че вече не ми се занимава с никакви глупости :yawn: Колата в най-големите жеги не се оставя на място с климатик и тва е . точка .

п.с. Без климатик и на място перката си вкл и изкл, а темп не мърда от 90 гр на някой ако му е интересно де :-). .


с каква газова ти е колата?

code
19-08-2008, 10:53
ГИ Omegas с инжектори Кeihin ма може и да бъркам нещо . .

търтей
19-08-2008, 11:08
щото пр итеб регравянето мое да е газовата
дори е мнотго вероятно да е от нея
е освен от радиатор, термос и смотан датчик де :)

gaiska
19-08-2008, 19:30
Е, при мен от Гоце Делчев към Мелник (беше си бая катерене) ми стигна 100-105 градуса с климатроник, а на равно или на място си държи 90 градуса.

dimo
20-08-2008, 16:05
на 92 градуса перката се включва пише го и на датчика
възможно е колата да позагрее но ако е с антифриз и нее в червеното и не ти светят лампи разни то вероятноста нещо да се е повредило е малка.Обаче това е сигнал да се обърне сериозно внимание на системата .Да не си слагал от ония добавки за радиатори дето спират течовете понякога правят големи поразии по добре да жертваш 150 кинта един радиатор отколкото да даваш 1000 за ремонти с съмнителни части и при разни "специалисти"

nikolaaaay
07-09-2008, 22:07
Показанията за темп. на антифриза, които излизат на компа при диагностика се взимат откъде?! Виждал съм при Бобо, че тези показания може да се различават с 15 и повече градуса от тези на таблото. Значи не са от датчика на термостата. Нали всъщност така се проверява дали датчика работи вярно или не.
На мен няколко пъти и винаги но катерене ми загрява до 105-108 градуса, сп. таблото. Последния път спрях и оставяйки колата за 3-4 минути на работещ двг. темп. не мръдна от 108. Изгасих двг. и оставих само на контакт, за да работят перките и погледнах казанчето. Не вреше нищо, но си помислих, че е заради налягането. Антифризът си беше по средата. Почнах да отвъртам капачката, при което излеше въздуха и водата се покачи. Не зная дали щеше да излезе, щото завих капачката (после вода нямаше откъде да намеря на тоя баир). Интересното е, че антифризът си остана доста над макс., почти до гърлото на разш. съд. Маркучът от него беше средно мек, (като суров кренвирш) и не кой знае колко горещ. След като постоя още 4-5 минути на контакт - запалих и темп. падна на 70. Явно отчете водата от радиатора, която се беше охладила, а след като двг. (водната помпа) заработи показа 90-92 и така до края на изкачването. На продължително спускане държи между 85 и 70 градуса.
Някви идеи? За промивките - ще ги направя, но след като на извънгр. е 70 не вярвам това да е проблема. Термостат - нов., реостат - нов.

Madjo
12-09-2008, 20:39
колеги,
моята също в якото задръстване (само 1-ва) стига 110, дори и перката да работи, не я сваля до/под 90 ако не се задвижи колата та да вкарам 2-ра и отгоре, тогава пада за секунди. :bad_evil: