PDA

View Full Version : Колеги имам проблем с "корабчете"



icedoc
08-10-2008, 19:43
проблема е че не пали всеки път , правих стартера - работи си добре. Вкарвам ключа въртя - пали , след 1 час същата процедура , не пали . Струва ми се че нещо има от ключа , защото понякога когато задържа на позиция "Старт" 7-8 секунди , завърта стартера и си пали , следвашия момент въртя и все едно няма ключ в стартера ... къде може да е проблема ?

ivo811
08-10-2008, 20:05
провери бобината на стартера, като е топла тогава го прави, и аз имах саштия проблем преди и се оказа 4е е бобината която е от горе на стартера, карах ровер 825 тои е с двигател на алфа

MaVrUt
08-10-2008, 21:41
при мен е същата работа, като загрее и я изгася след това трудно пали

alfaracer
08-10-2008, 23:11
Тези алфи освен че имат товарно реле(включвател) на стартера, имат и едно малко реленце управляващо товарното реле.Това е с цел контактния ключ да не се износва.

Boby
09-10-2008, 12:29
Трудно ли върти стартера след като загрее?Примигват ли лампите на таблото докато върти?

icedoc
10-10-2008, 15:39
Трудно ли върти стартера след като загрее?Примигват ли лампите на таблото докато върти?

ами не , върти си нормално но когато си поиска . Понякога задаржам ключа на позиция старт и след 10 секунди пали ...и когато реши изобщо не върти стартера , къде да намеря тези релета ? Трудно ли се стига до тях да не са някаде до стартера
лампите по таблото и купето нито мигат нито гаснат ! всички лампи са си наред
? иевентиално как да разбера дали са за смяна ??
благодаря предварително

icedoc
10-10-2008, 15:42
провери бобината на стартера, като е топла тогава го прави, и аз имах саштия проблем преди и се оказа 4е е бобината която е от горе на стартера, карах ровер 825 тои е с двигател на алфа

нещо немога да се ориентирам , кое точно е тази бубина , кум стартера ли е залепена или ?

alfaracer
10-10-2008, 20:50
нещо немога да се ориентирам , кое точно е тази бубина , кум стартера ли е залепена или ?

Оффф много ще ми е трудно да ти обясня:no::no:.
Гледай сега стартера има цилиндрична форма като всеки електромотор.Но като се вгледаш в него ще видиш ,че неразделна от него е още една цилиндрична част.Тя е няколко пъти по малка от електромотора и на пръв поглед прилича много на него.
Виж това:
http://www.alternatorparts.com/06803.JPG
http://www.hgmakelim.com/images/starter.jpg
Сега стана ли ти ясно.Това по-малкото цилиндрично нещо е включвател(още бобина,товарно реле).И така влючвателя пуска и спира тока през стартера защото той е минимум 50-100А.Може проблема да е там и най- вероятно е така.Значи включвателя управлява електромотора, а контактния ключ уптавлява този включвател.Но на всичкото отгоре на тези алфи има още едно малко реленце (намира се зад километража), то е посредник на контактния ключ, когато управлява включвателя.То пък е сложено с цел да не се натоварва контактния ключ.
Ама най-добре върви на сервиз.

icedoc
12-10-2008, 18:15
А случаино да знаеш как мога да проверя дали от него е проблема с паленето ? и евентуално сервиз в София ?

Boby
12-10-2008, 19:11
Подай + на малкото кабелче което е вързано на бобината и трябва да щракне.Подай няколко пъти така + и виж дали щрака всеки път еднакво.

manolito
13-10-2008, 14:07
Можеш да провериш и по следният начин , когато не иска да пали опитай да окъсиш двата извода на шалтера (пусковото реле) с някакъв по дебел проводник и едновременно с това някой да ти държи ключа на положение палене. А на алфарацера да кажа че пусковият ток на стартера стига до 600А и повече.;-):jumping:

icedoc
13-10-2008, 18:44
Подай + на малкото кабелче което е вързано на бобината и трябва да щракне.Подай няколко пъти така + и виж дали щрака всеки път еднакво.


Предполагам от акумолатора трябва да взема + ...

Boby
14-10-2008, 19:08
Предполагам от акумолатора трябва да взема + ...

Да,от черната кутийка зад казанчето с антифриза.

mishena
07-11-2008, 15:53
Тъкмо си свалих стартера - преди малко - имам същите синптоми. Ако не си го свалял досега честито. Моят е под смукателите и трябваше да сваля бензиновите дюзи, а след това смукателите, за да го сваля тоя стартер. Общо време за работа един час. (но аз знам упражнението).Ако го правиш сам мога да ти кажа кое, къде и как.

alfaracer
08-11-2008, 00:40
Проблема ти е че си свалял стартера без подемник или канал.То от горе си е доста трудно да го свалиш, пробвай отдолу.

Sunny
08-11-2008, 13:37
Да,от черната кутийка зад казанчето с антифриза.

Boby а на бензиновия мотор пак ли е там или само на дизела , че ще ми трябва директен + .


Проблема ти е че си свалял стартера без подемник или канал.То от горе си е доста трудно да го свалиш, пробвай отдолу.


Абе то и отдолу си е приключение да се свали :new_Eyecrazy:

Boby
09-11-2008, 19:59
Да и на мензиновата в черната кутийка зад казахчето има директен +.
На дизела стартера се сваля макс. за 15 минути отгоре.За бензиновата вече е шибана история и си трябва канал,но и той се сваля лесно.:chair:

alfaracer
10-11-2008, 22:55
Да ,даже нали стартера има една излишна планка отзад дето го държи, мисля и нея да я уволня.:roll2:

Boby
11-11-2008, 09:29
Стига бе!Аз под дърво и камък я търся тая планка ти ще я махаш.:knock:

alfaracer
12-11-2008, 23:04
Що бе да не ти се разхлабва стартера от липсата й?
Ако е толкова ценна , нали знаеш всичко се продава:handshake:

Boby
13-11-2008, 21:06
Не се разхлабва ама дизела си е дизел и трябва да е яко.За съжаление твоя стартер е по-малък и няма да стане.:goodnight: