View Full Version : Моля за съвет относно недвижим имот...
Драги колеги,бихте ли ми помогнали със съвети,мнения и препоръки?Касае се за:
Как стои въпроса със Смяна на статут на помещение за отдаване под наем?
Възможно ли е наемателя да извърши процедурата?
Необходимо ли е присъствието на наемодателя или е възможно чрез договорно споразумение?
Разполагам с помещение със статут "Зъботехническа лаборатория",но искам да го отдам под наем.Не знам как стои въпроса,
ако някой примерно иска да го ползва за хранителен магазин или фризьорски салон,тогава чия е отговорността по смяната на статута?Не съм в БГ и нямам възможност да се прибера и за 1 ден и се чудя възможно ли е чрез договор да уредя нещата ,така че да не се занимавам,а наемателя да уреди въпроса....?
Опитай да зададеш въпроса малко по-подробно.
Опитай да зададеш въпроса малко по-подробно.
Прав си колега!:gruebel:
Можеш чрез пълномощно.По-добре е да го издадеш на някой близък човек на който имаш пълно доверие.Хубаво е да му дадеш и поне копие от документ за собственост за да му е по лесно евентуално.
StarChild
28-09-2008, 12:56
Наеми най-добре някои юрист консулт по недвижими имоти да ти свърши работата с общини и тем подобни или директно да упълномощиш евентулано наемодателя и той да се оправя. Инак така или иначе изисква време и нерви;)
Наеми най-добре някои юрист консулт по недвижими имоти да ти свърши работата с общини и тем подобни или директно да упълномощиш евентулано наемодателя и той да се оправя. Инак така или иначе изисква време и нерви;)В случая Марто е наемодателя.А юрист изобщо не му трябва за такава елементарна процедура, доколкото е възможна.
Наемателят трябва да има нотариално заверено пълномощно от собственика, а ако са повече-от всичките. Ако има етажна собственост- трябва и писмено съгласие от всички етажни собственици в сградата.
Ако ще правиш преустройства на помещението - т.е. ще буташ стени, пак трябва съгласие на етажните собственици, както и промяна в архитектурния проект и съответно одобрение. В този случай, ако не си собственик на земята под сградата, а си с право на строеж, трябва и съгласие на собственика на земята.
Това е в общи линии, ако не ти е ясно нещо, питай.:smile:
Наемателят изобщо не трябва да има пълномощно!И въпроса на Марто е далеч по-прост.Не става въпрос за преустройство а за смяна на статут.Наемателят няма да тръгне да се занимава с това а просто ще си наеме друго помещение.
Наемателят изобщо не трябва да има пълномощно!И въпроса на Марто е далеч по-прост.Не става въпрос за преустройство а за смяна на статут.Наемателят няма да тръгне да се занимава с това а просто ще си наеме друго помещение.
Кво разбираш под статут?
Кво разбираш под статут?
Най-образно казано юридическото състояние на имота.
trustworthy
28-09-2008, 14:34
Една консултацийка с архитект или строителен техник би свършила чудесна работа. Останалото е някой доверен да задвижи нещата в кметството и готово.
Да оторизираш наемателят да действа от името на наемодателя не е добра идея.
Друг вариант е някоя агенция да свърши цялата работа.
trustworthy
28-09-2008, 15:13
Друг вариант е някоя агенция да свърши цялата работа.
Без да се засягаш, ако случайно имаш или работиш в такава агенция:), но това биха били пари на вятъра, според мен.
Сигурен съм, че в 99% от агенциите за недвижими имоти, т.нар. АНИ, си нямат представа дори в какво се състои смяната на статута. По-скоро някоя консултантска къща би свършила работата, ако ще се дават излишно много пари. :)
Най-образно казано юридическото състояние на имота.
Тва беше много конкретно.
Без да се засягаш, ако случайно имаш или работиш в такава агенция:), но това биха били пари на вятъра, според мен.
Сигурен съм, че в 99% от агенциите за недвижими имоти, т.нар. АНИ, си нямат представа дори в какво се състои смяната на статута. По-скоро някоя консултантска къща би свършила работата, ако ще се дават излишно много пари. :)
В никакъв случай не се засягам , да не ме разбере някой погрешно.С агенция ще му е най-лесно при положение че е в чужбина.Аз съм на мнение че наемането на агенция може да се избегне в повечето случаи примерно като този.За това го споменавам последно.По отношение на парите само с агенция няма да даде пари.В другите случаи ще плаща от собствения си джоб.Иначе си прав повечето 'брокери' са пълна скръб.
Драги колеги,бихте ли ми помогнали със съвети,мнения и препоръки?Касае се за:
Как стои въпроса със Смяна на статут на помещение за отдаване под наем?
Възможно ли е наемателя да извърши процедурата?
Необходимо ли е присъствието на наемодателя или е възможно чрез договорно споразумение?
Разполагам с помещение със статут "Зъботехническа лаборатория",но искам да го отдам под наем.Не знам как стои въпроса,
ако някой примерно иска да го ползва за хранителен магазин или фризьорски салон,тогава чия е отговорността по смяната на статута?Не съм в БГ и нямам възможност да се прибера и за 1 ден и се чудя възможно ли е чрез договор да уредя нещата ,така че да не се занимавам,а наемателя да уреди въпроса....?Ти сигурно имаш кандидат наемател, така ли?Ако нямаш защо изобщо ще се занимаваш с тази гимнастика?Пусни го така все ще си намериш клиент за зъболекарски кабинет.
Ти сигурно имаш кандидат наемател, така ли?Ако нямаш защо изобщо ще се занимаваш с тази гимнастика?Пусни го така все ще си намериш клиент за зъболекарски кабинет.
Да колега,Имам 2 кандидата,ама едва ли ще се навият да ходят по мъките да сменят статути,да се разправят с архитекти,Хей-та,МеЙ-та данъчни и др.
Абе и това е много оригинална идея за зъболекарски кабинет..Но помещението е малко 22 кв/м е трябват еди си колко кв/м за чакалня и за други нужди...Иначе има санитарен възел.И така...
Да колега,Имам 2 кандидата,ама едва ли ще се навият да ходят по мъките да сменят статути,да се разправят с архитекти,Хей-та,МеЙ-та данъчни и др.
Абе и това е много оригинална идея за зъболекарски кабинет..Но помещението е малко 22 кв/м е трябват еди си колко кв/м за чакалня и за други нужди...Иначе има санитарен възел.И така...Ами аз по-големи кабинети май не съм виждал.А пък какви чакални имат не е истина.И все пак помещението отговаря на някакви условия за да се сдобие със сегашният си статут.
EvgeniiM
29-09-2008, 23:26
Ами аз по-големи кабинети май не съм виждал.А пък какви чакални имат не е истина.И все пак помещението отговаря на някакви условия за да се сдобие със сегашният си статут.
да бе и по тоалетните правим зъби , чакалня- клекалото :doctor:
сериозно- щом веднъж е взет статут за нежилищно - пражи се само смяна на предназначението- на тая кжадратура разход максимум 5-600 лв , пише се проект, в него се показва че не се правят конструктивни промени за да не се иска строителен надзор. ако не е с отделен вход е неразумно да се мъчи магазин, ако е с отделен въобще не те интересуват съседите , и цялата работа я върши наемателя с договора за наем
да бе и по тоалетните правим зъби , чакалня- клекалото :doctor:
сериозно- щом веднъж е взет статут за нежилищно - пражи се само смяна на предназначението- на тая кжадратура разход максимум 5-600 лв , пише се проект, в него се показва че не се правят конструктивни промени за да не се иска строителен надзор. ако не е с отделен вход е неразумно да се мъчи магазин, ако е с отделен въобще не те интересуват съседите , и цялата работа я върши наемателя с договора за наем
Не е зле все пак да има и пълномощно - три лева струва, а буквоядите го искат, дори и да не е изискуемо по закон. Проект при всички случаи се иска. А ако помещението е по проект нежилищн наистина не се иска съгласие от съседите, но ако е било жилищно и после е сменено - мисля, че се иска.
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.