View Full Version : Датчик предварение
ОТ ОКОЛО ЕДИН МЕСЕЦ МИ СВЕТЕШЕ ЛАМПАТА НА ИНЖЕКЦИОНА. ВЧЕРА ХОДИХ НА ДИАГНОСТИКА И МИ КАЗАХА , ЧЕ ПРОБЛЕМА Е В ДАТЧИК ПРЕДВАРЕНИЕ . АКО НЯКОЙ ЗНАЕ , МОЛЯ ДА МИ КАЖЕ ЗА КАКВО СЛУЖИ ТОЗИ ДАТЧИК И КАКВА МУ Е ЦЕНАТА , ЗАЩОТО СЕ ОКАЗВА , ЧЕ ЩЕ ТРЯБВА ДА СЕ СМЕНЯ .
КОЛАТА Е АЛФА РОМЕО 146 , 1.4 , ТС , 1999 г.
DerMeister
02-10-2008, 16:01
Моята кола я купих с неработещ такъв сензор, след 1 месец реших да го сменям, продадоха ми дефектен, не искаха да ми го сменят, сложих втора ръка, карах 5км и пак нещо се случи, но този път колата не искаше да върви, ако не е откачен куплунга за тъпия сензор. Моторчето за празен ход се побъркваше. В крайна сметка след 2 отваряния и затваряния на мотора и 300лв. на вятъра си карам с изключен датчик, колата не харчи повече от каталожните данни, динамиката и също е като по каталожните данни, ускорява добре, работи равномерно, пали добре, по магистралта лети и общо взето НЕ СЕ ЗАНИМАВАЙ С ТОЯ ДАТЧИК и си карай.
DerMeister
02-10-2008, 16:36
Да, но сега ако се прецака и датчика на коляновя вал и колата вече ще спре. Ако не искаш да те остави някъде на пътя си оправи датчика.
Е той ако се прецака датчика на коляновия вал, няма ли така и така да си спре?
МИСЛЯ ДА ГО ОПРАВЯМ , ЧЕ МЕ ДРАЗНИ ТАЗИ ЛАМПА ДЕТО СВЕТИ . А НИ НЕ СТАВА ВЪПРОС ЗА МНОГО ПАРИ КАКТО РАЗБИРАМ .
Колега, изключи си CAPS LOCK-a, във форумите писането с главни букви се приема за викане
DerMeister
02-10-2008, 16:47
МИСЛЯ ДА ГО ОПРАВЯМ , ЧЕ МЕ ДРАЗНИ ТАЗИ ЛАМПА ДЕТО СВЕТИ . А НИ НЕ СТАВА ВЪПРОС ЗА МНОГО ПАРИ КАКТО РАЗБИРАМ .
Като пари зависи колко ще ти вземат за работа. Примерно 150лв. датчик и 100лв. работа.
Ама нали ти казвам, при мен как се получи. :frown: Иначе и аз ще го оправя все някога, но за момента нямам пари дето се чудя къде да ги слагам.
Аз чаках някакво компетентно мнение , а то какво стана ?!.
Явно този датчик е важен - спор в това няма и не бива да се чака ремонта , че да не се скапа нещо друго. Ако знаех и колко пари да наглася , щеше да е добре :)
Аз чаках някакво компетентно мнение , а то какво стана ?!.
Явно този датчик е важен - спор в това няма и не бива да се чака ремонта , че да не се скапа нещо друго. Ако знаех и колко пари да наглася , щеше да е добре :)
приятел има сервизи повече от коли... звънни някъде и питай ;)
http://axm-auto.com/index2.php?brand=3&model=46&modif=191&cat=21&subcat=341
150-200 лева за един тъп датчик :pokey:
Редно, и препоръчително, е да си оправиш датчика. Той засича детонациите и ЕКУто коригира предварението. Колкото по-скоро го оправиш, толкова по-добре за двигателя. Предполагам си наясно от последствията при детонационното горене.. Ако няма да го сменяш скоро карай с по-високооктанов бензин.
Благодаря ви за информацията !
http://axm-auto.com/index2.php?brand=3&model=46&modif=191&cat=21&subcat=341
150-200 лева за един тъп датчик :pokey:
От сайта и това , което си посочил да разбирам ли , че този датчик предварение /както ми казаха на мен в сервиза/ се казва "фазов сензор" ?
на английски е angle sensor или camshaft sensor. той е ама въпроса е дали изобщо е повреден. не знам дали може да се измери. що не отидеш на още една диагностика някъде другаде. каква точно ти е инжекцион системата.
на английски е angle sensor или camshaft sensor. той е ама въпроса е дали изобщо е повреден. не знам дали може да се измери. що не отидеш на още една диагностика някъде другаде. каква точно ти е инжекцион системата.
Редно, и препоръчително, е да си оправиш датчика. Той засича детонациите и ЕКУто коригира предварението. Колкото по-скоро го оправиш, толкова по-добре за двигателя. Предполагам си наясно от последствията при детонационното горене.. Ако няма да го сменяш скоро карай с по-високооктанов бензин.
Говорим за два различни датчика, не обърквайте колегата.
Едното е фазов датчик ( за положението на разпределителния вал) Другото е детонационен. И така и не стана ясно за кой датчик всъшност става въпрос.
Ами както е написано заглавието на темата, ми се струва, че става дума за детонационния датчик.... или греша?
DerMeister
07-10-2008, 08:19
При мен е camshaft sensor error това, за което говоря, ако не се лъжа.
На БГ май се води, датчик на ХОЛ, датчик предварение и общо взето всеки си го нарича както си иска...
Имам отворена тема по въпроса, но и в нея не се стигна до категоричен отговор, какво точно върши.
http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=23679
На диагностиката ми казват , че е повреден "датчик предварение" и , че трябва да се сменя . Преди да посетя човека , който ми прави диагностиката и ми каза за тази повреда , на друго място ми казват , че най вероятно е дебитомер и ми го зачистваха , но лампата продължи да свети и не можаха да кажат нищо друго.
dudeslav
07-10-2008, 09:13
ОТ ОКОЛО ЕДИН МЕСЕЦ МИ СВЕТЕШЕ ЛАМПАТА НА ИНЖЕКЦИОНА. ВЧЕРА ХОДИХ НА ДИАГНОСТИКА И МИ КАЗАХА , ЧЕ ПРОБЛЕМА Е В ДАТЧИК ПРЕДВАРЕНИЕ . АКО НЯКОЙ ЗНАЕ , МОЛЯ ДА МИ КАЖЕ ЗА КАКВО СЛУЖИ ТОЗИ ДАТЧИК И КАКВА МУ Е ЦЕНАТА , ЗАЩОТО СЕ ОКАЗВА , ЧЕ ЩЕ ТРЯБВА ДА СЕ СМЕНЯ .
КОЛАТА Е АЛФА РОМЕО 146 , 1.4 , ТС , 1999 г.
При мен се оказа датчика за оборотите на коляновия вал(датчик на запалването) ама се кадърни майстори ,че накрая сам си помогнах
http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=24829&highlight=%E4%E0%F2%F7%E8%EA+%E1%E0%E7%EE%E2+%F0%E 5%EF%E5%F0
значи,гледам че си се постарал да прочетеш малко
НЯМА такъв датчик,(предварение),екуто се движи по таблици
има два датчика-единия е на коляновият вал,който определя искрообразуването и позицията на кол. вал в горна мъртва точка
а другият датчик е на изпускателният вал ,той дава инфо на екуто коя бубина да дава искра,за това го наричат фазов датчик
Не ми остава друго освем пак до човека , който ми направи диагностиката и да питам за точното наименование на датчика :) , че да не сменя един вместо друг :)
Бях се зарекъл да не пиша повече в този форум. Но ще дам яснота за този датчик!
Егати изказването, както си го формулирал ако не си ти друг няма в този форум да внесе яснота. :bowdown:
значи,гледам че си се постарал да прочетеш малко
НЯМА такъв датчик,(предварение),екуто се движи по таблици
има два датчика-единия е на коляновият вал,който определя искрообразуването и позицията на кол. вал в горна мъртва точка
а другият датчик е на изпускателният вал ,той дава инфо на екуто коя бубина да дава искра,за това го наричат фазов датчик
Колега, за това коя бОбина да дава искра има значение само датчика на коляновия вал.
Искрообразуването не зависи от горния датчик които е на вала горе, даже старите инжекциони нямат такъв датчик, той е за да ти е инжекциона full group. За да ти впръсква горивото отделно за всеки цилиндър, без него ще пръскат дюзите 2х2 или общо веднъж само.
Изобщо с твоя пост си противоречиш с изкаванията!
И не казвай, че няма детонационен датчик, които е зад блока
ти колега май не четеш,прочети ми поста бавно и пак пиши глупости
къде съм казал че няма дет. датчик
а това че горният датчик е само за дюзите си в грешка
ще ти задам един въпрос-защо има два вида нарезани колела на разпределителният вал
май се срещат при различните тс с различен начин на нареждане на кабелите за свещите
След повторно посещение там където ми правиха диагностика , за да разбера кой датчик точно ми прави проблем се оказва че е датчик на изпускателния вал (фазов сензор) . Сега остава да го купя и да видя кой ще го сменя :)
Колеги, този датчик можели да се нарече и "датчик на фазите" както го изписва компутера на едни типчета при който смених тва-онова. Колата ми беше за смяна на свещи (смених ги) и за нова лабда сонда (страта умря преди време и се наложи да я изключа, за да може колата да върви иначе на всеки 200м гаснеше. В този вид колата си вървеше екстра, вероятно с малко по-висок разход на гориво). Та след като смених умрялата ми лабда сонда и свещите сега докато не загре колата, като дам газ тя първо забива нос, изпуква и отпушва до към 2500 3000 об. Продължавайки да давам газ, някак спънато стигам до 4000 об. където пак се отпушва и се изтрелва. Възможно ли е да е нещо друго.
Иска ми се да пробвам, ако го изключа как ще се държи колата. Ма кът незнам къде се намира. Някой знае ли?
DerMeister
06-01-2011, 18:24
Колеги, този датчик можели да се нарече и "датчик на фазите" както го изписва компутера на едни типчета при който смених тва-онова. Колата ми беше за смяна на свещи (смених ги) и за нова лабда сонда (страта умря преди време и се наложи да я изключа, за да може колата да върви иначе на всеки 200м гаснеше. В този вид колата си вървеше екстра, вероятно с малко по-висок разход на гориво). Та след като смених умрялата ми лабда сонда и свещите сега докато не загре колата, като дам газ тя първо забива нос, изпуква и отпушва до към 2500 3000 об. Продължавайки да давам газ, някак спънато стигам до 4000 об. където пак се отпушва и се изтрелва. Възможно ли е да е нещо друго.
Иска ми се да пробвам, ако го изключа как ще се държи колата. Ма кът незнам къде се намира. Някой знае ли?
Това звучи като проблем с дебитомера... Иди на сервиз, където знаят как да го проверят. Виж в раздела за сервизи.
pecata-33
03-02-2011, 11:07
Kолеги я сега аз да питам нещо значи моята кочина Алфа 146 1,6 тс джуниар като я запаля и се получава пукане в кол.тръби и мирише на суров бензин значи ходих на майстор казами бубина смених я кабели и свещи за 3 год.2 пъти после ходих на майстор ламбда сондата ми била за смяна сминих и нея и оправяне няма налягането на бензин. помпа също го мериха и незнам още какво да и измерят на тази кола да спмена че дебитомера работи можели да е някъв датчик
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.