View Full Version : Тресе на празни обороти??!?!???
Здравейте колеги:) Изчетох всички теми по въпроса и пускам нова, тъй като започвам да си мисля, че проблемът ми е по-специфичен.
Преди карах на газ и колата беше идеална и на газ и на бензин, после на газ почна да се тресе на празни обороти, смених свещи и кабели, махнах газта, защото я продавам и нещата... се влошиха:) Майсторът ми каза, че освен, че трябва да сменя мпх-то (което все пак е авт смукач и поддържа оборотите) трябва да чистя дюзи. Мисълта ми е, как така изведнъж се задръстиха???? и това ли са симптомите на задръстени дюзи? Защото колата си върви зверски, ускорява, абе всичко е ок, ако изключим празния ход, защото се тресе като икарус и то на 900 оборота...
Мерси предварително за идеи и предложения:)
Оточнение: докато е студена не тресе толкова, като загрее и почва да се лашка зверски... ако има запушена дюза - на празни обороти бенза тече от нея и работи на 3 цилиндара като е топла, като е студена се вкарва повече бензин и изгаря... дали съм прав?
Принципно при задръстени дюзи почва да клати боксера. А при студен мотор сместа е по-богата и би трябвало да пръска повече бензин, та оттам и проблемът тогава не е толкова явен.
пс: колега, какъв е тоя плакат в подписа ти, намали го малко поне. Има галерия в профила и може да качваш там снимки.
Вече съм напълно отчаян. Спред диагностиката всичко е ок, смених си мпх-то с магнети марели - закова оборотите, ама пак тресе, разглобих всички тръби, чистих дросела (изкарах зверска мазнотия); проверих въздушен филтър, почистих сам инжекторите, нови кабели и свещи и пак тресе......
Запчвам да мисля, да не е катализатор, сутрин изкарва водни капки от ауспуха.... или пък да има вода в мотора...А иначе колата върви идеално, ускорява, има мощност в ниските..... Пак казвам странното е, че студена не тресе, като позагрее се почва... А не знам дали дюзите са за ултразвук
Вече съм напълно отчаян. Спред диагностиката всичко е ок, смених си мпх-то с магнети марели - закова оборотите, ама пак тресе, разглобих всички тръби, чистих дросела (изкарах зверска мазнотия); проверих въздушен филтър, почистих сам инжекторите, нови кабели и свещи и пак тресе......
Запчвам да мисля, да не е катализатор, сутрин изкарва водни капки от ауспуха.... или пък да има вода в мотора...А иначе колата върви идеално, ускорява, има мощност в ниските..... Пак казвам странното е, че студена не тресе, като позагрее се почва... А не знам дали дюзите са за ултразвук
Дано не съм прав ама почва да ми прилича на моя проблем ....... който го решавах 6 месеца , то не бяха помпи бензинови , бобини , кабели , свещи , моторчета за празен ход ,чистене на дюзи и.т.д . Накрая проблема се оправи след смяна на валове и повдигачи и монтиране обратно старата бобина.
Дано не съм прав ама почва да ми прилича на моя проблем ....... който го решавах 6 месеца , то не бяха помпи бензинови , бобини , кабели , свещи , моторчета за празен ход ,чистене на дюзи и.т.д . Накрая проблема се оправи след смяна на валове и повдигачи и монтиране обратно старата бобина.
Олелеее нееее:((((
Дано не е това...
Според мен бобината или работи или не..
а колко ти струва това с валове и повдигачи?
а и колега какви точно бяха при тебе симптомите???
и изведнъж ли започнаха????
а по пътя на логиката май не са дюзи, тъй като докато бях с газ проблемът беше много осезаем на газ, на бензин по малко. А на газ дюзите не работят... макар че газаджията каза, че сместа не се изгаря правилно и може да вкарва газ и бенз едновременно..... Ще взема да замеря компресията и да чистя дюзи да видим...
Някой да има други идеи?
Олелеее нееее:((((
Дано не е това...
Според мен бобината или работи или не..
а колко ти струва това с валове и повдигачи?
а и колега какви точно бяха при тебе симптомите???
и изведнъж ли започнаха????
Ами колега симптомите бяха точно такива каквито ти ги описа , като е студена всичко е ок , като зарее почва да тресе.
Иначе валовете ги взех на цар симеон за 120 лв единия с кожуха ( нов струва 380лв един гол вал без кожух ) повдигачите май 12 лв бройката + масло филтър и гарнитури...
Но първо отиди все пак на диагностика при някой добър ( от личен опит казвам не позволявай да ти пипат колата сульо и пульо . Заради ходене по много майстори вместо да ми излезе ремонта 500лв ми излезна 1100лв) . Някой да я види дали й тракат клапаните , от коя страна може пък да минеш само с един вал и 4 повдигача ( все пак се надявам да не е това ) . Да ти проверят също и бензиноеата помпа.
И един въпрос : Да си сменял ангренажен ремък скоро???
а по пътя на логиката май не са дюзи, тъй като докато бях с газ проблемът беше много осезаем на газ, на бензин по малко. А на газ дюзите не работят... макар че газаджията каза, че сместа не се изгаря правилно и може да вкарва газ и бенз едновременно..... Ще взема да замеря компресията и да чистя дюзи да видим...
Някой да има други идеи?
Няма логика в тая кола :) Само коне......:)
Сетих се и още нещо . Ламбдата почва да работи като загрее колата ,затова виж и нея
Не е от ангренаж, сменян е преди година и малко и е на 6-7 к км. Иначе си прав, ако не добре зацепен тресе. Бензиновата помпа ще я видя, но пак казвам, че проблемите ги имаше и на газ;-) Ламбдата е също вариант, тя сработва на 350 градуса някъде, но диагностиката нищо не отчете за нея като проблем. Иначе лошото е че клапаните си тракат.... Като измеря компресия ще се разбере проблем с клапани/повдигачи и т.н., нали?
Не е от ангренаж, сменян е преди година и малко и е на 6-7 к км. Иначе си прав, ако не добре зацепен тресе. Бензиновата помпа ще я видя, но пак казвам, че проблемите ги имаше и на газ;-) Ламбдата е също вариант, тя сработва на 350 градуса някъде, но диагностиката нищо не отчете за нея като проблем. Иначе лошото е че клапаните си тракат.... Като измеря компресия ще се разбере проблем с клапани/повдигачи и т.н., нали?
Абе, аз до колкото знам понякога е много трудно да се установи проблем в ламбдата. Знам че им дават живот от 40к до 70к .
Лошото е, че тъй като диагностиката не показа нищо и сега е сложно да намеря майстор, който да хване и да провери всичко наред... А от Бобо не съм доволен...
бегай или във Вантотрейд или при Лисан , по вероятно място да ти хванат проблема не се сещам
Колега какво стана с боксерчето ? Айде напиши ат какво беше тресенето. Аз написах как се оправи моя проблем . Защото като търсех отговор по форума не намерих такъв а при боксера май това е болна тема .
Не за друго а просто следващият с подобен проблем да знае какви са вариантите и да не се прецаква ( като мен примерно :) )
бегай или във Вантотрейд или при Лисан , по вероятно място да ти хванат проблема не се сещам
:roll2::roll2::roll2:
:roll2::roll2::roll2:
Правилно!!
Само да намеря време и при Лисан, проучих картата къде е:) При Бобо повече не...
Мерси на всички колеги за мненията, ще пиша като я оправя да се знае какво е:)
Само да намеря време и при Лисан, проучих картата къде е:) При Бобо повече не...
Мерси на всички колеги за мненията, ще пиша като я оправя да се знае какво е:)
Успех:idea2: :idea2: :idea2:
Успеха е гарантиран!! Иначе срам за нас!!
Здравейте, колеги!
Моят проблем е по-различен, но ще го добавя в тази тема :)
Тресе ми доста здраво като включа първа и бавно отпускам съединителя,направо цялата предница подскача.Прави го само в задръствания като е поработила (и само на първа),като е студена всичко си е ОК! Какъв може да е проблема - лагер,съединител...? Ако някой е имал същия проблем да пише,че и на идея си нямам от какво е.
Здравейте, колеги!
Моят проблем е по-различен, но ще го добавя в тази тема :)
Тресе ми доста здраво като включа първа и бавно отпускам съединителя,направо цялата предница подскача.Прави го само в задръствания като е поработила (и само на първа),като е студена всичко си е ОК! Какъв може да е проблема - лагер,съединител...? Ако някой е имал същия проблем да пише,че и на идея си нямам от какво е.
Заминал ти е феродовия диск . Той е с едни пружинки , които като поостареят и се разхлабят правят така..... Приготви си 300 лв ;)
При мен има засега някакво относително подобрение - пак чистих мпх, дросела, откачах датчици, рестартирах компа. Пак тресе на празен ход, ама не толкова. В момента искам да засека колко харчи (подозирам, че харчи над 15, ама няколко дена още и ще видим). Лошото е, че останах без пари сега и след седмица на заплата директно при Лисан:)
и цялостна рекапитулация - дюзи, бобина, лули, ламбда и евентуално компресия, а и газ анализ, да видим кво гори;-)
Заминал ти е феродовия диск . Той е с едни пружинки , които като поостареят и се разхлабят правят така..... Приготви си 300 лв ;)
Благодаря! Дано да е от диска!
При мен пък тресе между 1100 и 1400 оборота. На празен ход не тресе като ускорявам между 1100 и 1400 ми се тресе колата след това всичко си е ОК.
И аз ли съм за диск? или другаде да търся проблема?
пак чистих мпх, дросела, откачах датчици, рестартирах koмпа.
кои датчици откачи как рестартира компа ?
ми спрях акумулатора за 30-40 минути, през това време разглобявах.... свалих датчика за въздух в тръбата преди дросела..
DanchoTodorov
01-10-2008, 09:01
И при мен тресе деба , най-много се усеща обаче когато перката завърти ... някъде бях чел тука по форума , че тва било компресия
При мен пък тресе между 1100 и 1400 оборота. На празен ход не тресе като ускорявам между 1100 и 1400 ми се тресе колата след това всичко си е ОК.
И аз ли съм за диск? или другаде да търся проблема?
Ами виж дали ти тресе като е наскорост или на неутрална също тресе . Ако тресе само на скорост значи е диска.
И при мен тресе деба , най-много се усеща обаче когато перката завърти ... някъде бях чел тука по форума , че тва било компресия
Да и аз имам този проблем и понеже нямам климатик и има място за още една перка, мисля да си сложа с копче да си го пускам аз отвътре . Това за лятото в задръсрванията , зимата мисля че няма да има проблем. Понеже не ми се разглабя двигател и мисля че това ще е някакво решение на въпроса . Вие как мислите ??? Или ако има начин да накараме перката да се пуска по рано , примерно на 85 градуса......
има, просто си оправете резистора за 1-ва степен на перките.
има, просто си оправете резистора за 1-ва степен на перките.
Я от тука ако може по подробно :)
:roll2::roll2::roll2:
Кое точно ти е смешно бе Мурджев че не мога се сетя
http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=24909
Абе нещо не мога да намеря такава джаджа по радиатора ? ? ? Сигурно ли е че имам такова!!!
Има Има. Аз между другото имам същия проблем, обаче си карам така... Значи това е едно като пружинка над двете перки на радиатора. То като се нагрее и дава на късо и включва първа степен. При мен липсва, просто са наклепани кабелите:flamingdevil: Между другото колега Орм, ако намериш отнякъде такова старо или ново свиркай, аз бих си сложил вендага:)
Има Има. Аз между другото имам същия проблем, обаче си карам така... Значи това е едно като пружинка над двете перки на радиатора. То като се нагрее и дава на късо и включва първа степен. При мен липсва, просто са наклепани кабелите:flamingdevil: Между другото колега Орм, ако намериш отнякъде такова старо или ново свиркай, аз бих си сложил вендага:)
Абе не знам , аз имам една перка и не виждам такова чудо , е утр или в други ден ще я поразглобя малко да видя . Иначе за такива неща на "Цар Симеон" има един арабин та той има много части за боксера и на добра цена. Значи то се пада - като тръгнеш от "Христо Ботев" на горе по "Цар Симеон" от дясната страна се пада едни железни зелени врати като на гараж влизаш там и питаш. Последния път имаше 2 боксерови мотори при него ;)
Мерси много колега:) Утре ще проверя. Че освен всичко в последния "сервиз" са ми затрили капачката на маслото и са оттам духа си.....мамата........ нямам думи.....
Мерси много колега:) Утре ще проверя. Че освен всичко в последния "сервиз" са ми затрили капачката на маслото и са оттам духа си.....мамата........ нямам думи.....
Абе мани тука при нас майсторите са като футболистите :)
МУАААААААААААААА сега се прибирам от работа чак... с такси.... сядам, въртя ключа-нема никой; ток има, акумулатораът е на 6, ама стартера въобще и не завъртя, а най тъпото, че е на такова място, че не може и да се бута:( разкачах акумулатора, гледах в тъмницата. ад.... утре на светло ще видя шалтера и дано намеря някой да ме издърпа до сервиз , може и четките е заминала някоя и да пада на нея и край. Какво по дяволите стана с тая кола 10к км и нищо, сега за 1 месец се скапа двигателя, празния ход, прегрява, са и не пали, просто нямам думи:bravo:
Bendix, гарнитури, монтаж демонтаж... плаче ми се.... Междувременно посетих арабите на Симеон, за 30 марки резистор+капачката за масло, която търсех, имат два боксера и още сума ти фиати, ланчии и т.н., мястото е за препоръчване:)
Голямо благодаря на колегата Орм, имаш бира от мене:)
ще пиша пак как вървят нещата, то се заформи егати темата, но мисля, че е страшно полезна за колегите;-)
Орм, резисторът не се вижда, тъй като е ВЪВ пластмасата, която държи перките. Има два винта и към него влизат два кабела;-)
Така... смяна на четки, бендикс, монтаж, демонтаж и труд 188лв, сервиз Автобраво Младост 1 - много съм доволен.
По въпроса за резистора - сложих го и сега прегрява - пак не пуска 1 степен, пуска втора само, а без него - на късо пуска само втора, но когато трябва да пусне първа и не прегрява. Къде са релетата на тея степени/вентилаторииииии>>??????????????????????
ivan dimitrov
04-10-2008, 20:47
---
провери термопредпазителя на резистора. изглежда нещо такова http://clubalfaromeo.com/forum/attachment.php?attachmentid=1496&d=1221207302
той е последователно на резистора. ако е прекъснал слагай кабел на негово място или си вземи от магазин за електроника 1-2лева е 10А 220-230С
Абе колеги може ли да дадете снимка каде точно седи тая ..... ( да не казвам лоши думи ) :)
Значи термобушонът е здрав, резисторът е като нов, на него пише ланча 1999 и мисля, че работи идеално. Значи почвам да търся датчика за перките.
Сега на кола без климатик - с една перка резисторът е ВЪВ пластмасата на перката горе или отстрани - към него водята два кабела с пластмасови обувки и има 2 винта звезда - навън почти не стърчи. На моята с клима и пред пластмасата горе. Колега не може да го намериш, понеже е скрит вътре в пластмасата и само кабелите водят до него;-)
Ok мерси колега , сега 100% ще го намеря , понеже аз го търсих по радиатора не по перката :)
ivan dimitrov
06-10-2008, 14:05
---
Има клима и има 2 перки, които въртят едновременно. С кабелите на късо пуска само втора степен на 100 градуса за няколко секунди и така поддържа температура около 90-100 в града. С резистора включва имам чувството първа степен пак на 100 градуса, мотора не изстива и прегрява. Резисторът мисля е ок, може да е датчик или знам ли вече, сега пак карам на късо, защото прегрява иначе.....
Има клима и има 2 перки, които въртят едновременно. С кабелите на късо пуска само втора степен на 100 градуса за няколко секунди и така поддържа температура около 90-100 в града. С резистора включва имам чувството първа степен пак на 100 градуса, мотора не изстива и прегрява. Резисторът мисля е ок, може да е датчик или знам ли вече, сега пак карам на късо, защото прегрява иначе.....
А термостата работи ли ?
работи, да, даже преди бях засичал кога отваря, беше по рано, ама работи..
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.