Log in

View Full Version : Прегряване



Vesko84
28-10-2008, 13:17
Днес в едно задъстване колата разви 110 и нагоре градуси, и се стреснах. Навън беше само 1 по Целзий. След като излязох от задръстването колата се охлади бързо. Оказа се, че перката за охлаждането изобщо не включва. В един момент реших да я побутна с пръст, и нещата се оправиха. В момента се включва без побутване както си трябва. Миришеше на изгоряло от нея обаче и ме притеснява да не се повтори. Според вас мотора на перката ли е за смяна? Лесно ли се сваля. Има ли сервиз, който да ми я свали и да подмени лагерите и четките на моторчето, без да ми смъкне кожата. Знам, че има такива работилници край Сточна Гара, но повечето искат да им ги занесеш свалени. Мерси предварително за помощта.

Iltcho
30-10-2008, 09:41
Днес в едно задъстване колата разви 110 и нагоре градуси, и се стреснах. Навън беше само 1 по Целзий. След като излязох от задръстването колата се охлади бързо. Оказа се, че перката за охлаждането изобщо не включва. В един момент реших да я побутна с пръст, и нещата се оправиха. В момента се включва без побутване както си трябва. Миришеше на изгоряло от нея обаче и ме притеснява да не се повтори. Според вас мотора на перката ли е за смяна? Лесно ли се сваля. Има ли сервиз, който да ми я свали и да подмени лагерите и четките на моторчето, без да ми смъкне кожата. Знам, че има такива работилници край Сточна Гара, но повечето искат да им ги занесеш свалени. Мерси предварително за помощта.

А защо не пробваш след като я свалиш просто да промиеш лагеруващите втулки с WD 40 ? Аз на старата си алфа така си поправих охлаждането. Много пепел беше събрала. След пръскане и престой 10 митуни започна да се върти с 1 ръст.

Свалянето - не би трябвало вообще да е трудно. По спомен беше на 4 или 8 болта и слиза заедно с рамката на радиатора. След това огледай много внимателно къде се държи електромотора за тая рамка. Ако беше по-близо - да съм те навил да я докараш пред работа и вече да е на земята - промита и пробвана.

Vesko84
03-11-2008, 09:00
Оказа се едно реле според LISAN, и след като го смени не е правила проблеми. Но за перката не е лошо да го направятова превантивно. Благодаря за предложението колега. А иначе като резултат от прегряването на1-2 места от гарнитурите имам леко омасляване. Досега двигателят ми беше като изваден от завода, без грам мръсно по него. Надявам се сега като се охляжда добре да спре.