View Full Version : Още мощност?...
Какво може да се направи по един 2.4 JTD двигател след, като вече има чип тунинг и е сложен спортен филтър? До там ли свършват ъпгрейдите по двигателя? Бях чувал нещо за интеркулер, но нито знам каква мощност ще получа от това и трябва ли покрай него други чаркалаци да се сменят и какви пари е?
Satanism
19-10-2008, 23:44
Tи интеркулер си имаш, колега :)
Евентуално по-голяма турбинка с по-голям интеркулер.... или вече валове там чудесии не ги разбирам и аз нататък.
И една по-отворена генерация ще спомогне за вървежа :)
Nasko_77
20-10-2008, 00:36
То не е никакъв тунинг де, но ако става въпрос за "още малко само"....
EGR клапана... ако не е изолиран вече.
То и аз съм сега на тая вълна за печката ми да му дам "свободно".
Казват, че не била вредна за мотора тая гимнастика а и не било сложно или скъпо това.
Резултата разбира се... не е нещо кой знае какво, но се усещало леко подобрение.
На кратко... след изолирането му... мотора започвал да получава по-свеж въздух.
Повече кислород. А работата на въпросния клапан била... да набутва повторно, вече изгорелите газове отново в двигателя. Само заради екологията. Ако съм разбрал правилно.
И някой да каже.. при ЖТД става ли така..
Като казах интеркулер имах на предвид "по-голям интеркулер" Не се изразих ясно. А колкото до по-големи турбини ме съмнява двигателя ми да издържи на тях много дълго, а и това вече е равносилно на това направо един по-мощен двигател да си взема. Аз говоря за неща по двигателя, които може да се направят да поизцедя още кончета и да не е космическа сума.
Novachev
20-10-2008, 06:52
Може да се сложат дюзи от по новите мотори да се напише един нов чип за тях мисля че тогава ше има разлика във вървежа но трябва да се консултираш с някой тунингист. Знам че на 1,9 стария мнотор се прави тази гимнастика с смяна на дюзи от по новите варианти и разликата е голяма но си трябва и друг чип.
...
Ако искате да си спирате EGR-то, вижте тази тема. http://fiat-bg.org/forum/viewtopic.php?t=32945
Не е нещо сложно и ви струва една бира, но ако нещата са си били добре преди това, не очаквайте нещо особено.
За интеркулер и аз се интересувам от доста време, но не намирам инфо.
Novachev, я кажи още нещо за дюзите.
Novachev
23-10-2008, 07:56
Питайте KGB той трябва да е запознат щото с Neokill май бяха слагали такива на неговта 1,9 JTD и беше останал очарован но ги е махнал.
Или Neo да каже какво се прави че Браво 1,9 JTD да дава 15-ски
Двигателя ще издържи на доста повече кончета - чета в alfaouner че има доста засилени.
Какво обаче може да правиш
Интеркулер
По голяма турбина
радиатор за маслото
пак настройка на софтуера (ремап,чип - както искаш му викаш)
внимавай само щото двигателя носи доста - ама скоростната кутия ще и стане множко
Хммм...Че по колко пъти може чип да се слага???... И за каква турбина става дума, защото знам, че има някои турбини които ще ми издухат двигатела за 1 сезон.
Novachev
24-10-2008, 07:37
Всяко удоволствие си има и цена
Хммм...Че по колко пъти може чип да се слага???... И за каква турбина става дума, защото знам, че има някои турбини които ще ми издухат двигатела за 1 сезон.
"Чипа" е промяна в настройките за управление на двигателя. Можеш да ги променяш колкото пъти си искаш.
Това ми е ясно, но надали всеки път да се покачва мощноста със всеки чип.
Това ми е ясно, но надали всеки път да се покачва мощноста със всеки чип.
Настройки, братле, настройки! Можеш да си настроиш радиото да хваща зле, нали?
Точно. Различни настройки, различна мощност, а и нищо не гарантира че в момента са ти най-добрите настройки, а дори и да са, един кулер примерно би трябвало да позволи по-агресивни настройки, защото ще охлажда по-добре въздуха загрят от турбото, който пък ще е по-топъл заради по-агресивния чип.
Разликата със по-голям интеркулер такава ли ще е като при чип?
Novachev
24-10-2008, 20:44
Айде да кажем че по големия кулер е по голям обем -обем въздух който тярбва турбото да сгъсти преди да вземе да тъпче въздух по налягане в двигателя това означава по голяма турбо дука така че е добре избора да е оптимален по голям кулер ще си пасне добре ако сложиш по големи дюзи и турбина и правилно написана карта по принцип за оптимално вървене се парви карта след всяка манипулация.
И все пак вчера тормозих Нео по телефона и се замислих на една от приказките му нищо че е рус. Каза аз колата не я използвам за всекидневан употреба. Трябва да се замисли човек до къде е решил да стига да парви един автомобил който да кара ежедневно с не много средства или да парви някаква мускулеста алфа дето да се кара за удоволствие и състезания.
Ами аз лично търся нещо оптимално между двата вариaнта. Придобих представа за какво става дума все пак, много благодаря.
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.