Log in

View Full Version : Постоянно превключване на реле



SIS
19-10-2005, 08:28
Вчера като сменях свещите и установих, че някъде около компресора на климатика (дори ми се стори, че от самия компресор) се превключва доста често някакво реле (поне така звучи). Това според мен не е нормално, защото преди не съм го чувал. Звука е силен и отчетлив. Някакви предположения какво може да е това (реле) и какво би могло да го накара да превключва толкова често?!

Dodo 155
19-10-2005, 13:19
Вчера като сменях свещите и установих, че някъде около компресора на климатика (дори ми се стори, че от самия компресор) се превключва доста често някакво реле (поне така звучи). Това според мен не е нормално, защото преди не съм го чувал. Звука е силен и отчетлив. Някакви предположения какво може да е това (реле) и какво би могло да го накара да превключва толкова често?!
Е това е звука от компресора :wink: Да не си го включил на АУТО и затова да включва и изключва периодично :?:

SIS
19-10-2005, 14:06
Може би трябваше да поясня, че става въпрос за 145-а. Тя доколкото знам няма автоматичен режим. Аз също предположих, че това е включване и изключване на климатика, но до сега не го бях чувал. Тази сутрин специлано се ослушвах, докато карах и мога да кажа, че звука си се чува ясно дори в купето. Не изключвам възможността и до сега просто да не съм го чувал (все пак музика и др.), но е малко вероятно. Та ако наистина климатика е пощурял и се пуска и спира както си иска, каква може да е причината. Дали е вероятно при смяната на свещите ( всички знаем къде са набутани на боксера), да са се извадили куплунзи, или нещо подобно - просто друго не ми идва на ум. А някой знае ли как мога да изключа климатика от веригата (бушон или реле - къде се намират и как е най-лесно и безопасно), за да установя дали наистина компресора "щрака", или просто се създава илюзия, че е той?

Bobo
19-10-2005, 14:16
Ако ти е включен климатика компресора сам се включва и изключва !
Ако обаче не е включен климатика няма логика да се включва - най-лесно можеш да го установиш като изключиш кабела който влиза в компресора тои е само един и го управлява без него компресора стои изключен винаги :wink:

hf hpe
19-10-2005, 14:48
...сбогом и благодаря за рибата...

SIS
19-10-2005, 14:51
Ами не свети - значи би трябвало бутона да е в положение: OFF

hf hpe
19-10-2005, 16:14
...сбогом и благодаря за рибата...

SIS
19-10-2005, 17:27
Току що се върнах от майстор - размърда копчето за вкл./изкл. и куплунга и щракането се оправи. Мери му налягане на студен и загрял двигател, форсира (15 мин. ръчка и нищо не откри) - всичко си е супер. Сега няколко дни ще следя дали пак ще започне да го прави. Ако се окаже, че не го прави този проблем, най-вероятно е от бутона. Странното е, че бутона не светеше! Дали бутона не затваря две вериги - една за индикацията и една за включването?!

hf hpe
19-10-2005, 17:36
...сбогом и благодаря за рибата...

alf
19-10-2005, 17:45
WD40 - панацеята :!:

SIS
20-10-2005, 08:18
Определено не е изгоряла индикацията, защото сега като се включи, бутона си свети, като се изключи - спира да свети. Интересното е, че най-вероятно съм си го карал така доста време, защото сега вече няма и странното придърпване, което се получаваше при определени условия. Все пак ще следя и ако не се появи пак придърпване, ще открия още една причина за появата на такова (освен свещите, кабелите, темп. сензор).

П.П. Все още не мога да си обясня как бутона е застанал в такова положение, че хем да индицира изключено състояние, хем да е включен климатика. По-вероятно ми се струва да има някъде оголени кабели и от там да прескача импулс.

Mury
20-10-2005, 17:49
СВтранно защото на мойта пък и да е вклю4ен и да е изключен климатика се си свети :unsure: :unsure: