PDA

View Full Version : Как работи автоматичния обогатител на 145 1.9ТД



RokFort
16-10-2008, 10:38
Здравейте отново колеги :smile: имам един нов въпрос към хората който разбират от дизелаци.

Въпроса е казан в заглавието и е как рабори автоматичния обогатител на Алфа Ромео 145 1.9 ТД ,четох тук една стара тема и един юзър бе задал същия въпрос но остана без отговор та сега питам и аз.

На помпата се вижда само едно палче с колелце на него и са място за жило ,но жило няма ,та искам да знам какво е неговото действие щото зима иде и ако има проблем да бъде отстранен.

Благодаря предварително. :balloon:

victtorbg
17-10-2008, 19:30
Здравейте отново колеги :smile: имам един нов въпрос към хората който разбират от дизелаци.

Въпроса е казан в заглавието и е как рабори автоматичния обогатител на Алфа Ромео 145 1.9 ТД ,четох тук една стара тема и един юзър бе задал същия въпрос но остана без отговор та сега питам и аз.

На помпата се вижда само едно палче с колелце на него и са място за жило ,но жило няма ,та искам да знам какво е неговото действие щото зима иде и ако има проблем да бъде отстранен.

Благодаря предварително. :balloon:
Моята също няма жило,но в аутодата пише,че от там се регулират ниските обороти.Миналата зима нямах никакъв проблем с паленето.

Satanism
18-10-2008, 03:00
жилото е 80тина лв...и не знам защо, но и аз нямах...някаква мистика е тва ;)

reptli
19-10-2008, 18:18
т'ва е много съществен въпрос ако някой има идея как действа... при студен старт колата държи ниски обороти а зимата още по-ниски,няма проблем с паленето но е малко кофти:-| интересно как се и регулира :roll:

Satanism
19-10-2008, 20:16
Може да се орегулира от помпата, но тогава като загрее ще държи по-високи....и харчи повечко :)
Просто я дръжте вие на 1200-1300об/мин 30сек и проблема е решен...веднъж дневно не е толкова проблем.

victtorbg
19-10-2008, 23:04
Ако имате autodata погледнете каква информация има там-опитах се да я копирам,но не става.Ниските обороти трябва да са 900+-20 при загрял мотор.На това въпросното лостче има един вертикален винт за реглаж с контра гайка който го дават точно за реглаж на ниските обороти,но освен това прави мотора по-пъргав.Над тези обороти вече мотора почва да харчи-поне моят.

Satanism
19-10-2008, 23:40
Ако имате autodata погледнете каква информация има там-опитах се да я копирам,но не става.Ниските обороти трябва да са 900+-20% при загрял мотор.На това въпросното лостче има един вертикален винт за реглаж с контра гайка който го дават точно за реглаж на ниските обороти,но освен това прави мотора по-пъргав.Над тези обороти вече мотора почва да харчи-поне моят.

820-940 трябва да са :)

reptli
21-10-2008, 22:18
...Ниските обороти трябва да са 900+-20 при загрял мотор.На това въпросното лостче има един вертикален винт за реглаж с контра гайка който го дават точно за реглаж на ниските обороти,но освен това прави мотора по-пъргав.Над тези обороти вече мотора почва да харчи-поне моят.

това ясно...интересно ми е какво ще е това жило :) когато се включи климатика,перката завърти и оборотите на колата падат доста...ако го има това жило и се регулира автоматично(не ми се вярва) е добре дошло:hump:

victtorbg
21-10-2008, 22:35
това ясно...интересно ми е какво ще е това жило :) когато се включи климатика,перката завърти и оборотите на колата падат доста...ако го има това жило и се регулира автоматично(не ми се вярва) е добре дошло:hump:

Май никой няма такова жило-явно такава е помпата.

reptli
22-10-2008, 11:52
Май никой няма такова жило-явно такава е помпата.

най-вероятно :) просто е направено за реголиране на оборотите на празен ход и е с такава форма :lol:

аа някой има ли подобен "проблем" като влючи климата :) и за перката...така да се усеща :)

victtorbg
22-10-2008, 13:46
най-вероятно :) просто е направено за реголиране на оборотите на празен ход и е с такава форма :lol:

аа някой има ли подобен "проблем" като влючи климата :) и за перката...така да се усеща :)

И при мен е така,попринцип е нормално да се усеща климатика и перката при включване,особено климатика много товари мотора.Не му се стряскай.

455115
22-10-2008, 19:46
И при мен е така,попринцип е нормално да се усеща климатика и перката при включване,особено климатика много товари мотора.Не му се стряскай.

При мен почти не се усеща климатика.Оборотите падат за секунда със около 100 но иначе перките не се усещат!

reptli
22-10-2008, 20:37
При мен почти не се усеща климатика.Оборотите падат за секунда със около 100 но иначе перките не се усещат!

ти си друга хава:crazy:

иначе аз не му се стряскам,просто веднъж на Горубляне видях че една ТД работеше на клима.Хвърлих един поглед и двигателя беше доста спокоен:roll: друг е въпроса дали въобще е бил ефективен ;)

victtorbg
23-10-2008, 12:33
ти си друга хава:crazy:

иначе аз не му се стряскам,просто веднъж на Горубляне видях че една ТД работеше на клима.Хвърлих един поглед и двигателя беше доста спокоен:roll: друг е въпроса дали въобще е бил ефективен ;)

То си е нормално на ниски обороти мотора(загрял) да е спокоен при влючена клима,ако твоя тресе и се товари много,не е добре.

reptli
23-10-2008, 21:16
абе просто оборотите си падат доста:roll: от там и двигателя започва да тресе

Satanism
23-10-2008, 21:35
Аз като си включа климата на Делтата падат за секунда и после си се връщат обратно на 900....

reptli
24-10-2008, 21:05
Аз като си включа климата на Делтата падат за секунда и после си се връщат обратно на 900....

твойта със същия двигател ли е :roll:

Satanism
25-10-2008, 13:00
твойта със същия двигател ли е :roll:

Мхм.. :)

alfatras
27-10-2008, 18:41
При мене беше май на термостата това жило?!

victtorbg
28-10-2008, 12:54
При мене беше май на термостата това жило?!

При мен на термостата изобщо няма място за жило.

alfatras
28-10-2008, 18:24
При мен на термостата изобщо няма място за жило.
Незнам с кой мотор си-2.0тд или 1.9тд от типо дето го ползват?Моя беше от типото и имаше жило,после смених термостата и сложих обикновен без жило!

RokFort
28-10-2008, 23:10
Незнам с кой мотор си-2.0тд или 1.9тд от типо дето го ползват?Моя беше от типото и имаше жило,после смених термостата и сложих обикновен без жило!

2.0тд и 1.9тд е един и същ мотор 1929 кубика 66 киловата (90 конски сили)


2.0тд е само надписа отзад и е абривиатура само за Германия а тия който за италянските си пише само ТД отзад без числа.

Може да има само разлика през годините тоя обогатител да е подобряван и от там да са разликите в него.

reptli
26-11-2008, 20:13
колеги давайте да го разбереме тоя обогатител как бачка:?
сутринта като я запалих вместо да си стоя на завед в колата,отворих капака и бутнах това палче,колата заработи на 1100 .... не е като да и дадеш малко газ ;)

сега мнгого ме гложди,защо щом е полезнен го няма на нито едно ТД от нашите :roll: може би като вдигне обороти после не може да ги върне както трябва:book:

трябва да попитаме във Фиат-форума,при тях този двигател е по-разпространен :gruebel:

victtorbg
28-11-2008, 11:51
колеги давайте да го разбереме тоя обогатител как бачка:?
сутринта като я запалих вместо да си стоя на завед в колата,отворих капака и бутнах това палче,колата заработи на 1100 .... не е като да и дадеш малко газ ;)

сега мнгого ме гложди,защо щом е полезнен го няма на нито едно ТД от нашите :roll: може би като вдигне обороти после не може да ги върне както трябва:book:

трябва да попитаме във Фиат-форума,при тях този двигател е по-разпространен :gruebel:

Аз си мисля,че трябва да играе ролята на смукач-като при Ладите например.Като е студена колата дърпаш жилото,като загрее го връщаш.Странното при мен е,че като е студена колата работи на около 700 оборота,а като позагрее изведнъж ги вдига на 900-все едно,че се включва някакъв механизъм.

patrona
03-01-2009, 14:10
Здравейте.Чета че вие повечето нямате жило за обогатитела.Аз имам такова жило но при мене проблема е че нещо не му е на ред на саммия механизъм и той се включва когато си поиска.А когато не се включи сутрин при първото палене се налага да въртя по 2-3 пъти докато захапи.Проблема е само при първия старт на колата,след тва си пали без никви проблеми.Незнам но ме съмнява че има някоя пружина която е отслабнала вече и трябва да се смени,но не смея да барам на посоки защото само ЧупЯ и става по лошо. :torch:

victtorbg
03-01-2009, 15:14
Здравейте.Чета че вие повечето нямате жило за обогатитела.Аз имам такова жило но при мене проблема е че нещо не му е на ред на саммия механизъм и той се включва когато си поиска.А когато не се включи сутрин при първото палене се налага да въртя по 2-3 пъти докато захапи.Проблема е само при първия старт на колата,след тва си пали без никви проблеми.Незнам но ме съмнява че има някоя пружина която е отслабнала вече и трябва да се смени,но не смея да барам на посоки защото само ЧупЯ и става по лошо. :torch:

А къде отива другия край на жилото?

patrona
03-01-2009, 15:42
Еи тва не съм много сигурен къде е точно.На дърз поглед някъде под термостат отива ама ще погледна еи ся.

patrona
03-01-2009, 17:55
http://clubalfaromeo.com/forum/attachment.php?attachmentid=7316&stc=1&thumb=1&d=1230994319 (http://clubalfaromeo.com/forum/attachment.php?attachmentid=7316&d=1230994319) Отива в термостата.

митака-пловдив
16-10-2011, 12:29
Така,да изровим нещо от нафталина :) Ако някой все още не е разбрал,едно бързо инфо.
Автоматичния обогатител,предтставлява (термопатрон) така го пишат в другите сайтове.В което тяло има пружина,дейставаща на принципа на термостата.Когато е студено,тя се свива и опъва жилото което е закачено за един палец,който от своя страна обогатява горивото впръскано в цилиндрите и от там по-високи обороти.Когато антифриза се стопли до 60 градуса,пружината се разпъва и от там връща оборотите.Моя неработи,останал е в максимално "студено" състояние и беше откачен от палеца.

Такаа,моделите са два,единия е на механичен принцип (термопатрон).Другия е електронен,с датчик завит на на мястото на термопатрона.Второто е по-удачния вариант,поради това че при пуснат климатик,не позволява да паднат оборотите под 920.НО,няма начин да се сложи електронен,на мястото на механичния датчик,защото просто я няма нужната електроника която да го командва.Докато обратния вариант е възможен.

След бърз поглед по интернет магазините,разбрах че цената му е около 60 лева.Естествено ще търся по-евтин,или ако има колега който го е сменял и помни колко струва,да си спестя обикалянето.
Другото нещо е че въпросния термопатрон,върви в комплект с жилото и след случайно ровене,видях че при пежо и ситроен въпросния термопатрон е абсолютно същия (поне на вид и резба,както и на действие) Та ако някой има правени опити,нека сподели дали става.Защото цената на такъв,в предтсавителството на пежо струва 28 лева,с марка BERH,докато тези за алфа,фиат и ланча,нямат дори и марка.

salih84
13-11-2011, 21:52
Здравей колега,сега прочетох темата за обогатитела.Моя също не работи, и като я запаля даржи доста ниски обороти и ме дразни.Аз също намерих такъв термопатрон(по спомен беше около 60 лв.)това беше март 2011,но април заминах в чужбина и не си взех,сега се прибрах и се разрових из форума и видях темата.Ако разбереш че този за 28 лв. става пиши ще си взема и аз.
ПОЗДРАВИ!

митака-пловдив
15-11-2011, 19:19
Здравей колега,сега прочетох темата за обогатитела.Моя също не работи, и като я запаля даржи доста ниски обороти и ме дразни.Аз също намерих такъв термопатрон(по спомен беше около 60 лв.)това беше март 2011,но април заминах в чужбина и не си взех,сега се прибрах и се разрових из форума и видях темата.Ако разбереш че този за 28 лв. става пиши ще си взема и аз.
ПОЗДРАВИ!

Да,термопатрона е същия като на Пежо,Рено,Ситроен 1.9дизел/без турбина.Единственото което се преправя е по-късото жило.Но,проблема е решен,ще се опитам да обясня по-понятно; от магазин за велосипеди,се взима жило с тефлонова сърцевина (няма как да ръждяса),трябват ти 20-ина сантиметра.Взима се също и "обтегач" за жило (прилича на разпробит болт от отдвете страни има "легла" за бронята на жилото).Въпросния обтегач се разпробива поради нуждата от по-голям диаметър,заради "снаждането" на жилото (с поялник).
Цялата "операция" отнема около 10 минути,но спестява около 30-40 лева.И по-важното което,този вид термопатрон е много по издръжлив отколкото италиански му аналог.
Изобщо след като го смених,ми е кеф да я паля сутрин на студено :)