View Full Version : Прoблем с охладителната система
profesore2
23-09-2008, 15:06
Здравейте колеги алфисти, от доставреме съм алфист и по точно на Алфа Ромео 145 1,4 Т.С. Преди време имах инцидент с нея, който не засягаше двигателя а само радиатора, та след престой от 2 месеца в бокса за ремонт я направих но имам един много голям и важен проблем, би трябвало ако термостата е фред на около 90 градуса приблизително да се включва перката за охлаждане на радиатора но след този инцидент тя не желае сама да се включва:noooo:, дори и на 100 градуса, налага се всеки път в задръстване да сллизам от колата и да и давам директен ток от акомулатора посредством жици да започне да охлажда:boxed:. Та въпроса ми е дали някой от Вас има представа от каде може да идва този проблем, преди инцидента нямах ама абсолютно никакви проблеми с охладителната система ако може плс да ми помогнете, благодаря предварително за полезните отговори.
DerMeister
23-09-2008, 15:10
Колега, по всяка вероятност имаш проблем с датчика за перката, но най-добре потърси някой проверен майстор да види за какво иде реч, че с този ремонт на радиатор за 2 месеца, да не се окаже, че са оакали работата. Ако си от София потърси Lisan например. Има и други в темата за сервизите.
victtorbg
23-09-2008, 17:08
На термостата имаш три датчика-единия е за климатика(ако имаш такъв),но провери другите два.Освен това виж релето за перката-би трябвало да е най-горното,виж и бушоните.
profesore2
23-09-2008, 21:00
Колега vikttorbg ако може да те помоля със снимков материял, или по ясно да обясниш каде се намират тея датчици благодаря ти предварително и за казаното досега
profesore2
23-09-2008, 22:35
Ам междодругото изпуснах да добавя че, първата работа която проверих беше дали бушончето е фред и то е! после чрез директен ток проверих дали нещо в перката не е сдало багажа и то беше уред, остават само некакви датчици, термустати и незнам още какво, предлагайте приемам всекакви можеби решения на проблема !:boxed:
Имах същия проблем преди 2 години май. Благодарение на една сервизна книжка, проследих цялата инсталация за перката. Оказа се, че релето което включва перката е дало фира. Беше 50 амперово по спомен, а аз си взех за 5 лв от Италианеца реле от форд 70А и забравих за проблема. Релето се намира под пластмасов капак пред акумулатора. Там май бяха 4 релета. Кое точно е в момента не мога да се сетя, но по някое време днес ще сляза с мултицет до колата и ще го видя кое е. Също ще напиша как да го провериш ако е то. Релето е най-добрия вариант, защото излиза без пари ново от италианеца и си го сменяш сам. Дано не е нещо друго.
Такаа реших да се разходя до бензиностанцията и да направя няколко снимки.
Това е кутията с релетата:
https://bg3.biz/pics/DSC01182.JPG
https://bg3.biz/pics/DSC01183.JPG
Въпросното реле е най-лявото(голямото).
Направи следния експеримент: Извади релето при запален мотор и дай на късо с дебел кабел контактите, както е показано на снимката:
https://bg3.biz/pics/DSC01184.JPG
Ако перката се включи, значи има ток до нея. Ако не се включи - проблема не е в релето.
След това измери с мултицет другите 2 контакта на релето. (не тези които даде на късо). Напрежението трябва да се мени през 1-2 секунди от ~9.5V до ~13.5V
https://bg3.biz/pics/DSC01185.JPG
https://bg3.biz/pics/DSC01187.JPG
(това е при мен, при теб може да е различно според зареждане на алтернатора и състоянието на акумулатора). !!! Колата трябва да е под 90 градуса когато правиш това замерване! Като махнеш релето ще ти светне лампата на инжекцията. Не се шашкай.
Ако до тук резултати са като мойте изчакай колата да загрее до около 100 градуса за по сигурно (под 110 няма да еб*ш майката на гарнитурата или да изкривиш глава). Направи пак замерване. Ако има сигнал към релето да пусне перката, напрежението ще е високата граница (в моя случай ~13.5) и няма да пада до по-долната, както преди през 1-2 секунди, а ще стои постоянно така. В такъв случай ти трябва ново реле :)
Ако не - проблема е друг.
Ако нямаш възможност да се справиш и си от София (напиши си града в данните), и ти се разкарва до кв.Изток ми се обади на GSM-a (ще го пратя на ЛС). Ще направим теста и направо ще тестваме с мойто реле.
ПП: Навън има еб@ти мъглата
victtorbg
25-09-2008, 16:54
При мене релето е вътре при бушоните.Ако не се справиш,ще ти пусна снимки.А ако си близо до Люлин може да се видим да го погледна.
...
Тва сичко е много хубаво дето си написал колега, ама има една малка подробност, че на наште матори (2,0) нема датчик на радиатора, ами ЕКУ-то управлява перката.
1,4 ТС е с датчик на радиатора и веригата за управление е друга. Може като са сменяли радиатора там да са прецакали нещо. Ама така само гадаем.
profesore2
26-09-2008, 23:00
Колеги извинявам се за забавянето но ми трябваше време да проверя дадените от вас предложения до сега и да заснема положението, та значи изпробвах методите предложени от колегата ми с изваждането на реленцата и даването накъсо с проводник та положението е такова
разположенията на релетата и бушончетата са малко по различни от показаните по горе, те са събрани в 2 кутийки разположени от двете страни на акомулаторния отсег, при изваждането на едно реле което се намира само под едната кутийка колата изгасва и въобще не пали, дори не се чува онова брамчене когато колата е на контакт, при втората кутийка положението е почти същото. При изваждането на едно от двете релета, това дето се намира на противоположната страна на бушончетата в кутията колата реагира по същият начин, единствено разлика има в другото реле което се намира посредата между бушончетата и крайното реле в тази кутия, колата не изгасва и пали без него, без никаква промяна дам и дори ламбичката на таблото мисля че каза да ламбдата или там за ко каза не си спомням да ме извините за което, та при него няма промяна и реших че можеби е то. Изчаках загряването на колата до около 100 градуса, и когато дадох на късо както ми бе препоръчал да видя дали е сдало багажа ставаше следното нещо:
ако го направя по начина както беше показано " - " колата не реагира дори и перката не включва;
ако го направя противопологно в смисъ да дам накъсо на противоположните полюси " | " колата затихва обороти и е почти готова да изгасне.
Ето и снимки от кутийте, да колега би ми помогнал ако ми предоставиш и снимков материал за което ти благодаря предварително, а иначе съм от Благоевград и сте ми малко далечко. :waving:
LeoVin4i
27-09-2008, 18:21
Тва сичко е много хубаво дето си написал колега, ама има една малка подробност, че на наште матори (2,0) нема датчик на радиатора, ами ЕКУ-то управлява перката.
1,4 ТС е с датчик на радиатора и веригата за управление е друга. Може като са сменяли радиатора там да са прецакали нещо. Ама така само гадаем.
Тука ще поспорим малко. Датчик на радиатора имат 2.0 с управление 2.10.3. И при 1.4 се управлява вентилатора от ECU-то. Обаче къде е релето не знам. Тия от дългата страна на акумулатора са за бензиновата помпа и за вариатора. Той май активира вариатора на празен ход и тя затова се мъчи да гасне. Е поне вариатора работи :)
П.С. Колегата ако каже коя година е ще е по-лесно да разберем къде е релето. Май че е вътре при предпазителите.
profesore2
29-09-2008, 14:45
Ми колега колата е края на '97 ноември или декември ???? моля помагайте:goodnight:
LeoVin4i
29-09-2008, 15:21
http://www.alfa145.com/upload/Alfa145Manual/Volume%203/Fusebox.PDF
Ей тука гледаш кое е твойто си табло с предпазителите. Те са три вида А, B, C. Engine water cooling fan relay търсиш. Ади кажи после какъв е резултата. Трябва ти Acrobat Reader за да отвориш файла.
http://www.alfa145.com/upload/Alfa145Manual/Volume%203/Air%20Conditioner.PDF
49-та страница
щом не ти включва нито 1-ва нито 2-ра степен на перките, провери първо термо ключа Л33
на 59-та страница е схемата къде се намират релетата и другите. тоя ключ е завит на вътрешната част на радиатора. като застанеш пред колата, в дясно ниско долу. с 3 кабела е буксата във формата на триъгълник.
черния кабел е маса. провери го дали не е прекъснат към минуса на батерията.след това укъсяваш черния към кой да е от другите два /но трябва да си на контакт/. ако се завъртят перките значи тоя термо ключ е повредата. като го развъртиш ще ти изтече антифриза.
другия по възможен вариант е при монтажа на радиатора просто да сте пропуснали да закачите буксата.
profesore2
01-10-2008, 13:26
http://www.alfa145.com/upload/Alfa145Manual/Volume%203/Air%20Conditioner.PDF
49-та страница
щом не ти включва нито 1-ва нито 2-ра степен на перките, провери първо термо ключа Л33
на 59-та страница е схемата къде се намират релетата и другите. тоя ключ е завит на вътрешната част на радиатора. като застанеш пред колата, в дясно ниско долу. с 3 кабела е буксата във формата на триъгълник.
черния кабел е маса. провери го дали не е прекъснат към минуса на батерията.след това укъсяваш черния към кой да е от другите два /но трябва да си на контакт/. ако се завъртят перките значи тоя термо ключ е повредата. като го развъртиш ще ти изтече антифриза.
другия по възможен вариант е при монтажа на радиатора просто да сте пропуснали да закачите буксата.
Колега много подробно си описал за което благодаря!!
Но при мене проблема е че от радиятора не излиза или влиза нито едно кабелче, в смисъл няма релета или темподобни които да се прикачат към него ако изключим буксата която се включва в перката. Радиятора съм го свалял и качвал лично и съм сигурен че всичко е закачено както трябва ??? :frown:
Ето и снимка с единствените датчици които виждам да са по водопровода на охладителната система за какво са незнам ? Данеби някои от тях да е сдал багажа ???
ахааааа, значи нямаш климатик. в тоя случай схемата е ей тая на страница 15
http://www.alfa145.com/upload/Alfa145Manual/Volume%203%20-%20Section%202/Engine%20Cooling%20without%20Aircon.PDF
релето което търсиш е Л1. на стр. 20 е показано къде се намира.ако си с табло тип А е това горе черното, а за В и С трябва да е някъде до таблото, а не на него. като го извадиш и се вгледаш има едни цифрички написани. трябва да окъсиш 30 и 87,ако тръгне вентилатора, закачаш един мултицет или ако нямаш- една 12 волтова малка крушка на крачета 85 и 86 и палиш колата. като стигне температура при която трябва да се включи вентилатора, на 85 и 86 трябва да излязат 12 волта или да ти светне крушката. ако стане така значи релето е капут.
profesore2
01-10-2008, 14:19
Значи колега таблото на колата е същото като от тип А, самоче там дето трябва да е Л1 няма реле, в смисъл има дупки но реле не е имало никога откакто си я взех я тогава охлаждащата система работеше без проблеми, има реле което е отбелязано на тази скица на стр20 под номер 135 или л35 немога много добре да го скивам, извадих го него и видях цифричките написани на него самоче има проблемммм. Има 30 има и 87 самоче проблема е че има 2 курета с извинение с номер 87 кое е мойто ?
И като дам накъсо с кабел на 30 и 87 когато колата е на контакт перката не тръгва трябва ли да я загрея когато давам на късо на тея 2 полюса ?
profesore2
01-10-2008, 14:21
с
в купето- таблото с бушоните.там е релето.
profesore2
01-10-2008, 14:42
Прочети това по горе промених съобщението ???
profesore2
01-10-2008, 14:51
А и на глезда 85 86 има толкова силен ток че като дадох на късо с жица от половин квадрат при контакт за 1 секунда или най много 2 жицата почервеня това е много силен ток неможе да е 12В
85 и 86 В НИКАКЪВ случай не ги даваш на късо ако не искаш да си отвориш други ремонти. виж хубаво таблото ти да не е тип С щото са много подобни. л35 не го бутай.
profesore2
01-10-2008, 15:24
85 и 86 В НИКАКЪВ случай не ги даваш на късо ако не искаш да си отвориш други ремонти. виж хубаво таблото ти да не е тип С щото са много подобни. л35 не го бутай.
Не е от категория Ц щото бушонче Ф14 е за мигачите ???
пробвай да окъсиш все пак 30 и 87 там където би трябвало да стои л1. ако не стане нищо, проследи двата кабела на хоризонталния датчик от снимката къде отиват.
profesore2
01-10-2008, 15:48
пробвай да окъсиш все пак 30 и 87 там където би трябвало да стои л1. ако не стане нищо, проследи двата кабела на хоризонталния датчик от снимката къде отиват.
Значи кабела от хоризонталния датчик до двигатела ходи в сноп с кабели който е по посока на влизане в купе ето и снимка. Ето и снимка с модела на таблото да се увериш, там дето трябва да е л1 няма кабели зад слода, при 30 и 87 нищо не стаа
profesore2
01-10-2008, 16:04
Не че няма има кабели сега забелязах че вътре има обувки значи би трябвали и кабели да има ма не ги забелязвам в смисъл че е много трудно да погледнеш зад таблото. Но все пак опитвам и нищо не става там дето трябва да има реше за л1
тъпа работа. огледай какви са другите релета в купето да не е изнесено там. иначе принципа на работа е -тоя датчик дава информация на еку-то за температурата на двигатеря, еку-то подава напрежение на релето л1 което пък затваря контакта към вентилатора и той се завърта.
супер елементарно е ,но така от разстояние май не се получава.повредите може да са 3 1-релето 2-датчика 3-лоша връзка.
проверката на релето вече ти е ясна,само остава да го намериш кое е. датчика може да го провериш като на буксата му сложиш едно съпротивление 150-200 ома, но тоя път ще трябва и на контакт да дадеш, ако завъртят перките значи е от него. последно остават кабелаците или еку-то но едва ли са те. търси го там около таблото това реле.
profesore2
07-10-2008, 11:36
Колеги все още не съм открил проблема ако някой има някакви идея моля да ги сподели ? :bowdown:
Здравейте колеги. Незнам дали темата е още отворена или вече приключена (като гледам отдавна сте писали), но и аз имам подобен проблем. Лятото ми се скапа нещо климатика, незнам кво стана но нагоряха едни кабели и го изгубих (ще го правя напролет), но всичко друго си работеше...до оня ден. Значи качвам се сутринта да паля, давам контакт и перките ми включват, аз се зачудвам, връщам контакта, отварям капака, гледам, видимо - нищо. Пак отивам да запаля, пак се вкл. при контакт. Запалих, викам си поне няма да прегрее. След 5-6 мин. работа на място перките изкл., но след малко пак се вкл. и така няколко пъти. Хубавото е, че поне си се вкл. като загрее (след 90-100 градуса), но като отворих релето се оказа че вътре е ръждясало и сработва когато му кеф. Въпроса ми е това реле само за климатика ли е или изобщо за вкл. на перките, защото последно аз го извадих и перките не вкл. когато е студена колата, но се опасявам дали има друго което да вкл. перките когато загрее колата. Извинете ме за дългия разказ, но исках да съм изчерпателен. Предварително мерси за мненията. Весели празници !
ако става въпрос за релето на таблото в краката, не карай без него. то е за 1-ва степен на перките. ново е 10лв максимум.
ако става въпрос за релето на таблото в краката, не карай без него. то е за 1-ва степен на перките. ново е 10лв максимум.
Става въпрос за релето при акумулатора. Въпроса е дали вкл. перките само с климатика или е и за вкл. и когато загрее.
то е за 2-ра степен. тоест когато се включи първа и не свали температурата, се включва втора. важно е. а релето ти сигурно се е скапало от претоварване тъй като не ти работи първа степен.
то е за 2-ра степен. тоест когато се включи първа и не свали температурата, се включва втора. важно е. а релето ти сигурно се е скапало от претоварване тъй като не ти работи първа степен.
Разбрах те, благодаря. След малко отивам да си купя ново. Желая на всички ви весели празници.
весели и на теб ;)
един съвет. купи си по-мощно, примерно 40 ампера и провери работи ли ти 1-ва степен.
весели и на теб ;)
един съвет. купи си по-мощно, примерно 40 ампера и провери работи ли ти 1-ва степен.
Купих си същото, то е 50 А и сега всичко е ОК, мислих си дали да не взема 70 А ама ми се видя много. Така, че засега закърпихме положението, ама до кога ... ще видим.
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.