Log in

View Full Version : 146: Kъде изчезнаха тоците???



clockmaster
11-08-2008, 10:30
Вчера следобед тръгвам да паля и... няма никой! Лампичките едва-едва мъждукат и като завъртя ключа направо гаснат, а стрелките полудяват... Обаче мотора мълчииии!
Дадоха ми ток, запали. Карах около 30 км извънградско, значи трябва батерията да се е позаредила, обаче спирам, гася и след 15 мин. тръгвам да паля -> същото!
Пак ток (добре че има добри хора!) и си тръгвам към къщиии. Започва да се стъмва. Паля фаровете, а с тях светват и всички лампи по таблото, а мотора гасне (в движение, при 3000 об./мин !!!). Значи гася фаровете... Прибрахме се слепешката, на габарити (още около 20км), гася пред блока и... няма ток дори за централното, та се наложи да заключвам ръчно врата по врата! :furious:
Та въпроса ми към тези, които си направиха труда да прочетат до тук е: възможно ли е всичко това да ми се случва само защото ми е умрял акумулатора, при положение, че до предния ден дори не е давал признаци на изтощение? Или има и някакъв друг проблем? Предположения? Съвети? Препоръки за добри майстори, които да ме прегледат?

monimsl
11-08-2008, 10:39
Май не ти зарежда алтернатора,и си изцедил акумолатора докрай.Ако успееш да я запалиш пак замери с мултицета и той ще покаже дали зарежда,наче алтернаторжии много зависи от кой квартал си.

clockmaster
11-08-2008, 10:52
Да, и аз си го помислих, ама ако не зарежда не трябва ли да светва някаква лампичка?
Намирам се в Лагера.

Христо_Сираков
11-08-2008, 11:13
Да, и аз си го помислих, ама ако не зарежда не трябва ли да светва някаква лампичка?
Намирам се в Лагера.и при мен беше абслютно същото и отидох за нов акумолатор ама оня ми вика неси за нов ами си за почистване на клеми и там с него почнахме с едни шкурки и ги изчистихме и ми вика я сега запали и тя взе та си запали(много разбран човек излезна)

clockmaster
11-08-2008, 12:14
Kои клеми сте чистили - на акумулатора ли? Щото и аз ги позачистих - не с шкурка де... И къде се намира тоя човек?

Христо_Сираков
11-08-2008, 12:21
Kои клеми сте чистили - на акумулатора ли? Щото и аз ги позачистих - не с шкурка де... И къде се намира тоя човек?клемите на кабелите и на акумолатора,колкото до човека намира се в Сопот викат ми Хишника

clockmaster
11-08-2008, 12:48
Лелеее, малко ще ми е далече да ходя до там... :hmm:
А и това упражнение го опитах вече и не помогна...
Някакви предложения по-наблизо? ;-)

soldier
11-08-2008, 12:57
Видя ли дали имаш вода в акомулатора, щото и аз така като теб го бях закъсал и се оказа че нямам грам вода, напълних го, заредих го, зачистих клеми на акомулатора, сложих си го и си запали. След това замеих с мултицет и се оказа че си зарежда т.е. алтернатора бачка и ми олекна :fish:

clockmaster
11-08-2008, 13:06
Да, и това проверих - има си вода - не знам докъде трябва да е пълно, има малко място за доливане, но все пак има

soldier
11-08-2008, 13:12
Има едни палчета вътре водата трябва леко да ги покрие. Ми земи един мултицет и мери. Първо без да е пусната колата требе да ти е поне 13 после като запалиш требе да ти е поне около 12 и след това като подаваш газ трябва да ти се качва волтажа поне до 13 или нещо подобно е горе долу ма ще разбереш, ако не се покачва - лошо трябва да идеш на майстор задължително, ако се покачва трябва да разбереш защо губи ток, но както го описваш може и да не се покачи, а може да ти е издухан акомулатора.
Сетих се и за друго, както каза като си пуснал фаровете ако подаваш газ трябва да светат по-силно.

pr_00f
11-08-2008, 14:24
Горе –долу трябва да е около 12 без да е запален двигателя и между 13.6 – 14.2 при работещ двигател и алтернатор ( съответно). Ако алтернатора работи нормално – ако ще всички консуматори да се пуснат в колата,( правил съм си тест – вентилатор на пароно на макс, къси и дълги , нагревател на задно стъкло и музика) пак си зарежда с 14 в

clockmaster
15-08-2008, 08:52
Вчера най-после намерих време да сваля акумулатора и да го заредя. Преди зареждането показваше 10.33 V, а след цяла нощ зареждане - 13.50.
Довечера ще го сложа и ще замеря алтернатора.
А някой знае ли колко средно е живота на един акумулатор, щото видях че моя е произведен юни 2005?

georgyg
15-08-2008, 08:59
Вчера най-после намерих време да сваля акумулатора и да го заредя. Преди зареждането показваше 10.33 V, а след цяла нощ зареждане - 13.50.
Довечера ще го сложа и ще замеря алтернатора.
А някой знае ли колко средно е живота на един акумулатор, щото видях че моя е произведен юни 2005?

Много зависи как си го подържал. Но живота на един акумулатор е над 5-6 години. Провери си алтернатора задължително.

clockmaster
15-08-2008, 10:54
Много зависи как си го подържал. Но живота на един акумулатор е над 5-6 години. Провери си алтернатора задължително.

Купих колата преди 2-3 месеца, та нямам представа как е подържан. Не че знам изобщо как трябва да го подържам (особено ако има етикет "без подръжка") :calc:

clockmaster
15-08-2008, 20:47
Е, след цялата операция и без да е закачван никъде, сега пак показва 10.81 :noooo:
Явно плаче за нов... Ако греша, казвайте докато не съм се набутал! :big_money:

Христо_Сираков
15-08-2008, 22:36
Е, след цялата операция и без да е закачван никъде, сега пак показва 10.81 :noooo:
Явно плаче за нов... Ако греша, казвайте докато не съм се набутал! :big_money:ами маи си направо за нов щом не държи ток

clockmaster
18-08-2008, 09:26
:bg: Айде готово - сложих нов акумулатор. Колата пее! :metal:
Благодаря на всички за съветите!

tonov
20-08-2008, 14:46
Щом е показал 10.8 явно има мъртва клетка. Добре си го сменил.