View Full Version : Какво НЕ трябва да правите с вашата 145-ца
b_angelov
14-10-2008, 11:32
Голяма беда сполетя колегата Rado145QV (http://clubalfaromeo.com/forum/member.php?u=7834) по пътя за ИталФеста. В момента е много зает покрай ремонта на QV-то си, и ме помоли аз да пусна тази тема и да благодаря от негово име на всички колеги, които се отзоваха на помощ на автомагистралата, в близост до Пазарджик. Ето малко разкази в картинки - как стана всичко и какви бяха последствията. Кликнете на снимките за по-голям формат:
Като за начало карахме през целия път със 160-170 км/ч за да можем да наваксаме закъснението и да се пресъединим към групата, тръгнала от Бургас по-рано, Старозагорската и хасковската група.
Та като стъпихме на магистралата маслото в мотора беше станало съвсем на чорба. Въпреки всичко решихме да пробваме дали ще успеем да изключим прекъсвача на 5-та скорост:
http://bgphoto.net/Image.aspx?PhotoId=7598355 (http://bgphoto.net/photos/33074/o633595751470900000.jpg)
http://bgphoto.net/Image.aspx?PhotoId=7598356 (http://bgphoto.net/photos/33074/o633595752092775000.jpg)
На 240км/ч се чу здрав тътен отпред, все едно се пука гума и нещо зачатка здраво. Последствията на магистралата бяха тези:
http://bgphoto.net/Image.aspx?PhotoId=7598357 (http://bgphoto.net/photos/33074/o633595753030275000.jpg)
Да поясня, че времето беше много ясно и нямаше грам мъгла!
http://bgphoto.net/Image.aspx?PhotoId=7598358 (http://bgphoto.net/photos/33074/o633595753647618750.jpg)
http://bgphoto.net/Image.aspx?PhotoId=7598359 (http://bgphoto.net/photos/33074/o633595754269650000.jpg)
http://bgphoto.net/Image.aspx?PhotoId=7598360 (http://bgphoto.net/photos/33074/o633595754890275000.jpg)
http://bgphoto.net/Image.aspx?PhotoId=7598361 (http://bgphoto.net/photos/33074/o633595755515431250.jpg)
Голямо митинг-шествие се получи в аварийната лента на магистралата. Още веднъж хиляди благодарности на всички, които ни се притекоха на помощ и не ни оставиха да гнием на магистралата! :big_bow_down:
http://bgphoto.net/Image.aspx?PhotoId=7598363 (http://bgphoto.net/photos/33074/o633595757280743750.jpg)
Маслото, което се завихри от високата скорост се полепи по задния капак на лачения Limited 500:
http://bgphoto.net/Image.aspx?PhotoId=7598364 (http://bgphoto.net/photos/33074/o633595759776525000.jpg)
Цялата беда не ни развали въобще нстроението и изкарахме наистина прекрасно на феста. Вечера Радо прибра колата на платформа към Поморие и веднага бе сключена сделката за новия мотор. Пак същия - 2.0 16V 155 коня '01 година. Ето ги двата един до друг по време на обурудването:
http://bgphoto.net/Image.aspx?PhotoId=7598365 (http://bgphoto.net/photos/33074/o633595761910587500.jpg)
http://bgphoto.net/Image.aspx?PhotoId=7598366 (http://bgphoto.net/photos/33074/o633595762537618750.jpg)
А по-интересно е какво се е случило със стария мотор:
Дам... 3 големи дупки в блока, една-две в картера. 2 биели липсват, както и няколко бутала... Всичко стрито на сол в картера:
http://bgphoto.net/Image.aspx?PhotoId=7598367 (http://bgphoto.net/photos/33074/o633595763158243750.jpg)
http://bgphoto.net/Image.aspx?PhotoId=7598368 (http://bgphoto.net/photos/33074/o633595763782618750.jpg)
http://bgphoto.net/Image.aspx?PhotoId=7598369 (http://bgphoto.net/photos/33074/o633595764401993750.jpg)
http://bgphoto.net/Image.aspx?PhotoId=7598370 (http://bgphoto.net/photos/33074/o633595765206837500.jpg)
http://bgphoto.net/Image.aspx?PhotoId=7598371 (http://bgphoto.net/photos/33074/o633595765229181250.jpg)
http://bgphoto.net/Image.aspx?PhotoId=7598372 (http://bgphoto.net/photos/33074/o633595765847931250.jpg)
http://bgphoto.net/Image.aspx?PhotoId=7598373 (http://bgphoto.net/photos/33074/o633595766468243750.jpg)
Това тук е новия мотор:
http://bgphoto.net/Image.aspx?PhotoId=7598374 (http://bgphoto.net/photos/33074/o633595766490275000.jpg)
hthttp://bgphoto.net/Image.aspx?PhotoId=7598375 (http://bgphoto.net/photos/33074/o633595767109650000.jpg)
А това тук е старата пача: :(
http://bgphoto.net/Image.aspx?PhotoId=7598376 (http://bgphoto.net/photos/33074/o633595768249806250.jpg)
http://bgphoto.net/Image.aspx?PhotoId=7598377 (http://bgphoto.net/photos/33074/o633595768276525000.jpg)
http://bgphoto.net/Image.aspx?PhotoId=7598378 (http://bgphoto.net/photos/33074/o633595768899181250.jpg)
http://bgphoto.net/Image.aspx?PhotoId=7598379 (http://bgphoto.net/photos/33074/o633595769521368750.jpg)
http://bgphoto.net/Image.aspx?PhotoId=7598381 (http://bgphoto.net/photos/33074/o633595770165275000.jpg)
И ето какво става в блока:
http://bgphoto.net/Image.aspx?PhotoId=7598383 (http://bgphoto.net/photos/33074/o633595771460275000.jpg)
Всичко е буквално на сол:
http://bgphoto.net/Image.aspx?PhotoId=7598387 (http://bgphoto.net/photos/33074/o633595774019025000.jpg)
http://bgphoto.net/Image.aspx?PhotoId=7598388 (http://bgphoto.net/photos/33074/o633595774046212500.jpg)
http://bgphoto.net/Image.aspx?PhotoId=7598389 (http://bgphoto.net/photos/33074/o633595774682306250.jpg)
http://bgphoto.net/Image.aspx?PhotoId=7598390 (http://bgphoto.net/photos/33074/o633595775301681250.jpg)
http://bgphoto.net/Image.aspx?PhotoId=7598393 (http://bgphoto.net/photos/33074/o633595777428868750.jpg)
Ама колко е доволен :)
http://bgphoto.net/Image.aspx?PhotoId=7598396 (http://bgphoto.net/photos/33074/o633595779284181250.jpg)
http://bgphoto.net/Image.aspx?PhotoId=7598397 (http://bgphoto.net/photos/33074/o633595779317775000.jpg)
Коляновия вал е дроб:
http://bgphoto.net/Image.aspx?PhotoId=7598398 (http://bgphoto.net/photos/33074/o633595779341368750.jpg)
http://bgphoto.net/Image.aspx?PhotoId=7598399 (http://bgphoto.net/photos/33074/o633595779385118750.jpg)
Един бутален болт:
http://bgphoto.net/Image.aspx?PhotoId=7598401 (http://bgphoto.net/photos/33074/o633595780634181250.jpg)
http://bgphoto.net/Image.aspx?PhotoId=7598402 (http://bgphoto.net/photos/33074/o633595781253087500.jpg)
Най-едрите парчета, които намерихме в картера - Биелка и буталце:
http://bgphoto.net/Image.aspx?PhotoId=7598403 (http://bgphoto.net/photos/33074/o633595781275118750.jpg)
Та това се случи накратко. Надявам се най-късно утре вечер колата вече да е на ход и Радо да дойде в Бургас с нея да почерпи. :)
ALFA155Ts
14-10-2008, 12:02
:hi_temerature: на мен ко ми се случи болничен 2 седмици за психично разтроиство ....
WhitePower
14-10-2008, 12:04
Слаб Матриала , са ша стане по бърза ;))
всяко зло за добро
LeoVin4i
14-10-2008, 12:10
Браво на рацерите :ritter: Тез мотори така ли си се трошат или е имало някакви признаци отпреди?
Биелка и буталце:crazy:Дано новия матор бяга повече!
b_angelov
14-10-2008, 12:20
Браво на рацерите :ritter: Тез мотори така ли си се трошат или е имало някакви признаци отпреди?
Освен, че лееко похарчваше масалце му нямаше нищо друго. Ни потракваше, нито в дупки изпадаше. Може от кофтито масло да е било, което е сменяно преди не повече от 1000км.
mitaka_cs
14-10-2008, 12:33
Коляновия вал е дроб, а в картера виждам дроб сарма за цяла седмица:paddle:
Браво на човека, че се е хванал да я оправя и дано новия мотор е по-здрав!
b_angelov
14-10-2008, 12:41
Коляновия вал е дроб, а в картера виждам дроб сарма за цяла седмица:paddle:
Браво на човека, че се е хванал да я оправя и дано новия мотор е по-здрав!
Стария мотор не беше отварян досега, но снощи след щателна проверка на всички валове, лагери и подобни на новия мотор, доктора заключи, че е много стегнат и запазен в отлично състояние :prescription:
интересно ми е:coolio:с какво масълце бяхте ?
интересно ми е:coolio:с какво масълце бяхте ?
Да. Я кажете какво беше маслото.
П.С. Това дали е от кофти масло или ангренажа се е скъсал по някаква причина? Някой дали е констатирал причината?
ALFA155Ts
14-10-2008, 14:51
Ангренажа беше там ... Дори беше на белези ... Гарнитурата на главата не беше оргиналната която по принцип е метална тая беше обикновенна ... по картера имаше силикон палаво намазан ..... не се знае какво е ставало може би е била прегрявана преди това .... голяма мистерия
Ебати и маслото, което си имал - да не е било Селения?
Ангренажа беше там ... Дори беше на белези ... Гарнитурата на главата не беше оргиналната която по принцип е метална тая беше обикновенна ... по картера имаше силикон палаво намазан ..... не се знае какво е ставало може би е била прегрявана преди това .... голяма мистерия
Ма аз гледам, че и клапаните да ударени!?!? Или така ми се привижда на едната снимка???
П.С. И все пак с какво масло беше колата?
класика в жанра..
иди обяснявай за какво си трябва яип тунинг, ДОБЪР ЧИП ТУНИНГ ;)
b_angelov
14-10-2008, 15:48
Ма аз гледам, че и клапаните да ударени!?!? Или така ми се привижда на едната снимка???
П.С. И все пак с какво масло беше колата?
Клапани, свещи, всичко е леш. Парченца буталца и биелки са си играели на спорт тото в цилиндрите. Точно какво е маслото - трябва Радо да каже. Ако се прибере изобщо от сервиза довечера.
Клапани, свещи, всичко е леш. Парченца буталца и биелки са си играели на спорт тото в цилиндрите. Точно какво е маслото - трябва Радо да каже. Ако се прибере изобщо от сервиза довечера.
Оооффф... лоша работа... ам дано с новия мотор само да дава газ и да не му се случват повече такива неприятности на момчето, че е кофти... много кофти :(
От тоя мотор кат гледам са ти останали доста неща за сувенирчета, от буталото например става перфектен клучодържател:mrgreen: Майтапа на страна аз кат видях потресаващата гледка още на магистралата и ми стана много гадно за колата на твое място нямаше да ми е до никав фест ама евала;-)
И на мен ми се случи нещо подобно тази пролет, но се размина доста по леко от екшъна при колегата, смених само две биели и колянов лагер.Пробвах кога ще изключи на трета и..... КРАЯТ!
Само че нямах дим и колата даже се мъчеше да запали със зверско тракане отпред....
После в сервиза ми казаха че всичко тръгнало от лошо работеща маслена помпа.Колата преди това доста тракаше като дизел, а в интерес на истината сега е значително по тиха.
Уви съвсем нормално сътояние за 16 клапанов ТС . На новия мотор сложете Рейсинг и ако направите качествен чип може и да му се размине такава случка.
b_angelov
14-10-2008, 16:57
Уви съвсем нормално сътояние за 16 клапанов ТС . На новия мотор сложете Рейсинг и ако направите качествен чип може и да му се размине такава случка.
Преди феста Радо искаше да се срещнат там с Бобо и да говорят за чип. Не толкова да вдига коне, а да подобри някои параметри на мотора. Е, час преди да се срещне с него и да се разберат, стана тази умопомрачителна случка и затова въобще и не говори с Бобо. Надявам се скоро като имаме път към София да минем двамата - и аз с GTV-то, та да побъзикаме малко тия пусти компютри.
класика в жанра..
иди обяснявай за какво си трябва яип тунинг, ДОБЪР ЧИП ТУНИНГ ;)
Това упражнение и аз съм го правил с 145 1,8 ТС
След като 20 минути се движих между 180-220 (по километраж) в един момент тъкмо викам на пътника до мен гледай 230..........и тъкмо да кажа двеста и четери......."ДУМ" тътен отпред и същото състояние (после обаче си купих цял двигател 1,8 ТС 144 к.с и ..смяна в Пловдив - колата запали от първи опит с новия двигател и газ към София.
Та цитирам Нео защото е прав - една от възможните причини това да се случва е бедна горивна смес (при цитираните по горе обстоятелства) а това може да се промени с чипа след като се нагласи на високите да обогатява повече.
втора възможна причина е маслото след такава експлоатация и достигната температура вече да загуби смазочни свойства- то затова Нео е с масло по над 25 лева литъра (аз бях с някакво Q8 на 2000 км от смяна- нямаше друго в Свищов а там бях чукнал картера в събота две седмици преди това и принудително сменях)
П.П. И на мен ми се случи на най крайния цилиндър. Като гръмна изпуши като формула 1 с гръмнал двигател:grandpa::smoke:а най страшното беше че едно метално парче от двигателя мина под задната гума и я спука при скорост над 230км/ч:horror:
Това упражнение и аз съм го правил с 145 1,8 ТС
След като 20 минути се движих между 180-220 (по километраж) в един момент тъкмо викам на пътника до мен гледай 230..........и тъкмо да кажа двеста и четери......."ДУМ" тътен отпред и същото състояние (после обаче си купих цял двигател 1,8 ТС 144 к.с и ..смяна в Пловдив - колата запали от първи опит с новия двигател и газ към София.
Та цитирам Нео защото е прав - една от възможните причини това да се случва е бедна горивна смес (при цитираните по горе обстоятелства) а това може да се промени с чипа след като се нагласи на високите да обогатява повече.
втора възможна причина е маслото след такава експлоатация и достигната температура вече да загуби смазочни свойства- то затова Нео е с масло по над 25 лева литъра (аз бях с някакво Q8 на 2000 км от смяна- нямаше друго в Свищов а там бях чукнал картера в събота две седмици преди това и принудително сменях)
П.П. И на мен ми се случи на най крайния цилиндър. Като гръмна изпуши като формула 1 с гръмнал двигател:grandpa::smoke:а най страшното беше че едно метално парче от двигателя мина под задната гума и я спука при скорост над 230км/ч:horror:
Колега как си ги правил тея скорости, мойта на 225 по километраж удря прекъсвач
Ужас!!!
Вече съм се наплашил с тези 16клапанови Твинспарци! :horror:
И все пак освен на хубаво масло на какво друго трябва да се обърне внимание,за да не се случват такива работи?
DerMeister
14-10-2008, 18:41
Ужас!!!
Вече съм се наплашил с тези 16клапанови Твинспарци! :horror:
И все пак освен на хубаво масло на какво друго трябва да се обърне внимание,за да не се случват такива работи?
Основното, на което да се обърне внимание е да не се кара с над 200, повече от 5 минути. :balloon:
чип му е майката ора,тези коли над 200 са бедни,затова се получават такива салати:jumping::jumping:Иначе както каза Гиги нищо необичайно за Т.С.:kicking::kicking:чак толкова помлян не бях виждал,но за всичко си има първи път:jumping::jumping:Успех с новия мотор,и ако искате да го карате така,задължително му сложете чип:paddle:
Основното, на което да се обърне внимание е да не се кара с над 200, повече от 5 минути. :balloon:
Това е ясно,макар че мойта едва ли ще стигне до толкова :crazy:
Furious 155
14-10-2008, 19:06
малииии верно голяма метална салата се е образувала
и аз не бях виждал така добре надробен мотор, ама що сувенири може да станат от частите
Успех с новия мотор :kicking:
b_angelov
14-10-2008, 19:15
малииии верно голяма метална салата се е образувала
и аз не бях виждал така добре надробен мотор, ама що сувенири може да станат от частите
Успех с новия мотор :kicking:
Вече си гепих буталцето за ключодържател и биелката за отварачка за бира ;)
vaklinator
14-10-2008, 19:59
Аууу! Баси гледката
Давам левче за разкривената биелка от последната снимка.
b_angelov
14-10-2008, 20:06
Аууу! Баси гледката
Давам левче за разкривената биелка от последната снимка.
цЪ, и на Мара - Отварачката не бих я дал :lol: Избери си нещо друго от картера. :p
vaklinator
14-10-2008, 20:09
цЪ, и на Мара - Отварачката не бих я дал :lol: Избери си нещо друго от картера. :p
А на бас , че на Мара ще я дадеш! Даже де си доплатиш... хехе
Поздрав и успех от мен.
Дай да се спазарим за 2 лева?
LeoVin4i
14-10-2008, 20:10
После в сервиза ми казаха че всичко тръгнало от лошо работеща маслена помпа.Колата преди това доста тракаше като дизел, а в интерес на истината сега е значително по тиха.
А има ли някакъв начин да се разбере маслената помпа дали работи както трябва или се разбира когато вече е късно:death:
А има ли някакъв начин да се разбере маслената помпа дали работи както трябва или се разбира когато вече е късно:death:
Баце помпата е последния проблем на този мотор:balloon:
b_angelov
14-10-2008, 20:36
А има ли някакъв начин да се разбере маслената помпа дали работи както трябва или се разбира когато вече е късно:death:
Маслената помпа до последно е работила, но незнаем на какво налягане де. Стружките се виждат и на смукателя на снимките. Като е засмуквала стружките са се набили по двете зъбчатки на помпата. Челните им стените (които по принцип са идеално гладки) бяха много надрани. Знчи е смукала яко до последно.
Furious 155
14-10-2008, 21:13
Маслената помпа до последно е работила, но незнаем на какво налягане де. Стружките се виждат и на смукателя на снимките. Като е засмуквала стружките са се набили по двете зъбчатки на помпата. Челните им стените (които по принцип са идеално гладки) бяха много надрани. Знчи е смукала яко до последно.значи на тия обороти не е останало масло в картера, защото помпата го е качила в главата - вал на сухо и ефекта е потресаващ... май обратните маслени магистрали не са останали с достатъчна ширина за тия обороти...
Rado145QV
14-10-2008, 21:20
Колеги, проблема дойде от това, че маслото е завряло от продължителното каране на високи обороти. Иначе бях сложил Elf Sporti, което никак не е лошо. Мисля и за този вариянт с бедна смес, която предполага Нено и Мъри, но ме съмнява, защото добре ускоряваше дори и над 200. Така или иначе хващам колегата Ангелов за ушите и идваме в София при Бобо за малко промени по софтуера.
Колеги, проблема дойде от това, че маслото е завряло от продължителното каране на високи обороти. Иначе бях сложил Elf Sporti, което никак не е лошо. Мисля и за този вариянт с бедна смес, която предполага Нено и Мъри, но ме съмнява, защото добре ускоряваше дори и над 200. Така или иначе хващам колегата Ангелов за ушите и идваме в София при Бобо за малко промени по софтуера.
Помисли още малко и ше се сетиш,иначе когато поискаш заповядай,само звънни преди това :balloon:
Колеги, проблема дойде от това, че маслото е завряло от продължителното каране на високи обороти. Иначе бях сложил Elf Sporti, което никак не е лошо. Мисля и за този вариянт с бедна смес, която предполага Нено и Мъри, но ме съмнява, защото добре ускоряваше дори и над 200. Така или иначе хващам колегата Ангелов за ушите и идваме в София при Бобо за малко промени по софтуера.
изненадваш ме с тия опити с маслото.....
trustworthy
14-10-2008, 22:30
Нено, ти не беше ли с друга зъбчатка на 5-тата?
Гледам, че на 220+ е оборотите са били в началото на червеното. А колегите от форума, на които и е изпушил двигателят при продължително каране с такива скорости и обороти не са 1 или 2-ма, за съжаление :(
Нено, ти не беше ли с друга зъбчатка на 5-тата?
Гледам, че на 220+ е оборотите са били в началото на червеното. А колегите от форума, на които и е изпушил двигателят при продължително каране с такива скорости и обороти не са 1 или 2-ма, за съжаление :(
ей кюмурджия....
моята кола взимаше цялата магистрала в червеното... поне пет пъти на заварена газ... но реших да щадя мотора и сложих друга пета.... ;)
trustworthy
14-10-2008, 22:46
ей кюмурджия....
моята кола взимаше цялата магистрала в червеното... поне пет пъти на заварена газ... но реших да щадя мотора и сложих друга пета.... ;)
Твоята - да, но знаеш много по-добре от мен колко други ТС двигатели на са имали ксъмета на твоя. Аз за тоя проблем чета откакто съм се регнал в тоя форум преди не-знам-си-колко години :( Явно има нещо в тея двигатели.
FreeStyler
14-10-2008, 22:49
ей кюмурджия....
моята кола взимаше цялата магистрала в червеното... поне пет пъти на заварена газ... но реших да щадя мотора и сложих друга пета.... ;)
И моята е издържала 2 пъти варненската с "пидала до митала" ако не се лъжа за 15 минути я зех единия път другия за 20 а софииската 2-3 пъти по същия начин ... начи да се радвам че не съм пъснал такава тема и аз ...занапред ще я давам по леко :jumping: докато не се сложи чип до колкото разбрах от вашите мнения с чипа се разминавало с такива инциденти :sheep:
Твоята - да, но знаеш много по-добре от мен колко други ТС двигатели на са имали ксъмета на твоя. Аз за тоя проблем чета откакто съм се регнал в тоя форум преди не-знам-си-колко години :( Явно има нещо в тея двигатели.
нема проблем.... ако знаеш какво правиш.... бензин, свещи, чип, масло и т.н....
Направо ме хвърлихте в размисли с тази тема като се сетя колко често вкарвам в прекъсвач.
Rado145QV пожелавам ти много безаварийни ........ с новия мотор.
FreeStyler
14-10-2008, 23:14
Направо ме хвърлихте в размисли с тази тема като се сетя колко често вкарвам в прекъсвач.
Rado145QV пожелавам ти много безаварийни ........ с новия мотор.
Колега до колкото разбирам от тая тема изцеждането до прекъсвач не е проблем ,а магистрално каране дълго време с МНОГО високи обороти :paddle:
Да не забравяме, че говорим за 10 и повече годишни коли...
Не може да се очаква друго при продължително каране с макс обороти.
Не един приятел S класата я поръча без ограничител на скоростта. Мотора му и 550 к.с. 12 цилиндров. По принцип заводски са ограничени на 250 км. По магистралата той прави 310 км/ч и събаря скоростната кутия. Говоря за кола на по-малко от 5 години и обслужвана винаги в оторизиран сервиз на Мерцедес.
Ако тази алфа беше ограничена на 190 или 200 км/ч вярвам, че нямаше да се получи така. Просто всяко нещо си има граница. И най-здравата кола можеш да я потрошиш за минути. :(
Не искам до обиждам сега собственика на колата нито да го упреквам с нещо. Просто така ми дойде да дам този пример.
За мен основната причина е маслото и после високите обороти. Колегата toni54, доколкото помня, беше сипал масло Титан и останалото се повтаря.
Успех с новия мотор!
Furious 155
14-10-2008, 23:46
За мен основната причина е маслото и после високите обороти. Колегата toni54, доколкото помня, беше сипал масло Титан и останалото се повтаря.
Успех с новия мотор!
ами за такива изпълнения е хубаво да си с 10в60 масълце. Затова и аз не пека моята по магистралата(макар да няма общо с 16в моторите) с над 180. Като си караш с 10в40 след 90 градуса на маслото, не е ясно колко успешно маже!
Отделно инженерният отдел на Хонда, говорейки за моторите дето слагат на Интеграта, споменаха че след 6000 оборота в техните мотори, силата на опъване на буталото надолу е по-голяма от силата на натиск от горенето на бензина. Та било особено важно за ония мотори дето на 9000 им е прекъсвача да са с усилени бутала в тази им част!
е добре де това не е станало ей така изведнъж :shocking:...
Furious 155
14-10-2008, 23:51
е добре де това не е станало ей така изведнъж :shocking:...
точно че толкова бързо става, че е все едно изведнъж... за съжаление!
Баш изведнъж е станало. Те писаха по-рано в темата, че вотора не е хлопал, не е тропам до последно.
StarChild
15-10-2008, 00:20
Малиии подобна слата не бях виждал:eat: все пак си е похвално да смажете така мотора на дроб сърма...инак, успех с новия мотор колеги и скорщно завръщане по родните пътища!:balloon:
Ей колко и се радвах на тая кола на срещите в БС...
Колега кат я оправиш пак да дойдеш.....
Аз що не заковах мотор. Верно че след 180 колата харчеше кат ламя ама той бат Бобо си знае ралтата и благодарение на неговия чип не съм имал ядове да си джиткам лекичко с 230:kicking:. Забравих само да добавя към маслото и чипа високо октановя бензин, ако карате с 95 шанса да стане туи е още по голям:disgust:
На мен това не ми изглежда на блокирали мотовилкови лагери.
По-горе има споменато за ускоренията, които понася буталото.
Няма лети бутала, които да не се уморят във времето и в един момент да се откъснат от ушите.
Купувате си 10 годишна кола, която някой рацер е уморил достатъчно и един ден, хоппа-няма буталца при макс. обороти.
За тая работа си има ковани бутала.
Понасят около 3 пъти по-големи ускорения.
Да. Я кажете какво беше маслото.
П.С. Това дали е от кофти масло или ангренажа се е скъсал по някаква причина? Някой дали е констатирал причината?
специалиста отсече.......
Със сигурност не се е скъсал ангренажа. Погледни състоянието на клапаните-в мотора е имало детонации. А и при тези обороти маслото става в състояние приигодно за пържене на картофки. И на консистенция и на температура.
Причината за мен не е в колата и в маслото.
Колега ако по принцип караш по този начин, не е лошо да помислиш за охлаждане на маслото и ползване на рейсинг масло. По чуждите форуми са изписали по темата. Едва ли си взел чисто нов двигател така че в каквото и състояние да е той сигурно е на над 150 000 така че очаквай при такова каране след година да получи същата травма. Другото над което може да помислите е чип.
Успех във въстановяването, Изпитал съм това чуство и знам че въобще не е приятноц
аз не съм състезател или разбирач ама смятам че причината не е нито в колата нито в маслото нито в нещо подобно ... тоя оборотомер за тва има червена зона за да не се влиза или поне стои много време в нея , или смятате че за красота са оцветили в червено най-високите обороти ...
И какво става ако целия оборотен диапазон ти е в червено? (както е в случая)
Палиш и блокира :tooth:
Колега как си ги правил тея скорости, мойта на 225 по километраж удря прекъсвач
Aми като се чипне може да поизместиш прекъсвача на 7500 оборота например. :biker:
Sergey_gigov
15-10-2008, 11:32
мале - красота :):goodnight:
аз не съм състезател или разбирач ама смятам че причината не е нито в колата нито в маслото нито в нещо подобно ... тоя оборотомер за тва има червена зона за да не се влиза или поне стои много време в нея , или смятате че за красота са оцветили в червено най-високите обороти ...
Оно си е те така. За поддържане на над 180 си трябва специално подготвена кола. Или да си монтьор като колегата с КуВе-то.
:bigracer:
няма нужда от специална подготовка , трябва си просто кола с голям мотор и 6 скорости ....
cvetelin
15-10-2008, 15:51
няма нужда от специална подготовка , трябва си просто кола с голям мотор и 6 скорости ....
мнее и една TDI-ка върши същата работа :punk::punk:
а tdi шъ е самолет а :plane:
cvetelin
15-10-2008, 16:01
а tdi шъ е самолет а :plane:
то си е бре :notworthy::notworthy:
тди-то голяма раута
Stoyan Georgiev
15-10-2008, 16:02
няма нужда от специална подготовка , трябва си просто кола с голям мотор и 6 скорости ....
естествено, че за красота е озветен в червено
cvetelin
15-10-2008, 16:04
естествено, че за красота е озветен в червено
при мен е оранжев... още по голям контраст има :punk:
trustworthy
15-10-2008, 16:23
при мен е оранжев... още по голям контраст има :punk:
То на тебе и спирачните ти дискове на боксера бяха кърмъзъ, така че не си критерий, но нека не оспамваме темата на колегата :)
cvetelin
15-10-2008, 16:32
То на тебе и спирачните ти дискове на боксера бяха кърмъзъ, така че не си критерий, но нека не оспамваме темата на колегата :)
ма и на бабичката са червени бре
ай стиа сме спамили, че ша ни клатят пръс пак шефчетата :)
Мдааааааааааа,позната история.Само нема се пла6ите.Преди неколко месеца имах са6тата салата само 4е на 166.Винаги сам казвал и пак 6 кажа-Алфите приклу4ват с моторите си 93-та година.От там насам са така.Ама пусто нема отказване от теа Алфи.Успех колега и не забравяите да из4истите кутията на смукателите от пар4отии 4е аз забраих и ебах мааму на новиа мотор.Успех!
Винаги сам казвал и пак 6 кажа-Алфите приклу4ват с моторите си 93-та година.От там насам са така.
Е да до 2.0 са си чист ФИАТ с остарял блок, но 2.5 3.0 и 3.2 приключват малко по късно, сега вече Алфа матор нямат:no:
Aми като се чипне може да поизместиш прекъсвача на 7500 оборота например. :biker:
Даже къде 8000:screwy::screwy: иначе мойта само веднъж съм я тормозил с 220 цялата Варненска магистрала :chair: :chair:Колегата да казва ко стаа с новио мотор,пали ли вече:question::question:
п.с.Моля дизеловите спамери/неберемедо/:whip::whip: да млъкнат
b_angelov
16-10-2008, 23:52
Да, днес мотора беше запален. Работи перфектно. До ден-два ще бъде окончателно монтиран на мястото си в коша и колицата отново ще бръмчи по нашите пътища :plane:
Браво на колегата че е успял безпроблемно да смени и да запали новия мотор :respect: много ме узадачихте с тая тема ве хора виждал съм и преди такава салата ама на опел а сега като го видях на Алфа и то толкова богата салата направо сънувам кошмари вървя и си мисля всичко по колата наред ли е всичко ли съм сменил...:chair:
Оле колко безсънни нощи ви чакат :screwy: :screwy: :screwy:
nachkata
17-10-2008, 23:20
до сега не бях виждал толкова намлян мотор бе колеги маико мила.............
Браво на колегата че е успял безпроблемно да смени и да запали новия мотор :respect: много ме узадачихте с тая тема ве хора виждал съм и преди такава салата ама на опел а сега като го видях на Алфа и то толкова богата салата направо сънувам кошмари вървя и си мисля всичко по колата наред ли е всичко ли съм сменил...:chair:
Хехе, значи темата е с образователна насоченост. :-P
А сериозно - дано никога не ти се случват такива приключения. :priest:
LeoVin4i
18-10-2008, 00:02
Оле колко безсънни нощи ви чакат :screwy: :screwy: :screwy:
Е стига деееее :boo:
Е стига деееее :boo:
така се става истински Алфист - чупиш една , две алфи :priest:
така се става истински Алфист - чупиш една , две алфи :priest:
А кат с4упи6 дестина-петнаисе става6 професионалист
b_angelov
18-10-2008, 16:31
Снощи колата излезе от сервиза. Новия матор работи перфектно. Леко е тунингован с олекотен маховик и бяга много още от ниските обороти. Колата е измита и обезмаслена :)
Много се изкефих като видях тази красавица отново в разцвета! По-късно Радо може да даде повече инфо какво е правил.
Айде ако може и снимки на колата да пусне колегата. До колкото разбрах е много лачена. Просто оня ден по магистралата не можах да разбера какво е станало въпреки ,че спрях.
Якооооо такива дупки бях виждал само на хонди на един прелюд 190 коня и един сивик 160 коня и двете коли изкараха по ботало през блока че бяха с малко масло в двигателя .... ако надувате така 200+ км/час. Масло до макса е абсолютно задалжително :) не че знам ама хората дето ми прават колите винаги ми пищат ако маслото ми е м/у мин. и макс
b_angelov
19-10-2008, 19:25
Айде ако може и снимки на колата да пусне колегата. До колкото разбрах е много лачена. Просто оня ден по магистралата не можах да разбера какво е станало въпреки ,че спрях.
Ето я алфичката. Честито му на Радо още веднъж. Вижте го колко е доволен от новото маторче :)
http://bgphoto.net/Image.aspx?PhotoId=7598405 (http://bgphoto.net/photos/33074/o633600398815625000.jpg)
http://bgphoto.net/Image.aspx?PhotoId=7598406 (http://bgphoto.net/photos/33074/o633600398838125000.jpg)
Повече снимки на колата ще си качи той в Гараж на 145/146 от форума (http://www.clubalfaromeo.com/forum/forumdisplay.php?f=41)
:bravo: Благодаря за снимките ;)
Евала,само внимавайте с маслото вече,и си турете по едно шипше :idea2: :idea2:
b_angelov
19-10-2008, 19:48
Евала,само внимавайте с маслото вече,и си турете по едно шипше :idea2: :idea2:
Тъй тъй!
b_angelov
19-10-2008, 19:50
:)
Да си беше карал 33ката бе, кви са тия изпълнения:evil:Евала за ентусиазма му!
браво Радо добре 4е бангията е станала.пожелавам ти много безаварийни километри в 4ервения сектор.:rosso_spider:
с колегата Радо се видях ме в Лесново на автомивката и беше доста разтроен!!!Радвам се че е оправил возилото се надявам на следващия фест да се видим пак!!!Успех
Blackmag
20-11-2008, 16:55
Абе момченце,
за много горд се имаш с тая таратайка май?! Да ти кажа за мотора не коментирам, може да е хубав, може да е лош, не ме интересува особено. Но много ме потресе факта, че все още се намират олигофрени, които си позволяват да карат на наша магистрала със скорост над 170-180км/ч - пределно допустимата "уж" безопасна скорост за такава долнопробна магистрала.
Кажи ми , не се ли чувстваш леко тъп с тая си постъпка и начин на мислене, че видите ли докато може, ще настъпвам газта?! Заради такива мекотели като тебе всеки ден по нашите пътища загиват по 4-5 човека и още 10-ина остават инвалиди доживот! Ще го кажа пак: загиват по 4-5 човека и още 10-ина остават инвалиди доживот! - та барем малко се замислиш, ако разбира се си способен да извършваш подобни функции като мислене!
А да те питам още, сигурно обичаш много да изпреварваш и по междуграския път, а? Дори като остава малко до завоя? - Дали си викаш: "абе ше настъпя здраво и ше успея да го изпреваря тоя, да го еба"?
А критиката е подобна и до другите участници в темата - никой не е проявил възмущение от скоростта на нашият герой. Всички коментират мотора (поне доколкото видях като прегледах набързо). И какво като си сложиш друг мотор? Мерак ти е да се пребиеш с нещо по-новичко ли? ОК, ама го направи на село, по стария път, а не на обществен път, не искам аз или някой друг нормален човек да идва с тебе!
Айде, и друг път избивай комплексите на електронни игри, или дъвчи дъвки, или си вземи куче, знам ли, не ме интересува, намери си начин!
crocodil
20-11-2008, 17:32
Първо мнение ти е в този форум, недей така.
Да карат с колкото си искат, ние с тебе ще си караме бавно, нека другите се трепят.
Абе момченце,
за много горд се имаш с тая таратайка май?! Да ти кажа за мотора не коментирам, може да е хубав, може да е лош, не ме интересува особено. Но много ме потресе факта, че все още се намират олигофрени, които си позволяват да карат на наша магистрала със скорост над 170-180км/ч - пределно допустимата "уж" безопасна скорост за такава долнопробна магистрала.
Кажи ми , не се ли чувстваш леко тъп с тая си постъпка и начин на мислене, че видите ли докато може, ще настъпвам газта?! Заради такива мекотели като тебе всеки ден по нашите пътища загиват по 4-5 човека и още 10-ина остават инвалиди доживот! Ще го кажа пак: загиват по 4-5 човека и още 10-ина остават инвалиди доживот! - та барем малко се замислиш, ако разбира се си способен да извършваш подобни функции като мислене!
А да те питам още, сигурно обичаш много да изпреварваш и по междуграския път, а? Дори като остава малко до завоя? - Дали си викаш: "абе ше настъпя здраво и ше успея да го изпреваря тоя, да го еба"?
А критиката е подобна и до другите участници в темата - никой не е проявил възмущение от скоростта на нашият герой. Всички коментират мотора (поне доколкото видях като прегледах набързо). И какво като си сложиш друг мотор? Мерак ти е да се пребиеш с нещо по-новичко ли? ОК, ама го направи на село, по стария път, а не на обществен път, не искам аз или някой друг нормален човек да идва с тебе!
Айде, и друг път избивай комплексите на електронни игри, или дъвчи дъвки, или си вземи куче, знам ли, не ме интересува, намери си начин!
Не си съвсем прав. Доколкото следя статистиките, най-малко загинали има на магистралите и то не е щото се кара най-бавно. на магистрала Тракия си има места където има условия да се изрежеш за момент с 200 и малко повече - не казвам да ги поддържаш. А катастрофите стават най-вече заради малоумни и несъобразени изпреварвания, шофьори без елементарни умения, калпави пътища и т.н.
Ами мисля, че за тракия специално наистина има места където може да се вдигне такава скорост, без да застрашаваш особено други хора.
Проблема е обаче, че има много "безмъртни" олигофрени, по натоварени пътища като София - Варна например.
От такива са ми се се изправяли косите не веднъж.
Надявам се Радо да не е от тях.
М/у другото такива идиоти с Алфа не съм засичал :))), но все пак аз съм шофьор от скоро сравнително.
Не си съвсем прав. Доколкото следя статистиките, най-малко загинали има на магистралите и то не е щото се кара най-бавно. на магистрала Тракия си има места където има условия да се изрежеш за момент с 200 и малко повече - не казвам да ги поддържаш. А катастрофите стават най-вече заради малоумни и несъобразени изпреварвания, шофьори без елементарни умения, калпави пътища и т.н.
Не знам, ама по магистралата при Бургас през 400-500 метра се виждат следи от гуми, водещи към потрошена ограда на мантинелата.
ludkanar
21-11-2008, 23:35
а ако гръмне гума???моя приятел така си смаза ровера със 100 предна дясна оттам в мантинелата и колата почти тоталка.макарче и аз некарам никак бавно,даже обратното но само на някои места и в определени условия:director:
DJ Vladic
22-11-2008, 01:41
Браво момчета,,, вие наистина сте превъртели играта.Не само сте я превъртели ами исте направили Game over :shocked::notworthy:
Ами мисля, че за тракия специално наистина има места където може да се вдигне такава скорост, без да застрашаваш особено други хора.
Проблема е обаче, че има много "безмъртни" олигофрени, по натоварени пътища като София - Варна например.
От такива са ми се се изправяли косите не веднъж.
Надявам се Радо да не е от тях.
М/у другото такива идиоти с Алфа не съм засичал :))), но все пак аз съм шофьор от скоро сравнително.
Има ги, ма тях закон не ги лови - бутат десетачка и продължават. Как после да не ме е яд, че на входа на Силистра ми писаха акт за 74 км/ч:depressed:.
П.С. Имаш поздрави от твоя съученичка - да видим дали ще се сетиш коя:smoke:.
Лелеее,как сте измъчили колата :0
hristugena
27-12-2008, 22:29
Лелеее,как сте измъчили колата :0
Ако можеше да говори...:crybaby::crybaby::crybaby:
ludkanar
29-12-2008, 23:53
Ако можеше да говори...:crybaby::crybaby::crybaby:
а ако можеше сама да движии....:go::go::go:
mirko_145
14-01-2009, 22:36
цял живот италиянка да кара , проблем да не му се покаже !!!
Скоро май е нямало такива неща по форума.
digitalundgrd
07-03-2010, 09:57
сите се чипосаха :)
Скоро май е нямало такива неща по форума.
На есен колега, ТС ражда на есен ...:priest:
Ами на пролетния събор , може да отидем до някой манастирче и да ни освети колите дядо поп :priest: за здраве (наше и тяхно) и повече късмет.
ludkanar
09-03-2010, 22:37
сите се чипосаха :)
С чип без чип все тая,ако е тръгнал моторя и 3 да има......:priest:
AntiLuuP
09-03-2010, 23:14
С чип без чип все тая,ако е тръгнал моторя и 3 да има......:priest:
Така е, а в духа на тая тема за чиповете, извадка от фиат форума не си го спомням точно израза, но горе долу цитирам:
" На фиат браво 1.9JTD ако му се сложат 2 чипа ще върви ли повече от колкото с 1... " :sex:
И в крайна сметка е нормално да се случват подобни неща с колите, не са първа младост. Трябва малко повече внимание и по малко напън :)
crocodil
09-03-2010, 23:33
Според мен за да подкараш една кола с 240 км/ч трябва да имаш наистина сигурна кола и малко акъл. На моята след 150 не разчитам, особено по българските пътища.
Тази тема е стара, но всички участници в това произжествие трябва да са радостни че са добре.
ludkanar
10-03-2010, 12:58
Според мен за да подкараш една кола с 240 км/ч трябва да имаш наистина сигурна кола и малко акъл. На моята след 150 не разчитам, особено по българските пътища.
Тази тема е стара, но всички участници в това произжествие трябва да са радостни че са добре.
Аз 230.....:hehehm:
traiko_89
12-03-2010, 00:21
Според мен за да подкараш една кола с 240 км/ч трябва да имаш наистина сигурна кола и малко акъл. На моята след 150 не разчитам, особено по българските пътища.
Тази тема е стара, но всички участници в това произжествие трябва да са радостни че са добре.
ми при инцидент с 240 едвали ще има кой да се радва ама
BlueStorm
12-03-2010, 11:52
И в крайна сметка е нормално да се случват подобни неща с колите, не са първа младост. Трябва малко повече внимание и по малко напън :)
Освен това трябва малко сиво вещество да разсъди, че като правиш 7000 оборота и то не само за един кратък момент ще ти трябва и масло, което да поддържа нормалната работа на мотора при тези критични условия!!!
Та в този дух: Тези мотори с масло от 50-60-70лв. не се карат!!!
По света чудеса не стават - всяко нещо си изисква своето!!!
Rado145QV
12-03-2010, 22:42
вече си реших проблема с моторите преминах на дизел, жтд, колкото и продължително да карам с висока скорост няма проблем слагаш 6та и си бръмкаш с над 200 а оборотите са около 4. и маслото не загрява ,защото има маслен радиатор.абе с две думи жтд то си е по добре.що се отнася до QV то беше уникално
При тези обороти и 10-12 годишни коли за които и господ не знае какво им е състоянието това е най вероятния изход . И моето ГТВ роди преди няколко дни ,е не чак така но смля един биелен лагер и то само от един ластик на 3-та до прекъсвач.
Не съм съгласен с някои от коментарите. При добър ремап, мотора дори във високи обороти, ще работи на оптимални смеси. Как мойто КуВе прави 150км/ч на 3-та и смесите са перфектни, а температурата на мотора не е надхвърлила 90 градуса, в нито един от двата дни на Дракон, които карах!?!? Всичко е до настройки, а те трябва да са правилни. Това е положението, и при турбо и при атмосферни мотори, настроиш ли добре, ще береш по-малко ядове.
PS: Тази тема малко май я изровихме от пепелта, а :) :) :) Ама и аз като не гледам, така е :)
Поздрави ;)
Според мен това с ремапа е малък фактор истината е в R\S коефицента на нашите двигатели които е малък а това води до по-големи натоварвания върху полата на буталото и мотовилката а представете си по колко се умножават силите във високи обороти
Според мен това с ремапа е малък фактор истината е в R\S коефицента на нашите двигатели които е малък а това води до по-големи натоварвания върху полата на буталото и мотовилката а представете си по колко се умножават силите във високи обороти
Добре на твоя мотор извадихме 180 коня, със същите бутала и карантии аз извадих 270 коня с турбо,даже колата се въртеше до 7800 - с цели 700 оборота повече във високите - по твоята логика тоя мотор в атмосверен вариянт е неразрушим! Да ама НЕ ;)
270 коня това със сток бутала и биели така ли ? всмукателя стандартния ли беше или по специален(турбо)
270 коня това със сток бутала и биели така ли ? всмукателя стандартния ли беше или по специален(турбо)
виж сам http://www.youtube.com/watch?v=Y2aEvus04AE
кво да видя ?? тва са кованяци 100 процента
WhitePower
05-10-2012, 22:00
кво да видя ?? тва са кованяци 100 процента
:thumbup::thumbup::thumbup:
Jivko7777
05-10-2012, 22:06
то по тая логика има и 2,0 тс 700 коня :)
http://www.youtube.com/watch?v=Epj88LqQoRU&feature=plcp
Rado145QV
06-10-2012, 00:28
Момци и 60 или 600коня да е кочината караш ли на заварена газ нищо не издържа дълго време:smackbum:
виж сам http://www.youtube.com/watch?v=Y2aEvus04AE
Това клипче е след ребилда на мотора и тук е наистина около 400 коня със кованяци и голяма турбина, има по-стари клипчета и инфо когато беше 270 коня със сток бутала ;)
клипчето го постнах защото питаха с какъв смукател е колата та за да видят
клипчето го постнах защото питаха с какъв смукател е колата та за да видят
дам прав си
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.