View Full Version : Реглаж фарове!
Абсолютно всичко без мотора по колата си го оправям сам! Фаровете 2ри път си играя по 1час и нищо!
Ако някой има желание да ми помогне ще има мн. бира
ALFA CORSE
14-09-2008, 20:40
Има си стенд за тоя реглаж, затова нищо не става, а и освен късите, трябва да погледнеш дали са наред и дългите, при някои фарове явно се получават изкривявания/деформации с времето и няма как да са абсолютно точно и дълги и къси. Също зависи и ако са различни крушките на дълги и къси.
На две места ходих като чуят че съм за фарове и да си запиша час за др. седмица:?
Не разбрах какво не ти е ясно? Не знаеш от къде се реголират или на каква височина трябва да светят?
Ето какво е написал Антони по въпроса:
Външният винт ( от към калника ) е за регулиране нагоре и надолу а вътрешният за хоризонтално. Ъгълът на вертикално отклонение за левия фар трябва да е -1%. Тоест заставайки на десетина метра от фара отбелязваш къде върху кракът ти е горният ръб на осветеното петно. След което се отдалечаваш на още десет метра и горният ръб трябва да слезе с десет сантиметра по-ниско. Това за късите светлини.
А бе заставаш по тъмно на 2-3 метра срещу някоя стена...и си ги правиш по твой вкус...освен ако нямаш нарушено зрение:)
....десния винаги го дигаш малко повече!!!
А бе заставаш по тъмно на 2-3 метра срещу някоя стена...и си ги правиш по твой вкус...освен ако нямаш нарушено зрение:)
....десния винаги го дигаш малко повече!!!
И за регулирането срещу стена има подробно описание във форума, но трябва да се търси и от време на време питащият да споделя какво е станало или поне да каже, че никакви ни няма с нашите съвети!
2-та фара- абсолютно на една височина! :whip: Фаровете с лупи са с 1 % наклон обикновено. Заставаш примерно на 5 метра от стена. Мериш височината до центъра на лупата (явно ще е приблизително). На стената линията, докъдето осветява фара (т. е. границата между тъмната и осветената част, поне си личи идеално при тоз фар), трябва да е с 5 см. по- надолу от това, което си измерил. При 10 метра разстояние- съответно с 10 см надолу... Относно височината- толкова. :) Хоризонтално е по терсене за настройване, поне за мен.
И между другото това за крушките е вярно- много зависи какви са при регулирането.
И за регулирането срещу стена има подробно описание във форума, но трябва да се търси и от време на време питащият да споделя какво е станало или поне да каже, че никакви ни няма с нашите съвети!
След като си правя колата сам се предполага, че съм технически грамотен!
Знам как се регулират фарове, търся помощ а не съвети защото навартях няколко километра напред-назад.Просто можеби не съм формулирал правилно темата. Трябва ми 2ри 4овек просто защото нямам нерви!
Не веднъж съм се одзовавал за какво ли не на колеги, реших и аз да потърся помощ чрез тема неангажиращо.
КЛЮЧ
След като си правя колата сам се предполага, че съм технически грамотен!
Знам как се регулират фарове, търся помощ а не съвети защото навартях няколко километра напред-назад.Просто можеби не съм формулирал правилно темата. Трябва ми 2ри 4овек просто защото нямам нерви!
Не веднъж съм се одзовавал за какво ли не на колеги, реших и аз да потърся помощ чрез тема неангажиращо.
КЛЮЧ
Ами ние няма как да знаем какво си искал да кажеш, така че извинявай за назидателния тон!
2-та фара- абсолютно на една височина! :whip: Фаровете с лупи са с 1 % наклон обикновено. Заставаш примерно на 5 метра от стена. Мериш височината до центъра на лупата (явно ще е приблизително). На стената линията, докъдето осветява фара (т. е. границата между тъмната и осветената част, поне си личи идеално при тоз фар), трябва да е с 5 см. по- надолу от това, което си измерил. При 10 метра разстояние- съответно с 10 см надолу... Относно височината- толкова. :) Хоризонтално е по терсене за настройване, поне за мен.
между другото това за крушките е вярно- много зависи какви са при регулирането.
2-та фара- абсолютно на една височина!:crazy:..да, бе да:)....за това не съм съгласен!...десния по високо за по добра видимост.....от дясно няма да заслепиш мантинелата:)...а и по книжките така го пише:rtfm:
Точно това е, че заслепявам другата лента постоянно ми присветкват хората. А иначе уш са точно:?
2-та фара- абсолютно на една височина!:crazy:..да, бе да:)....за това не съм съгласен!...десния по високо за по добра видимост.....от дясно няма да заслепиш мантинелата:)...а и по книжките така го пише:rtfm:
За осветяването на мантинелата се грижи 'чупката' на фара. Освен да изглежда грозно, гледано отпред, нищо няма да се постигне с повдигнат десен фар. Ако беше така, на десните фарове щеше да пише по- малък процент наклон, отколкото на левите. :)
Точно това е, че заслепявам другата лента постоянно ми присветкват хората. А иначе уш са точно:?
Много е субективно това. И на мен ми пречат повеч:crazy:ето фарове, особено ксенон. Ако са ти точно, не го мисли.
За осветяването на мантинелата се грижи 'чупката' на фара. Освен да изглежда грозно, гледано отпред, нищо няма да се постигне с повдигнат десен фар. Ако беше така, на десните фарове щеше да пише по- малък процент наклон, отколкото на левите. :)
Имам предвид, че като е вдигнат малко десния фар се получава по добра осветеност на пътя пред теб, без да заслепяваш насрещтното движение, освен ако не караш на острова!
Получава се една наклонена линия...какво и е грозното???
Ходи баце до ванто за 7 лева ( мисля че толкова беше) ще ти направят реглаж.
Иначе някъде из пдф-ите май имаше схема как се регулират фаровете.
Ходи баце до ванто за 7 лева ( мисля че толкова беше) ще ти направят реглаж.
Иначе някъде из пдф-ите май имаше схема как се регулират фаровете.
Човека имал нужда от помощник а не от севети!:brickwall:
Имам предвид, че като е вдигнат малко десния фар се получава по добра осветеност на пътя пред теб, без да заслепяваш насрещтното движение, освен ако не караш на острова!
Получява се една наклонена линия...какво и е грозното???
Каква е разликата ляв или десен? :new_Eyecrazy: Направи си следния опит: вдигни си десния фар с 3 см., иди на 50 метра пред колата и виж няма ли да заслепява. После ще говорим.
Колегата didod много правилно е описал в общи линии как да се направи реглаж на фаровете срещу стена. Наистина страничното положение е малко по-кофти за определяне, но за вертикалното няма проблеми.
Двата фара се регулират на еднаква височина. Ако единият е по-високо ще заслепява насрещните независимо дали е ляв или десен. Това е предопределено от конструкцията на фара и начина на оформяне на светлинния лъч. Според изискванията в Европа от средната точка наляво лъчът очертава хоризонтала (т.е. осветява от хоризонталата надолу), а от средната точка наляво - наклонена възходяща линия (респективно осветява от тази линия надолу).
Каква е разликата ляв или десен? :new_Eyecrazy: Направи си следния опит: вдигни си десния фар с 3 см., иди на 50 метра пред колата и виж няма ли да заслепява. После ще говорим.
Аз мойте така съм си ги направил...не те агитирам, споделям...и заслепява само зайците в канавката:)
Дори и да ги реголираш еднакво....ще видиш на стената, че фара от дясно свети по високо, получава се една наклонена осветеност.....знаеш ли от къде идва това????
...като идеш на 50 метра по у лево...няма да те заслепява!!!!....иначе все едно си у насрещното движение, ако си точно пред колата!!!!
"Наклонената осветеност" се получава точно заради конструкцията на фаровете според правилата в Европа - както съм описал по-горе. Такъв наклон в дясно от средата на фара се получава и при двата фара - и левия, и десния.
"Наклонената осветеност" се получава точно заради конструкцията на фаровете според правилата в Европа - както съм описал по-горе. Такъв наклон в дясно от средата на фара се получава и при двата фара - и левия, и десния.
:thumbup:..въпроса ми беше към дидод....
...и като дигнеш с малко десния, плучавам по добра осветенос..която не пречи на движещите се в лявата лента.... не го забивам все пак в космоса...само една идея...
Ходи баце до ванто за 7 лева ( мисля че толкова беше) ще ти направят реглаж.
Иначе някъде из пдф-ите май имаше схема как се регулират фаровете.
Мерси партио и 20ка ше им дам само да не се занимавам!:thumbup:
:thumbup:..въпроса ми беше към дидод....
...и като дигнеш с малко десния, плучавам по добра осветенос..която не пречи на движещите се в лявата лента.... не го забивам все пак в космоса...само една идея...
Ясно, че не ме агитираш. Но все пак другия път като се разминаваш с някого по околовръстното, да речем, а десния му фар ти свети в очите повече от левия, сети се за темата тук. Едва ли крушките са му различни... Така, предлагам да спрем със спора, щото колегата си намери решение на въпроса май и няма нужда да пълним темата повече. :smile:
Ясно, че не ме агитираш. Но все пак другия път като се разминаваш с някого по околовръстното, да речем, а десния му фар ти свети в очите повече от левия, сети се за темата тук. Едва ли крушките са му различни... Така, предлагам да спрем със спора, щото колегата си намери решение на въпроса май и няма нужда да пълним темата повече. :smile:
OK:waving:
lulin racing
28-09-2008, 10:37
Аз пък предлагам тази тема да се поизчисти малко и да бъде направена важна в нашия раздел.На много колеги може да им е от помощ! ;)
точно така,да се маха целия излишен спам и да се прави важна тема,ако го правят във Вантао да се каже,цена,време за майсторлък и др. подробности.
Според мен е по-добре някой с малко свободно време и с повечко желание да вземе да обобщи информацията в един пост в отделна тема, която да стане "важна".
Не че не може да се ползва и тази, но тук има някои противоречиви постове, а и като че ли не е структурирана подходящо за такъв род тема :roll:
Обмислете и този вариант и кажете какво да правим. Вие решаватe, а аз просто изказвам мнение, не го налагам ;)
lulin racing
01-10-2008, 23:14
Благодарско! Аз се наемам със задачата.В близките дни ще постна обобщената информация ;)
e да де ,но и някои да немери и да отиде до сервиз да му го направят и да каже колка струва и как стоят нещата. Явно този някои ще съм аз,като си оправя колата ще отида да си направя реглажа и ще споделя за какво иде реч.
Ми аз трябва да отида ма нямам никакво време.
Като ида ще споделя веднага!
Това е схемата за реглаж на стена,
Е точно това исках да видя! :dance:
реших да пиша в тази тема че да не пускам нова.... въпреки че имам 156-ца но това според мен няма значение.... та въпроса ми е следния сложих си ксенон и сега единия фар бие нагоре много, другия много надолу мъчих се да ги оправя но не стана както трябва , живея в София- мусагеница кажете ми къде да ида някъде около нас в сервиз да ми направят реглаж!
lulin racing
20-01-2009, 23:50
Ходи баце до ванто за 7 лева ( мисля че толкова беше) ще ти направят реглаж.
Иначе някъде из пдф-ите май имаше схема как се регулират фаровете.
Колегата го е написал! Ванто Трейд само за 7 лева ;) Успех
Колегата го е написал! Ванто Трейд само за 7 лева ;) Успех
добре , благодаря, сега идва следващия въпрос досега гледах темата за ванто трейд във форума и никъде на успях да видя къде се намира! помогайте с описание на местонахождението му!
Ъгъла на Самоковско шосе и околовръстното.
колегите са писали
http://www.fiat-bg.org/forum/viewtopic.php?t=20529&postdays=0&postorder=asc&start=0
kavalista
23-01-2009, 16:46
Някои знае ли къде в пловдив може да ми ги регулират и за колко пари че сега с тоя ксенон ясно си личи че всеки свети за себе си
Сам е най- добре. Особено на фар с лупа. :info:
kavalista
23-01-2009, 16:58
то хууу ама не мога да намеря врътките за да ги регулирам.десния много надолу и наляво
ALFA CORSE
24-01-2009, 11:16
то хууу ама не мога да намеря врътките за да ги регулирам.десния много надолу и наляво
Махаш декоративния капак над фара и ще ги видиш.
Вътрешната регулира вертикално, външната хоризонтално.
kavalista
24-01-2009, 16:36
при мене са една до друга.няма вътрешна външна със отвертка само става да се въртят.еи сега си играх ама маи нищо не става ще изляза като се стъмни малко да видя пак кво ще стане.поне само да мога да дигна малко десния че много забит в земята
Alfa User
24-01-2009, 17:10
Колегата имаше в предвид следното :
външен винт = този до страничния калник
вътрешен = този по средата на фара отгоре
Иначе е нормално на тия коли да е трудно регулирането - винтовете и пластмасовите легла спичат след тия години, особено ако не са и пипани през това време. Успех с манипулацията !
kavalista
24-01-2009, 17:49
еи сега след малко ще сляза пак да пробвам
kavalista
24-01-2009, 18:52
долу горе настроих късите ама сега дългите светят както си искат
Значи има нещо нередно във фаровете. Или пък ксеноновите крушки не са на място, щом такава разлика с предишните...
kavalista
24-01-2009, 19:34
те и предните сигурно са били така ама не съм обърнал внимание
Alfa User
24-01-2009, 21:04
Мда, щом си сменял крушките със друг тип - наистина погледни как са ориентирани - 99% е от това. След малко и аз слизам да настроя моя шофьорския фар, че и той малко надолу бие...
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.