Log in

View Full Version : ПРОБЛЕМ: Прекъсва - ремонт двигател?



coolacid
22-10-2008, 10:05
Здравейте. Имам Алфа 146 ТС 1997-а + газ. Преди седмица взе да ми прекъсва и дори да гасне колата докато е в движение, жената щеше да се убие... :(
Ходих на една диагностика - било бобина която не подавала хубав ток. Смених свещите, колата се пооправи, в смисъл преди смяната след това гаснене работеше на 3 цилиндъра , а после и на 2...след смяната на свещите колата тръгна, но прекъсва качествено.На високи обороти от време на време работи както трябва и се чува както трябва.Та вчера я закарах на друг диагностик.Сваля всичко гледа-мери...каза че електрическата ми система е добре, смени ми дебитомера който беше опукал, но пак колата прекъсва и ми каза че са сдухани КЛАПАНИ. Моля ви ако сте имали подобни проблеми или ако имате идея по моя проблем пишете,защото не ми се отваря двигател ей тъй, а други диагностици в Търново на които да се има вяра няма...Благодаря предварително!

detelazurno
22-10-2008, 10:25
Кофти работа е газта при тия двигателчета :shoot: Прегледа ли раздела за газ и не си казал на какво прекъсва-газ, бензин? И никакви подробности за газовата не си споменал, но пак ти казвам, преди всичко разгледай раздела за газ и най-точно според мен ще е ако зададеш въросът си там. :gas:

coolacid
22-10-2008, 10:31
на всичко прекъсва - газ, бензин....газта ми е инжекцион, но както писах и на двете горива прекъсва.1 ден в седмицата карам на бензин, за да не се запушват дюзите...ще погледна раздела,въпреки че го гледах и не видях нищо подобно... :(

kolev
22-10-2008, 10:39
газовата ще да е.

chico
22-10-2008, 11:01
Кофти работа е газта при тия двигателчета :shoot: Прегледа ли раздела за газ и не си казал на какво прекъсва-газ, бензин? И никакви подробности за газовата не си споменал, но пак ти казвам, преди всичко разгледай раздела за газ и най-точно според мен ще е ако зададеш въросът си там. :gas:

газовата ще да е.

Бре как всички екстрасенси се извъдихте... Сега остава да кажете и решението на проблема -> махане на газовата? Престанете вече с тия глупости, а дайте идея.

@coolacid, ако мислиш че може да са клапани (които немат общо с прекъването бтв), си провери компресията... Има вероятност за спукана бобина, лоши кабели (което не си решил със смяна на свещите)...

coolacid
22-10-2008, 11:09
Благодаря chicho. в интерес на истината 1-2 от бобините ми казаха че имат пукнатини, малки, но може да са витални...а за клапаните ми каза пича че като се сдухат и колата губи мощност също както ако е бобина.но нали все пак мери с компютри и т.н...
Това за меренето на компресията на по-специална диагностика ли се ходи или всеки който прави диагностикам оже да мери компресия?

detelazurno
22-10-2008, 11:16
Честно да ти кажа, предполагам, че всеки тук му се иска да ти помогне обаче всяко едно мнение ще бъде чисто гадаене. Диагностика си трябва, но читава. Ако можеш пътувай към някой качествен диагностик та дори и да се наложи да те дърпат. В противен случай ще търчиш от един на друг майстор и ще хвърляш пари на сляпо. И все пак кажи как започна да го прави проблема, дали просто един ден е решила да си прояви нрава колата или има някаква предистория. Нещо някакви намеси по двигателя преди това, ремонти... :calc:

detelazurno
22-10-2008, 11:23
Честно да ти кажа, предполагам, че всеки тук му се иска да ти помогне обаче всяко едно мнение ще бъде чисто гадаене. Диагностика си трябва, но читава. Ако можеш пътувай към някой качествен диагностик та дори и да се наложи да те дърпат. В противен случай ще търчиш от един на друг майстор и ще хвърляш пари на сляпо. И все пак кажи как започна да го прави проблема, дали просто един ден е решила да си прояви нрава колата или има някаква предистория. Нещо някакви намеси по двигателя преди това, ремонти... :calc:


Бре как всички екстрасенси се извъдихте... Сега остава да кажете и решението на проблема -> махане на газовата? Престанете вече с тия глупости, а дайте идея.

@coolacid, ако мислиш че може да са клапани (които немат общо с прекъването бтв), си провери компресията... Има вероятност за спукана бобина, лоши кабели (което не си решил със смяна на свещите)...

chico, хайде само да не се нападаме, а? Нищо против нямам газовата, но е факт че трудно се сработва с тоя двигател ако не е направена както трябва! Бобината той сам си казва, че са му я споменали още в началото, но той самия не казва какви мерки е взел в тази връзка.

kolev
22-10-2008, 11:31
колега chico, когато има газова колата и почне да прави проблеми на бензин, на газ или на двете, първо тя се проверява щото тя е свързана и с подаването на бензина и с инжекцион системата а и диагностиката на газовата му е 20лв. ти какво предлагаш, той е дал вече 200 лева за свещи, да даде още 200 за кабели и още 300 за бобини. ами ако след това продължи да гасне кво правим

coolacid
22-10-2008, 11:33
бобината ми казаха за нея още преди година като купих колата, но за тази една година съм минал 50 000 без да бутна нищичко освен вода и масло, и то ми казаха че работи, но не давала правилна амплитуда.
А как започна всичко....понеже минах толкова много километри и отидох на профилактичен преглед и ми казаха че трябва да си регулирам свещите и го направиха...на 3-я ден колата угасна 2 пъти и взе да си показва нрава на 3 после на 2 цилиндъра. Смениха ми гарнитурата на капака защото била избила и имало малко масло при свещите и 2-ят майстор който ми сменя гарнитурата ми показа че 1-а ми регулирал свещите не на 0,9 и 0.7 както трябва, а на 1,5-1,6!!! съответно бяха черни и може би заради това аз реших и ги смених.И дефакто има разон,защото колата върви,вярно прекъсва, но все пак си върви.та следобед може да ида на диагностика за компресията...
ако имате други идеи от какво може да е плз пишете, че съм супер отчаян :( ;(

coolacid
22-10-2008, 11:34
кажи къде да ида за тази диагностика на газта, гледам че си от търново?

chico
22-10-2008, 12:37
@kolev & detelazurno
Значи да ви кажа и на двамата, не се заяждам - даже съм далеч от тая мисъл, гледам нещата като човек който е изпадал в такава ситуация и вместо съвет му казват "махни газовата и сичко е 6". Колата ми съм я купил с ГИ и карам над 35к км вече, пък някакси не съм забелязал "трудно се сработва с тоя двигател". Понеже имам колега с АР155, имам наблюдения и с неговото BRC. Мога да ви кажа, че в 90% от случайте проблемите които съм имал или наблюдавал са си в колата и от неподдържане като цяло. Могат да започната да се проявяват на газ, но ги има и на бензин, просто са по-поносими. Е к'во сеа, ако имам сцепена бобина или кабел и хвърля искрата направо у главата, дали не трябва да я сменя, независимо на к'во карам???
Та за да не правим спор от нищо, предложих да дадем идеи (не съм казвал че трябва да се купува нещо, тук ме бъркате с некои други хора от форума със собствен бизнес ;) ). Но никой друг не каза че е мааалко изхвърляне да се хвърля на ремонт на клапаните ей така...И пак да повторя, не мисля че се заяждам и не това ми е целта...
Колега coolacid, довечера махаш капака на двигателя, палиш колата, гасиш ламбите и ако видиш някъде да присветва и да пращи, значи губиш искра от бобина или кабел. Даже може да пръснеш вода леко с некой спрей за да видиш дали не се получава искренето във влажна среда.
Успех на всички
ПС: успамихме на пича темата деа :evil:

Sergey_gigov
22-10-2008, 12:49
Благодаря chicho. в интерес на истината 1-2 от бобините ми казаха че имат пукнатини, малки, но може да са витални...а за клапаните ми каза пича че като се сдухат и колата губи мощност също както ако е бобина.но нали все пак мери с компютри и т.н...
Това за меренето на компресията на по-специална диагностика ли се ходи или всеки който прави диагностикам оже да мери компресия?

що не пробваш първо с едно почистване на инжекцията - що прекъсва повече на високи обороти -----

coolacid
22-10-2008, 14:12
в 18ч съм на мерене на компресията.ще видим дали е клапан или не, но един колега ми каза че може да е от съдраните и поскъсани гумени накрайници на бобините, и така искрата да не стига в свеща а да бие в блока...та ще ви държа в течение...

kolev
22-10-2008, 14:39
а виждам си се сблъскал с невероятните търновски майстори. какви свещи ти сложиха. огледай също буксите по двигателя дали са добре набити. има един емулатор на дюзите, който газаджиите са сложили. той прекъсва бензиновите и включва газовите да не би да са го откачали и сега да не дава добър контакт.релетата на газовата също провери.
иначе имало "добри" газаджии на уличката под кат някъде и на гарата ама все ми се струва че са некадърници от класа. хвалят и някакъв сервиз над гражданска защита - по беляковско и вдясно.

chico
22-10-2008, 14:40
:)
"Колега coolacid, довечера махаш капака на двигателя, палиш колата, гасиш ламбите и ако видиш някъде да присветва и да пращи, значи губиш искра от бобина или кабел. Даже може да пръснеш вода леко с некой спрей за да видиш дали не се получава искренето във влажна среда."

coolacid
22-10-2008, 16:04
аман от майстори...ще видим какво ще кажат довечера, мене ми мирише на бобина....дано съм прав,че не ми се отваря двигател :(
ще пробвам довечера колев :)

kompir
22-10-2008, 18:14
coolacid, с какъв двигател ти е колата боксер или ТС и къде ходи на диагностика в търново?По възможност отиди в четвъртак на Крушата на пишмана,там се събират хората които може и да те насочат към решение на проблема ти.Аз съм ходил на сбирка и са много точни(вече нямам време да ходя).

coolacid
22-10-2008, 20:24
тъкмо се връщам от сервиз, мериха ми компресията...10,5 на всички цилиндри :) малка радост за мене, все пак е на 250 000 км... компир, Туин Спарк съм, ... ти да не се казваш Мишо случайно? :)
на сбирки не ходя, даже и пиене да има, женен с дете и много бач, няма как...утре съм на диагностика на бобините при Бисер, горе на Мототехника, да видим коя бобина или кабел ми запали сърчицето , че тука 2 седмици не мога да спя...а за ГАЗ, както се оказа моята е обикновенна, а не инжекцион,и де факто всички варианти да е от нея (с изключение на симулатора) отпадат...ще ви пиша утре да ви кажа какво е станало...лека вечер на всички и Ви благодаря от сърце че се отзовавате на помощ на колега!!!

didko_boy
22-10-2008, 21:23
тва с меренето на компресия е било излишно АКО имаш дори 1 издухан клапан няма да се губят и появяват цилиндри . двигателя ще работи по 1 и сащи начин на 3 или по малко цилиндри (но все пак вече знаеш до колко е износен мотора , а явно си горе долу добре) АЛФАТА има 1 голям проблем инж. ТОЦИ БЕГАЛИ е праивил инсталацията на колите и БОШШШ са наакали работата допалнително
желая ти успех с решаването на проблема и да пишеш какво е било , че малко останахме хората дето си помагаме ! Повече се чува "иди на диагностика" . Всеки си пръцка под юрганчето и си вика "дано не ми се случва" "аз съм си добре"

jjkale
22-10-2008, 22:41
в софия при лисан

kolev
22-10-2008, 23:32
напротив, обикновените газови никак не се сработват с ТС-а. освен това ТС-а има по 2 свещи на цилиндър по такъв начин е практически невъзможно да нямаш искра в някой цилиндър дори някоя от бобините да е повредена. разстоянието м/у електродите на свещите се гледа по каталога на производителя специално за твоя двигател, а не както реши майстора. също ако нещо по инжекциона беше повредено, щеше да ти свети лампата на таблото.

coolacid
23-10-2008, 15:50
здравейте, утре сутринта съм на последната диагносика, днес не можах да ида...
но колега Колев, така наречените 2-и свещи на ТС служат само при паленето,и е супер логично ако някоя бобина не работи да нямаш искра в даденият цилиндър, защото от тока на бобината на 1-я цилиндър отива на малката свещ на 4-и...и т.н. както се казва, неволята учи... :)
утре ще ви пиша какво е станало.

Mury
23-10-2008, 22:11
здравейте, утре сутринта съм на последната диагносика, днес не можах да ида...
но колега Колев, така наречените 2-и свещи на ТС служат само при паленето,и е супер логично ако някоя бобина не работи да нямаш искра в даденият цилиндър, защото от тока на бобината на 1-я цилиндър отива на малката свещ на 4-и...и т.н. както се казва, неволята учи... :)
утре ще ви пиша какво е станало.

Тва па кой ти го каза,че служат само при палене :shocked: :shocked: :shocked:

jorkodj
24-10-2008, 00:04
аз съм със същият проблем в момента и за сега се окоазва,че не е нито от ламбда сондата нито дебитометър,само че колата се кара само и единствено със 98 бензин и ходих и на диагностика и каде ли не ? и се чудят доста хора от какво прекъсава, в неделя съм пак на майстор и се нядявам вече да открият повредата че и на мене ми става лошо вече

BlackElf
24-10-2008, 01:10
газовата ще да е.
Колега,не търси веднага проблема в газовата система,след като е г-инж. а твърдиш че прекъсва и на бензин-има само едно логично обяснение-пропуска запалителни тактове на цилиндър/дри...
По-кофтият вариант 2:
-липса или занижено сгъстяване(компресия) на цилиндър/дри,поради изгорял клапан или неуплатняващ добре бутален пръстен(сегмент)
Но...наи-вероятно е бобина/и...Дано съм бил полезен-Успех!

BlackElf
24-10-2008, 01:17
а виждам си се сблъскал с невероятните търновски майстори. какви свещи ти сложиха. огледай също буксите по двигателя дали са добре набити. има един емулатор на дюзите, който газаджиите са сложили. той прекъсва бензиновите и включва газовите да не би да са го откачали и сега да не дава добър контакт.релетата на газовата също провери.
иначе имало "добри" газаджии на уличката под кат някъде и на гарата ама все ми се струва че са некадърници от класа. хвалят и някакъв сервиз над гражданска защита - по беляковско и вдясно.
Къв емулатор ве драги колега....човека каза че системата е газов инжекцион:)Там няма емулиране на инжектори заштото на практика не са прекъснати а само пренасочени през газовото комп.

kolev
24-10-2008, 10:28
колега, чети малко какво е писал. газовата е обикновенна и тия двигатели трупат грешка в еку-то ако са без емулатор на дюзите.освен това е мерил компресията,което е било напълно безсмислено. щом има газ слагана в бг, първо тя се проверява и това за прехвърлянето кой ти го каза:wierdo:

coolacid
24-10-2008, 13:14
колеги, някой има ли идея колко Ома съпротивление трябва да показва една работеща бобина?
мойта ми показва на всички еднакво - 1.8 Ома

kolev
24-10-2008, 14:42
http://www.alfa145.com/upload/Alfa145Manual/Volume%203%20-%20Section%202/Injection%20&%20Ignition%201.4%201.6%201.8%202.0TS%2016v%20-%20Motronic%20M1.5.5%20.PDF

първична 0,3 , вторична 7кило но това не значи че твоите са наред или не са наред. и не каза какви са ти свещите. да не се окаже че са някакви ментаци и за това да гаснее.

coolacid
29-10-2008, 12:24
здравейте,
закарах колата на Майстора на Алфите, не се бях сетил за него, въпреки че самият му псевдоним говори за него :) Краси Алфата. Чакам отговор да видим какво и е на колата.
Колев, свещите са ми Шампионки, и старите и новите, ако беше от тях отдавна да се знае...и газовата ми е оригинална италианска, слагана в Италия, а не в БГ, което не е гаранция пак де. То ще си покаже, имам пълна вяра в Краси.Чакайте резултати :)

coolacid
19-11-2008, 12:30
Здравейте.
Обещах да ви пиша като имам резултати...еми след дълго чакане да ми дойде реда, накрая се оказа че е дебитомера :) не бях чувал тази кола да ръмжи качествено на 8000 оборота...а ми казваха да отварям двигател...както и да е, 300 лв олекнах, но колата върви, имам да правя още няколко неща по нея както ми каза Краси, но поне видях че може и знае кое как и къде!Успех