View Full Version : Край на старите коли!
StarChild
08-10-2008, 20:05
Правителството обсъжда до нова година да се забрани вносът на коли по-стари от 5г!
Така щал да се вдигне стандарта и намали трафикът и ръста на задръстванията поради причината, че средно статистическият българин неможе да си позволи по нов автомобил! Като се има и предвид вредните емисии и замърсяването от повечето стари возила. Друга причина е и фактът, че има семйства с повече от 3 коли което създава проблем с паркирането. Може и за това да излезе закон:calc:
Аз донякъде подкрепаям това защото ще спрем да внасяме боклуците на европа от които се отървават познатите ни на всички страни. Вярно за някои ще бъде трудно да се сдобие с автомобил, но от друга страна е добре......:roll:
....Вие какво мислите по въпросът драги колеги....
StarChild
08-10-2008, 20:06
Ето и малко инфо за статистиката http://dnes.dir.bg/2008/08/29/news3333106.html
Поредната БГ простотия с решение на принципа ''Има човек има проблем,няма човек няма проблем.''
По принцип съм за но има много решаващи фактори.
StarChild
08-10-2008, 20:10
Поредната БГ простотия с решение на принципа ''Има човек има проблем,няма човек няма проблем.''
Уви прав си! В България винаги така се получава старнно защо ли.:idea2: ;)
vaklinator
08-10-2008, 20:25
Ами ще е екстра, ако правителството ми предложи нова кола и срещу цената на моята да доплати разликата , за да караме нови коли. \кво чакат комунистите не мога да разбера, да дават тука кинтити и да си купим нови АЛФИ:picnic:
абе момчета как ще стане това. тогава ще почнат да ни ги продават за по нови 10годишна кола за 5 годишна ше ния продават и така това единствено може да стане иначе няма как да стане а по старите от 10години ко ще ги мачкаме ли ? ако ще става така да почвам да изкупувам коли за старо желязо. единственото което могат да направят е да вдигнат еко таксата за стари коли до небесата че сами да се откажем от тях
vaklinator
08-10-2008, 20:38
абе момчета как ще стане това. тогава ще почнат да ни ги продават за по нови 10годишна кола за 5 годишна ше ния продават и така това единствено може да стане иначе няма как да стане а по старите от 10години ко ще ги мачкаме ли ? ако ще става така да почвам да изкупувам коли за старо желязо. единственото което могат да направят е да вдигнат еко таксата за стари коли до небесата че сами да се откажем от тях
Да ми ядът дъртия х..
Гадни комунисти отвратителни, няма оттърване от тез бее те като мухи на лайно са се лепнали.
Сега сериозно - да вземат да направят и улицете с асвалт не по -стар от 5 години а? Кво ще кажат за това. Щото скоро може и трактор да подкарам вместо кола.
защо трябва да е според годините, кубиците и/или мощността всичко...?
не може ли просто данъка и екотаксата да са според екологичността и разхода ... както каза колегата - сами да се откажем да купуваме дъртите бангии.
който пък толкова иска да си купи стар изтребител - да си купи, ако му е присърце и приджоб.
Децата на комунистите не мислят по различно от бащите и дядовците, както са отбелязали и други колеги, това е политиката на Правешкия Тошо, на Сталин и др., въобще на тия дето не мислят-дефицит или има кола има проблем, няма кола няма проблем.Често давам тоя пример, защото у нас той често се прилага.
Тая простотия, приложена на население със среден доход от 300-400 лева, около 150 евро е смешна работа.Все пак това е проект, според мен няма да се стигне дотам, защото заради подобни мерки на Румъния бяха наложени икономически санкции от страна на ЕС. Тука става дума не за забрана на стари коли, а за забрана на вноса на такива.Това има някаква логикаа, ако се приложи разумна граница на възраст/примерно не повече от 10 г./, а не такава, като за таксиметрова кола примерно.Иначе стари коли се карат навсякъде, а някъде няма и такса след определена възраст-25 30 години.
Лично аз не смятам да си купувам скоро кола, но ако се приеме този закон, смятам да заведа дело, първо у нас, а ако го загубя на разните му инстации, ще продължа и навън-зараи принципа.
това трябва да е правилното и аз мога догодина да взема на баща ми колата като си я изплати ама едва ли ще стане щото искам да карам 156 и нищо няма да ме спре. може да е 2006 ама аз си искам моята. и след на 20 години да е пак ще я купя. тези хора не могат да разберат едно че ако някой му се кара той ще си я кара все едно да забранят на нашия колега дето ходи по ретро съборите с неговата Alfa ами иска да има взел си е. примерно и аз искам да си купя сега една 33-ка и ко някой ще ми каже много е стара няма да я пуснем да премине границата
P.S. Sorry ама за такива тъпотии от страна на управата на Родината мога да се изнервя много
nikolaaaay
08-10-2008, 21:07
Тва да забранят вноса не ми се вярва да стане, щото е незаконно. Не, че няма незаконни неща, които приемат в БГ, ама това е малко вероятно. Ако искат да свалят средната възраст на колите могат да насърчат продажбите на нови коли. Да признават ДДС-то примерно и да намалят данъка за новите, за сметка на старите коли. Въобще могат мн неща да се направят, така че хората сами да си сменят колите, ама насила не стаа.
НЕАМ ДУМИ! ПОРЕДНАТА ПРОСОТИЯ В БЪЛГАРИЯ!!!!:idea2::idea2::idea2:
значи в момента единственото което е за нова кола е до 6 месеца или 6000км да не се плаща екотакса а за по старите от 6 месеца ко става ??? поне границата да е до 2 години или нещо такова
Бе ако наистина се приеме, което е незаконно, според мен е добре да се почнат дела, може и по клубове, общо взето пътя за промяна на един закон е това, или го оборваш или го отменяш с уличен натиск.:shock:
StarChild
08-10-2008, 21:39
Ако не се лъжа в статията се казваше, че от кат сами щяли да спрат да регистрират мпс-та с над 5 годишно минало! И накрая от толкоз такси макси данъци и глоби за вредни емисиии и т.н. ще ти излезе по-евтино да си купиш нова кола(вместо някои кошник на който да му се молиш да ли ше запали днес с извинение) на лизинг за която знаеш, че плащаш на месец дадена сумичка и това е нищо друго не те интересува, в което няма нищо лошо разбирасе, дай боже всекиму нова кола.
Е за да спре КАТ трябва да има закон, не може всеки да спира когато реши
StarChild
08-10-2008, 21:45
Да де обмисляли го все още те първа ще го заседавт до нова година и после незнам си кво...я камилата я камиларя! Типично по BG!
Ако не се лъжа в статията се казваше, че от кат сами щяли да спрат да регистрират мпс-та с над 5 годишно минало! И накрая от толкоз такси макси данъци и глоби за вредни емисиии и т.н. ще ти излезе по-евтино да си купиш нова кола(вместо някои кошник на който да му се молиш да ли ше запали днес с извинение) на лизинг за която знаеш, че плащаш на месец дадена сумичка и това е нищо друго не те интересува, в което няма нищо лошо разбирасе, дай боже всекиму нова кола.
брат тука бъкаш с новата кола. гаранционният и сервиз е доста скъп не ти дават да слагаш газово, щото щяла да ти отпадне гаранцията така че и там си има глупости който може да ги има само в България (защо ли толкова си я обичам страната почвам да се замислям)
Така е, но по принцип, не може да има забрана, което коментираме противоречи на много европейски директиви, може да има екотакси, в разумни граници разбира се-примерно над 15 години да е на практика прекалено скъпа за кола на такава възраст, но ще видим.
StarChild
08-10-2008, 21:48
Е да ама амаортизцията ти излиза по евтино. Всъщност може да се каже, че иди речи ти излиза пак същото с тази разлика, че караш ново.:)
абе общо взето не е на хубаво тая работа дето я мислят. незнам скоро който има кола над 5 години ще може да и вземи поне пари какво е това всеки под път и над път коли продава. Заради такива глупости един Rover го продавах 5 месеца. тва работа ли е ?
някой разправяше, че в румъния стари коли не се регистрират. много по-високи данъци и такси и така системата сработва. лошото е, че ние си нямаме производство
StarChild
08-10-2008, 22:54
Това е кофтито, че нямаме производсвто инак нещата щяха да стоят друго яче. Носеха се слухове за завод за шкода и кои други марки бяха не се сещам и какво стана хоп напривиха си ги в турция щото ние пак сме с претнции но без покритие. Пък и икономиката на южната ни съседка е на друго ниво.... абе жалка работа сме си за съзжаление...:Topic-is-closed-bg:
хм, ами ние кви нови алфи ше си купуваме...МиТо?...
май ше ходим за Делти, и.... после у приателскиа форум
УЖАС! ЕБАТИ ТЪПОТО! Ми ако някой реши да си внесе стара алфа...какво няма да може ли? ЕБАТИ ТЪПОТИЯТА ПО УЛИЦИТЕ ЩЕ ВИЖДАМЕ ВСЕ ПОВЕЧЕ ДАЧЙИ ЛОГАН И ТН...ТВЪРДО ПРОТИВ!
vikoalfa
08-10-2008, 23:36
Начи в един гаранционен сервиз на Форд-4л двг масло и филтър-300лв с работата,изгубено време цял ден.....а искате ли нови коли а....
Смяна на предна броня не помня кви пари чака се 2седмици за доставка и 10 ДЕНА да ти я сложат.....
Nasko_77
09-10-2008, 01:07
Подкрепям твърдо, всякакви подобни ИДИОТСКИ идеи... само и само да му писне на народа и да излезе по улуците най-сетне. Искам също и данък "въздух", например да приемат, данък "гравитация" и още много такива гаври.
А дето за семействата и повечето коли... много тъпо.
Пиша я на вуйчо ми.. шестата на баджнака и така...
Изруди долни... срам нямат.
В Европа може да караш и 50 годишна кола....стига тя да е изправна и според законите на съответната страна да е минала технически преглед! Колкото е по стара колата по често минава на такъв преглед и съответно излиза по скъпо, защото там ГТП не се минава при чичо Манчо с 10лв. за почерпка...а като е неизправна колата отива в сервиза...и след това обратно на преглед, докато стане у ред!!!!...тия номера да избушим катализатора и да вържем нещо с тел ги няма:)
При тези условия, без някакви си тъпи забрани на човек му е по изгодно да притежава нов автомобил отколкото стар...и не си мислете, че те не си правят сметка...напротив много по разумно си харчат парите от нас!
Правителството обсъжда до нова година да се забрани вносът на коли по-стари от 5г!
Така щал да се вдигне стандарта и намали трафикът и ръста на задръстванията поради причината, че средно статистическият българин неможе да си позволи по нов автомобил! Като се има и предвид вредните емисии и замърсяването от повечето стари возила. Друга причина е и фактът, че има семйства с повече от 3 коли което създава проблем с паркирането. Може и за това да излезе закон:calc:
Аз донякъде подкрепаям това защото ще спрем да внасяме боклуците на европа от които се отървават познатите ни на всички страни. Вярно за някои ще бъде трудно да се сдобие с автомобил, но от друга страна е добре......:roll:
....Вие какво мислите по въпросът драги колеги....
и в нашето семейство има 3 -коли ама алфи даже вече са четири ама четвъртата не е..., за нас няма ли промоция да ни избегне евентуално новия закон :wow::rosso_racers:
Спокойно, такива проекти периодично се пускат и се оказват кьорфишеци.:bg:
така си е това няма да дожиее утре СИГУРЕН СЪМ !!!
Аз съм за някакви ограничения, но 5г. е хипер измислено! ами че то има лизинги и заводски гаранции за по 7-8 години бе! ако го направят 10 години и от там нататък не забрана а супер тежък данък - да! както и да се въведат специални номера за ретро автомобили както е по света! всичко ще се оправи ако ГТП като хората, не както каза колегата за 10 лв при бай Минчо! нямам проблеми със старите коли ако са в изправно състояние и покрива всички стандарти и норми! а не некой рацер с кола на 20 години и 18 вида светещи лампи дето има повече кит от колкото ламарина по колата и гумите му са 19 употреба с 16 регенерат! тва никъде го няма! я се загледайте в гумите на повечето камиони и тирове! ад! аз веднъж се загледах и не исках да се движа по магистрала 2 седмици след това! ай сиктир! ще си купувам багер!
Ето това решение го подкрепям на 100% :bg: Решението е правилно, не може да се вкарват коли на 10-15+ години.
ае я чете фнимателну
никой не забранява карането на стари коли
забранява се вносът на стари коли
на сички е ясно че тия на 10г вместо в местния филиан на надин (щото нямат никъф шанс да минат гтп) идват в бг
колко от колите тука са с изправен еърбег?
а не с отрязана жичка или съпротиврление?
примерно?
или квото се сетите да им е както би следвало
данъци
кви данъци
никой не плаща данъци
тва с данъците не за бг ;)
ае я чете фнимателну
никой не забранява карането на стари коли
забранява се вносът на стари коли
на сички е ясно че тия на 10г вместо в местния филиан на надин (щото нямат никъф шанс да минат гтп) идват в бг
колко от колите тука са с изправен еърбег?
а не с отрязана жичка или съпротиврление?
примерно?
или квото се сетите да им е както би следвало
данъци
кви данъци
никой не плаща данъци
тва с данъците не за бг ;)
Ето това е обяснението, ама доста хора не го разбират. :bowdown:
Аз плащам данъци и сметки за парно /това за справка:pain:/ , а това дали се събират данъците или не е проблем пак на държавния контрол и организация.
Който примерно не му е изправен аербега си е негов проблем и на този който се вози до него, все пак недай боже да разчиташ на еърбега де......
Доста пъти съм го казвал, но най-незначителния процент от катастрофите са поради технически неизправност, повечето са на база несъобразена скорост, пиене, некадърност, простотия, безотговорност и прочее, така че приказките за нови автомобили облужват главно продавачите на нови коли. Ако си идиот, или попаднеш на идиот срещу теб, забрави дали ти е нова или стара колата
Като за загрижени толкова за стари и нови коли да направят така, че в БГ средната работна заплата да е колкото в ЕС и тогава да предприемат нещо от сорта....
StarChild
09-10-2008, 22:41
Цитат:
Първоначално публикувано от търтей Покажи съобщение
ае я чете фнимателну
никой не забранява карането на стари коли
забранява се вносът на стари коли
на сички е ясно че тия на 10г вместо в местния филиан на надин (щото нямат никъф шанс да минат гтп) идват в бг
колко от колите тука са с изправен еърбег?
а не с отрязана жичка или съпротиврление?
примерно?
или квото се сетите да им е както би следвало
данъци
кви данъци
никой не плаща данъци
тва с данъците не за бг
Ето това е обяснението, ама доста хора не го разбират. :bowdown:
Баш Баш това трябва да се разбира:smoke:
Аз пък си плащам всички данъци.
Са таковам в простата куфалница.
Ами ако искам да си внеса класическа кола 1978 година - БАСИ ТЪПАЦИТЕ. Олд таймерите в Великобритания не дължат данъци. Като си има списък на определени коли които се считат за класики и на по млада възраст , а иначе всяка кола преди 78 година ако е изправна се счита за олдтаймер.
galinves71
10-10-2008, 11:30
Аз съм за някакви ограничения, но 5г. е хипер измислено! ами че то има лизинги и заводски гаранции за по 7-8 години бе! ако го направят 10 години и от там нататък не забрана а супер тежък данък - да! както и да се въведат специални номера за ретро автомобили както е по света! всичко ще се оправи ако ГТП като хората, не както каза колегата за 10 лв при бай Минчо! нямам проблеми със старите коли ако са в изправно състояние и покрива всички стандарти и норми! а не некой рацер с кола на 20 години и 18 вида светещи лампи дето има повече кит от колкото ламарина по колата и гумите му са 19 употреба с 16 регенерат! тва никъде го няма! я се загледайте в гумите на повечето камиони и тирове! ад! аз веднъж се загледах и не исках да се движа по магистрала 2 седмици след това! ай сиктир! ще си купувам багер!
преди 3г купих комплект 4 гуми за пежото,в продължение на 1месец по магистралата каспичан варна(тогава отсечката от шумен не беше пусната)изкривих 2 от тях.има 1гаден участък от каспичан до село невша та и още си е гаден.сега 2те гуми съм ги боядисал и жена ми е сяла цветя в градината,супер а саксии за по 60лв.
Правителството обсъжда до нова година да се забрани вносът на коли по-стари от 5г!
Тамън събрах пари да си купа такава
http://www.autowp.ru/pictures280/ferrari/360/autowp.ru_ferrari_360_spyder_27.jpg
и са кво? Като е 2000-а година няма ли да мога да си я карам?
StarChild
11-10-2008, 00:39
Тамън събрах пари да си купа такава
http://www.autowp.ru/pictures280/ferrari/360/autowp.ru_ferrari_360_spyder_27.jpg
и са кво? Като е 2000-а година няма ли да мога да си я карам?
хахаах шегаджия ;)
Furious 155
11-10-2008, 00:40
хахаах шегаджия ;)
да ама искат да стане реално.... :jason2:
Подкрепям напълно инициативата, който няма пари за Мйерцидеси ще си купи Фиат Чинкуеченто 2005г за 4000лв и готово. Улиците ще изглеждат по-добре с такива машинки. Екологията на първо място. :pig::lsabre:
Подкрепям напълно инициативата, който няма пари за Мйерцидеси ще си купи Фиат Чинкуеченто 2005г за 4000лв и готово. Улиците ще изглеждат по-добре с такива машинки. Екологията на първо място. :pig::lsabre:
а ти брат що караш такава голяма кола?
Подкрепям напълно инициативата, който няма пари за Мйерцидеси ще си купи Фиат Чинкуеченто 2005г за 4000лв и готово. Улиците ще изглеждат по-добре с такива машинки. Екологията на първо място. :pig::lsabre:
Последната грижа на правителството е екологията, след като изсякоха сума ти гори, презастроиха черноморието и сега строят хотели във високите части на планините, това са идеи /те няма и да станат, но това е друга тема/ на вносителите на нови автомобили и другото, по основното е да се дерат кожи от простия народ, който преглъща всичко, като имаш предвид колко коли са над 20 години..... екологията е завряна в пета глуха
Последната грижа на правителството е екологията, след като изсякоха сума ти гори, презастроиха черноморието и сега строят хотели във високите части на планините, това са идеи /те няма и да станат, но това е друга тема/ на вносителите на нови автомобили и другото, по основното е да се дерат кожи от простия народ, който преглъща всичко, като имаш предвид колко коли са над 20 години..... екологията е завряна в пета глуха
мамка му колко си прав. а да не говорим за случея в бургас (Нефтозавода) около него е пусто едно дърво няма засадено.аз съм навит за такова нещо ама да се спре вноса на коли примерно над 10 години или ако се внасят такива да се удря джоба колкото за една нова кола
а ти брат що караш такава голяма кола?
Ако приемат такъв закон никакъв не ми е проблема вместо 7-8 годишни коли да си купувам 5-6:magic: предишната я бях купил 5г, Алфата я купих 8г и там ми беше голямата грешка . . Така или иначе и да забранят вноса над 5г старите кочини няма да изчезнат ;) дори ще си ги продаваме по-лесно щото в момента да продадеш кола си е геройство - всичко е зарито с коли.
мамка му колко си прав. а да не говорим за случея в бургас (Нефтозавода) около него е пусто едно дърво няма засадено.аз съм навит за такова нещо ама да се спре вноса на коли примерно над 10 години или ако се внасят такива да се удря джоба колкото за една нова кола
Цялата работа у нас, е че няма ред и законност.Ако имаше няма проблем-стара кола без катализатор да не се кара, има универсални катализатори за около 300 лева, не е невъзможно.Може да има и такса за преминаване през центъра на големи градове и така ще намалеят задръстванията, защото една огрома част ходят на работа и се връщат, за екологията допълнително трябва залесяване, спиране на сеченето, и много такива мерки.Във Франция например една огромна част от територията е държавна и е защитена с много строги закони, така се пази природа.
Например точно за тоя Бургаския, в Русия порта е на брега, на сушата /тъй наречения буй/ и няма проблем, а у нас, за по евтино ще е плаващ, няколко ще са насред залива-е ще видим какво ще настане.....
аз ако искам да намаля употребата на много стари автомобили ще надуя ама яко данъците и другите ежегодни (не еднократните!) такси, така както бат бойко се опита да го направи в началото на тази година. това обаче и за съжаление, ще засегне не просто мнозинството, а и мен самия. е как да поддържам такова мнение?!?
данъците трябва да се плащат. иначе макроикономистите може да си помислят, че ще е по-изгодно да се увеличат, но това е друга тема
аз ако искам да намаля употребата на много стари автомобили ще надуя ама яко данъците и другите ежегодни (не еднократните!) такси, така както бат бойко се опита да го направи в началото на тази година. това обаче и за съжаление, ще засегне не просто мнозинството, а и мен самия. е как да поддържам такова мнение?!?
данъците трябва да се плащат. иначе макроикономистите може да си помислят, че ще е по-изгодно да се увеличат, но това е друга тема
няма как да се избегне това освен да си смениш колата с някоя по нова или да спреш да караш.
А дали ако се приеме такъв закон цените на 4-5 годишни коли няма да паднат ?!?!?!?
няма как да се избегне това освен да си смениш колата с някоя по нова или да спреш да караш.
Или ако не го докараме на власт, то не че сеганшя съсел от БКП котилото трябва да стои там, ама според мен между двамата няма разлика:wc:
начи това си е жив социализъм сприраме вноса на евтини европейски коли. може само евтини руски и по новите (до 5години) европейски. Няма аз утре ще си купя една Лада 2107 и ще съм много по доволен ко ще карам тия италиянки
StarChild
13-10-2008, 22:23
тъкмо да се обадя и ти си истри мнението смисълат от протеста ще е безмислен мисля...:balloon:
StarChild
13-10-2008, 22:25
начи това си е жив социализъм сприраме вноса на евтини европейски коли. може само евтини руски и по новите (до 5години) европейски. Няма аз утре ще си купя една Лада 2107 и ще съм много по доволен ко ще карам тия италиянки
еми то в повечето старни почти нямат такива коли при положение, че всичко се внася за балканите, но и стандарта е дуг ж нормалните европейски стани. Повтарям нормалните!
да ама аз ще си купя една "7-ца" (как звучи само като BMW) ако стане че закона се обнародва в ДВ
ФЕРАРИСТ
14-10-2008, 11:05
Доста пъти съм го казвал, но най-незначителния процент от катастрофите са поради технически неизправност,
Въпреки че съм против идеята да се забранява такова нещо, щото ако човек има възможност и кинти, винаги би предпочел нова кола отколкото стара, и затова по добре тия мърсоли да помислят как могат да улеснят народа в това, отколкото да го принуждават в друго......
Че за катастрофите по техническа неизпр......мисля че процента е адски висок, и не му се отдава чак толкова голямо внимание, щото рядко някой си спомня или пък е оживял да каже какво точно го е пратило в къра без причина......а по намачканата кола е невъзможно да се разбере причината, и затова всеки определя по най - лесдния начин - превишена скорост......ами ако с разрешена 90кмч ти гръмне гуменката и се халосаш челно в некой пън и гушнеш чимшира.....ама разбира се - или си превишил скороста и изгубил управление, или си подремнал......някой да е чувал че не е особенно трудно по нашите пътища да ти се отпере шарнира след нежното преминаване в някоя яма.......бас държа че ако си прекарате през паметта последните 2-3-4-5-6 катастрофи дето сте виждали, със сигурност участниците в повечето от тях ще са карали коли на над 6-7-8-9-10 години.......независимо че катастрофата може и да не е по тех причини.....
Въпреки че съм против идеята да се забранява такова нещо, щото ако човек има възможност и кинти, винаги би предпочел нова кола отколкото стара, и затова по добре тия мърсоли да помислят как могат да улеснят народа в това, отколкото да го принуждават в друго......
Че за катастрофите по техническа неизпр......мисля че процента е адски висок, .....
Напротив, много точно може да се уточни причината за катастрафата в почти всички случаи и затова си има статистика на КАТ, не е моя. А много ясно, че като има примерно 90% стари автомобила, то относителният дял на катастрофите с тях, ще е по висок.Аз карам кола от 25 години и мога да ти кажа, че абсолютно всички катастрофи на които съм присъствал са вследствие от повенението на водача.За тия години имам една лека в града-една жена ми отне предимство при престрояване, а след това се оказа че е употребила алкохол.
Ето ти и официалната извадка.
Статистиката: 1006 души са загинали в катастрофи през 2007 г.
Близо 10 хил. са ранените; най-опасни за пътуващите са вечерните часове на денонощието, отчете НСИ
08.07.2008
През 2007 г. по пътищата на България са загинали 1006 души, други близо 10 хил. са ранени, сочи зловещата статистика на Националният статистически институт. Най-много жертви - 40%, има сред шофьорите.
Най-опасни за пътуващите са вечерните часове на денонощието, показва статистиката. Между 19 и 20 ч. са загинали 130 души, други 123-ма - час по-рано, в същите часове са най-многобройни и автопроизшествията.
Денят от седмицата с най-много катастрофи и с най-голям брой загинали е съботата, сочат данните на НСИ. От общо 8 хил. произшествия в събота са се случили 1278.
В 95% от случаите причина са неправилните действия на шофьора, 3,4% са по вина на пешеходците, а под 1% се падат на техническите неизправности, влошените пътни условия или поведението на пътниците.
В близо половината от случаите грешката на шофьора е в това, че не е преценил скоростта, а на второ място, но с три пъти по-нисък дял - отнемането на предимство.
ФЕРАРИСТ
14-10-2008, 12:45
Ако проишествието е сериозно, водача е в болница, и КАТ като дойде и пише протокола, не може да знае на момента дали причината е тех, или не......говоря за инциденти при който сама кола се е бутурясала някъде......пише праволинейно това което ти сега ми цитираш......вина на шофера, превишена скорост и прочее......и това отразява статистиката, да не мислиш че някой ходи да го пита в болницата каква е причината, или той на момента я знае....или пък дори впоследствие да стане ясно, някой си играе да я променя.......А и всяка техническа неизправност също е грешка на шофера....той я е допуснал.....когато се намачкат ламарините и окачването е невъзможно да се докаже без експертиза каква е причината.......жената е вещо лице в СГС, и съм говорил с нейни колеги правещи съдебно технич експ на катастрофи, и това от тях го знам.....и затова по съкратено се пише - вина на водача.......което на суха теория пак е вярно.....
ИНаче не мисля да споря повече, аз си имам това мнение и наблюдение, и всеки е свободен да не се съгласява с него......
Като караш с 180 км при ограничение 90 не ти е виновна техниката, така загина и националиста Хайдер, въпреки че колата му е нова и изправна, тия дни ески Лескус изпреварвал при намалена видимост, в завой, 4 трупа.....кой пил пет ракии, кой нямал книжка.. това са резултатите от почти всички катастрофи у нас, пък шарнира....... а всеки си има мнение, така е.
И като искам да вкарам някоя ретро кола от 50-те 60-те 70-те години, какво правим? пиша я по документи 2005-та ли :)
И като искам да вкарам някоя ретро кола от 50-те 60-те 70-те години, какво правим? пиша я по документи 2005-та ли :)
да специално направена за тебе ще пишиш в документите :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.