View Full Version : въпрос за обороти
някой може ли да ми каже как да вдигна малко оборотите на моята 'талянка, тъй като работи на едва скромните 250 - 300 и старта и е доста куц....поне си мисля че това е причината:dunno:
Колега на 250-300 няма как да работи штеше да гасне !
Оборотомера не ти е верен !
А за тромавия старт може да има куб причини !
ок...хубаво, може и да не е верен оборотомера, и все пак ако може някой да ми каже от къде да вдигна оборотите пък на принципа проба - грешка...но се съмнявам че греша...:prescription:
ако ти е с карбуратори колата, трябва да отидеш да ти ги регулират прецизно някъде. ако е инжекцион не може да буташ оборотите и проблема ти е другаде.
Кажи ква е колата и най-добре иди на една свястна диагностика, за да ти кажат къде е проблема, вместо да си "вдигаш оборотите", каквото и да значи това.
Що не пробваш да почистиш машинката за празен ход (ако имаш такава). Оборотомера ми и на мен понякога показваше стойности 2 пъти по-малки от реалното, така че не се изненадвай.
колата е 1.4 I и не мисля че има нужда от диагностика тъй като я карам 2 месеца вече...не мени обороти има си мощност но работи на ниски обороти. ако може някой да ми каже къде е това моторче за празен ход и ще си я оправя....дирих некоя врътка ама нема...преди тва имах ауди 80 дърто на библия ама беше с карбуратор....там си въртиш жигльорите и си настройваш оборотите ....та моля само да ми кажете къде е това "моторче за празен ход"....извинявам се предварително че не мога да обесня за какво търся съдействие
моторчето ти за празен ход държи оборотите м/у 850-900. то се управлява от ЕКУ-то на инжекциона. врътки и такива работи няма при теб.
ясноооо....мерси за пояснението колега kolev...значи за да се настроят оборотите между 850 - 900 трябва да се качне колицата на комп...е мисля че ми стана пределно ясно и благодаря на всички колеги за мненията :notworthy: :handshake:
той компа винаги се стреми да ги държи тия обороти. като я закараш на диагностика, ще ти кажат точните обороти на празен ход щото на оборотомера не може да вярваш. а също и дали има някаква грешка записана, т.е. нещо за смяна по инжекциона дали имаш. преди да отидеш обаче, смени свещи и кабели.
nikolamilchev
31-08-2008, 18:34
С извинение и уважение към мненията на всички останали, бих искал да ти кажа да направиш следното:
1. Нищо не сменяй.
2. Изключи + клема на акумулатора за около 15 мин, което ще реши проблема ти с оборотомера.
3. моторчето за празен ход е срещуположно на жилото на газта. С два болта е еврейска звезда или шестограм.
4. Пак там има един пластмасов уред, наречен потенциометър (оста, на която е жилото за газта, свършва с него). Когато той загуби правилното си положение мени оборотите, започвайки работа на ниски, понякога на високи.
Засега е това. Успех.
преди да почистя моторчето за празен ход оборотомера ми показваше около 950, колкото е и по книжката, но колата тресеше на празен ход и понякога гаснеше. След като почистих въпросното моторче, двг спря да друса и да гасне, но оборотомера показваше, а и до сега си показва, 500 об./мин на празен ход. Преди показваше 950 а двг работеше като на 500, сега показва 500, а работи като на 950. Нищо не разбирам ама не се и напъвам. За мен по-важно е как работи, а не колко показва оборотомера.
Проблема е в оборотомера, те са се прочули с тия простотий.
таблото се разглобява, откача се оборотомера и в задната му част има един тример за настройка.
DJ_STIVAN
10-09-2008, 20:39
таблото се разглобява, откача се оборотомера и в задната му част има един тример за настройка.
Колега, можеш ли малко по-подробно да обясниш за тази операция. Ако имаш и снимки ще е супер. Мислиш ли,че след тази настройка оборотомера ще показва правилно?
Като свалиш таблото ,сваляш и оборотумера и на него в задният десен ъгъл ще видиш въпросният потенциометър за да го настроиш точно трябва да разпробиеш таблото точно срещо тримера ,колкото да пъхнеш отверка !
Зглабяш всичко както си е било закачяш таблото без да го завиваш палиш и форсираш до прекъсвач и въртиш тримера докато прекъсвача почне да включва на 6000 рпм. !
ПС важно е да сложиш стрелката както си е била в състояние покой ,а именно да стои на 400 рпм !
Предполагам ,че има и друг вариянт за насторойка с някакъв уред !
ако държиш да стане точно, разглобяваш си таблото,вадиш оборотомера. отиваш в сервиз, да ти закачат един цифров оборотомер, закрепваш твоя някакси и въртиш тримера докато го нагласиш. после даваш газ и гледаш дали показанията съвпадат.
DJ_STIVAN
11-09-2008, 19:47
Мерси колеги,скоро ще пробвам и ще пиша за резултата. Предполагам,че ако има някакъв ефект ще ида на диагностига за да го настроя по-точно.
vikoalfa
13-09-2008, 10:53
Пишете да видиме резултата,аз имах проблем на всичките 33ки във високите не показваше вярно.За 16ката имам 2комп. и на двата регулатора са на 7200,обаче с единия изключва на 6000,а с другия на 8000:new_Eyecrazy:,а няма чип.
DJ_STIVAN
21-09-2008, 16:00
Значи,направих тази процедура.Не се наложи да разпробивам нищо,само свързах оборотомера, но разкачен за лентовия кабел след това го настройвах спрямо оборотите на свободен ход. Нагласих ги около 900 оборота. След това форсирах до прекъсвач и... кво да видя 7200... точно като по книга. Това е от мен и хиляди благодарности на колегите,които ме светнаха как става. :kiss: :punk::notworthy:
Поздравления колега обаче по алтодатата го дават прекасвача да се вкючва на 6000 рпм при трета серия , а за втора серия 5500 рпм , за 16 винтилките 6500 рпм. !
DJ_STIVAN
22-09-2008, 18:12
Поздравления колега обаче по алтодатата го дават прекасвача да се вкючва на 6000 рпм при трета серия , а за втора серия 5500 рпм , за 16 винтилките 6500 рпм. !
Интересно тогава,защото пък и дават максимална мощност от 132 к.с. при 6500 оборота, та.... малко ме самнява да я ограничававт точно в пика на мощноста :screwy:
DJ_STIVAN
22-09-2008, 20:52
Междо другото и аз сега погледнах в аутодатата, та.. тези стойности които ги дават са за (kw/h.p.)r.p.m. - обороти, при които се постигат тези стойности за kw и h.p.
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.