PDA

View Full Version : защо гърми?



yso_alfa145
16-09-2008, 21:52
колеги имам алфа 145 1.4 16в ТС Джуниър изпълнението и като я запаля и е студена като дам малко повече гас като тръгвам гърми нещо по мотора мисля че всмукателните тръби като зкагрее спира и работи перфектно !някой ако има идея какво да направя да каже щото ме е страх да не счупи нещо !!!благодаря !!!

didko_boy
16-09-2008, 22:24
а газ, метан да има колицата ???

CHIKI
16-09-2008, 23:29
отиди на диагностика там ще ти кажат какво и е

tokata_pz_flex
17-09-2008, 00:18
Пробваи да смениш свещите :)

Bodom
17-09-2008, 10:14
Здравей колега. Аз имах същите проблеми.. ЕТО (http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=12593) я темата. Аз така и не съм убеден за себеси от какво се получава така.. Тогава всички ми казваха дебитомер, та дебитомер.. Аз не вярвах, а и скъпо.. По едно време проблемите ми изчезнаха напълно след като смених бензина от OMV 95 на Еко 95.. и така беше до време... после пак същото и то с бензина от Еко-то.. Наскоро смених дебитомер с нов БОШ. И проблема пак изчезна... ноо.. една сутрин пак ми гръмна веднъж.. Но определено с новия дебитомер проблема силно се повлия и почти изчезна. Може и кабелите и свещите да имат общо.. Незнам.

Blade
18-09-2008, 15:11
Дали не е от запушени дюзи?
П.С. Аз имам същият проблем...

Xtrime7
18-09-2008, 21:11
Моята сутрин не вдига оборотите,пали от тртия път и то със гас,и на всичкото отгоре пуши черно като дизел.Сменял съм дебитомер-след това пробвах с други,но проблема си остана,а и гърми в смукатела.Доста други варианти съм пробвал но ми е дълго да ги обяснявам.Ясно е че колата работи богато на смес,но като тръгнеш и всякаш не и стига бензина и направо неможеш да тръгнеш(това е сутрин).
На 26 този месец съм на специалист в тази област и ще видя какво ще стане.Ако не стане нищо ще пробвам и със смяна на чип-тунинга.
Алфа-та ми е 1.6тс 2000г.(немога да свикна с това че ми зчезна от подписа).

mordohy
20-09-2008, 12:40
ВСМУКАТЕЛЕН КЛАПАН или КЛАПАНИ.Това означава и автомати.ЗА свещите не казвам нищо.

tonov
20-09-2008, 18:24
Моята сутрин не вдига оборотите,пали от тртия път и то със гас,и на всичкото отгоре пуши черно като дизел.Сменял съм дебитомер-след това пробвах с други,но проблема си остана,а и гърми в смукатела.Доста други варианти съм пробвал но ми е дълго да ги обяснявам.Ясно е че колата работи богато на смес,но като тръгнеш и всякаш не и стига бензина и направо неможеш да тръгнеш(това е сутрин).
На 26 този месец съм на специалист в тази област и ще видя какво ще стане.Ако не стане нищо ще пробвам и със смяна на чип-тунинга.
Алфа-та ми е 1.6тс 2000г.(немога да свикна с това че ми зчезна от подписа).

Възможно е и да не е зацепена правилно.

пс: а подписа можеш да си го сложиш пак, само влез в профила и си го редактирай :)

Xtrime7
20-09-2008, 21:15
Възможно е и да не е зацепена правилно.

пс: а подписа можеш да си го сложиш пак, само влез в профила и си го редактирай :)

И със зацепване съм пробвал.Значи сложиха ми чип и колата вървя добре една две седмици и тогава се появи този проблем.Колата е с газов инжекцион и изсключвам доста неща като повредени.Проблема е по бензина,но още немога да го открия.

nikotm
20-09-2008, 21:37
ВСМУКАТЕЛЕН КЛАПАН или КЛАПАНИ.


Няма да прекъсва само студена.

NATAN
26-09-2008, 22:04
Хайде пишете и мен в отбора на "артилеристите", гърмим на ниски обороти но само на бензин. Колата е алфа 146 1.4 16в ТС Джуниър със заводско газово, на газ върви като изтребител но мина ли на бензин става проблем. Паля нормално на бензин, няма вариации на оборотите но подам ли газ гърми понякога здраво а и не върви добре. Както се изрази един колега все едно тегля още една кола. Искам да уточня че проблема се появи след около 20 км след като я купих и в крайна сметка ми изгоря бобината на 1 цилиндър. Оказа се че тъпанарите са мили двигателя с пароструйка и свещите си бяха порядъчно пълни с вода.Почистих, смених свещи но проблема остана. Сега се чудя дали имам скапан дебитомер, задръстени инжектори или и двете.

VAN
27-09-2008, 00:12
И при мен е същия случай просто изчаквам да загрее колата над 70 градуса и оборотите да паднат под 1000 до тогава не я натискам над 3500 оборота или както е написал

neO
"довери ми се... простои чакай оборотите да паднат под 1000 и после първите 5 км по леко без рязка газ и ще забравиш за това

обяснение - абе просто го направи"

Soma
23-10-2008, 11:20
Братлета,а някой пробвал ли е да махне катализатора?
Чета вече втра тема за този проблем,понеже и моята 145-ца ги прави тия магарии.Оказва се обаче че за един и същ проблем,след ходене на диагностика на много от колегите от форума,показва различни рашения.На един ламбда сонда,на друг дебитомер,на трети нищо,четвърти пък твърди че от смяната на бензина има подобрение...
Та затова питам,дали някой не е пробвал да махне катализатора,и дали не би имало подобрение от това!?!

pipol
23-10-2008, 14:35
Колеги ето ви един пост от Форума на Ланча!
Имаше много теми и запитвания за сутрешното припукване във вмукателните тръби на капа 2,0 20 клапана и моята така правеше,като вдигне малко температурата и се пооправи,какво ли не сменях и на какъв ли майстор не я карах и на какъв ли не компютър я закачах и в крайна сметка се оказа компютъра за управлението на мотора,смених го с друг от друга капа и готово,колата заработи като нова,ако има някой с такъв проблем да пробва - успех

alfapz
23-10-2008, 17:35
Аз също имам този проблем - сутрин докато 'загрее' е нещо ужасно ... От както смених термостата миналата седмица се пооправи горе долу , иначе не вдигаше достатъчно градуси , мисля че и разхода намаля ... Но въпросния проблем като че ли остана :angry:

kolchev
23-10-2008, 20:03
Пишете ме и мен със същия проблем. Явно това е проблем на Алфите като цяло не само на Туин спарковете. Пали добре , но докато не позагрее малко направо не може да отлепи.

reptli
23-10-2008, 21:04
баси:shocking:

спомням си преди на 33-ката и се бяха намокрили свещите и гъреше много яко ама МНОГО яко

Mury
23-10-2008, 22:02
Най-често срещания проблем е дебитомер :busted_cop: :busted_cop:

Soma
24-10-2008, 11:21
Братлета,при мен "гърменето" сутрин е съпроводено с още нещо,няма мощност в ниските обороти.Подавам по рязко газ а тя в първия момент забива муцуната и глъхне(аха аха да издгасне),ако подавам постепенно газ не е така.В общи линии обаче дори и като загрее проблема с мощноста си остава,върви но не е "истинската Алфа"
Пробвах следното нещо:ОТКАЧАМ АКОМУЛАТОРА и проблема изчезва,започва да варви и да се форсира нормално"като пистов мотор :mrgreen:"!
Лошото обаче е че това помага само до следващата сутрин:angry: или в най-добрия до по следващата,и после пак НЯМА МОЩНОСТ!!!
НЯКОЙ ИМА ЛИ ИДЕЯ КАКВО СТАВА с колата:surrender:

Perdaha
18-01-2009, 19:25
Здравеите колеги... и аз споделям мъката дано някой да помогне .......колата е от подписа ми и сутрин си пали няма проблем проблема е на ниски обороти на място докато е студена абе някак замисля се мъчи се сякаш нещо е запушено и в един момент на по високите вече към 3000 почва добре да се форсира...чух тук за едно и пропукване имаго някак в колекторите сякаш......колата има и метан на метан няма проблем супер си се изфорсирва.....и на бензин няма като загреее моторчето почва да мърка но ....определено и има нещо на колата тя близо една година е карана на метан само сутрин се пали на бензин ...ама и тогава сякаш го имаше тоя проблем с леко прекъсване едно такова докато е студена......незнам държи се докато е студена сякаш има нещо дето я запушва нещо такова..

При по рязка гас като тръгна не тръгва да гасне но се позамисля наистина.....

tonov
18-01-2009, 19:29
На боксера е абсолютно противопоказно да се форсира студен... Между другото и моята го правеше това. Просто я изчаквах минутка на място да загрее.

Perdaha
18-01-2009, 19:49
колега ясно ми е тва...... незнам мисля си че има проблем някакъв след минутка не се оправя малко повечко трябва да поработи..... просто даже и загряла при изфорсирване понякога мммм дига оборотите но едно сякаш попрекъсва на ниските едно незнам как да го опиша дига ама попрекъсва сякаш едно леко такова тежко ди вдига интересното е че не винаги е тва......понякога пък работи мн готино а на метан пък си работи добре ...за изфорсирване става въпрос и по добре работи но пък при нея понякога от по високи обороти като изключа на свободна и угасва .... и понякога играят оборотите към на свободна на метан това на бензин пък като загреее нямам проблем с оборотите а с както казах по горе ....незнам

galinves71
20-01-2009, 16:49
лятото имаше проблем 1 приятел със същата 1.4 t.spark но 146 и ходих да ми гледа зацепването.значи смени свещи ,кабели,бубини,променя зацепване и гърми и гърми.на бензин и на газ и на края каза че сменил някакъв датчик който така и не можа да ми обясни и се оправи но му седна яко за чстите.доколкото разбрах дебитомер.значи на диагностика нищо не му откриха докато не почна да сменя това и онова.но колата му беше пълен кенеф от всякаде.

phoenix
20-01-2009, 18:24
Той и Mury, каза ама и аз да повторя, в 99% от случаите когато гърми е заради неработещ правилно дебитомер. Лично аз смених моя вчера, за което специални благодарности на Иво(Spe4elist и Галин) Колата направо литна, а преди това започна да прави тези магарии с гърмежите и забиването на муцуната когато е студена. То аз още от началото знаех че е дебитомера, ама като я закачихме и взехме решението окончателно. Та не се ослушвайте, дебитомера вече нее толкова скъп, говоря за оригиналния. След него, обикновенно се оказва, че и ламбда сондата е пътник. Все пак, хората са ги карали, карали тез коли и като е дошло времето за смяна на всички консумативи са решили, че не си струва и са я продали, а ние се радваме. Дебитомера не се вижда на диагностика, но този който чете грешките ще го разпознае(ако си разбира от работата де).

junior
20-01-2009, 18:30
И мойта беше много зле сутрин, но след смяна на свещите, пукането и забиването на муцуната се пооправи горе долу. Но сега като я запаля сутрин изчаквам 3 минути и тогава тръгвам без да я форсирам в големи обороти докато не позагрее. Но от новите свещи опоределено е по-добре и когато е по-топло проблема изчезва напълно.

galinves71
20-01-2009, 20:28
И мойта беше много зле сутрин, но след смяна на свещите, пукането и забиването на муцуната се пооправи горе долу. Но сега като я запаля сутрин изчаквам 3 минути и тогава тръгвам без да я форсирам в големи обороти докато не позагрее. Но от новите свещи опоределено е по-добре и когато е по-топло проблема изчезва напълно.
и кви свещи и сложи?

galinves71
20-01-2009, 20:29
Той и Mury, каза ама и аз да повторя, в 99% от случаите когато гърми е заради неработещ правилно дебитомер. Лично аз смених моя вчера, за което специални благодарности на Иво(Spe4elist и Галин) Колата направо литна, а преди това започна да прави тези магарии с гърмежите и забиването на муцуната когато е студена. То аз още от началото знаех че е дебитомера, ама като я закачихме и взехме решението окончателно. Та не се ослушвайте, дебитомера вече нее толкова скъп, говоря за оригиналния. След него, обикновенно се оказва, че и ламбда сондата е пътник. Все пак, хората са ги карали, карали тез коли и като е дошло времето за смяна на всички консумативи са решили, че не си струва и са я продали, а ние се радваме. Дебитомера не се вижда на диагностика, но този който чете грешките ще го разпознае(ако си разбира от работата де).

и кви пари кихна след като не е скъп?10-15лв?:Suicide:

aleksander nikolaev
20-01-2009, 20:36
абе и при мен е така докато не загрее малко гърми но е само на бензин на гас не го прави.а и като тъгна на бензин се чуди дали да се изстреля или да изгасне но само когато е студена и на бензин.явно при спарковете е така.не вийдам проблем понеже след като загрее няма и помен от тези неща а и не харчи много да е дебитомер или свешти. а кабели и бобини е абсурд щеше да го прави постоянно.поне така мисля ас.

phoenix
20-01-2009, 21:00
Дебитомера на каручката струва 130 лв, нашия завършва на 019, и колата се изстрелва отново дори и напълно студена, никакви детонации няма докато е студена и пали от раз при минусовите температури и поддържа обороти без никакво колебание. Свещи още не съм сменял, нито кабели, нито бубини, ламбди сонди... дефакто това е първото нещо което сменям изобщо по колата, освен скоростите, но аз си се пазарих заради тях още като купувах колата.

aleksander nikolaev
20-01-2009, 21:15
добре кайи ми по кое съдиш че дебитомера е за смяна при положение че ако е за смяна ще дава голям разход а и те работите са навързани мисля.

phoenix
20-01-2009, 21:35
дебитомера просто казва какво количество въздух влиза, за да може компютъра да подаде правилно количество гориво и да се образува коректната гориво-въздушна смес. За което разбира се се грижат и няколко термо датчика забучени в охладителната система. Когато някой от тези детайли сдаде багажа колата прави магарии. Когато колата си загрее, колата си влиза в нормален режим и няма проблеми. проблема е когато колата е студена, а и се подава гориво все едно е топла и обратното, както и случая когато навън е топло, а датчика(дебитомера примерно) казва на компа че е мноооого студено(приемаме, че всички са наясно с това, че когато въздуха е студен освен всичко е по-свит и влиза и по-голямо количество кислород,което компютъра го знае и поради което се подава и повече гориво) и .... съответно колата се дави и почва да гърми в изпускателните колектори или с други думи нейде из аспуфа.
п.п.
с други думи всичко това е поради неправилна гориво-въздушна смес при студен мотор, иииии колите гърмят, давят се, палят от 2-ри, 3-ти път и всякакви щуротии, от този род.

aleksander nikolaev
20-01-2009, 22:06
благодаря за отговора има логика.но не съм на 100% че дебитомера ми е за смяна.искам да го пробвам това дали е така със здрав дебитомер и ще стане ясно дали е от него.

Perdaha
20-01-2009, 22:13
Определено има много голяма логика във всичко което споделя колегата но понякога излизат доста по прости ситуации....и всичко е много относително и индивидуално......

имам един такъв може да звучи глупав въпроса но от скоро имам Алфата а някъде четох че Боксера нямал дебитомер ...аз мисля че има и че съм го вийдал но...ако има компетентен Благодаря

junior
20-01-2009, 22:36
Бош от евтините за 60лв.

Perdaha
20-01-2009, 22:40
Бош от евтините за 60лв.



Благодаря колега значи не съм се объркал.....абе как има хора дето говорят еи така разбрали неразбрали чули не чули мммм тои даже ако се не лъжа моя е някъде на видимо място под капака ,ако не е то значи нещо друго мисля за него ама поне по формата на него ми прилича

phoenix
20-01-2009, 23:36
Благодаря колега значи не съм се объркал.....абе как има хора дето говорят еи така разбрали неразбрали чули не чули мммм тои даже ако се не лъжа моя е някъде на видимо място под капака ,ако не е то значи нещо друго мисля за него ама поне по формата на него ми прилича
ъъъъ, не знам кой какво е чел и недочел, разбрал и неразбрал но колегата говори, че е сменил свещи от евтините на Бош за 60 лв. И все пак неговия мотор е ТС, което няма нищо общо с боксьора.
само за протокола, ей тва е дебитомера, не съм 100% сигурен ама боксера според мен няма дебитомер.
http://www.axm-auto.com/prod_img/1174805182_7516006.jpg
на TS мотора стои тук: под номер 3

mordohy
21-01-2009, 15:03
при мен беше от крив клапан.ремонтирах мотора и проблема изчезна.След половин година се повтори,абсолютно същото.Гърми и то яко.Смених и компа,ама нъцки.Най накрая започнах да изключвам един по един датчиците и се оказа датчика за температура на въздуха.Диагностиката казва,че е наред,ама като го изключа и мотора започва да мърка и идва на себе си.Давам само идея за един метод.Изключваш един по един датчиците,включително и сондата.Пробвайте го!

phoenix
21-01-2009, 16:30
аз писах и по-горе, че датчика за температурата е следващия виновник, при колите без дебитомер този датчик е много досаден, понеже не се засича на никакви комп. диагностики. На старата кола имах този яд. Датчика обикновенно е син на цвят и по принцип е забучен на входящите колектори, при боксера не знам къде е... не съм се ровил из таквоз дживотно.

Speeder
21-01-2009, 17:07
На 1.6 боксер, Рочестър, датчика е на входящата гумена тръба и гледа точно напред.

П.П. Между другото сега видях, че и на 1.3 БОШ е там датчика. Предполагам и на 1.6 БОШ е там ;)

Perdaha
21-01-2009, 18:34
Мхм да разбрах Благодаря ви а дали колегата "Speider" неможе да каже със сигурност дали Боксерите имат дебитомер

Speeder
21-01-2009, 18:56
1.3,1.6 Боксер нямат дебитомер.
1.7 16v боксер има дебитомер.

Perdaha
21-01-2009, 19:37
:) Благодаря ти много ...радостна информация една скъпотиика по малко

Perdaha
21-01-2009, 19:40
На 1.6 боксер, Рочестър, датчика е на входящата гумена тръба и гледа точно напред.

П.П. Между другото сега видях, че и на 1.3 БОШ е там датчика. Предполагам и на 1.6 БОШ е там ;)



ммммм поне доколкото ми казаха в сервиза на Алфа ромео като ходих,че аз не съм с БОШ моята елекроника и тем подобни били от старите незапомних точно системата ама била по здрава:razz:

Speeder
21-01-2009, 20:11
Мисля, че това са всички видове инжекциони слагани на 145/6 боксер:

IAW - Boxer 1.3 8v Engine
Motronic MP3.1 - Boxer 1.6 8v Engine
Rochester - Boxer 1.6 8v Engine
Motronic M2.10.3 - Boxer 1.7 16v Engine

Май наистина се бъркам за 1.3 ;)

Perdaha
21-01-2009, 20:28
Ами мисля че точно тая Motronic ми каза момчето каза ти не си с БОШ и ще си доволен тази е хубавата система старата о мисля че точно тази каза

Speeder
21-01-2009, 20:30
Мотроник е точно на БОШ

http://rb-kwin.bosch.com/au/en/powerconsumptionemissions/gasolinesystems/manifoldinjection/motronic.html

Perdaha
21-01-2009, 20:36
Значи аз бъркам нещо каза много странно име но.....аз ходих да сменям помпичката на съединитела и момчето мн ми хареса определено е чело и знае и.....като свършихме се заговорихме а той зарибен по Алфите и аз му казах че от скоро я имам и т.н. и той няма да съжеляваш не ги слушай пишман майсторите дето не са виждали боксеров мотор пък казват мн калпав и вика не вярвам че ще имаш проблем твойта е със старата система и каза някакво име вика не е БОШ и аз се пооочудих и затова пак го попитах не еБОш така ли .....и че затова знам че не е

Speeder
21-01-2009, 20:42
MagnetiMarelli да не би да е?
Абе каквато ще да е. Със здраве да си караш боксера!
И наистина не слушай пишман майсторите. Ако ти е читава колата няма да береш много ядове ;)

Perdaha
21-01-2009, 20:50
Благодаря колега да ти се връща.....ние я караме вече близо две години баща ми я купи ...аз я карам от два месеца някъде....но за това време само масло филтри и каране няма проблеми..... :boxing: :)

junior
21-01-2009, 22:39
Тва за свещите за 60лв, беше за колегта galinves71, защото той ме попита. А за това, че не съм чел по темата не вярно, можете да видите, че имам пост по-горе в тази тема. Нека колегата, който е пуснал темата да ме извини за спама.

kolev
22-01-2009, 10:56
145 1,3 боксера е с IAW инжекцион - вебер-марели. няма дебиломер и е доста подобен на ГМ-а

tonov
22-01-2009, 18:50
Откъде почнахме, къде стигнахме....
Мисля че темата беше за друго. Ае малко по-сериозно.

kolchev
29-01-2009, 19:37
Колеги преди няколко дни сложих газова уредба и за да работи добре на газ се наложи да огранича малко входящия въздух отпред на гумения маркуч. От тогава сутрин нито ми пука нито ми гърми. Понеже паля на бензин винаги.

mordohy
31-01-2009, 17:16
145 1,3 боксера е с IAW инжекцион - вебер-марели. няма дебиломер и е доста подобен на ГМ-а
Добре и на място казано:th_up::th_up::th_up:

ALFA155Ts
10-02-2009, 10:56
Относно гърмежите студена на Бензин !! При мен тъй като колата вече 2-3 месеца я продавам става въпрос за 1,4Туин спаркче и не я карам много рядко я припалвам и се задълбочи проблема колата не можеше да се изворсира и гърмеше на бензин и губеше мощност.... идваха и клиенти да я гледат студена губи мощност и гърми ... на бензин. вчера я вкарах в сервиз защото така не може .... и се оказа скъсано някакво кабелче на дроселовата клапа и клеясала букса на дебитомера супер елементарна простотия ама като не знае човек.... колата в момента е уса ... при мене се оказа от това .... :shocked:

Boxer_Power
14-02-2009, 13:34
MagnetiMarelli да не би да е?


:th_up:

soti11
14-02-2009, 19:10
Позната история. Вече 1 година карам алфетката с този проблем.Ходих във вантотрейд и там едно голямо нищо.Преди няколко дена светна и една от инспекциите на таблото-червена порилича на дюза или свещ нз.точно какво е.Положението стана още по зле дори и загряла при появата на тази грешка моментално забива,в следеащия момент когато изгасне всичко е наред.Провериха я с лаптоп и ми казаха,че е моторчето за тихи обороти при дроселната клапа.Ще го сменя да видя какво ще стане.Вече започвам да съжалявам за избора си на тази марка кола:bangin:

mordohy
15-02-2009, 10:17
Пак поразрових темата и се убеждавам все повече,че проблема със забиването на студен двигател е много обширен.Става въпрос за причините,които го пораждат.Свещи,кабели,датчици за температура,ламбда,окислени кабели и букси и тн.Сега се сещам и за нещо друго,което съм преживял и е добре да го споделя.Когато взех Алфи,ми правеше следния номер:не гърмеше,но преди да загрее си забиваше муцуната и просто отказваше да върви студен.Карах си го така около година,до като не дойде време за прегледа.Оказа се,че газовете му на празен ход са пълна трагедия.Сервиза , в който работех беше за тежки машини и нямахме газоанализатор така,че го откарах в близкия сервиз и го оставих на гадателите да видят от какво е.Откриха ламбда,катализатор и най-вероятно и проблеми в главите.Изобщо не бяха огледали колата.Катализатора и сондата бяха нови,на една седмица,а компресиата се въртеше около 12 атм.Теглих им една майна и отидох при един стар колега в съседното село.Казах му за проблема.Почистихме газоанализатора и до като загрее ме изпрати да позагрея Алфи.След това започна да му регулира налягането на бензина и потенциометъра.Доста играчка падна.Изкара перфектна ламбда,СО и азотни окиси.После разрегулира всичко и ме накара сам да си го направя.И така още три пъти,до като не се научих да го правя за около 15 минути.След тая процедура,колата нямаше нито забиване нито замисляне,когато е студена.Освен това и сутрин пали от първия път.Това е за боксерите с потенциометър и всички с подобни инжекциони.А те не са малко.Фиат,Ланча,Субару и тн.Давам само идея.Преди две седмици си свалях потенциометъра и колкото и да го замервах,с цел пак да го поставя в тая позиция,проблема си е налице.Явно само с отверка не става.Козата си сака пръч!:Tease: