View Full Version : ПТП ... каско ... 156 ЖТД ?!?
Здравейте!
В момента не мога да си събера мозъка и да измисля по-добро заглавие ... но както вече писах ударих Алфата.
Имам пълно каско,ще поемат щетите.
Проблема е в това че бях във Фиат сервиза и само цените на ламарините които са за смяна + радиатора + 1 фар и т.н. са над 5 000 лева без труда,без боята и без всички дребни неща които ще излезнат допълнително ... без носачи които са също засегнати ... предполагам че щетите НЯМА да паднат под 10 000 лева ...
Колата е застрахована на 11 000 лева ... как смятате как ще се процедира в такъв случай?
Цените на частите са само за оригинални части,говорих със застрахователя и след като го попитах какви части да си поръчам,турски или оригинални той възмутено отговори че трябва да са оригинални , разбира се!!!
В момента съм напълно объркана ... застрахователя ми каза че ако щетите бъдат оценени високо има вероятност да поемат само 80-90% от сумата.
Обаче не ми каза ако щетите надхвърлят сумата на която е застрахована?!?
Помагайте със съвети от личен опит,моля ви ще откача ... :shocking:
crazy_dude_
10-09-2008, 17:39
Имах същия случай преди време. При мен се случи така:
Щетите надхвърляха сумата, за която беше застрахована колата, обявиха я за тотална щета. В такъв случай наистина изплащат 80 или 90% от стойността за която е застрахована колата, защото се предполага, че по колата има останали здрави части, които ти можеш да разпродадеш и да покриеш тези 10 или 20% липса.
Най-добре изчакай и те ще ти кажат за какво иде реч.
Успех!
Незнам къде си застрахована, но по принцип с оригинални части се ремонтират само кли до 5г. На по старите се слагат турски. Ако ти платят 80-90% трябва да си много доволна. На мен като ме удариха с Крайслера на баща ми се оказа че само задната врата нова струва 5000лв в Балкан Стар и те го оцениха на тотална щета по тази причина и платиха за цялата щета 40% от стоиността на застраховтата. Това стана с Бул Инс.
ами започваш от там, че ремонта не го правиш в официален сервиз на ФАИТ.... а вече колко ще ти дадат застрахователите е тяхна си работа... аз от Бул ИНС нямам оплаквания, плащат като попове :)
Застраховката е в HDI .
Опитвам се да намеря с какво да я дръпна,имам вече платформа но не и автомобил с който да си я прибера.
Пътна помощ ми иска около 600 лв.
По 2,90 лв на километър и в двете посоки + 30 лв товарене.
Ще изчакам да я докараме,да направим оценка на щетите и да ми изготвят евентуален списък с цените от сервиза.
От там ще се решава какво ще става с нея!
Категорично отказвам да се прави от аматьори по гаражи зад блока,ако не дават пари за ремонт отива за скраб :heavy_cry:
В момента съм напълно объркана ... застрахователя ми каза че ако щетите бъдат оценени високо има вероятност да поемат само 80-90% от сумата.
Обаче не ми каза ако щетите надхвърлят сумата на която е застрахована?!?
Помагайте със съвети от личен опит,моля ви ще откача ... :shocking:
Недей да откачаш!Със застрахователите разговаряй само за застраховката освен ако няма някоя член в договора който те задължава да си ремонтираш колата в избран от тях сервиз.По въпроса за частите на пръв поглед си основно за ламарини като по мое мнение няма значение къде са произведени т.е. дали са оригинални , турски или китайски.Първо се разбери със застрахователя срещу какво ще те обезщети, ако е срещу документи от сервизи и магазини търси евтини ламарини и изгодни части.Опитай се да намалиш сумата за обезщетение така имаш шанс да вземеш 100% и всички ще са доволни.
Преди да сключа договор за пълно каско говорех с тях точно за това ако се случи нещо къде ще се ремонтира и те казаха че нямат сервиз с който да работят,това мен ме устройва напълно.
Днес човека ме пита къде мисля да си оправям колата и след като му споделих на къде съм се насочила ми предложи да отида на едното място защото и той самият им е ползвал услугите и бил много доволен.
Не са само ламарини ... радиатор,рог,носачи са криви,не се знае какви и колко датчика са заминали ... всички щети ще са ясни след огледа , но за сега ситуацията не ми изглежда добре ...
Според мен има значение какви са частите и аз няма да карам кола кърпена с турски тенекии които не дай си Боже при следващ удар няма да поддадат по същият начин запазвайки ме жива и здрава ... !!!
Аз лично се надявам щетите да надминат очакванията и да ми изплатят колата ... в БГ няма как и кой да ми я ремонтира като нова ... карала съм удряна кола и това няма да ми се повтори надявам се ... с две думи се надявам да я бракуват и да се приключва по-бързо за да си взема нова кола ...
Не са само ламарини ... радиатор,рог,носачи са криви,не се знае какви и колко датчика са заминали ... всички щети ще са ясни след огледа , но за сега ситуацията не ми изглежда добре ...
Според мен има значение какви са частите и аз няма да карам кола кърпена с турски тенекии които не дай си Боже при следващ удар няма да поддадат по същият начин запазвайки ме жива и здрава ... !!!
Разбира се че не са само ламарини.Реално погледнато има цяла предница да се прави.Предполагам че се отвориха и еърбеците?Те също са майка си и баща си.
Не,не се отвориха....всъщност удара стана с ниска скорост,аз карах с не повече от 30км/ч но другите бяха по-засилени :(
п.п.Успях ... поплаках си едва сега ... толкова желана и мечтана тази кола беше вторият ми дом (пътувам постоянно) и за краткото време през което я имах винаги е била вярна ... а аз за награда и размазах ламарините :shocking:
Колежке, легни си и се наспи и изчакай да ти мине малко. Няма смисъл да му мислиш толкова, просто почини малко ако ти е възможно. Ламарини се правят, важното е че всички сте невредими.
А относно това да се прави в сервиз на Фиат, аз лично бих я продал на часто отколкото да правя ремонти за повече от 3000 лв.
Не ремонта,а само частите до сега са около 5 000 лв.
Не мога да спя,снощи не съм спала и днес няма да мога да заспя ... за малко да убия човека седящ до шофьора в Самарата ...
Колегата е прав , почини си от преживяното после е по лесно да вземеш решение.
Не ремонта,а само частите до сега са около 5 000 лв.
Не мога да спя,снощи не съм спала и днес няма да мога да заспя ... за малко да убия човека седящ до шофьора в Самарата ... Защо да не би да е ранен някой.
В колата която размазах е имало човек който от удара най-вероятно е седнал в шофьора защото неговото място беше размазано и вратата вдлъбната почити до скоростният лост...:shocking:
малко нещо съм в този бранш и ще ти дам съвет
1.питай застрахователя ти по какъв начин ще изплати автомобила на тотал. ако го устройва проформа от сервиза на ФИАТ, вземай я и им я занеси. повечето застрахователи изплащат тотална щета когато сумата по ремонта достигне 75-80% от застрахователната стойност.
2.не знам откъде си, но в българия има доволно много сервизи в които могат да я направят по-хубава от нова. втория ми съвет е да купуваш ламарини, броня, фарове втора употреба - в повечето случаи са по-добри от алтернативните и по-евтини. части по окачване спирачки и тнт - само нови и оригинални.по този начин обезщетението би трябвало да ти стигне.
алфата на аватара ми зимата и бяха откачили предницата - изглеждаше точно като Г, но усукана наляво - 2 рога, подкалници (метални), фарове, калници, халогени, броня, капак, радиатори, кутия на въздушния филтър, дифузьор, тръби на климатика, очиларка и др бяха помляни. след 3500лв за ремонт стана като нова и сега новия и собственик (този, който я блъсна) я кара като самолет.
3.последния ми съвет - не троши нерви за колата - майната и и нищо да не стане от нея - пострадалите да се оправят .... всичко останало се купува ;)
Според мен има значение какви са частите и аз няма да карам кола кърпена с турски тенекии които не дай си Боже при следващ удар няма да поддадат по същият начин запазвайки ме жива и здрава ... !!!
Колежке,не се заблуждавай,че във фирмените сервизи слагат оригинални части,просто няма такова нещо.Това го твърдя защото имам наблюдение как се работи във фирмен сервиз на Фолксваген например.Няма сложен нито 1 оригинален капак или калник или врата или каквото се сетиш.Просто не можеш да си представиш какви боклуци се слагат и какви печалби правят тези така наречени "фирмени сервизи".Това ти го казвам само за да не се набутваш излишно,просто си я закарай в някой добър НЕфирмен сервиз и гарантирам,че няма да стане по-лошо от "фирмения".
santo_traficante
10-09-2008, 22:25
Как се извършва ликвидацията на щети – има три възможности за това:
- по експертна оценка;
- по представени фактури;
- възстановяване в доверен сервиз на Застрахователя.
Възстановяването в доверен сервиз се извършва на база сключени между “ХДИ” Застрахователно АД и съответни сервизи договори. Възлагане на ремонт в доверен сервиз се извършва с възлагателно писмо. Стойността на извършения ремонт – нови части, труд и материали, се заплаща съгласно клаузите в договора с доверения сервиз. За автомобили до 3 години от датата на производство възстановяването може да стане и в сервиз на официален вносител.
това е опцията на ХДИ
като гледам работят с разни доверени сервизи /частни/ над 3годишен автомобил
-бягаш в ХДИ и искаш доверен сервиз
-правиш по фактура в частен
-искаш проформа да ти изчислят колко аджеба ще ти дадат за щетата и ако ти връзва сметката се навиваш да вземеш парата и да продадеш "кокала" за части или директно на някоя "морга"
Ще се възползвам от последните два варианта в такава ситуация, това коментирахме и със застрахователят ... първо оценка щети и след това решение дали ще се оправя или не и след това съответно се взимат мерки.
santo_traficante
10-09-2008, 22:38
така,така
и ако ти дадат добри кинти я махай цялата кола
коли колкото искаш;)
Не е точно така защото тази съм я търсила половин година и знам че сега в БГ няма да намеря подобна която да ми хареса ... вероятно ще се наложи да си внеса една кола отвън:rosso_spider:
DerMeister
10-09-2008, 23:04
При никакви положения не я даваш в сервиз, където само частите са ти повече от 5000лв. За парите, които ще ти вземат ще си купиш по-хубава от твоята, гаранция.
При никакви положения не я даваш в сервиз, където само частите са ти повече от 5000лв. За парите, които ще ти вземат ще си купиш по-хубава от твоята, гаранция.
Вероятно си прав .
Запознай се добре с условията на застраховката под който си се подписала!!!
Дали ще е тотална щета, или ще се ремонтира...го решава застрахователя!!!!
Ако е тотална щета се плаща 80% от застрахователната стойност, ако явтомобила си остава твоя собственост...и 100% с минималното овехтяване от датата на сключване на застраховката и колата става собственост на застрахователя!
Още веднъж ще ти препоръчам...запознай се добре с условията на твойта застраховка...и си търси правата.....ако те размотават..има една институция застрахователен надзор, която се занимава с неуредени проблеми между застраховател и клиент....
Е ходене по мъките е при тая бюрокация, но в крайна сметка трябва да си получиш това за което си се застраховала!...не влизай в договорки с застрахователите....в повечето случай ще си ощетена!!!
Запознай се добре с условията на застраховката под който си се подписала!!!
Дали ще е тотална щета, или ще се ремонтира...го решава застрахователя!!!!
Ако е тотална щета се плаща 80% от застрахователната стойност, ако явтомобила си остава твоя собственост...и 100% с минималното овехтяване от датата на сключване на застраховката и колата става собственост на застрахователя!
Още веднъж ще ти препоръчам...запознай се добре с условията на твойта застраховка...и си търси правата.....ако те размотават..има една институция застрахователен надзор, която се занимава с неуредени проблеми между застраховател и клиент....
Е ходене по мъките е при тая бюрокация, но в крайна сметка трябва да си получиш това за което си се застраховала!...не влизай в договорки с застрахователите....в повечето случай ще си ощетена!!!
Благодаря ти за ценният съвет!
Ето от това имах нужда , ще погледна точно какво и как и до няколко дена предполагам ще си покаже какво ще става с нея.
Дали е възможно да се ползват части от 156-ца седан???
И дали някъде в БГ има авто-морга само за италиански коли?
DerMeister
11-09-2008, 13:20
nikola nikolov е твоят човек(един от възможните де).
Разбирам те как се как се чустваш. Аз ударих моята в събота. Сега съм на трънни докато разбера какви пари ще ми дадат от армеец.
Дори и с части втора употреба ремонта е свят да ти се завие...
макар, че моята е по-евтина от 156цата все пак.
Абе къв е тоя рев. Видях колата в другата тема, щом са и здрави еър беговете, дори с разпъванете цената 5000 е страшно висока. Намери си друг сервиз.
Абе къв е тоя рев. Видях колата в другата тема, щом са и здрави еър беговете, дори с разпъванете цената 5000 е страшно висока. Намери си друг сервиз.Калниците , предния капак , фаровете , бронята и боята са около 2500.Не вярвам да мине под 5000.Говорим за нови части естествено.
ербеговете не е нормално да не се отворят при такъв удар. А иначе частите стават от седан.
ербеговете не е нормално да не се отворят при такъв удар. А иначе частите стават от седан.
Една приятелка се удари челно с БМВ 3 със 70-80 км/ч и НЕ се отвориха!
След това ги проверяваха и казаха че всичко им е наред ... което и мен ме учуди доста ...
veselinivanov
12-09-2008, 14:45
Благодаря ти за ценният съвет!
Ето от това имах нужда , ще погледна точно какво и как и до няколко дена предполагам ще си покаже какво ще става с нея.
Ако искаш повече информация за условията виж тук (http://zastrahovki.org/index.php?option=com_content&task=view&id=14&Itemid=58)
Ако искаш повече информация за условията виж тук (http://zastrahovki.org/index.php?option=com_content&task=view&id=14&Itemid=58)
Много ми беше полезно това!
Само не ми стана ясно след като за действителна стойност се приема стойността по Фактура защо застрахователите предлагат винаги да застраховат колата на по-висока стойност?
Ясно ми е че с това се покачва и вноската за пълното каско,но каква е ползата от това за сключилият каско?
Много ми беше полезно това!
Само не ми стана ясно след като за действителна стойност се приема стойността по Фактура защо застрахователите предлагат винаги да застраховат колата на по-висока стойност?
Ясно ми е че с това се покачва и вноската за пълното каско,но каква е ползата от това за сключилият каско?По фактура се застраховат автомобили на възраст до една година а след това по Шваке т.е. ако си купиш нова кола за 30 000 я застраховат за 30 000 но само за първата година, следващата година отварят Шваке и там вече е 25 000 след 5 години 10 000 и т.н.
Ахааа...ясно,защото реалната цена на която съм закупил Алфата е по-ниска от тази която е посочена в Шваке,значи в такъв случай под внимание се взима цената в Шваке,а не стойността за която е закупена?!?
Ами аз моята съм я купил по документи за 500 лева ти представяш ли си че ако ми откраднат колата с тия пари мога само една емблема да си купя да си я търкалям по улиците :haha:
Ами аз моята съм я купил по документи за 500 лева ти представяш ли си че ако ми откраднат колата с тия пари мога само една емблема да си купя да си я търкалям по улиците :haha:
Е сега ако ми кажеш и от къде си я купил за 500 лева ще ти дам още толкова за да си купиш още една за резерва,та ако ти я откраднат да си търкаляш не емблема,а кола ;)
:haha:
Е сега ако ми кажеш и от къде си я купил за 500 лева ще ти дам още толкова за да си купиш още една за резерва,та ако ти я откраднат да си търкаляш не емблема,а кола ;)
:haha:
В договора сме писали 500 лева заради данъчните и нотариуса иначе съм я взел малко по скъпо;-)
В договора сме писали 500 лева заради данъчните и нотариуса иначе съм я взел малко по скъпо;-)
Айде от мен да мине давам ти 555 лева и нито лев повече ... и сега ако не си доволен не знам кога ;)
Айде от мен да мине давам ти 555 лева и нито лев повече ... и сега ако не си доволен не знам кога ;)За тия пари ти увивам в един вестник капачките на джантите веднага и ти ги пращам само дай адрес:-D
За тия пари ти увивам в един вестник капачките на джантите веднага и ти ги пращам само дай адрес:-D
То както се е видяло май само с гумите и джантите от Алфетката ще си остана :neutral:
tokata_pz_flex
13-09-2008, 00:28
Аз ако мога да разбера за какво е тоя рев в тази тема .... ще е добре . Какъв е проблема ? Ударила си я , каското ще ти плати ремонта и готово . Радвай се на живота , ламарините да си гледат работата . Ти си добре , хората са добре , защо ревеш ?
В колата която размазах е имало човек който от удара най-вероятно е седнал в шофьора защото неговото място беше размазано и вратата вдлъбната почити до скоростният лост...:shocking:
Най-добрия за теб вариант и най-лошия за другия участник в ПТП-то с предницата във вратите. Добре, че няма пострадали в крайна сметка от всичко това. За ламарините ще ги оправиш, ама ако рога трябва да се отреже и смени, то направо я продавай и се мятай на друга кола.
Най-добрия за теб вариант и най-лошия за другия участник в ПТП-то с предницата във вратите. Добре, че няма пострадали в крайна сметка от всичко това. За ламарините ще ги оправиш, ама ако рога трябва да се отреже и смени, то направо я продавай и се мятай на друга кола.
Рога е за смяна,видя се при първият оглед :(
veselinivanov
15-09-2008, 09:59
Много ми беше полезно това!
Само не ми стана ясно след като за действителна стойност се приема стойността по Фактура защо застрахователите предлагат винаги да застраховат колата на по-висока стойност?
Ясно ми е че с това се покачва и вноската за пълното каско,но каква е ползата от това за сключилият каско?
Здравей
На въпроса ти защо са готови да застраховат колата ти на по-висока стойност веднага ще ти отговоря .
Принципно колата се застрахова по оценка на затрахователите тоест те ти оценяват колата и оценяват каква е стойността на детайлите . Сега ако колата има добър външен вид и някоя допълнителна екстра може да качиш най-много с 20% оценката на колата. Какво правят брокерите когато искат да застраховат колата на по висока стойност или ако клиента изрично поиска от застрахователният брокер по-висока оценка. Няма проблем да се застрахова обаче това което премълчават е че ако се застраховаш на по-висока оценка се получава така нареченото над застраховане. Пример ако колата струва 10 000лв. Но искаш да я застраховаш за 15 000лв. Те ти казват ок , но когато имаш щета те ти изплащат елементите на стойност от 10 000лв. А не на стойността която си платил 15 000лв.Пример ако бронята на колата от оценка 10 000лв. е 100лв. те ще ти платят 100лв. Обаче ако колата ти е оценена на 10 000лв. а ти искаш да застраховаш на 15 000лв. те ти взимат парите за тази застраховка но ти изплащат пак 100лв.за броня . А защо агентите и брокерите са готови да ти застраховат колата на по-висока стойност, еми за да вземат по-голяма комисионна.
Надявам се да сте ме разбрали!
Ако щетите по-ремонта надхвърлят 70-80% от застрахованата сума,колата се обявява
тотал,и ти изплащат този процент. ако е затрахована за 11000 лв,и ти изплатят 75%-това са 8250лв. и колата остава за тебе!На 100% няма как да ти я платят освен ако не е изгоряла.Относно правенето,може да се направи,зависи къде и как ти я правят,има един пернишки голф правен след челен удар и върви като икарус-задницата е 50см настрани :) .Та ако е ускукано купето,взимай парите,продавай купето за части и търси нова.Ако не е нещо фатално,прави си я,и продължавай да и се радваш!
Успех
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.