Log in

View Full Version : Проблем с ламбда сондата



Crusader
27-10-2005, 13:33
Здравейте, имам проблем та реших да Ви попитам как може да бъде решен.
От известно време забелязах покачване на разхода на гориво /към 12-13/, но реших че ми е тежък кракът, после /към 500 км/ я карах нормално /90-120км./ но разхода пак си остана толкова. Отидох при един местен майстор и той ми направи тест на борд компютъра с някаква програма /беше на руски/ и ми обясни че ламбда сондата не реагира при изменение на оборотите на ДВГ - каза че е заковала на 0.45 миливолта, а изменението трябвало да бъде от 0 до 0.9 миливолта в зависимост от натоварването на ДВГ. А иначе ЕКУ-то не отчита никакви грешки, всички инжектори на дюзите работят нормалнои т.н. Човека ме посъветва да си сменя ламбда сондата. Според него евтиният вариант е 150 лв. а скъпият /на Бош/ към 200.
Та въпроса ми е възможно ли е да е вярно това което ми каза майстора и ако да има ли друг вариант /без смяна-знам ли нещо почистване и ли.../ а и как вървят цените на ламбда сондите/моята е с 4 кабела - каквото и да значи това/.
Благодаря предварително!

boian
27-10-2005, 14:52
Ами по принцип ламбда сондата регулира сместа при постоянни обороти като напрежението й трябва да се мени на всяка секунда от 0.1 до 0.9 волта. В преходни режими като например рязко подаване на газ, ламбда контрола се изключва и тогава смесообразуването се определя от други фактори. Но след като не се мени напрежението най-вероятно е умряла, за разлика от мързеливата сонда която си мени волтажа по-бавно от 1 сек. Относно цени, модели и рециклиране имаше инфо във форума

Crusader
27-10-2005, 21:54
Ясна е работата 8) ....следва смяна.... това поне го мога и сам, а ЕКУ-то ще я приеме ли автоматично или ще трябва настройка, макар че тя е консуматив /казват че се сменяла на 40-50 хиляди киломерта/ и би трябвало да няма проблеми.

virusalfa
27-10-2005, 22:45
Хехе-сменя се като се развали,това да не е филтър :lol:

Crusader
27-10-2005, 22:50
Не става ли така:
1. Изключваш куплунга
2. Развиваш сондата от изпускателните тръби
...и voila
Ако има нещо особено кажете, че аз знам доста неща но 3/4 от тях съм научил като съм счупил нещо :D

valjo
27-10-2005, 23:42
правилно ти е казал човека, ако седи на средата 0.45мволта начи е умрела наистина
едни типове в софия претендират че ги рециклират....
инфо има в ТЕхническия справочник, и там можеш да си видиш за твойта дали стават и "не-Бош" ламбда сонди

а имено Томко и Универсални ...
там цените са към 100лв

в Александър Ауто също продават едни - ЕПС , които са към 165лв, но за членове има доста добра отстъпка....

boian
27-10-2005, 23:43
Ами развива се студена, новата се завива така че да няма от къде да смуче въздух, после идва проблема със свързването на кабелите на стария куплунг, рестарт на еку-то и задължителна проверка на работата на новата сонда. Ако старата е много черна, може би проблема е в по-богата смес или омасляване и причината е другаде. Мисля че имаше във форума обяснено за различния цвят на сондата. Ако имаш друг проблем, по-добре е да оправиш първо него и после да я смениш, щото като се оцапа с мизерии и новата ще даде фира.

Crusader
27-10-2005, 23:52
10x братлета ама аз май си я съсипах сам веднъж я карах с 92 - при нас бензиностанциите са само 2 и на двете нямаше 95 е вярно е че сипах само 10 литра но...възможно ли е да е това? Утре ще я развия и ще я видя
Не ми се вярва да е масло щото не ми се губи...утре ще видя 8)

Предложиха ми универсална за 120.

MBlaST
28-10-2005, 01:33
Влади,препоръчвам ти каквато и сонда да избереш гледай да е с гаранция, за да няма изненади след седмица-две и пак да се ръснеш за нова.Обърни внимание при какви условия важи гаранцията. Като информация само мога да ти кажа,че един колега смени в БОШ ламбда сонда -4 жици (демек с подгряване) за 170 лв и после като ходи да му я видят пак след седмица на контролен преглед не му взеха пари за диагностиката...Но каквото и да решиш да превиш,дори и сам да си я врътнеш трябва веднага след това да я провериш дали реагира в диапазона 0.1 до 0.9 волта,защото понякога всичко изглежда добре но докато не се види на екрана не може да се каже - на мен например се наложе свързване на допълнителна маса при монтирането.И последно ако ще действаш сам е хубаво да загрееш двигателя малко 40-50 гр. преди да развиеш старата сонда,за да не превъртиш резбата :wink: