View Full Version : какво означава това
на дисплея ми изписва, air conditioner faulty.Please contact workshop! намаля климатика и започва да духа по слабо студено, след 5-10 мин. се оправя и си работи както трябва. някои имал ли е саштия проблем?
По принцип значи 'Проблем с климатроника. Моля, свържете се (посетете :crazy:) със сервиз.
мисля да проверя парво фриона да не е намалял някаде в сервиз, дано да е това ппоблема
То няма лошо да го провериш. Според мен едва ли ще е това, но не съм компетент :). Изчакай някой от колегите със 166 да си каже мнението, а и се поразрови по старите теми. Може да има нещо по въпроса.
Абе фреона трябва да е и на мен ми го изписваше и пак си душаше студено и след около половин един месец зе да си духа топличко
И при мен го изписва като увелича температурата и искам да духа топло , иначе студено ... прай фризер вътре , ама ще дойде зимата и .. :cold:
искаш да кажеш че няма да духа u топло през зимата?
nicola04
04-09-2008, 10:07
За първи път когато видях този "надпис" беше зимата, появяваше се за малко и после продължаваше да работи, докато не спря съвсем! Оказа се изгорял бушон, смених го заедно с гнездото и всичко се оправи :yes:
Сега в най голямите жеги се появи отново за секунда и изчезна, можеби дава някаква грешка, но работи нормално засега! Може и от фреона да бъде, но ако спре напълно виж първо бушона, намира се отпред при двигателя, ако искаш мога да ти покажа снимка!
За първи път когато видях този "надпис" беше зимата, появяваше се за малко и после продължаваше да работи, докато не спря съвсем! Оказа се изгорял бушон, смених го заедно с гнездото и всичко се оправи :yes:
Сега в най голямите жеги се появи отново за секунда и изчезна, можеби дава някаква грешка, но работи нормално засега! Ако спре напълно виж първо бушона, намира се отпред при двигателя, ако искаш мога да ти покажа снимка!
Колега я прати една снимка,че то бушони много по таз кола!
И на мен ми го прави но в друг смисъл,климатика си работи духа топло или студено но в един момент го изписва и не се управлява от копчетата,но не спира работа.Трябва да натисна примерно копче за увеличаване на температурата или друго след това ''clima'' и реагира.Пълних го с фреон но проблема остана.:wazuuup:
даи да видим каде се намира прати снимка
nicola04
04-09-2008, 11:06
Прикачил съм снимката дано да става ясно.
Капака е очертан с червено кръгче, сваля се много лесно на два винта е!
Бушона за климатика който аз свалих и правеше проблем е 30A, и се намира първи от лявата страна горният ред бушони, ако гледате колата фронтално:calc:
мерси колега днес ще проверя дали е от там проблема
Прикачил съм снимката дано да става ясно.
Капака е очертан с червено кръгче...
а аз кат сменях филтъпа на климатика толкова се чудих за кво са тея бушони, а тя била умна кола до филтъра на климатика бушоните на климатика
И при мен изписва същото но за сега проблеми във функционалността нема.
проверих бушона всичко е ок не е там проблема явно е някаде другаде
nicola04
05-09-2008, 10:05
Лошо, дано да е нещо малко! :-)
Пиши когато го оправиш.
Ми на мене започна да ми го изписва доста често понякога и на малки интервали от време..и наистина климатика започна да се спича.....докато със сгъстен въздух и след това със вода не почистих радиаторите.От тогава няма ядове нито пък надпис "Air conditioner is faulthy,plaese contakt to your workshop dealer".И да ви кажа колеги,преди само съм мислел че духа както трябва...сега на 25 е такъв студ както преди на 19 не можеше да стане ....
Ми на мене започна да ми го изписва доста често понякога и на малки интервали от време..и наистина климатика започна да се спича.....докато със сгъстен въздух и след това със вода не почистих радиаторите.От тогава няма ядове нито пък надпис "Air conditioner is faulthy,plaese contakt to your workshop dealer".И да ви кажа колеги,преди само съм мислел че духа както трябва...сега на 25 е такъв студ както преди на 19 не можеше да стане ....
А топло духа ли?
А топло духа ли?
Да вече я пробвах няколко пъти сутрин няма проблем.
При мен беше изгорял последния бушон .. смених го , но сега пак не иска да духа топло и пак изписва този надпис :heavy_cry:
Все си мисля, че като е климатроник (т. е. има си блок за управление) е редно първо да му се направи някакъв вид диагностика. Дали с тестер, дали самотестване... Предполагам има начини. При положение, че има няколко моторчета и доста датчици, само да се гадае какво иска ел. блок си е загуба на време и най- вече нерви. :shocking:
Az imam sushtia problem, hodih v serviz poglednaha i mi kazaha 4e imam edna funkciq na klimatronika pri koiato ena klapa se zatvaria i klimatronika spira da durpa vuzdun otvunka a po4va da cirkulira vuzduha v kupeto, ( kop4eto sus izvitata strelka) ta to4no tazi klapa mi e povredena i ne se zatvaria.
P.S. izvinete 4e pisha na latinica ama ne sm v BG i niamam dostup v momenta do kirilica.
alfa166_
28-07-2009, 19:42
Колеги да възродим темата, и аз се оказва че имам проблем с климатроника. Не иска да духа студено и изписва air conditioner faulty! даже постоянно почва да го изписва. Проверих бушона не е от него.
По какво се разбира дали фреона е свършил някой може ли да сподели?
С какво да измия този радиатор предполагам той се намира зад основния? :gruebel:
BOXER_33_PLD
30-07-2009, 16:42
Колега,
радиатора на климатика ВИНАГИ се намира пред този за охлаждащата течност.
Фреона се разбира дали е свършил като отидеш на сервиз където оправят климатици.
При мен също се появява този надпис,но си мисля че с миене на радиатори няма да изчезне.
Защо?
Защото радиатора отпред има за цел да отдаде температурата от купето на околният въздух.Нещото което се случва при мръсен радиатор е повишаване на налягането във зоната на високо налягане на системата(радиатора е в тази зона).
Компютъра който управлява климатика няма възможност да следи толкова прецизно налягането, така че той няма как да отчете грешка.
Нещото което се грижи да не се вдигне налягането до толкова, че да ви гръмне системата се казва пресостат, но надписа излиза ( поне при мен ) още в първия момент на стартиране на климатика,което значи че компресора не е успял да създаде налягане толкова голямо че какъвто и да било датчик да успее да реагира и да отчете грешка компютъра.
Бих се съгласил че става въпрос за липса на фреон ако изобщо не се включва климатика,но ако прави студено и пак отчита грешка за мен това е чисто електрически проблем и една качествена диагностика го решава.
Аз ще ходя на такава!
Извинявам се ако съм написал нещо неразбрано,но го пиша набързо.
Аз ходих в бош и след 2 метра като касова бележка само ОК-ейчета ми казаха - всичко е ок така че заеби диагностиката.... толкова знаят колкото и ние.
99% проблема е по ел. връзките, дали бушон, дали букса и т.н. Зимата ми го правеше доста често, че и по едно време изписва малко по различен надпис и няма пускане. Проблемът се реши след яко бърникане по бушони и букси без видими проблем, но след това никви ядове. Само да вмъкна, че бушоните който могат да бъзикат климатроника са доста - някъде към 10, а не е един. Ел. схемата на климатроника е доста по-сложна от тази на климатика, да не говорим, че всичко се управлява от още един компютър, което води до възможноста на доста проблеми.
emil georgiev
06-08-2009, 19:40
на дисплея ми изписва, air conditioner faulty.Please contact workshop! намаля климатика и започва да духа по слабо студено, след 5-10 мин. се оправя и си работи както трябва. някои имал ли е саштия проблем?
и моята ме лъже по 5-6 пъти на ден , че не работи ама си работи
След съобщението спира да работи ауто режима... не се лъжете...
А що не пробвате преди да чистите грешки и да ходите по диагностики да почистите клемите на пресостата с микроконтакторен спрей и да си смените поленовия филтър? ;)
Аз го имах същия проблем преди време, когато откачах акомулатора. Направих гореизброеното (смяна на филтър и почистване на контактите на пресостата) - и о ЧУДО! Заработи! При мен обаче го правеше чат-пат.
Между другото - моята си работеше на FULL AUTO дори изписвайки тая грешка. Просто ме дразнеше и бях решил да го оправя на всяка цена!
Пак ще се повторя... дори и да ти пише фул ауто това не значи че работи в този режим.
Пробвано и тествано на няколко коли. Ако след съобщението не спре да духа а продължи значи е минало в мануал.
Значи, АСЕНОВ - няма да споря. Написах вече какъв е моя опит и това е.
Казах вече, как оправих МОЯ климатик, и вече РАБОТИ!
Здравейте и тук...
и при мен дава тази грешка ...
air conditioner faulty...
като пусна подгряване на задното стъкло,
песка и предното обаче на максимарна температура и миксимална сила на вентилатора...
... след малко може да се настройват градуси и сила...
няма ли някакъв лек... ?
Сега ще ви кажа какъв е проблема, защото съм ходил при специалисти ( Най-добрите в оркъга, защото от други градове идват в тоя сервиз за климатици) И след като напиша този пост не искам разни тъпи възражения и доводи как не е това проблема. Та идеята е, че клапата ви за рециркулация на въздуха в купето не работи понеже вилката, която я отваря и затваря е счупена. Тази вилка е много тънка и пластмасова и нарочно е направена от италианците да се счупи поради всички знаем какви причини. Та отидете при някой който разбира, да ви извади тази вилка и я занесете при човек който се занимава с брони или пластмаси да ви я залепи или изгради. Задължително му кажете на счупеното място да я одебели за да не се чупи по-напред. Това е целия проблем и решението му не струва повече от 25-30 лв.
Колеги аз имах същия проблем и дори ми духаше топло.Ходих на какви ли не майстори,то не бе фреон то небе датчици то не бе сканано кабел4е някаде по трасето и накрая се оказа от един скъсан кабел зад дисплея на бордкомпютара.Сега пак ми изписва на дисплея че неработи,но си работи.Просто майстора изкара един кабел със едно копче и когато искам да се включи климата го пускам и после го спирам.А пак ми каза майстора че може и да ми прави проблеми светлинния датчик,тои се намира горе на таблото в средата,такаче колега може да е от всякъде.Ще се хварлиш във голямо приключение и много ядове докато откриеш проблема.Успех
teodor80
18-09-2009, 06:31
Сега ще ви кажа какъв е проблема, защото съм ходил при специалисти ( Най-добрите в оркъга, защото от други градове идват в тоя сервиз за климатици) И след като напиша този пост не искам разни тъпи възражения и доводи как не е това проблема. Та идеята е, че клапата ви за рециркулация на въздуха в купето не работи понеже вилката, която я отваря и затваря е счупена. Тази вилка е много тънка и пластмасова и нарочно е направена от италианците да се счупи поради всички знаем какви причини. Та отидете при някой който разбира, да ви извади тази вилка и я занесете при човек който се занимава с брони или пластмаси да ви я залепи или изгради. Задължително му кажете на счупеното място да я одебели за да не се чупи по-напред. Това е целия проблем и решението му не струва повече от 25-30 лв.
Колеги има и по лесен вариант.Тази вилка се сваля за 10 минутки.Като се отвори там където е вилката просто се издърпва тя влиза на едни чопчета.След това(моята беше счупена точно в ъгъла)вземах един кламер.Рязах едно парче като буквата Г и с един поялник го нагрях.То като се стопли само влезе в пластмасата и стана като армировка все едно на бетон.Не е мръднало вече около 8000 километра съм изминал-Успех!!!
Колеги има и по лесен вариант.Тази вилка се сваля за 10 минутки.Като се отвори там където е вилката просто се издърпва тя влиза на едни чопчета.След това(моята беше счупена точно в ъгъла)вземах един кламер.Рязах едно парче като буквата Г и с един поялник го нагрях.То като се стопли само влезе в пластмасата и стана като армировка все едно на бетон.Не е мръднало вече около 8000 километра съм изминал-Успех!!!
Можеш ли да покажеш, къде се намира целата тая работа.. ?
..........И как се сваля?
lordliness
15-08-2011, 16:27
Днес го изписа и на мен''климатроника се скапа .Моля, посети работилница- ОК''От това което прочетох до тук ще обобщя-мръсен радиатор,мръсен поленов филтър,липса на фреон,бушони,букси-пресостат и други,счупена клапа.Направих малко тестове всичко привидно работи,парното също работи,когато включа вътрешната циркулация -духа доста по- силно.Ако някой знае къде са всичките бушони(за едниния до чистачките пише) и тази клапа ще му бъда безкрайно благодарен!Не ми се рови слепешката.Ако ги открия ще кача снимки!Там където е вентилатора за купето има някаква клапа,това ли е въпросната?
lordliness
16-08-2011, 21:51
За начало - няколко релета 1.между чистачките -реле А 2.ляв преден калник-реле А-първа скорост на вентилатора,реле В-втора скорост на вентилатора.3.реле F-компресор климатик.Предпазители-под волана-номера 2.соленоид; 5.бобина компресор; 6.бобина реле;9.;17.;Ляв калник-номера-5.компресор;8и9.вентилатори висока и ниска скорост;
roverbulgaria
23-01-2012, 13:04
Здравейте колеги . Днес сутринта , пуснах на ауто и на 27 градуса , чу ес транен шум и сега парното не духа нищо ( не върти - моторчето или поне аз не го чувам ) . Сега ще слезна да видя клапи мапи и дано да не е сериозен проблема .
nightroller
23-01-2012, 18:10
Здравейте колеги . Днес сутринта , пуснах на ауто и на 27 градуса , чу ес транен шум и сега парното не духа нищо ( не върти - моторчето или поне аз не го чувам ) . Сега ще слезна да видя клапи мапи и дано да не е сериозен проблема .
Колега, намери във форума KrasiVl - той мисля е доста добър диагностик по таз тема и знае доста за моторчето на вентилатора.
Сега ще ви кажа какъв е проблема, защото съм ходил при специалисти ( Най-добрите в оркъга, защото от други градове идват в тоя сервиз за климатици) И след като напиша този пост не искам разни тъпи възражения и доводи как не е това проблема. Та идеята е, че клапата ви за рециркулация на въздуха в купето не работи понеже вилката, която я отваря и затваря е счупена. Тази вилка е много тънка и пластмасова и нарочно е направена от италианците да се счупи поради всички знаем какви причини. Та отидете при някой който разбира, да ви извади тази вилка и я занесете при човек който се занимава с брони или пластмаси да ви я залепи или изгради. Задължително му кажете на счупеното място да я одебели за да не се чупи по-напред. Това е целия проблем и решението му не струва повече от 25-30 лв.
Точно там е проблема,но на мен се оказа моторчето за тази джаджа!
И при мен това беше проблема. Въпросното лостче може и да се поправи и то елементарно. Няма смисъл да се набутвате с излишни разходи. Бих помогнал на всеки със ремонта. Не отнема кой знае колко време.
Пичове, доколкото разбирам, при човека вентилаторът е спрял да духа, за кви клапи въобще говорите?
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.