Log in

View Full Version : Купих 146 (1.9 дизел) въпроси



titanium
15-10-2008, 21:17
Значи днес сдобих с тракторната кола (обясниха ми че алфа дизелът е мн по- мотор от бензиновата поне в отношение на по- евтина подръжка)

Колата я взех малко под 5 защото продавача е приятел на мой приятел иначе машината беше с цена 5600.

много приличен външен вид и приличен салон.

върви си добре, турбото си се чува приятно.

искам да питам от какви проблеми се оплакват тези алфички и за какви пари се оправят?

казаха ми че било добре да рециклирам нафтовата помпа и турбината- къде може да се направи и как върви цената?

какви пари се намират втора употреба горепосочените части?

Има ли смисъл от чипосване при положение че колата е на 160 000км (как ще се отрази на турбото и на мотора един чип и с колко ще вдигне разхода?)

намират ли се лесно части лесно по моргите и къде има такива

благодаря предварително

cvetelin
15-10-2008, 21:32
какъв точно дизел си вземал TD или JTD(комънреал) ?

titanium
15-10-2008, 21:51
jtd

cvetelin
15-10-2008, 21:58
jtd

trustworthy е твоя човек пиши му ... ща светне сичко ....

455115
15-10-2008, 21:59
Значи днес сдобих с тракторната кола (обясниха ми че алфа дизелът е мн по- мотор от бензиновата поне в отношение на по- евтина подръжка)

Колата я взех малко под 5 защото продавача е приятел на мой приятел иначе машината беше с цена 5600.

много приличен външен вид и приличен салон.

върви си добре, турбото си се чува приятно.

искам да питам от какви проблеми се оплакват тези алфички и за какви пари се оправят?

казаха ми че било добре да рециклирам нафтовата помпа и турбината- къде може да се направи и как върви цената?

какви пари се намират втора употреба горепосочените части?

Има ли смисъл от чипосване при положение че колата е на 160 000км (как ще се отрази на турбото и на мотора един чип и с колко ще вдигне разхода?)

намират ли се лесно части лесно по моргите и къде има такива

благодаря предварително

Честито колега!!!
Дано не ти се налага да правиш турбина или помпа, че не са от най-евтините части...като цяло JTD двигателя си скъп за ремонти :headbang:

titanium
15-10-2008, 22:04
благодаря... дано наистина че да не помрачи приятното усещане- мн отдавна се канех на италиански дизел и много хора ми казаха че бил дъ бест...
дано не ме натовари финансово де :)

455115
15-10-2008, 22:09
благодаря... дано наистина че да не помрачи приятното усещане- мн отдавна се канех на италиански дизел и много хора ми казаха че бил дъ бест...
дано не ме натовари финансово де :)


Финансовото натоварване е задължително!
Все пак това е Алфа!
Но обикнеш ли я веднъж всички други са просто трафик....:love:

titanium
15-10-2008, 22:11
ооо ясно е че съм ч заобичал- втора ми е :) за месец и 15 дена втора алфа купувам :)

titanium
15-10-2008, 22:17
и все пак някой правил ли е да спомене някоя друга цена :)

a да я чипкам ли или ще е фатал... много км ли са 160к за нафтоса?

titanium
16-10-2008, 18:00
регистритах клякалката днес успеашно и успешно диагностицирах че торбалан е умрел...

та да питам, как мога да се сдобия с турбина втора употреба или да я рециклирам??? за какви пари мога да оправя усера, защото колата е труп- върви зле и пуши на куче :(

както и от каква кола мога да търся торбалан

:((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((( ((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((

trustworthy
16-10-2008, 19:53
Отиди в специализиран турбо-сервиз и там ше ти кажат какво ще става с турбината ;)

titanium
16-10-2008, 23:20
те вече ми казаха- цената не ми хареса мн мн 800 кинта?!?!? за рециклаж- как па не :chair:

455115
17-10-2008, 11:37
те вече ми казаха- цената не ми хареса мн мн 800 кинта?!?!? за рециклаж- как па не :chair:

Колега, знам един пич дето със сигурност има турбини.Онзи ден си купувах разни неща от него и ги гледах-бяха доста запазени-чак са още лъскави :).
Само че е в ПК! Ако не си намериш пиши ЛС ще ти дам номера.(Незнам какви пари ще иска)

titanium
17-10-2008, 17:10
благодаря друже :) но си намерих и пътува към мен на 300 парици

titanium
18-10-2008, 01:07
Ужас просто колата е извор на проблеми :chair::chair::chair:
турбото не надува, пуши от щеката, харчи като обезумяла, сервото затяга- изключително много съжалявам че купих тази кола, свещите примигват, червената лампа за проблеми свети, абе труп безподобен. купето живее цялото , всичко скърца, вози като че ме влачат във варел по асфалта... нз кво да я правя

trustworthy
18-10-2008, 11:53
Ужас просто колата е извор на проблеми :chair::chair::chair:
турбото не надува, пуши от щеката, харчи като обезумяла, сервото затяга- изключително много съжалявам че купих тази кола, свещите примигват, червената лампа за проблеми свети, абе труп безподобен. купето живее цялото , всичко скърца, вози като че ме влачат във варел по асфалта... нз кво да я правя

Е затова си трябва читава диагностика и оглед от специалист преди покупката. Ти закачал ли си я на компютър преди да я купиш?
Така като гледам, проблемът с турбото ти е на път да се реши, сервото е бял кахър, свещите - също, а това че ти свети червената лампа може и да е заради умрялото турбо. Само дето пуши от щеката ми звучи странно за тая кола :?

SigSauer
18-10-2008, 14:51
Абсолютно прав е колегата!!!
Така излизат лоши имена и легенди за инак хубави неща!
Не си взел лоша Алфа- просто си уцелил лоша кола.
Проблемите Ти найстина не са кой знае какви но пък е дразнещо да се почва с тях :crybaby:
Аз също си купих такава преди 6-7 месеца и дори не бях чувал за "диагностика" . " масметри" и тем подобни работи - просто харесах колата и двигателя и след половин година каране......взех да се влюбвам в Алфа - перфектна кола !!! А това не ми е първа кола а 10-та, преди нея са били - Nissan Primera , Reno , Volvo , Ford , BMW и тн.
Сигурно е късмет не знам , ама е въпрос на кола - кой и как я е карал преди теб и тн.
Нормално е като вземеш една карана преди теб кола да посмениш туй-онуй и чак тогава да караш.
И другия път извикай майстор с теб за да нямаш грижи.

Успех и дано да са бели кахърите Ти !

ПС
А да и забравих само да Ти кажа за сравнение, че моята е на 200 000 км.

titanium
18-10-2008, 16:52
моята е на 160000 с мн добър външен вид и цвят...

днеска изхвърлих катализатора и лампата престана да свети. може и да си въобразявам, но тръгва с по- голяма лекота. за повече вървене не мога да говоря.
възможно ли е нафтата да се изпарява защото тя просто изчезва като невидяла?!
Пристигна ми турбото днес- много е мърляво и малко ме съмнява да е читаво :((( има ли как да се тества преди да се сложи???
от какво може да идва такъв зверски разход на дизела?

titanium
18-10-2008, 16:58
диагностиката каза следното (след почистване на грешките - повтори същите грешки начи си седят :( )

- Р0380- glow plugs overheating (от какво се получава обикновено?)

- Р0220- pedal position sensor нещо си (oт какво иде?)

- Р0235- boost preasure :crybaby::crybaby::crybaby:

- Р0550- VJS (що за бога е това)

- Р0704- clutch signal...


и за финал колата катери баир почти отвесен само с пускане на съединител- много бодро го катери, а пуши през щеката? какво може да е ако не сегменти- казаха отдушник едни корифеи- лесно ли се чисти той?

SigSauer
18-10-2008, 18:58
- Р0220- pedal position sensor нещо си

При мен беше от мръсна нафта,след почистване и смяна на филтрите - всичко се оправи и повече не видях
Wrong pedal position

trustworthy
18-10-2008, 19:52
- Р0380- glow plugs overheating (от какво се получава обикновено?)


Изгорели подгревни свещи. Спокойно можеш да си караш и така. Малко по-тегаво ще ти пали зимата в най-големите студове. Иначе Искра-словения са по няма 10 лв парчето. Смяната е тегава работа само.


- Р0220- pedal position sensor нещо си (oт какво иде?)

При жтд педалът на газта има сензор, който дава сигнали за положението му и компютърът съответно управлява горивоподаването. Демек - не с жило, а електрически се подава газ. За съжаление, тази джаджа има склонноста да дава фира при тея двигатели и струва излишно много пари. Но пак да ти напомня, че само кадърен диагностик може да даде окончателна присъда. Аз нямам претенции да разбирам много, още повече да се изживявам като онлайн майстор.


- Р0235- boost preasure :crybaby::crybaby::crybaby:

С умряла турбина, едва ли си изненадан, че има проблеми с налягането :)


- Р0550- VJS (що за бога е това)

Това хабер си нямам какво е :)


- Р0704- clutch signal...

Това, ако не ме лъже паметта, беше някаква стандартна грешка, която не ереален проблем. Не съм съвсем сигурен, де

Ако си от София или околностите, отиди при доказали се сервизи и специалисти, които се препоръчват в този форум. Другото е ходене по нерви и харчене на грешни пари.

А да те питам все пак дали диагностиката преди покупката (ако си правил такава) е показала тези грешки. защото, ако ги е била показала още тогава, аз веднага бих преговарял за около 1200-1400 лв отбив в цената поради съмнения в два от скъпите детайли: потенциометъра на педала (около 800 лв цена съм чувал за нов) и турбината (300-400 лв за 2-ра ръка, рециклирана знаеш какви пари е)

titanium
19-10-2008, 01:20
ами освен да сменя турбината и да и лепкам табелата друго не ми идва. откровено мога да заявя че доживях да видя НАЙ- ОМРАЗНАТА ОТ МЕН КОЛА ЕВЪР!
Причини: (Дано ми издържи клавиатурата)

- Возия- както казах една алфа возеща хубаво е признак на строшено окачване. поне за 14` серията. комфорт съизмерим с влачене по асфалта във варел.

- Маневреност- такава отсъства

- Качество на изработката- всичко в тази кола е некачествено изработено, седалките скърцат, салона скърца, ВСИЧКИ врати скърцат и лопат (а няма следи да е карана душмански- всичко е чисто и здраво освен издънената шофьорска седалка от лявата и страна)

- Удобство и ергономия- все едно си на стол за екзекуции- в нито едно положение не ми е удобно да седя и управлявам. като изключил тапицираните пейки или е далече или е близо, или е високо или ниско и винаги крака ми на газта седи под особен ъгъл докато натискам газта.

- Аеродинамика- не знам кой корифей я е смятал, но като пусна прозореца на колата дори два пръста и моментално пред мен се явява невидим камион, и в купето се изпълва с миризма на умрело (дизел) и това не е да съм го забелязал само аз- много приятели с алфи дизел споменават за невидимия камион каращ пред тях на смъкнат прозорец

И още един два въпроса- защо като друсне някоя дупка по- силна и светва лапмата за грешка и НЕЩО почва да натиска спирачките на колата докато давам газ??? това от какво за бога идва? дупка и колата губи мощност мигновено.

БТВ колега като каза че съм решил проблема с турборо- ако я видиш няма да мислиш така. мазна гадна уясала черна... има ли къде да се види дали работи преди да се наложи да махна предницата за да я намамя вътре?

а и като казах намамване- къде ще ме посъветвата (София) да я сложа и какви пари е "услугата" ?

Благодаря предварително!

RokFort
19-10-2008, 14:15
Здравей колега , аз също карам 145-ца дизел но не JTD a TD.
Проблемите който съм имал с нея са 2 от 4 неработещи дюзи и 2 изгорели свещи като при тия проблеми пак е палила но с едни димилки.

По думите ти тя кола която си я взел е пълна скръп и е само парфюмирана за да може да се излъже някой като теб.
Грешката е твоя ,че не си я закарал на диагностика преди да броиш 5к за нея ,та въпроса ми е когато ходи да я гледаш дори и да не си отишъл на диагностика защо не си забелязал светещите лампи ,пушекът който излиза от отдушника ,синия дим през ауспуха който е сигнал за изтропала турбина.
Возията си знаем ,че е дървена но все пак това е въпрос на нагаждане към автомобила но все пак когато си ходил да я вземаш защо не обърна внимание на скърцанията дървеното возене и неудобното за теб шофиране.

Все пак си имал избор м/у 145,Браво,Делта,Астра,Голф 3,306,Меган.Ксара.

titanium
19-10-2008, 14:40
те лампите светнаха след като платих колата- демек първата по- сериозна дупка! защо след дупка всичко се насира не мога да си обясня

victtorbg
19-10-2008, 16:06
Не знам дали става турбото от 146 тд(мисля,че става и щях да ти го дам за 100 лв.),но моето си го сменях сам и работата е около 2 ч.(на 146 тд турбото се намира под колекторните тръби и се разглобява всичко зад мотора).Доволен съм горе долу от мотора(това е единственото което не съм си правил сам по колата все още) на 200000 км. е,но непуши и върви добре-дава около 6.5 л. разход.Ако искаш свирни и мога да ти помогна с монтажа на турбото,а единственото което можеш да пробваш без стенд е да надуеш клапана на 1.2 бара и лостчето трябва да се премести около 4мм.

reptli
19-10-2008, 18:09
за турбото не ви съветвам да го правите сами:shock:

колега знам какво е ден-два след като си купил колата да ти се налага да я вкарваш в сервиз (повечето сме така,не само Алфа Ромео ;) повечето автомобили 2-ра ръка са така)
колкото до това че седалките са и като пейка или пък това че скърца...съжалявам но нали за това се качваш,правиш кръкче-2,пускаш я през някоя друга дупка за да я усетиш как се държи...абе общо взето е малко неуместно да се оплакваш от тези неща:calc:

trustworthy
19-10-2008, 19:14
аз пак да те питам: ти да диагностика води ли я преди да я купоиш? Пробно кръгче направи ли? Майстор води ли със себе си да я гледа?

georgyg
19-10-2008, 19:22
Сега, като кажеш и къде се ремонтира вече ще е добре, защото имам чувството, че не е добре диагностициран проблема.
Провери си турбо пътищата!!!

Absente_
19-10-2008, 19:43
колега..... сега съм на път да взема една такава 146 жтд 2001г Ако не бях карал 3 алфи преди да прочета твоите мнения щях да се откажа от новата 146ца :-|
Извинявай ама .... това че броиш 5к без грам да имаш представа от колата говори много лошо за тебе.
Няма смисъл никой да го обеждава в нищо като иска да сменя турбото и да я продава за 3000лв.И моляте недей да говориш така за колата , тези описания който даваш не са за всички 146ци а само за твоята.Турбото можеше да си го намериш за 100-150 лв ако беше писал във форума малко!
За "огромния" разход - Е ти какво очакваш с издухала турбина? да падне ли ?
Дали ще си купиш Алфа Ромео отново ме съмнява ама каквото и да си купуваш огледай го,покарай го , направи му една диагностика,поискаи мнението на някои майстор Алфист абе с две думи мини през "ЛИсан" :prescription: :th_up: и тогава я купи.
Съжалявам че някои боклуци са я стопили тая кола и са тия пробутали за сумати пари и сега си разочарован от марката , просто жалко :-|
Поздрави и внимавай какво купуваш следващия път

victtorbg
19-10-2008, 22:19
за турбото не ви съветвам да го правите сами:shock:

колега знам какво е ден-два след като си купил колата да ти се налага да я вкарваш в сервиз (повечето сме така,не само Алфа Ромео ;) повечето автомобили 2-ра ръка са така)
колкото до това че седалките са и като пейка или пък това че скърца...съжалявам но нали за това се качваш,правиш кръкче-2,пускаш я през някоя друга дупка за да я усетиш как се държи...абе общо взето е малко неуместно да се оплакваш от тези неща:calc:

Моето турбо си го оправих сам и се прецаках,че дадох 100 лв.за друго втора употреба.Сега колата ми е супер.

trustworthy
19-10-2008, 22:35
Моето турбо си го оправих сам и се прецаках,че дадох 100 лв.за друго втора употреба.Сега колата ми е супер.

кажи как си го оправил сам, че да знаят и останалите

victtorbg
19-10-2008, 22:47
кажи как си го оправил сам, че да знаят и останалите

Четох тук там,пробвах се и стана.Вместо да питаш прочети и ти-има десетки сайтове посветени на темата.А и тука има достатъчно специалисти...и все още имам едно излишно.

victtorbg
22-10-2008, 14:03
Сега, като кажеш и къде се ремонтира вече ще е добре, защото имам чувството, че не е добре диагностициран проблема.
Провери си турбо пътищата!!!

съгласен съм с тебе

titanium
23-10-2008, 02:36
да не беше турбината... мотора е духнал

trustworthy
23-10-2008, 10:05
Четох тук там,пробвах се и стана.Вместо да питаш прочети и ти-има десетки сайтове посветени на темата.А и тука има достатъчно специалисти...и все още имам едно излишно.

Идеята на форума е да се споделя информация! Аз съм учил за турбини не от интернет, а в универтитета и затова не бих се наел да седна сам да си я ремонтирам. Но има колеги, които биха проявили интерес, ако решиш да си полезен ;)

@titanim

Тая кола е била яко наредена, колега :angry:

victtorbg
23-10-2008, 12:18
Идеята на форума е да се споделя информация! Аз съм учил за турбини не от интернет, а в универтитета и затова не бих се наел да седна сам да си я ремонтирам. Но има колеги, които биха проявили интерес, ако решиш да си полезен ;)

@titanim

Тая кола е била яко наредена, колега :angry:

Освен да си учил турбини ми се струва,че трябва да си учил и метали и металообработване,а и практика трябва с тия неща не дипломи.

Пич,пробвай да върнеш турбината,поне да не си вътре като мен.

victtorbg
23-10-2008, 12:22
да не беше турбината... мотора е духнал

Ще го ремонтираш ли?Ако ти трябват някакви части свирни-имам агент,който ги взима с добра отстъпка(поне ще можеш да сравниш цените).

trustworthy
23-10-2008, 13:29
Освен да си учил турбини ми се струва,че трябва да си учил и метали и металообработване,а и практика трябва с тия неща не дипломи...

Учил съм, да, но не виждам какво помага това в случая, ако нямаш СТЕНД, където да се тества турбината. Дисбаланс при обороти от порядъка на 100 хил +...не знам колко дълго биха издържали лагерите след сервизиране ;)
Специално за помпи и компресори ми е преподавал основателят на един от най-добрите турбо-сервизи в страната и мога да ти кажа, че се учат доста повече работи от него, отколкото от снимки и текст от интернет ;) А практика на принципа 'проба-грешка'...мерси ;)

както и да е. Да не правим офтопик! Относно двигателя, основен ремонт мисля, че няма да е от най-рентабилните действия, предвид цената на колата, но пак си зависи от това, какво е за смяна точно. Иначе такива двигатели втора ръка се намират за около 1000 лв някъде.

titanium
23-10-2008, 13:35
не колега няма да се занимавам повече с тази кола... тя просто не заслужава. няма едно нещо за което да се хвана. днеска карах друга 146 (1.8 TS) същата работа. всичко скърца, вози ужасно и т.н. неща дето не ме кефят в моята. изхвърлям я и ще видим какво ще взема. (пак дизел)

victtorbg
24-10-2008, 12:14
Учил съм, да, но не виждам какво помага това в случая, ако нямаш СТЕНД, където да се тества турбината. Дисбаланс при обороти от порядъка на 100 хил +...не знам колко дълго биха издържали лагерите след сервизиране ;)
Специално за помпи и компресори ми е преподавал основателят на един от най-добрите турбо-сервизи в страната и мога да ти кажа, че се учат доста повече работи от него, отколкото от снимки и текст от интернет ;) А практика на принципа 'проба-грешка'...мерси ;)

както и да е. Да не правим офтопик! Относно двигателя, основен ремонт мисля, че няма да е от най-рентабилните действия, предвид цената на колата, но пак си зависи от това, какво е за смяна точно. Иначе такива двигатели втора ръка се намират за около 1000 лв някъде.

В турбината на 146 тд НЯМА лагери,добре са те научили.
Преди време карах един голф 1.9 тд 4x4-страшно ми хареса как върви,а и мотора беше много по-пъргав от тоя на Алфата.Питах един майстор и каза,че моторите са им доста здрави

monimsl
24-10-2008, 13:35
към колегата виктор
що не отвориш сервиз за турбини щом ги чаткаш,при конкурентни цени ще избиеш рибата.
Cheers:big_money:

georgyg
24-10-2008, 14:43
не колега няма да се занимавам повече с тази кола... тя просто не заслужава. няма едно нещо за което да се хвана. днеска карах друга 146 (1.8 TS) същата работа. всичко скърца, вози ужасно и т.н. неща дето не ме кефят в моята. изхвърлям я и ще видим какво ще взема. (пак дизел)

Само ми е интересно, ти кара ли я колата или познатия ти я предложи и я купи, че нещо ми е странно това. Дръчни, не върви, пуши и даваш 5000 лв за кола.
П.С. А кола ако е за возене мисля си сбъркал класа автомобил.

victtorbg
24-10-2008, 20:08
към колегата виктор
що не отвориш сервиз за турбини щом ги чаткаш,при конкурентни цени ще избиеш рибата.
Cheers:big_money:

Действам по въпроса-сега(до месец) приключвам с купуването на помещението и машините.За цените си прав-не може за ремонта на една дръглива турбина да ти искат 400-500 лв и отгоре.Смешно е.Нечовешко е в днешно време да искаш такива пари-да не сме милионери?Или караме коли за по 200000 лв.?Повече от 100-150 е обир.

Absente_
24-10-2008, 23:28
Преди време карах един голф 1.9 тд 4x4-страшно ми хареса как върви,а и мотора беше много по-пъргав от тоя на Алфата.Питах един майстор и каза,че моторите са им доста здрави

:dyrvo_v_kenefa: :ghost: :shocked::angry: :nono: :evilsmiley: :throw: :paddle: :sad2: :stretcher: :furious: :horror: :falos: :no_no_no: :spam_laser: :screwy: :pain: :sick1: :censored: :death: :angry1: :dyrvo_v_kenefa: :bash: :fuckoff: :dark2: :ranting: :Silent: :smackbum: :guillotine: :sniping: :cussing: :hump: :laser: :dyrvo_v_kenefa: :dyrvo_v_kenefa:

victtorbg
24-10-2008, 23:55
:dyrvo_v_kenefa: :ghost: :shocked::angry: :nono: :evilsmiley: :throw: :paddle: :sad2: :stretcher: :furious: :horror: :falos: :no_no_no: :spam_laser: :screwy: :pain: :sick1: :censored: :death: :angry1: :dyrvo_v_kenefa: :bash: :fuckoff: :dark2: :ranting: :Silent: :smackbum: :guillotine: :sniping: :cussing: :hump: :laser: :dyrvo_v_kenefa: :dyrvo_v_kenefa:

E..може и да ме е метнал

titanium
25-10-2008, 02:54
значи цялостното ми мнение относно алфа ромео си ги задържам за себе си само защото тука ще ме изядат както се вижда от горния пост. толкова повлияни хора няма и в VW клуб.
Но като цяло ще спомена само едно нещо което ми прави огромно впечатление относно ВСЯКА дизелова алфа която съм карал- синдрома камион пред колата при свален прозорец:
Сваля ли прозореца на дизел алфа и в купето се разнася миризмата на... абе на изгорели нафтови изпарения през ауспух на мн голям камион.
И хайде както съм тръгнал ще си кажа всичко:
Купуваме 156 1.8 тс с един приятел- той продаде след има няма 2 дена колата и после ми пускаше на "Контрол- Най- щастливият ден" много дълго време след това. Как е възмиожно с купуването на кола да смениш АБСОЛЮТНО ВСИЧКО ПО ЗАПАЛВАНЕТО И ИНЖЕКЦИОНА НА КОЛАТА и пак да не получиш кола, защото после почват скърцанията от тампоните?!?
Защо вози като все едно те влачат във варел по асфалта?
Защо вътре всичко скърца (говоря за ЦЯЛАТА ГАМА 145/146) 10/10 100/100 100000/100000 всички скърцат навсякъде?!
Защо на пазара няма една здрава алфа?
Защо така ревностно защитавате тази марка при положение че не е стойностна?
Защо са толкова "евтини" частите?
Защо се обезценява всяка минута?
Защо допуснах 2 пъти грешката да взема пак алфа?


За някой въпроси имам отговор за другите почти- то просто си е алфа и това е. като задам някой от горните въпроси на някой алфист- майстор той казва- то си е така ти нищо не можеш да направиш... благодаря колата ми е пред продажба. искрено съжалявам човека дето ще я вземе, но не съм толкова луд и минута повече да карам това нещо наречено кола. не видях душа, не видях страст. видях гадна возия, свръх- скъпи части, скърцащо ВСИЧКО, дефектирало ВСИЧКО, свръх разход и много претенции. Лавини от проблеми. 2001ва кола която е дефектирала каквото си помислиш... педала на газта за бога!?!??!!?!?!??! Красиви били. по- уродлива форма от на 156 трудно съм успявал да засека по улиците- тумбеста, грозна муцуна, дръжки от ЗИЛ и т.н. и т.н. При 146 същото положение. Защо взех ли- полъгах се по думите- бате дизайна, качествена кола, здрава... тоя който ми го каза вече и да ми каже че грее слънце ще поглеждам за да се уверя. досега не съм и сънувал за проблемите на алфа в другите коли. отваряне на багажника с лост който като отвориш и като го пуснеш пак се заключва... стига толкова. Пари да ми дават повече алфа няма да взема ако ще война да става. :goodnight:

trustworthy
25-10-2008, 06:39
А за да си спестиш разочарованието щеше да е достатъчно да я бе закарал на диагностика и оглед при специалист. Колата ти е била напудрена и наредена от самото начало. Мисля, че ти е станало ясно. Няма какво да си го изкарваш на марката. Как така аз карам същата кола почти 3 години и най-скъпия чарк, който съм сменял е термостатът?!? То си е до голяма степен късмет, но ако се беше поинтересувал малко преди покупката, щеше да си по-добре подготвен

П.С. Относно уродливите форми - вземи си нещо с модерен дизайн...като голф 4 примерно.

kolev
25-10-2008, 10:41
колега, сърди се на твоя приятел който ти е продал каруцата и ти е смъкнал от цената......
а ти къде гледа като я купува. кой знае какво е преживяла тая кола

DerMeister
25-10-2008, 11:53
Отивай и грабвай Голф за тия пари и не си прави труда да ни убеждаваш какви каруци караме и как това е най-скапаната кола. Това че ти явно абсолютно нищо не разбираш, за да купиш кола, която нищо не и у ред си е изцяло твой проблем. За 5000лв си купи друг кола и се похвали да видим какво си взел. Аз ще продължавам да си карам каруцата и като сменя абсолютно всичко по инжекционната система и окачването, пак ще съм дал по-малко пари отколкото ако си взема голф, вектра или нещо друго от тази година, с тези екстри и пак ще се возя на нещо по-красиво, по-индивидуално и най-важното, ЛИЧНО НА МЕН повече ще ми харесва и ще съм доволен че го карам.

Коли за скрап, които продават на наивници, има от всяка марка и вервай ми ще падне голям смях като вземеш някоя и пак се окаже, че нищо не и работи, ама тя вече няма да е Алфа и искам да чуя какво ще е оправданието тогава.:baby:

Absente_
25-10-2008, 11:56
минали са го пича , колко му е гадно чак и на мен ми става малко гадно ама много малко :)) да набиеш 10 бона е така.... кофти е то затова говори така момчето щото го е ят че са го "минали" :flirt:

victtorbg
25-10-2008, 13:20
Мммдаа..с такива "приятели" врагове не ти трябват....

titanium
25-10-2008, 15:12
о не аз ще се отърва от тоалетната не се съмнявайте- винаги съм успявал...

bataar
31-01-2009, 21:13
nov sam vav kluba zdraveite imam problem sas 146-ta.Kato q karam na bavni oboroti nqma problem no kato vdigne oborotite zapochva da zagrqva,naduva sistemata xvarlq vodata i parnoto zapochva da duja ctudeno.narochno izbij termostata,izvadij radiatora i go pochistix i prodaljava vav sachtiat dux.ne znam kakvo da q pravq.ako nqkoi moje da pomogne.blagodarim¡

patrona
31-01-2009, 21:19
nov sam vav kluba zdraveite imam problem sas 146-ta.Kato q karam na bavni oboroti nqma problem no kato vdigne oborotite zapochva da zagrqva,naduva sistemata xvarlq vodata i parnoto zapochva da duja ctudeno.narochno izbij termostata,izvadij radiatora i go pochistix i prodaljava vav sachtiat dux.ne znam kakvo da q pravq.ako nqkoi moje da pomogne.blagodarim¡
Някъде да има течове гледал ли си я?Виж си водната помпа да не би да тече и като я настъпиш да ти изхвърля водата и за тва да заргява.Моята беше нещо подобно.

reptli
01-02-2009, 01:00
ммм доколкото разбрах си избил термостата????това е голяма грешка ;) първото което трябва да направиш е да си купиш нов термостат и след това ще отркиваме проблема :)

bataar
01-02-2009, 12:40
niama te4ove ot nikade .vodna pompa. radiador .caedinenia .tova e edna alfa romeo 146 2.0 td lujo.ot 1997.6tom mi pi6e edin colega 6te smehia termostata o6te utre cac nov ili vtora upotreba

tonov
01-02-2009, 14:52
Първо - пиши на кирилица.

За проблема ти - има и един много по-неприятен вариант. Може да е прегрявала и да е прогорила гарнитурата, оттам надува и вкарва въздух в системата. Дано да не е това. Може да провериш като запалиш и отвориш капачката на разширителния съд за водата. Ако излизат мехурчета като я изфорсираш, бягай на майстор.

Fresh_pz
01-02-2009, 15:21
Аз мога да кажа на момчето с целото си уважение към него като не му харесва да бяга да взима един ГОЛФ 3 ...,да бяга на село и при невестите и тва е....и по скоро това ми прилича на съботаж отколкото на каквото и да било друго....:rosso_spider:

victtorbg
01-02-2009, 19:28
Аз мога да кажа на момчето с целото си уважение към него като не му харесва да бяга да взима един ГОЛФ 3 ...,да бяга на село и при невестите и тва е....и по скоро това ми прилича на съботаж отколкото на каквото и да било друго....:rosso_spider:

Аз имам и голф 3 и алфа 146 и голфа няма да го сменя с нищо.А на тия като тебе дето уж сте манияци и пращате всички да си "купуват голф и да бегат" ще кажа-ходи на лекар и си пий хапчетата редовно.

victtorbg
01-02-2009, 19:31
Първо - пиши на кирилица.

За проблема ти - има и един много по-неприятен вариант. Може да е прегрявала и да е прогорила гарнитурата, оттам надува и вкарва въздух в системата. Дано да не е това. Може да провериш като запалиш и отвориш капачката на разширителния съд за водата. Ако излизат мехурчета като я изфорсираш, бягай на майстор.

По скоро е това,щом му прегрява и надува маркучите.Моята печка си загрява до 82-84 горе долу,но не надува изобщо маркучите.

trustworthy
01-02-2009, 19:45
Ми не вкарва въздух, а газове от цилиндрите, и освен в гарнитурата, проблемът може да се окаже в крива глава - едно от най-сериозните последствия при дизелите след прегряване :|

myato
02-02-2009, 13:05
На колегата titanium мога да кажа,че здраво са го прекарали и е много жалко,че е намразил марката заради кретени.Все пак и той си е виновен донякъде,че се е доверил на джамбазите.
Иначе JTD-то е разкошна машинка.

Колегата bataar да спира веднага колата и да сваля главата.Дано се размине само с гарнитура.

Crimson
13-03-2009, 11:30
Здравейте !
нов съм и още не съм в клуба
и не знам как да поствам ;(
Харесал съм една конкретна количка(алфа 145 1.9 jtd)
колата е 1999та година с кожен салон жълта.
изглежда прекрасно на снимките но до колкото разбрах има неща за които трябва да се внимава (турбина, дебитометър, и така нататък)
колицата е в София а аз съм от Варна
Ще съм много благодарен ако ми кажете за кое трябва да внимавам когато я взимам НЕЩА КОИТО АЗ ДА МОГА ДА ВИДЯ И РАЗБЕРА, както и да ме насочите към място подходящо за качествена диагностика (да видим как е отвътре :) )
искат ми 4700 лв
предварително благодаря :holiday:

Satanism
13-03-2009, 12:23
тази съм си харесал. Като екстри е супер и се чудех дали има вариант да изкарам късмет :)

Има, естествено, колега...само я закарай да я поразгледат някъде.

Между боксер на 15 години и джетеде на 10тина, определено дизелчето е по-оферта.

SFINKS
13-03-2009, 12:26
тва да разчиташ на късмета при покупка на стара кола не си е работа , 99.9 % ще се прецакаш . преди да я вземеш я заведи да я огледат отвсякъде в някой добър сервиз , ма да знаеш че пак няма гаранция ;)

Crimson
13-03-2009, 21:36
а профилактиката като части и сервиз долугоре колко излиза за подобна машина (кое е препоръчително да сменя ?) :bored:

455115
13-03-2009, 23:05
а профилактиката като части и сервиз долугоре колко излиза за подобна машина (кое е препоръчително да сменя ?) :bored:

Всички масла (хидравлика,двигател,скорости) филтри,ремъци,ролки и водна помпа.За цени виж тук (http://www.clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=1688), а за диагностика при покупката питай Лисан! Иначе колата е супер само да уцелиш здрава и "ненапудрена"!:static:
Успех с покупката !

desi_gyurova
10-07-2009, 11:40
Kolegi, niakoi moje li da mi kaje kude ima bordovi kompiutur vtora upotreba za Alfa 146 JTD, ili e po dobre da zvunq v Ayto Italia?:?

DerMeister
10-07-2009, 11:42
Kolegi, niakoi moje li da mi kaje kude ima bordovi kompiutur vtora upotreba za Alfa 146 JTD, ili e po dobre da zvunq v Ayto Italia?:?
Колежке, първо пиши на кирилица. Иначе във форума можеш да се свържеш с колегите nikola nikolov или yavor4o за части втора ръка или да разгледаш темата със сервизите, там най-добре ще знаят къде да те насочат и да ти помогнат.

trustworthy
10-07-2009, 11:50
Може и едно оченце на обявите във форума да хвърлиш. Има 1-2 145/6 жтд да се продават на части.

mordohy
10-07-2009, 21:48
Деси,преди всичко,добре дошла във Форума ни!
Тука си имаме някои правила,които ни правят живота по-лек и по-смислен.Едното от тях е,както колегата правилно ти е отбелязал е писането на кирилица и по възможност по-грамотно.Знам,че ти е трудно да се ориентираш,ще правиш грешки,но алфаманиаците сме задружно племе и ще получиш пълна подкрепа,стига и ти да си лоялна с нас!Въпроса ти е на човек,който иска да си разреши проблема,а правилния подход е да го натресеш на сектата и тогава може да се намерят много варианти.За това обясни какъв ти е проблема и е много вероятно специалистите да ти помогнат,като ти спестят и скъпи ремонти и ненужни части.Попрочети правилата,порови се из форума и използвай търсачката.Все пак,по-умното е да обясниш ситуацията.И питай!Не се притеснявай!Винаги съм казвал,че няма глупави въпроси,а глупави отговори!
Поздрави - Мордохай!

victtorbg
13-07-2009, 22:18
След година и половина ослушване из форумите,като гърмян заек,за читав сервиз за дизели искам да споделя мнение от един сервиз само за дизелови агрегати и ГНП,сервиза се казва Трайчо Дизел ул.Герено #4 .При идване от гробищата на светофара направо,продължава се по главната докато пред вас не видите жп прелез.Преди този жп прелез в ляво има една разбита малка уличка по нея 20-30 метра и сте пред сервиза. Ремонт на всякакви видове ГНП .Мобилния е 0887-80-17-88 -Пламен. Намира се преди прелеза в кв.Орландовци като се идва по ул.Мара Бурнева става дума за София .Ремонт на гнп,проверка на дюзи и компресия и смяна на ангренажен ремък ми излезе 200 лв.Сега карам друга кола.

Georgy_Dimitrov
01-10-2009, 10:55
Напълно го разбирам човека , преди 2 месеца си купих 146 JTD 1.9 на 160000 км. за 4500 със спецялния бонус
"всичко строшено и добре прикрито".
След първите 400км.:
волана почна да се върти трудно при бавно каране
щурчето (турбото) спря да свири
появи се луфт в рейката
дабитомера умря
седалката се прецака - няма нагласяне да ти удобно и това е
скирачките засвириха
от маркуча между интеркулера и всмукателния колектор почна да хвърля масло.
червената лампа за проблеми светва след дупка после спира

След 800км.
Спирачките съвсем заминаха
Хидравличната течност изтече през хидравличната помпа
съединителя се втвърди

След 1200км
съединителя почна да буксува и съвсем го няма
нещо вие от към турбината
носи наляво или надясно - няма права линия
чукат карета

След 1800км :new_Eyecrazy::razz:
усмивката ми изчезна
не ми се говори
не спя добре нощем
постояно съм изнервен
събрал съм много агресия
мисля само как блъскам с Алфата тоя дето ми я продаде
разочарованието от първата ми кола стана повече от сдравия разум

Как да се справи човек с това положение?

Ремонта
Ще пробвам да намеря поне едно нещо което ме радва в нея.Ако мога да се зарадвам на Алфата , значи мога да се радвам на всичко.Радостта и усмивката ще се завърнат.

:razz:

kolev
01-10-2009, 11:40
ами за тия 1800 км откакто си я взел прави ли нещо или само кара.

alfa_erazor
01-10-2009, 12:12
И аз моята я взех предии около 3 месеца, по километраж беше на 130000 километра, струваше 3600, първа кола грам не отбирам ни от дизел ни от нищо, взех я на късмет от Горубляне, с едно приятелче дето разбира повече мен. Беше най-читавата 146-ца която намерихме него ден, не е перфектна но мен ме кефи. Закарах я на Румен (клубния сервиз) :big_bow_down: (след като я купих), смени консумативите човека, каза че е ОК колата (двигателя) и си карам вече 5000 километра.

Предполагам да се радвам на огромния си късмет тогава :priest:

Georgy_Dimitrov
01-10-2009, 12:17
Като я купих смених:
Ролки , ремъци , филтри , маслото , водната помпа , накрайници и спирачната течност

Досега направих:
хидравличната помпа ,предните спирачки(накладки ,дискове и маркуч ) , предни биалети , съединител ,маркуча между интеркулера и всмукателния колектор , еното каре , свещи.

Остават ми:
Турбината , луфта в рейката ,некое и друго каре , дебитомера и предната седалка. Това са нещата за които знам , колко още има един господ знае.

Идния месец ще пробвам да направя турбината

Следващото , което ще направя е да я продам и да си купя истинска кола.Тая Алфа е просто отвратителна.Това е първата ми кола и в началото ми се струваше раскошна кола , но докъто беше по сервизи карах три други коли.Тойота Корола на 18г , Опел Астра 94г и Лада на много години.Ми то мойта Алфа е най - трудна за каране.
Няма видимост , не е маневрена ,тромаво потегля (дори с новия съединител) , педала на газта е съпер чувствителен ,а е на тъкова място че е неудобен за фина работа.

Georgy_Dimitrov
01-10-2009, 15:01
Извинявам се , за негативното отношение ,знам че вината си е моя , аз избрах грешната кола.

Но като знам колко пари дадох да си купя , колко дадох за ремонти до тук и колко още трябва да дам за да се отърва от нея с чиста съвест и :Suicide::Suicide:
:razz::razz::razz::razz::razz::razz:

kolev
01-10-2009, 15:19
да бе, разбираемо е. купуваш си такава кола която те кефи. трябвало е да забележиш проблемите със съединителя,турбото и дебитомера. то и затова цената и е била такава. взимай си една астра и си гледай кефа.

myato
01-10-2009, 17:08
Абре момци,от къде ги намирате такива кочини за такива пари?Това,дето го описвате и 500лв не чини.Като купувате си отваряйте хубаво очите,щот особенно от 146 има такива кочини по автокъщите,че думи нямам.

155_8000rpm
01-10-2009, 20:37
:rtfm: Абе няма ли кой да я заключи тая тема...тц тц тц...

Georgy_Dimitrov
02-10-2009, 10:11
взимай си една астра и си гледай кефа.
Де да беше толкова лесно.Като я дидя алфата и:big_love:
Това е мойта кола.

kolev
02-10-2009, 10:51
ами тогава си я ремонтираш но качествено и си я караш и се кефиш че не е астра или нещо друго дървено.

n1ks0n
02-10-2009, 11:40
много приличен външен вид и приличен салон.

върви си добре, турбото си се чува приятно.

турбото не надува, пуши от щеката, харчи като обезумяла, сервото затяга- изключително много съжалявам че купих тази кола, свещите примигват, червената лампа за проблеми свети, абе труп безподобен. купето живее цялото , всичко скърца, вози като че ме влачат във варел по асфалта...
:gruebel: ... странни промени на мнението. Аз имам колата от 3год. и съм сменял само ремъци,масло и филтри... чак сега започнах да правя някой други работи... Извод: Всичко зависи от това на каква АЛФА ще попаднеш ..., но не можеш да говориш за АЛФА като цяло ...

Joro-JTDm
07-10-2009, 20:53
Колеги наи добрите коли за мен са италианките при все че съм пристрастен защото карам 146 2.0TD.Чист дизел но само как върви въпреки 11те си години.това ми е 7 кола и вече мисля да не сменям марката освен смяна на масла и ремъци друго не съм пипвал така че съветваите се когато купувате като не разбирате.Ще пробвам да кача клипче от преди 2 м ако не стане ме извините но не му разбирам много на компа! http://vbox7.com/play:75db819d

Pastora
07-10-2009, 21:35
И аз попаднах на напудрена, после извадих 2000 лева, оправих я и съм доволен, който е мераклия - за него е марката, за останалите хлопел или гоуффф.

Xtrime7
08-10-2009, 08:06
И аз попаднах на напудрена, после извадих 2000 лева, оправих я и съм доволен, който е мераклия - за него е марката, за останалите хлопел или гоуффф.

Точно казано.

Xtrime7
08-10-2009, 08:08
И аз попаднах на напудрена, после извадих 2000 лева, оправих я и съм доволен, който е мераклия - за него е марката, за останалите хлопел или гоуффф.

Точно казано.

hunter86_bg
07-04-2010, 11:51
Здравейте Алфа маниаци.Аз съм нов във този форум ,но се надявам да не ме съдите много за въпросите които ще задавам от тук нататък.

Та ето и причината заради която влязох-Харесах си 1 ALFA 146 1.9 JTD .Човека я продава спешно за 2200.На снимките изглежда не е ударена и не знам какъв кусур има че я продава толкоз ефтино.Междодругото дайте адреса на този Боби дето го хвалите-нито 1 линк не работи.
Та този ако още я продава /а аз съм яко навитак за алфичка/ може да намина в София и да я погледна.

Айде за сега толкова от мен.

firedragon
07-04-2010, 13:07
Тук сме да си помагаме колега ;) ето и адреса на Extreme service http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=42549 Пише си всичко,което ти трябва.
Един съвет от мен,като гледаш колата намери още някой,който разбира да е с теб,така ще имаш още едно мнение по-малко пристрастно,качи се,покарай колата,закарай я на диагностика преди да я вземеш и всичко ще е наред.Не прави грешката на колегите преди теб,които взимат кола,която само е напудрена и не и правят диагностика,а после се оплакват,че Алфа били много счупени ;)

455115
07-04-2010, 18:57
Здравейте Алфа маниаци.Аз съм нов във този форум ,но се надявам да не ме съдите много за въпросите които ще задавам от тук нататък.

Та ето и причината заради която влязох-Харесах си 1 ALFA 146 1.9 JTD .Човека я продава спешно за 2200.На снимките изглежда не е ударена и не знам какъв кусур има че я продава толкоз ефтино.Междодругото дайте адреса на този Боби дето го хвалите-нито 1 линк не работи.
Та този ако още я продава /а аз съм яко навитак за алфичка/ може да намина в София и да я погледна.

Айде за сега толкова от мен.

Колега, ако е тази за която си мисля(сивата) недей, колата е доста кълцана, купето е посукано,аз мислех да я вземам за части, но купето е доста зле, има бая пукнал кит по вратите и отпред

garner58
06-06-2010, 20:31
Няма лоша марка кола,има кофти майстори