View Full Version : Нормално ли е ?
За времето , от което карам 146-ца , 1.3 boxer , лето 96' :) имам чувството , че много дълго време й е необходимо , за да 'загрее' мотора ... По принцип така ли са всички боксери ? Може би се заблуждавам от предишните ми фиеста и клио , където нямаше подобни проблеми :) ... Ако има някаква причина за това , къде може да е тя :) ?
Най-вероятно ти е блокирал термостата в отворено положение. Смяна с нов ;)
А нормално ли е този термостат да е причината за това , че на дълъг път не вдига повече от 55-60 градуса :disgust: ? Иначе в градски условия достига 80-90 ... Странни въпроси задавам , но от скоро карам алфа :)
BillyBoy`
14-10-2008, 16:50
да нормално е моята на магистралата държи плътно 80 във градски условия 85-90
Точно в него ти е проблема .Сменяй го иде зима и няма да има тОпЛоо:sleep:
Да. Нормално е това да е причината.
По принцип когато не ти е загрял двигателя, вода през радиатора не върти. Така се загрява по-бързо. Когато достигне някакви градуси (около 90) термостата ти отваря големия кръг на охладителната система, водата започва да ти циркулира и през радиатора и се охлажда.
Когато ти е блокирал в отворено състояние въобще не може да ти загрее извънградско. В града загрява, защото я караш с по-малка скорост и по-голямо натоварване.
Сменяй термостат.
Ок ... Мерси за информацията :) А какви пари струва горе долу нов ? :)
За моята преди 2-3 години беше 40 лв. Сега предполагам, че малко са паднали цените. Абе иди питай в магазина ;)
Мерси за бързото отзоваване :)
Молим. Само си прекръсти темата малко по-смислено та да свърши работа и на други след това.
Нещо от сорта на "Боксера не загрява".....
http://axm-auto.com/index2.php?brand=3&model=46&modif=190&cat=1&subcat=19#
сменяй докато не е дошла зимата, сложи си и хубав антифриз.
аз си смених моят в април началото на лятото ... освен, че не качваше повече от 65 градуса, гореше 30% повече. след като го смених всичко се оправи. моята не е боксер, но струваше към 60- 70 лв частта със доставката.
Да , тия дни сминям - VERNET е 47 лева тук в Пазарджик :) А в действителност ... възможно ли е това да качва и разхода на гориво ?
може, той двигателя не стига работната си температура.
trustworthy
15-10-2008, 11:36
Нормално е да достига заводски проектираната температура и да НЕ МЪРДА ОТ НЕЯ!!!! Няма градско, извънградско, в гаража, на подемника и други вариации. Един от сигурните симптоми е неподдържането на постоянна температура!!!
Не знам защо някои си мислят, че в градски условия температурата може да е по-различна от в извънградски, че и често подвеждат други колеги по това невярно твърдение?!?
Двигателят си е проектиран да работи при определена ОПТИМАЛНА температура на охлаждащата течност. На него не му пука толкова къде се кара колата, на каква скорост и обороти. Единственото изключение, може би, е карането в големи задръствания и жеги, когато температурата може да се вдигне малко и там вече се намесва вентилатора. Но става дума за покачване от 90 на 100 примерно (там вече е според датчика), а не от 50 градуса на извънградско да се 'качи' на 90 в градски условия.
А разходът няма как да не се качи с доста, ако караш при ниски температури. Все едно да се качиш на 30-годишния джуган, да му дръпнеш смукача до половина и да не го прибереш през целия път.
В общия случай нещата си идват на място със смяната на термостат. Не е милиони тоя чарк - 50-100 лв е, според модела, а и най-малкото ще се урегулира разхода на гориво и няма да се мият стените на цилиндрите от преобогатената смес
Едно трябва да е ясно - НЯМА нормален автомобил, който да държи 50-60 градуса на извънградско. без значение марката и модела. Все си е ДВГ в коша, а при тях принципът си е един и също.
Току що идвам от сервиза ... 55 лева ми излезна термостата със смяната. Докато дойдох до магазина ми вдигна 80-85 градуса ... Това не е ставало за толкова отрицателно време :). Ще видим за разхода ... Мерси на всички отново.
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.