View Full Version : Колеги имам проблем с "корабчете"
проблема е че не пали всеки път , правих стартера - работи си добре. Вкарвам ключа въртя - пали , след 1 час същата процедура , не пали . Струва ми се че нещо има от ключа , защото понякога когато задържа на позиция "Старт" 7-8 секунди , завърта стартера и си пали , следвашия момент въртя и все едно няма ключ в стартера ... къде може да е проблема ?
провери бобината на стартера, като е топла тогава го прави, и аз имах саштия проблем преди и се оказа 4е е бобината която е от горе на стартера, карах ровер 825 тои е с двигател на алфа
при мен е същата работа, като загрее и я изгася след това трудно пали
alfaracer
08-10-2008, 23:11
Тези алфи освен че имат товарно реле(включвател) на стартера, имат и едно малко реленце управляващо товарното реле.Това е с цел контактния ключ да не се износва.
Трудно ли върти стартера след като загрее?Примигват ли лампите на таблото докато върти?
Трудно ли върти стартера след като загрее?Примигват ли лампите на таблото докато върти?
ами не , върти си нормално но когато си поиска . Понякога задаржам ключа на позиция старт и след 10 секунди пали ...и когато реши изобщо не върти стартера , къде да намеря тези релета ? Трудно ли се стига до тях да не са някаде до стартера
лампите по таблото и купето нито мигат нито гаснат ! всички лампи са си наред
? иевентиално как да разбера дали са за смяна ??
благодаря предварително
провери бобината на стартера, като е топла тогава го прави, и аз имах саштия проблем преди и се оказа 4е е бобината която е от горе на стартера, карах ровер 825 тои е с двигател на алфа
нещо немога да се ориентирам , кое точно е тази бубина , кум стартера ли е залепена или ?
alfaracer
10-10-2008, 20:50
нещо немога да се ориентирам , кое точно е тази бубина , кум стартера ли е залепена или ?
Оффф много ще ми е трудно да ти обясня:no::no:.
Гледай сега стартера има цилиндрична форма като всеки електромотор.Но като се вгледаш в него ще видиш ,че неразделна от него е още една цилиндрична част.Тя е няколко пъти по малка от електромотора и на пръв поглед прилича много на него.
Виж това:
http://www.alternatorparts.com/06803.JPG
http://www.hgmakelim.com/images/starter.jpg
Сега стана ли ти ясно.Това по-малкото цилиндрично нещо е включвател(още бобина,товарно реле).И така влючвателя пуска и спира тока през стартера защото той е минимум 50-100А.Може проблема да е там и най- вероятно е така.Значи включвателя управлява електромотора, а контактния ключ уптавлява този включвател.Но на всичкото отгоре на тези алфи има още едно малко реленце (намира се зад километража), то е посредник на контактния ключ, когато управлява включвателя.То пък е сложено с цел да не се натоварва контактния ключ.
Ама най-добре върви на сервиз.
А случаино да знаеш как мога да проверя дали от него е проблема с паленето ? и евентуално сервиз в София ?
Подай + на малкото кабелче което е вързано на бобината и трябва да щракне.Подай няколко пъти така + и виж дали щрака всеки път еднакво.
manolito
13-10-2008, 14:07
Можеш да провериш и по следният начин , когато не иска да пали опитай да окъсиш двата извода на шалтера (пусковото реле) с някакъв по дебел проводник и едновременно с това някой да ти държи ключа на положение палене. А на алфарацера да кажа че пусковият ток на стартера стига до 600А и повече.;-):jumping:
Подай + на малкото кабелче което е вързано на бобината и трябва да щракне.Подай няколко пъти така + и виж дали щрака всеки път еднакво.
Предполагам от акумолатора трябва да взема + ...
Предполагам от акумолатора трябва да взема + ...
Да,от черната кутийка зад казанчето с антифриза.
Тъкмо си свалих стартера - преди малко - имам същите синптоми. Ако не си го свалял досега честито. Моят е под смукателите и трябваше да сваля бензиновите дюзи, а след това смукателите, за да го сваля тоя стартер. Общо време за работа един час. (но аз знам упражнението).Ако го правиш сам мога да ти кажа кое, къде и как.
alfaracer
08-11-2008, 00:40
Проблема ти е че си свалял стартера без подемник или канал.То от горе си е доста трудно да го свалиш, пробвай отдолу.
Да,от черната кутийка зад казанчето с антифриза.
Boby а на бензиновия мотор пак ли е там или само на дизела , че ще ми трябва директен + .
Проблема ти е че си свалял стартера без подемник или канал.То от горе си е доста трудно да го свалиш, пробвай отдолу.
Абе то и отдолу си е приключение да се свали :new_Eyecrazy:
Да и на мензиновата в черната кутийка зад казахчето има директен +.
На дизела стартера се сваля макс. за 15 минути отгоре.За бензиновата вече е шибана история и си трябва канал,но и той се сваля лесно.:chair:
alfaracer
10-11-2008, 22:55
Да ,даже нали стартера има една излишна планка отзад дето го държи, мисля и нея да я уволня.:roll2:
Стига бе!Аз под дърво и камък я търся тая планка ти ще я махаш.:knock:
alfaracer
12-11-2008, 23:04
Що бе да не ти се разхлабва стартера от липсата й?
Ако е толкова ценна , нали знаеш всичко се продава:handshake:
Не се разхлабва ама дизела си е дизел и трябва да е яко.За съжаление твоя стартер е по-малък и няма да стане.:goodnight:
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.