View Full Version : Смяна тампони макферсон
Здравейте колеги.Отворен съм към всякакви препоръки и съвети относно смяната им.Мисля да ги сменя в комплект с лагерите,отдавна си топуркат но вече доиде и техния ред.
Ако сам ги сменяш?...ще ти трябват скоби за пружините!...иначе не е чак толкова сложно!...и след това реглаж преден мост....е тук ще ти трябва сервиз!
ALFA CORSE
19-09-2008, 12:40
Така е, най-добре смени и лагерите, не са скъпи, на monroe и skf са около 40лв комплекта.
Да наистина не са скъпи затова ще сменя и тампоните и лагерите,100 кинта е чаркалъка труда мисля да е мои.
УУУУУхаа голям кеф,след смяната на тампоните и лагерите топуркането в предницата вече е минало и сега бегачка е шестак.Смених си ги сам,всичко с отстъпката ми легна 80 кинта.
Отново проблем с тампоните и лагерите.Тампоните се разтракаха а лагерите маи са спекли,като въртя волана и се усеща как прескача пружината а не се върти лагера над нея.Та се чудя дали нещо съм объркал предния път при смяната и имали ляв и десен тампон или са еднакви?
Принципно има ляв и десен тампон. И това го научих на нац. среща. Съответно моите бяха(и сега са) 2 еднакви и дясното колело ми е леко разкрачено. Също я има и мизерията с невъртенето на лагера и при завиване скърцам, ама това го отдавам на лагерите ментета.
А как могат да се различат ляв и десен с просто око?
По издаденото(оригинално 2 издатини) в центъра на тампона:
http://axm-auto.com/image_display.php?img=prod_img/1159022706_c225.jpg
http://axm-auto.com/image_display.php?img=prod_img/1159022633_c224.jpg
Благодаря колега разбрах за разликите.
Ако сам ги сменяш?...ще ти трябват скоби за пружините!...иначе не е чак толкова сложно!...и след това реглаж преден мост....е тук ще ти трябва сервиз!
За какво му е реглаж преден мост, при положение че не пипа кормилните накрайници?
Лагерите се гресират допълнително!
Амортесьора се затяга след едно кръгче из кварталните дупки!
А някой да е долволен от определена марка тампони
,че тези които взех не се знае какви са и за 5000 километра са леш?
Furious 155
07-08-2009, 18:39
За какво му е реглаж преден мост, при положение че не пипа кормилните накрайници?
хубаво е да се направи! При мен след смяна на пружини, не го направих и сгреших, защото започна износване на гумите. Просто с новите малко по-къси пружини бяха предизвикали сходимост на предните колела с повече от 2 градуса! При всяка намеса по предницата е добра идея да се минава реглаж!
В геометрията на предницита има два ъгъла за спазванe/ъгъл на сходимост - от кормилните накраиници, ъгъл на шенкела/. Затова колегата е прав , че при всяка намеса в предницата е хубаво да се ходи на стенд за сходимост на автомобила!Малко е гадно но така е по правило!:waving:Но като се замислиш за смяна на един тампон,всека път да даваш по 18лв.за диагностика на стенд?
mimouzunov
10-08-2009, 14:17
За какво му е реглаж преден мост, при положение че не пипа кормилните накрайници?
Много точно написано!!!
Аз поне нищо неразбирам моля спецовете по окачването да ми обяснят как и защо след смяна на въпросните тампони трябва да се ходи на реглаж!?
Самия тампон има по 2 издутини които се виждат при отворен капак ,именно те ако са на еднакви места на стария и новия тампон реглажа е напълно излишен!!
Така мисля аз... пък и да се иде на реглаж как ще променят там страничния ъгъл на предната гума :grin: :gayfight:
Според мен реглаж е наложителен само ако стария и новия тампон неса еднакви!!Аз лично се убедих че има различни варянти!!!Разликата е в двете издутини в горната му част или по-точно местата на издутините е различно при различните тампони!!!По мое виждане точно от там се пипа страничния ъгъл на гумата...Разгледаите колко варянта има на тоя тампон...
Вариантите май са три: ляв,десен и някакъв който става и за ляв и за десн.
http://axm-auto.com/image_display.php?img=prod_img/1159022706_c225.jpg
http://axm-auto.com/image_display.php?img=prod_img/1159022633_c224.jpg
http://axm-auto.com/image_display.php?img=prod_img/1159014010_c482.jpg
Аз лично си нямам на представа как точно се изменя страничният ъгъл.Но специалистите на стендовете имат начин да го изменят.Писах това което е по учебник.За това е хубаво след всяко пипане на предницата да се ходи на стенд. Но уви и аз него правя!!!!! Защото ми е скъпо да давам всеки път по 18 лв.Затова правя компромиси и рискувам с гумите!:grin::grin::grin:
mimouzunov
21-08-2009, 16:06
Ха честито ми... Днес след (само) 1437 изминати километра ,пак се налага смяната на въпросните тампони (поне на единия)!!! Този път се прежалих и дадох по ~50 лв за броика... Единия вече е сменен даже... Продават се невероятни буклуци просто...
:death:
Furious 155
21-08-2009, 17:39
Ха честито ми... Днес след (само) 1437 изминати километра ,пак се налага смяната на въпросните тампони (поне на единия)!!! Този път се прежалих и дадох по ~50 лв за броика... Единия вече е сменен даже... Продават се невероятни буклуци просто...
:death:
защо - какво му стана? то май е по-добре да се купуват втора ръка здрави от морга, отколкото нови от магазина...
mimouzunov
23-08-2009, 21:00
защо - какво му стана? то май е по-добре да се купуват втора ръка здрави от морга, отколкото нови от магазина...
Къса се гумата вътре... Нее за обясняване какви дрънчения и тракания се чуваха на неравен път...
Аз се замислям дали да не обезмасля старите и да ги натъпча със специалния силикон./САЛАМ/.Той става като гума и държи на масло,не е мек но не е и много твърд!
:-)
И ако стане ще има:big_beer::big_beer::big_beer:
mimouzunov
24-08-2009, 13:12
Аз се замислям дали да не обезмасля старите и да ги натъпча със специалния силикон./САЛАМ/.Той става като гума и държи на масло,не е мек но не е и много твърд!
:-)
И ако стане ще има:big_beer::big_beer::big_beer:
Събрал съм 3-4 тампона... два от които външно са 6 но отвътре.... Може да се експериментира с тях...
mimouzunov
24-08-2009, 13:54
!!! така НЕТРЯБВА да изглеждат тампоните които ще купувате Вие...
тези са на по-малко от 2000км пробег и както се вижда единия е.... красив...
(снимките са малко... скапани ама... ;) )
колеги здравейте,
имам следният въпрос по повод темата - възможно ли е от разбит лагер и смазан тампон на макферсона да се образува страничен отрицателен наклон на предните колела?
или ако ляв е объркан с десен както спомена колегата TRENDi?
извинете ако въпроса ви се стори глупав и благодаря предварително за всички мнения :gayfight:
:go:
Ами изследвахме с mimouzunov моя десен тампон (който дефакто е ляв) и се успокоих, че не ми е заминал десния Билщайн :grin:. Тампона е свършил курса и съответно погледното с/у колата гумите седят /---| :lupe:.
Ами изследвахме с mimouzunov моя десен тампон (който дефакто е ляв) и се успокоих, че не ми е заминал десния Билщайн :grin:. Тампона е свършил курса и съответно погледното с/у колата гумите седят /---| :lupe:.
с теб имаме еднакъв проблем, значи ако сменим тампоните, колелото ще се изправи? ти предвиждаш ли да го сменяш? износва ли ти гумата? странно но на мен не ми я износва, а наклона ми е 1,5 градуса и пружината ми опира в пластмасата на подкалника - ужааас:cry:
Не ми износва нищо, но това е едва 2-ро лято на тези гуми(едва ли имат повече от 3000 км), а проблема с разчекнатото пр. дясно колело го забелязах през пролетта. От миналото лято и 2 пъти ми се разхлабва гайката на този амортисьор. Пружината не ми опира в подкалника, ама гумата го прави на пълен ляв(195,50,15). Тампоните ми са от световно "препоръчваната" марка Бирт и явно честото практикуване на ляв завой с ръчна не е понесло на десния боклучав тампон. Докато си намеря някакви по-истински тампони, ще внимавам на скоростните леви завои :saint: :go:.
mimouzunov
27-08-2009, 12:58
с теб имаме еднакъв проблем, значи ако сменим тампоните, колелото ще се изправи? ти предвиждаш ли да го сменяш? износва ли ти гумата? странно но на мен не ми я износва, а наклона ми е 1,5 градуса и пружината ми опира в пластмасата на подкалника - ужааас:cry:
Отвори си капака ,махни капачките (ако ги имаш) тези на тампоните отгоре и разклати колата!!!
Луфта вътре на здрав тампон нее кои знае колко голям ,ако при клатенето се вижда ненормално голям ход вътре... :cry:
Също така амортисьора трябва да седи централно в тампона ако е изместен нанякъде пак :cry:
Отвори си капака ,махни капачките (ако ги имаш) тези на тампоните отгоре и разклати колата!!!
Луфта вътре на здрав тампон нее кои знае колко голям ,ако при клатенето се вижда ненормално голям ход вътре... :cry:
Също така амортисьора трябва да седи централно в тампона ако е изместен нанякъде пак :cry:
много ти благодаря колега за добрия съвет, да имам капачки и ще ги проверя тампоните само да свърша работа :)
много ти благодаря колега за добрия съвет, да имам капачки и ще ги проверя тампоните само да свърша работа :)
погледнах тампоните, амортесиорите са точно по средата, но като разклатих колата си помръдват малко, само че не мога да преценя това нормално ли е:?
някои знае ли място където могат със сигурност да ми кажат дали са ОК тампоните и от какво ми е наклона на колелото?
благодаря ви
:waving:
mimouzunov
28-08-2009, 10:44
погледнах тампоните, амортесиорите са точно по средата, но като разклатих колата си помръдват малко, само че не мога да преценя това нормално ли е:?
някои знае ли място където могат със сигурност да ми кажат дали са ОК тампоните и от какво ми е наклона на колелото?
благодаря ви
:waving:
Страничния ъгъл... Така ли си взел колата или е станал в последствие факт тои!? Сменял ли си носачи!?
Страничния ъгъл... Така ли си взел колата или е станал в последствие факт тои!? Сменял ли си носачи!?
така я купих, смених шенкел и гладусите дори се запазиха абсолютно същите, носатчи още не съм сменял.
чух че имало някакви по-дълги и по-къси? вярно ли е?:sad:
mimouzunov
28-08-2009, 13:08
така я купих, смених шенкел и гладусите дори се запазиха абсолютно същите, носатчи още не съм сменял.
чух че имало някакви по-дълги и по-къси? вярно ли е?:sad:
Ами и аз знам ,че има някакви по-къси и по-дълги ама колко е вярно.... :shutup:
Furious 155
28-08-2009, 13:26
Ами и аз знам ,че има някакви по-къси и по-дълги ама колко е вярно.... :shutup:
това май е ако ги объркат в магазина и ти дадат я за браво я за някоя друга с това окачване... после се чудиш защо а по-къси!
Ако са по-къси, логиката не показва ли, че трябва да са така \ / гумите ?!? На Типото са по-къси с 1-1,5 см (на окомер).
Furious 155
28-08-2009, 16:10
Ако са по-къси, логиката не показва ли, че трябва да са така \ / гумите ?!? На Типото са по-къси с 1-1,5 см (на окомер).
те и така стават :) - справка Слави!
значи със сигурност има по-къси, така ли?
а по-дълги дали има? моят явно е от по-дългите, ако въобще е от носача :(
иначе ми остава надеждата да сложа по-къс носач и да ми се изправи колелото, че сега е / | :cry:
забравих да спомена също и, че погледнато отстрани колелото не е в центъра на веждата на калника, а е по-бизо до предната врата, на каквото и да се дължи това :sad:
На Мареите съм чувал, че са по-дълги, ама само съм чувал отнякъде, а не съм сигурен. Иначе, колелото ми беше мръднало почти с 2 см към вратата(дясна страна, пак), след челния ми бордюр. Сменявах преден мост :roll:.
mimouzunov
28-08-2009, 20:10
Удър... е едното за което се сещам...
Ако е носач и е само по-дълък тои ,това не обяснява защо гумата е изместена назад!!
На Мареите съм чувал, че са по-дълги, ама само съм чувал отнякъде, а не съм сигурен. Иначе, колелото ми беше мръднало почти с 2 см към вратата(дясна страна, пак), след челния ми бордюр. Сменявах преден мост :roll:.
за Мареите и аз съм чувал, освен да сваля моя носач и да отида на място в някой магазин да го наложа на новия, за да разбера има ли по-дълги :sad:
какво точно имаш в предвид под "преден мост" :blush:
гредата, която държи двигателя и на която се захващат носачите ли :roll:
се ми се смейте за тъпия ?-с :haha:
---------- Post added at 18:49 ---------- Previous post was at 18:44 ----------
Удър... е едното за което се сещам...
Ако е носач и е само по-дълък тои ,това не обяснява защо гумата е изместена назад!!
и аз така си мисля, че е имала сериозен удар :cry:
това ми е по-малкия проблем, само да оправя страничния наклон, че много ме дразни :depressed:
какво точно имаш в предвид под "преден мост"
гредата, която държи двигателя и на която се захващат носачите ли
Същата:
Същата:
а какви пари ти стъпи тая смяна, ако ти се споделя естествено ;)
Само моста 100 лв от най-близката морга, която беше наоколо. Иначе всичко 600-650 лв (моста+ носач, шенкел, лагер главина, джанти-железарки и труд).
Само моста 100 лв от най-близката морга, която беше наоколо. Иначе всичко 600-650 лв (моста+ носач, шенкел, лагер главина, джанти-железарки и труд).
леле ужас - предполагам и, че са разглобили цялата предница и доста време е била в бокса :unsure:
аз засега това няма да го правя, наклона само искам да отстраня :gruebel:
леле ужас - предполагам и, че са разглобили цялата предница и доста време е била в бокса :unsure:
аз засега това няма да го правя, наклона само искам да отстраня :gruebel:
Сутринта я оставих и вечерта щях да си я взема, ако не ми бяха изкарали полуоската от карето :ranting:... Та си я взех на следващата сутрин. Иначе хамалогията е сериозна.
Колеги има ли програма като"autodata" само за алфа?
Например за форда е "макросат"?:prescription:
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.