View Full Version : Възстановяването на една 155-ца
Здравейте колеги. Както повечето от вас сигурно са прочели, купих 155-ца в много лошо състояние. Онези, които ме познават от преди, знаят за Алфета-та, която постегнах и продадох. С тази мисля да стигна много по далече.
Малко инфо за желязото :
155 1.8 TS, ел. пакет, който работи наполовина, серво - помпата не е в цветущо здраве, АБС - по чудо работи, халогени, климатроник, салон полукожа (доволно захабен), лети джанти 14" оригинални на Алфа Ромео и ... май друго не се сещам. Мотора е в отлично здраве. Много чисто и равномерно работи, колата върви чудесно, няма липса на мощност и при съвсем леко докосване на педала регира. По ходовата част няма хлоп троп и така нататък. Единственото, което чуха по нея е дясно каре, но скоро ще бъде монтирано друго.
Почвам с това, което НЕ РАБОТИ!
Климатроника - не работи само вентилатора, пуснати са му кабели за принудително с ЦК ключ на максимална степен. Клапите се движат.
Скоростомер + километраж, датчика за нивото на горивото в резервоара показва каквото си поиска.
Плафоните ха бачкат, ха не. Аларма... свирка 5 минути след като съм я подкарал. :laughing1:Нито прекъсва палене нито нищо. Ха, има имобилайзер бе. Не пали без да го ръчна...
Халогените не бакаха... вече работят - маса нямаха. Десен къс нямаше - същата работа с масата. Поне предните ел. стъкла вече работят - копчетата ги разглобих и почистих и тръгнаха. Дясното върви трудно - ще отварям уикенда. Задните мисля, че е същото.
Лявото ел огледало не се движи нагоре - надолу. Само навътре - навън. Дясното работи след като отворих копчето и пуснах плюс към него, че беше скъсан кабела.
Нещата утре, които ще и причиня : Смяна на задни накладки, ще махна цялото табло, ще открия проблемите в управлението на климатика, ще премахна всички "побългарявания", че косата ми щръкна като видях какво е правено по тая кола.
Рапорт даден до тук. След 2-3 минути ще кача снимки на желязото.
Ето я каляската. Мръсна, както съм я докарал снощи по тъмно от софийско. Предстои миене, пране, почистване изцяло, претапициране на задните колонки и всичко каквото е съсипано.
Абе има нещо симпатично в нея :-P
http://storage3.album.bg/c07/picture_002_6e901_8330375.jpg
Леко поударена. Това е едно от местата за ремонт де.
http://storage3.album.bg/4cd/picture_003_2d0ef_8330387.jpg
Демонстрираме стойка. Като манекенка е... претърпяла тежко птп манекенка де, ама се надявам след пълната промяна да стане красива
http://storage3.album.bg/963/picture_001_b2b96_8330362.jpg
Ще ги полирам задължително! Ама първо ще я преобуя де.
http://storage3.album.bg/8f0/picture_004_e8477_8330403.jpg
Счупена дръжка. Нищо ново под слънцето.
http://storage3.album.bg/a6a/picture_007_7f3a4_8330480.jpg
No comment...:puke:Всичко това през уикенда ще излети от желязото.
http://storage3.album.bg/a3a/picture_008_3c1e9_8330512.jpg
Ето така ми се пуска парното. Допират се синия и черния кабел. :chair::whip::bowdown:Хвала на великата инженерна българска мисъл, направила тая глупост!!!
Не правете това по колите си!
http://storage3.album.bg/60f/picture_009_5ba90_8330575.jpg
РАПИДКА РУЛЗ!!! Ей така келеша, който незнае как се сваля панела оправя простотията си след като е счупил щипките!!!
http://storage3.album.bg/5f5/picture_011_43a61_8330702.jpg
Панела - леко стопен от невнимателен пушач. http://storage3.album.bg/e35/picture_010_ed403_8330638.jpg
Общо взето бая работа имам. Почвам я, че за пролетта искам да е поне наполовина готова.
Бих искал да помоля администраторите да оставят темата тук, защото ще я въстановявам, а не тунинговам. Предварително благодаря.
Връщам си думите,щом ще я възстановяваш ,това вече е друга бира.мислех си ,че си си я купил просто така.Регистрирай се в гаража на 155. Даон скоро да оправиш магариите и да си я караш с пълен кеф.:-P:go:
Ще приложа една снимка да те надъхва./част от колите на хората от този раздел 155 /.Не ,че нашите са супер здрави или лъскави,но ние пак си ги обичаме .:spoko::drive:
Поздрави и похвали за ентусиазма и желанието. :waving:
Не изглежда толкова зле външно като изключим че е леко чукната,но много забележки бре :new_Eyecrazy: Успех ти си маниак и съм сигурен,че ще я направиш кукла :wow:
Alexanderbb
28-10-2008, 19:02
Оф успех с мисията. Това с вратата е много куцо за оправяне да знаеш. За климатроника мога да помагам с идеи щото поктай моя бая му навлязох в магариите. Така като слушам най-вероятно е сдало багажа управлението дето е на кожуха на вентилатора. Идея си нямам какво са търсили келешите в таблото за управление че там нещо скапе ли се единствената управия е смяна.
Радвам се на хора като теб колега ЕВАЛА.Пожелавам ти успех,но наистина много време ще ти трябва.
vaklinator
28-10-2008, 20:05
Еййй тя много арна бе танасе.
Честито!
vaklinator
28-10-2008, 20:05
Връщам си думите,щом ще я възстановяваш ,това вече е друга бира.мислех си ,че си си я купил просто така.Регистрирай се в гаража на 155. Даон скоро да оправиш магариите и да си я караш с пълен кеф.:-P:go:
Ще приложа една снимка да те надъхва./част от колите на хората от този раздел 155 /.Не ,че нашите са супер здрави или лъскави,но ние пак си ги обичаме .:spoko::drive:
Поздрави и похвали за ентусиазма и желанието. :waving:
Абе моята защо я няма на купчината??
Първо благодаря за подкрепата. Спешно ми трябва менюъл за електриките по възможност на английски или на руски. `талянския не го меля. :new_Eyecrazy:
Иначе - ша я бъде бе! Показва зъби. Днес я качих за малко на компютър. Позачистих грешките по еку-то от мързелива сонда - на 3-та не си иска колелата. :go:Странно ми е защо обаче тръгва да пързаля на една страна.
п.п. Последното - мишка е правила "котене" под таблото. Колко смрадове изхвърлих не е истина. :puke: Има много преядени кабели, та за това ми трябва менюъла.
Iltcho
Днес я видях точно там където си я снимал и си помислих, че тази 155 освен твоя на друг неможе да е:-). Пожелавам ти успех в начинанието нека те радва и слуша дълго дълго ................
В неделя ще правим среща ако имаш време заповядай да видим новата придобивка по отблизо и да :cheers: за нейно здраве.
J_I_V_K_O
28-10-2008, 20:39
мали мали ти дали си луднал :new_Eyecrazy: в мн окаяно състояние е тос навес ам кат те знам очаквам да стане най лачената 155 във форума :tequilla: УСПЕХ
Еха... Направо ме върна в първите дни, когато взех моята. Същата мърльовщина и безхаберие от страна на предишния собственик като при теб :new_Eyecrazy:. Съвсем малки разлики:
- Моята нямаше грам външна забележка (в последствие се оказа, че е добре замаскирана) - най-вероятната причина за тая любов от пръв поглед;
Почвам с това, което НЕ РАБОТИ!
Климатроника - не работи само вентилатора, пуснати са му кабели за принудително с ЦК ключ на максимална степен. Клапите се движат.
Скоростомер + километраж, датчика за нивото на горивото в резервоара показва каквото си поиска.
- клима нямам и всеки път като идва зимата се радвам, че е без;
- малкият километраж не проработи, докато не си смених таблото, за сметка на това, при опит да го оправям си разбъзиках стрелката на скоростомера;
- поведението на горивомера си е такова - тоя модел коли са така :-P ;
Плафоните ха бачкат, ха не....
...Халогените не бакаха... вече работят - маса нямаха. Десен къс нямаше - същата работа с масата...
- Вложих 20-25 лв за всякакви крушки и крушчици - от тези по таблото, през тези на плафоните, до тези, които са свързани с всичкото светене над задната броня - и настана светлина :clap2:;
- Халогени нямах, само дупки в бронята - най-вероятно за по-добро охлаждане на пода на колата - подов климатик, може би :idea2:;
Поне предните ел. стъкла вече работят - копчетата ги разглобих и почистих и тръгнаха. Дясното върви трудно - ще отварям уикенда. Задните мисля, че е същото.
- Предно дясно не ебаваше :chair: - тук се разминах без разглобяване - обилно оливане с WD 40 на 2-те копчета и оживя :hump:. Откакто съм я взел - малко над 3 год. стъклата ми се движат флегматично, а от 2-3 дни знам, че напролет ще купувам лява машинка - и с "помощ от приятел" (ръката ми) му е трудно да шава;
Лявото ел огледало не се движи нагоре - надолу...
- Ел. огледала нямам 8-);
No comment...Всичко това през уикенда ще излети от желязото.
- Копие на купчините безразборно разхвърляни кабели, които открих при първото сваляне на кората на същото място - основно постигнато, в следствие на местен (български) алармаджия пълен професионалист :new_Eyecrazy: - отне ми ден само да ги разуча повърхностно и да им придам по-спретнат вид. Иначе и до ден днешен откривам по някое висящо в нищото кабелче-сираче отпред в коша :gruebel:;
Също като при теб, и моята я приютих с тракащо външно дясно каре + още много "екстри изненади". И така започна голямото наиграване (синоним на изваждане) - справка -> темата за ремонтите.......
Ама е симпатята и искрено ти желая един ден да завършиш успешно приключението, което си започнал :notworthy: и да и се кефиш на макс :go: .
Бравос, добре си се заформил вече с толкова алфи :)
Свиркай, ше помагам по електрониката.
А за менюъла - имам, ама как да ти го пратя :roll:
Мое пробваш от тоя линк дали става за нещо, гледам има и за 155
http://193.219.82.238/~manual/Workshop%20manual%27s/
Furious 155
28-10-2008, 22:07
Радвам се на хора като теб колега ЕВАЛА.Пожелавам ти успех,но наистина много време ще ти трябва. споделям мнението и се радвам че има ентусиазъм, но така е... алфа вируса не прощава!
Хахахаха, врачанската и мездренска агитка ме налази. Мерси за топлите думи колеги.
VAN, на тебе май нищо не ти убягва от погледа... обещавам, че ако до тогава не съм я оглозгал до толкова, че да не може да се движи ама грам - ще дойда.
J_I_V_K_O, така няма да скучая зимата бре.
tonov, ако не ти е проблем - драсни ми всичко, което имаш за 155-ца и го донеси в неделя? Ще се постарая да дойда, ако не успея - дай го на Живко, аз ще си го взема от него.
TRENDi, значи не съм единствения психопат. Между другото - сещам се за още 3-ма реставратори, които още не са ме налазили. Надявам се да не са спрели окончателно да пишат във форума.
Така, понеже ми е счупена ключалката на багажника - дайте идея как да го отворя, че вътре ми е крика и ключа за гуми. Копче поне аз не видях вътре като при 164-ката.
Furious 155 - мен алфа вируса ме тресе от дете. Тогава бюх влюбен в марката, и тайно се надявах някой ден да си имам собствена алфа. :-P
Копчето за отваряне на багажника се намира вътре в жабката над плафончето!
Копчето за отваряне на багажника се намира вътре в жабката над плафончето!
Абе аз копчето го намерих. Проблема е, че не работи деа...
Някакви други идеи?
Ще подкарам едно ftp сървърче скоро на компютъра си. Ще постна юзер и парола за ъплоуд на менюали. Приема ли се идеята да направим важна тема с менюали?
Баце, много работа имаш по колицата...ама кефа и мерака цена нямат. Щом си се захванал ще я оправиш.:-P
Furious 155
29-10-2008, 14:32
Furious 155 - мен алфа вируса ме тресе от дете. Тогава бюх влюбен в марката, и тайно се надявах някой ден да си имам собствена алфа. :-P
Е точно за това говоря - аз бях така... сега си имам алфа ;).
Колкото до багажника има освен копчето има и реле отляво под волана и на самото реле пак има бушон. Ако чуваш цъкане когато натискаш бутона, значи вероятно си работи релето, а проблема е в гумената връзка от купето към багажника, но без да се отвори багажника, няма как да стигнеш до проблемните кабели. Цвета на кабелите за отварянето на багажника са син и черен и са по-дебели от останалите в снопа там отзад.
Мануал - с добро качество съм си качил тук:
http://store1.data.bg/eightball/alfa%20155%20service/155%20new%20manual/
Ето какво намерих аз,което мисля че ще ти помогне
http://zamunda.net/details.php?id=75044&hit=1
едит : Сори не видях,че няма сиид нищо се пак пробвай да го дръпнеш :) Късмет
Отворих го. С малко груба сила и ток на кабелите - чух вълшебното цък. Като свалих колелата обаче, за да сменям накладки се натъкнах на друг чеп. Единия апарат е буквално "заварен" от ръжда. Нищо не става от него. Другия му е скъсан долния водач (на тоя на който се държи). Имам чувството, че сагата ми сега започва обаче. Поръчах си апарати и дискове, като пристигнат - ще снимам процедурата. Мерси на всички отзовали се.
Нема да се предам лесно.
..
Така, понеже ми е счупена ключалката на багажника - дайте идея как да го отворя, че вътре ми е крика и ключа за гуми. Копче поне аз не видях вътре като при 164-ката.
Потърси го в жабката :) И дано има че иначе става сложно
Потърси го в жабката :) И дано има че иначе става сложно
Тонка, има само плафон - копчето липсва. С малко пинизи успях да отворя багажника.
Все още се двоумя - да рециклирам тези апарати, или да купя читави и да рециклирам тях... Погледнах дисковете, които съответно са доволно изкопани и криви на лисица. Тая кола ме върна в първи клас.
Ама хайде стига съм се оплаквал. Да се похваля - вратите вече се отварят и затварят нормално (като хладилник :Yeeeehaaa:). И 4-те ел. стъкла се свалят - малко WD40 и магията стана. Габаритите ми за мъгла работят, подсветката на контактния ключ свети и гасне заедно с плафоните. Естествено, че това не е концепцията на колата, което е в момента от към окабеляване. Всичко ще бъде изрязано и кабелите ще бъдат наново пуснати. В шлаухи, кабелни маркучи и маншончета. Спирам за сега с ръчкането. 1 по 1 нещата стават скучно. От утре започвам обикаляне по моргите за маншонки. Нямам идея от друго място от къде да ги взема. Ако някой знае - моля да сподели.
Ударените врати няма да ги правя - ще търся прави. Ще търся всеки един детайл по който има МНОГО кит и ще сменям.
Искрено много благодаря на tonov и diapper за менюълите. От страшна помощ са ми
Ето и от мен Alfa Romeo 155 workshop manual
http://www.berlinasportivo.com/Technical/q4manual/manual.php
дано да помогне:-D
и едно по подробно ePER - че
http://avtocatalog.org/index.php?option=com_wrapper&Itemid=299
http://www.spangerum.com:7080/navi?COUNTRY=099&SBMK=R&DRIVE=S&MAKE=R&COMM_MODEL=155&CAT_COD=U5&MOD_COD=167&ALL_FIG=0&LANGUAGE=3&PREVIOUS_KEY=VERSION&ALL_LIST_PART=0&SB_CODE=-1&KEY=GROUP&PRINT_MODE=0&EPER_CAT=SP&GUI_LANG=3&WINDOW_ID=1
nuvolari
30-10-2008, 08:08
Е точно за това говоря - аз бях така... сега си имам алфа ;).
Колкото до багажника има освен копчето има и реле отляво под волана и на самото реле пак има бушон. Ако чуваш цъкане когато натискаш бутона, значи вероятно си работи релето, а проблема е в гумената връзка от купето към багажника, но без да се отвори багажника, няма как да стигнеш до проблемните кабели. Цвета на кабелите за отварянето на багажника са син и черен и са по-дебели от останалите в снопа там отзад.
Мануал - с добро качество съм си качил тук:
http://store1.data.bg/eightball/alfa%20155%20service/155%20new%20manual/
И аз мисля ,че проблема е във гъвкавата връзка на багажника:prescription:
Здрасти колега колата е много по добре от колкото я описваш в началото нещата които са много зле просто вземи от друга и тях рециклирай така ефекта ще е по силен и по траен а и ще е по евтино .най вероятно ще я боядисваш цялата това и заедно с възтановяването на салона ще ти излезнат най солено.С кой тип мотор е между другото че не разбрах или не видях .
Здрасти dimo. Чак да я описвам много зле- абе не е точно така. Ще я видя събота и неделя, като махна мокета и корите там какви ще я вършим.
С 1.8 туинспарк 8 клапана с верига и бездистрибуторно е колата. Друго ако те интересува - пиши.
Такам, незнам от къде да започна. Колата е нагнила... имах тайната надежда, че са само задните вежди - ама не. По пода - отпред дет се слага крика, подкалниците на 2-3 места предните, и отзад. Не е истина как се набутах :sad:
Това обаче, няма да ме откаже да я направя!
На първо място - нови накладни отзад, че старите бяха на метал
http://storage3.album.bg/39e/picture_069_76f0b_8478157.jpg
Ето защо не работи АБС-а и свети непрекъснато ламБата
http://storage3.album.bg/351/picture_068_0116b_8478155.jpg
Това е кабела от датчика. Оказа се, че и 4-те са скъсани или отрязяни. Незнам по каква причина.
Смених спуканата спирачна тръба с нова и се почна обезвъздушаването.
http://storage3.album.bg/3f7/picture_066_89ff8_8478153.jpg
http://storage3.album.bg/3e2/picture_065_3c9d6_8478149.jpg
http://storage3.album.bg/fcd/picture_063_a5448_8478147.jpg
http://storage3.album.bg/b77/picture_062_f634b_8478145.jpg
Мислех си, че поне в багажника няма да има наакани кабели. Е, както ще видите - грешно съм си мислил!!! :locked::angry1::machinegunner::cussing::crybaby:
След изпушени 3 цигари една след друга, просто искубах ВСИЧКО, и пуснах нови само за габарити, стопове и мигачи. Като ми мине - ще оправям и другите бакии. Ето малко фото и на мизерията в багажника.
http://storage3.album.bg/e44/picture_059_96f07_8478100.jpg
http://storage3.album.bg/911/picture_060_4642e_8478124.jpg
http://storage3.album.bg/f3f/picture_061_0359d_8478142.jpg
Та така! По преебана кола не съм виждал. Алфетата я беше карал селяк, бяха връзвани маркучи с тел вместо скоби, ама чак такъв мизерник като тоя, дет я купих от него - не е бил!
Леле мале :(
Тя по зле и от моята :headbang:
Знам че ще я оправиш - вярвам в теб.
Само не ми става ясно зашо си се набутал и то не малко пари за кола в подобно състояние ?
Успех с реставрацията.
Че то направо си е реставрация а не потягане.
Rider_alfa155
06-11-2008, 17:30
аз мисля да не започвам да изброявам ам аще споделя с вас колеги пък може и да има полза от това което ще кажа
значи и аз минах през каретата, барабар със фланците (само че моята се оказа някаква междинна серия дето нищо не и е като хората, спортно купе я водят с 2.0 мотор, оригинална спортна ауспухова генерация/визирам колекторите щото не съм сигурен гърнетата дали не са барани/ ) имаше някоч и друга забележка по външния вид като липсващ капак на лявото огледалокоето и не работеше (ел) дясното някои добър шофьор го беш еотнесъл и беше хванато с ......... тел и тиксо ама поне бачкаше, дясно ел стъкло не работеше ама след кат ооткрих обратната връзка в огледалото и то си тръгна а с него и лявото огледало, също като при тебе колега трудно върви на горе и на долу и ще сменям машинката, пръснат воден радиатор ама него го смених, разтракан вариатор( все още не съм го оправял, нямам време да му се невиди) а за кабелите от пред изобщо няма да коментирам колко побългарена беше ситуацията половината бъшони бяха заменени с кабелчета ( късмет че не е гръмнала инсталацията) жабката се отваря когато тя си поиска в движение от няи малката дупка и става ел :D криви джанти ламаринки, счупено лостче на чистачките, запушени дюзи, 5 неработещи свещи ама пък чисто нови кабели липсват халогените парното не работеше до яприл месец тази година, понеже кранчето пукнато и те направо откачили лостчето (цяла зима си беше брррррррр) индикатор за горивото не бачкаше ама вече е 6+,
с две думи остан ами вариатора отново две огледала и кранчето на парното да сменя другите работи бяха по належащи
ако мога да помогна с нещо колега свиркаи
pr_00f, здрасти пича. Ами ... набутах се. Първата беше, която гледах. Да не ти кажа, че сутринта продадох опела, а в 12.30 пътувах към София да я взема. Тъпа постъпка от моя страна. СУПЕР ТЪПА. Ама поне спасих едно желязо от "Надин" деа...
Напредвам инак бавно, но славно. Ще доразпарчетосвам за да я постегна полекинко поне да избута зимата. Пролетта ще я оголя тотално и се почва от ламарините, през мотор (ревизия), кутия, механизми, тапицерии, болтове, гайки и всякакви глупости.
ДА се похваля с новата придобивка от един супер точен колега - панела на климатроника. Надявам се да оправя бакиите около ел. инсталацията, за да не купувам нова.
Надявам се колегата да не се сърди, че ползвам неговата снимка.
п.п. Отворих таблото заради осветление - Е НЕМА ТОЛКО ИЗГОРЕЛИ ЛАМбИ, КОЛКОТ ПО МОЙТА КОЛА!
Rider_alfa155 остави телефон и скайп или ай си кю на лична да си плачем на раменете от нашите дупки за пари...
pr_00f, здрасти пича. Ами ... набутах се. Първата беше, която гледах. Да не ти кажа, че сутринта продадох опела, а в 12.30 пътувах към София да я взема. Тъпа постъпка от моя страна. СУПЕР ТЪПА. Ама поне спасих едно желязо от "Надин" деа...
Rider_alfa155 остави телефон и скайп или ай си кю на лична да си плачем на раменете от нашите дупки за пари...
тва чевеното все едно аз съм го писал... (аз смених и разпределителните валове и повдигачите.. непоправимо ме преби град.. и .. в ремонтите съм поописал патилата.. )
Добре дошъл...
Ако ще ревете, бройте ме и мен...
Ако не си прережа вените предсрочно... (вчера ходих да я преобуя за зимата, и видях, че отпред на дясното колело, от гумения маншон е избило някво масло.. ?
Тя мойта и без тва си е за планов оглед отдолу.. ама тва моеше и да го няма..)
Успех и дерзай...
Всеки луд с номера си - аз с цяла програма. Първо - да благодаря на всички, които ме подкрепят. Това ми дава стимул да продължавам напред. Честно няколко пъти ми мина през главата да я метна на скрап... ама нали лесно уж не се предавам. Та пооправих сгъвката на багажника - имам си вече габарити за мъгла и осветление на номера :punk:
http://storage3.album.bg/68c/picture_72415_8677952.jpg
Утре ще снимам какъв резил беше там. "Поправяна" е веднъж - рязана и така оставена. Облепих я с БИШОП, след което с малко скоч и сега ще и трудничко да се скъса.
Другото, което ме дразнеше до побъркване - таблото. Нищо не работеше като хората. Първо се заех с уредите - почистих контактите и... о чудо - заработи. След което се заех с фасунки, лампички и тям подобни. За мое огромно щастие - нямаше прекъснати писти. Повечето крушки не светеха, щот бяха изгорели. Да, ама не беше само това. Разхлабили се бяха и пластините, които контактуват с крушките. Решението - разглобяване на всяка фасунка, почистване от окис, стягане и сглобяване.
Ето го табълцето - разглобено на холната маса върху стара мушама :
http://storage3.album.bg/12a/picture_003_032c3_8677238.jpg
Ето ги пластинките на фасунките :
http://storage3.album.bg/d04/picture_002_78e52_8677217.jpg
И крушка по крушка...
http://storage3.album.bg/a6b/picture_006_6182f_8677274.jpg
Една бърза ревизия на буксите + микроконтакторен спрей, зачистване на масичките към табълцето, и о СВЕТЛИНА!!!
http://storage3.album.bg/2d0/picture_015_e0123_8677331.jpg
http://storage3.album.bg/5f3/picture_016_85093_8677346.jpg
http://storage3.album.bg/430/picture_017_861d3_8677362.jpg
Останаха още 4-5 за смяна, но в 21.00 не работи нито един магазин. Като ходя за още материали ще купя още ламби и ще ги досменя. Утре чакам гофрирани кабелни маркучи за да я спра за известно време и да разкостя всичко.
НОВОТО
Сдобих се със спирачни апарати (комплект предни и задни) + почти нови дискове от Тема Турбо. Та напролет ще е кокетка. :punk:
ВЪПРОСИТЕ
- Да скалъпвам вежди от някаква ламарина или да търся читави задни калници от катастрофирала кола?
- Лоста за скорости има ОГРОМЕН ХОД - къде да търся проблема и имате ли идея как да го поправя?
- Препоръчайте марка носачи, накрайници и тампони за предница и задница?
По въпрос 1 - аз бих предпочел калници направо;
По въпрос 2 - Щангите, "пеперудата" и втулката под нея - там търсиш проблемът - може да са всичките на куп. Как да го оправиш - с нови. Как се сменяват - не си е работа - явно докато не ми се откачи някоя щанга аз няма да си ги оправя моите, които са на същото дередже;
По въпрос 3 - за носачи ми аз карам с Моог, колегите хвалят и Асметал, Технород - не знам. За тампони - не знам.
Днес нова драма. Водна помпа и антифриз на 4 дни... :brickwall:
Съвет от къде и каква ??? В наше село няма. Канекс дори я нямат в каталога си. Косер - само с поръчка 2 седмици. Няма такъв късметлия... :cry: :hi_temerature: :censored:
Ако някой може да даде и схема за смяна, или поне последователно кое е първо, кое второ - цена няма да имате.
Alexanderbb
13-11-2008, 16:46
http://www.axm-auto.com/
Ако някой може да даде и схема за смяна...
Ухааа. Приготви си комплекта с дългите и тънки пръсти :mrgreen:... Слабо си спомням, защото моята я сменявах преди 3 години, а на комшията преди 1 и 1/2...
П.С. Принципно:
Махаш казанчето за антифриза (много се пречка); разхлабваш, да не напиша сваляш ремъка на хидравликата (и той ще ти пречи, ако само го разхлабиш) - 17(по спомен) на хидравличната помпа (един през капака и един под колата); маркуча от помпата и казанчето го покривяваш към щеката за маслото, ако много се пречка сваляш го и него - отдолу към тръбата под радиатора, да не ти къса и той нервите; с хидравличното казанче следваш горния съвет с покривяването (бтв не си спомням нервираше ли ме и то); 7-8 10-ки на помпата и е долу гадта - вътрешните към купето са особено приятни за сваляне и слагане :hehehm: - малка тресчотка може би ще те улесни, но не много... Нещо такова.
БТВ На моята като новобранка, на времето, ремъка нито го разхлабвах, нито го свалях - с много псувни свалих 3-те (май бяха) болчета на шайбата :big_whoops:. Е, за слагането си го свалих, че на място установих, че граничи с невъзможно, пак така да процедирам :-D.
И една картинка, да си я представиш. Само дето не е толкова "слаб трафика", както на картинката, около нея :hehehm: .
едно от нещата които ми харесват на 155 е че задните калници са с болтове и се свалят така че колега препоръчвам ти да си ги смениш с втора употреба в добро състояние,вместо да се занимаваш с вежди тем подобни ламарини
едно от нещата които ми харесват на 155 е че задните калници са с болтове и се свалят така че колега препоръчвам ти да си ги смениш с втора употреба в добро състояние,вместо да се занимаваш с вежди тем подобни ламарини
Ами май ще те послушам. Имаш лично в отговор за помпицата... :notworthy:
lulin racing
15-11-2008, 00:59
Колега малко със закъснение,но едно голямо честито от мен! Да те радва много колицата и само безаварийни километри! :plane:
ShAMaR4eTO
15-11-2008, 01:10
Евала колега надъхал си се да си я стегнеш колицата!!! Аз също ти пожелавам успех аз моята я взех стегната и вече не ми издържат нервите а пък за теб незнам с какви нерви я стягаш:thumbup:
Така, отказа ме идеята да я продавам. Намерих читав заваркаджия и сигурно скоро ще я закарам да я почва.
Трябва само да си постегна другата ежедневка.
Новото около нея е, че една кака ми отнесе задната броня, свалих лявата кора и видях и отдолу селски изпълнения.
Много яд ма хвана на това тенеке, за туй само карам.
Чува се някакво странно съскане като загрее от таблото, но пък антифриз не тече. Някакви идеи? И то само на обороти го има???
Маркуч може ли да е спукан или за радиаторче да се готвя?
Продължаваме с драмите.
Студена е отвратителна за каране вече. Паля, работи на 1500 оборота и както кротко си мърка - изведнъж загасва :bored:Мамка и! Паля, работи нормално, слез 10 секунди почва да притриса на някакви супер ниски обороти, след което се изфорсира до 2300 - и пак пада на някакви 500.
Другото - Ха спира, ха не. Педала става на камък все едно не работи мотора.
Проверих маркуча на сервото - не изпуска. За по-голяма сигурност го смених с нов. МНЕ! Пак си е същото - идеи?
Най-новото - свалих и почистих дюзите с ултразвук, смених отново бензиновия филтър и сипах 10 литра ОМВ 100 и 10 литра ОМВ 95 - Е НЕМА ТАКЪВ ЗМЕЙ! Много ме радва, че когато загрее мърка като котка а като я ритна над 3500 оборота ... майката си трака. Поръчах си нови щанги и пеперуда, но ще сменям напролет, че сега е :cold:
Въпроси за калниците - един съфорумец ми сподели, че калниците са "мишън импосибъл" за сваляне и повторна употреба. Имали кант и силикон и ей такива работи. Някой от вас да се е сблъсквал с проблема - задни калници, демонтаж и т.н.?
Alexanderbb
28-11-2008, 10:49
Въпроси за калниците - един съфорумец ми сподели, че калниците са "мишън импосибъл" за сваляне и повторна употреба. Имали кант и силикон и ей такива работи. Някой от вас да се е сблъсквал с проблема - задни калници, демонтаж и т.н.?[/QUOTE]
Мда реже се този силикон. Всеки читав тенекеджия знае как става.
не ти трябва тенекиджия
елементарна е процудерата
драсни ми на кю-то ще ти обясня
правил съм го
не ти трябва тенекиджия
елементарна е процудерата
драсни ми на кю-то ще ти обясня
правил съм го
Понеделник удобно ли ще е? Че на работа не дават да се ползва, а нета вече е късно да го плащам.
Някаква идея за спирачките, че не се кара така. Ще се утепам нейде и ша и намачкам и неизгнилите тенекии... :metal::metal::jason2:
Движение около колата. Замерихме смесите - беднее във високите. Или е регулатора, или кляка помпата. Ще трябва да се мерят налягания.
Инжекторите не ги изключвам, нищо че са чистени скоро.
Орязах всичките излишни кабели, прибрах всичко в кабелни маркучи от магазина за електро материали. Целия панел вече работи - габарити за мъгла, стопове, габарити към късите, светлини за задна скорост.
Пуснах си халогените да светват заедно със задните светлини за мъгла, щот бяха прекарани през копчето за задните прозорци (това, което ги включва и изключва на конзолата до ръчната).
Корите на вратите - след като ги свалих и изпрах, смених им щипките с нови, облепих вратите отвътре с хидро-изолационна лента (идеята взех от колегите от опел форума) а там, където най-външния край на кората контактува с ламарината на вратата залепих самозалепващи се уплътнения за прозорци, като допълнително подсилих с лепило "Прома". Резултатът е тишина.... Няма скърцане, няма мъркане. Уплатненията намазах с глицерин от аптеката, преместих дръжката от задна лява на предна лява врата, махнах измислената аларма, като оставих само имобилайзера и си монтирах модул за дистанционно отключване/заключване. Сложих ключе най-обикновено за пускане на парното поради потрошения панел на климатроника (така ще е докато взема от Active цялото управление с таблото) щот инак замръзвах вътре.
ПО интериора приключих. НЯма да пипам нищо до напролет, когато ще сложа кожени седалки с подгрев, ще сменя мокета на пода и ще претапицирам тавана (не ме кефи сегашния сив цвят).
Следващата мисия е - да сменя рейката, която покапва, да поправя окабеляването към датчиците на АБС-а и да видя дали е жив, да приведа всичко в коша в пълен ред като кабели, маркучи, скоби и такива глупости.
Снимки нямам, щот без да искам си счупих апарата. Обещавам, че скоро ще намеря с какво да снимам, ще демонтирам корите и ще снимам резултата отдолу какво съм направил.
Прекъсването май ще дойде да е от температурния датчик. Спирачките се пооправиха, но няма да ги търпя дълго и в първия топъл ден ще подменя всички маркучи, тръбички (имаме тук ги огъват и слагат конектори по поръчка) и ще сложа армирани маркучи на хидравлика, абе всичко, което минава около горещата част на мотора.
Рапорт даден до тук. Ако някой има някакви идеи, или иска да помогне със съвети - ще съм благодарен. Готова е да посрещне зимата вече.
:flex:
Специални благодарности към Търтей-я. Не човек а злато :notworthy:
:notworthy:..браво бе!...възхищавам ти се:smoke:
Тавана, ако тапицираш в черно съм сигурен, че ще е страхотно...правил съм го на една ланча с плюш...и от вън като гледаш колата все едно съм затъмнил леко прозорците...е там беше всичко в черно, а колата бяла...явно илюзия:grin:
все пак ти си имаш вкус...няма да ти насаждам моя:smoke:
Пуснах си халогените да светват заедно със задните светлини за мъгла, щот бяха прекарани през копчето за задните прозорци (това, което ги включва и изключва на конзолата до ръчната).
Че те халогените по принцип си се включват от конзолата под ръчната!? Колко копчета имаш там? Аз имам само едно, понеже задните ми стъкла не са електрически и няма какво да заключвам. Но на конзолата има място за още некъв копчалък, което е затапено с гумена капачка (там май седят и копчетата за регулиране на амортисьорите за модификациите с регулируеми такива).
Към bass
Имам 3 копчета. 2 са за сваляне на задните стъкла, а дългото разположено на пряко за тях доколкото знам би трябвало да спира подаването на напрежение към копчетата на задните врати. Поне на Крома-та ми е така, и на 164-ката ги вързах по същия начин.
Бобби
Идеята ми е точно такава - черно кадифе или плюш, а може и габардин - каквото намеря с дунапренена подложка.
Я дай контакти ти от къде се сдоби с черния плюш?
п.п. Аз точно с това се занимавам - претапицирам тавани когато някой авер го закъса. Ама тука се намира само сив обикновен груб плат с дунапрен и нищо друго.
6ти побелее косата с таз 155-ца на тебе.Като ти казвах земи моита 164 не 4ува6.Гри6о сега си кара и се 4уди стоповете ли да си боиадисва,маската ли кво.Ама минало бе6ило.Виждам упорит 4овек си и 6те я направи6.Успех!Пък ние 6 помагаме с квото можем.
6ти побелее косата с таз 155-ца на тебе.Като ти казвах земи моита 164 не 4ува6.Гри6о сега си кара и се 4уди стоповете ли да си боиадисва,маската ли кво.Ама минало бе6ило.Виждам упорит 4овек си и 6те я направи6.Успех!Пък ние 6 помагаме с квото можем.
:smoke::super:
Към bass
Имам 3 копчета. 2 са за сваляне на задните стъкла, а дългото разположено на пряко за тях доколкото знам би трябвало да спира подаването на напрежение към копчетата на задните врати. Поне на Крома-та ми е така, и на 164-ката ги вързах по същия начин.
Бобби
Идеята ми е точно такава - черно кадифе или плюш, а може и габардин - каквото намеря с дунапренена подложка.
Я дай контакти ти от къде се сдоби с черния плюш?
п.п. Аз точно с това се занимавам - претапицирам тавани когато някой авер го закъса. Ама тука се намира само сив обикновен груб плат с дунапрен и нищо друго.
Отдавна беше...от един магазин за дамаски на бул. Стамболиски в Сфия...ама незнам дали още съществува...ако мерна някъде това дето търсиш, ще ти пиша...щом се занимаваш с тапициране...явно ще го спретнеш добре!
Малко движение (без снимки за съжаление, че ми гепиха апарата, а и сега не ми е до това да купувам) :
1. Работещ АБС - свалих и 4-те колела при един приятел на автомивката, обилно количество препарати на МАФРА, 5 литра нафта в пароструйката и БОЙ яко с водната струя.
Назъбените колелца пълни с тиня и кал + 2 скъсани кабела. Оправени - спирачки ОК.
Поръчани накладки ФЕРОДО + спирачни дискове БРЕМБО. Чакам си все още апаратите и да видим дали ще успея да натъкмя напролет всичко.
Пода се оказа непрогнил за моя огромна радост. Налющено анти-корозионно покритие + малко ръжда. Почистих с четки + нова обмазка с БОДИ + неразредена блажна боя. Напролет пак ще се четкосваме, но преди това с ТЕРМИНАТОР за премахване на всичкото покритие до блясък на ламарини и тогава Цинга и нещо надеждно.
Ще тярбва да мисля някакви фланци за подбитите места, че точно там се поставя крика и сега карам с трупче, за да подлагам да ляга правилно.
Спазарих с колега задни и предни калници от "модерните" с раздувки от ТД версията - трябва да ида да си ги демонтирам в някой по-топъл ден.
Ел. инсталацията е вече изцяло работи. Остана единствено липсващото копче за отваряне на багажника.
Още доста работа има по това нещо да заприлича на кола, но ... за сега става за каране зимата. Особено след като я преобух с "Фулда кристал монтеро" изостанали от едно Волво, което наскоро продадох.
Имам въпроси - колко излиза комплекта щанги + пеперудата за скоростния лост и има ли заместител от друг италиянски автомобил?
Тая водна помпа, която купих не ми вдъхва доверие - издава странни звуци и ... май ще се налага да се купува втора, по-надеждна. Въпроса е каква и от къде - цени и телефони?
Халогените - същите ли са като на ФИАТ ТИПО 1993-та, че нещо много си приличат ?
Капака на клапаните - еднакъв ли е с цялата гама мотори?
Къде да търся кода на цвета?
Имам въпроси - колко излиза комплекта щанги + пеперудата за скоростния лост и има ли заместител от друг италиянски автомобил?
Тая водна помпа, която купих не ми вдъхва доверие - издава странни звуци и ... май ще се налага да се купува втора, по-надеждна. Въпроса е каква и от къде - цени и телефони?
Халогените - същите ли са като на ФИАТ ТИПО 1993-та, че нещо много си приличат ?
Капака на клапаните - еднакъв ли е с цялата гама мотори?
Къде да търся кода на цвета?
Щангите (3 бр) ~ 90-100 лв нови, за пеперудата - не знам;
Моята водна помпа е Graff - засега на 3 години без проблеми - цена в темата за ремонтите, че не помня ~ 50-тина лв предполагам;
Халогените си приличат, но мисля, че имат някаква разлика;
Да, капака е еднакъв за 1.7, 1.8 и 2.0 8 V;
Номера на цвета е на лепенка на капака на багажника.
Спазарих с колега задни и предни калници от "модерните" с раздувки
Сигурен ли си, че няма разлика и в задните врати?!?!? Специално мястото на преливане към калниците имам предвид.
p.s. Определено са различни:
Ч.Н.Г на всички. Крепко здраве и щастие, много пари и вървящи самолети през новата 2009 пожелавам на всички.
Сигурен ли си, че няма разлика и в задните врати?!?!? Специално мястото на преливане към калниците имам предвид.
p.s. Определено са различни:
По темата:
Май съм забравил да напиша, че врати имам :BIGsmile: само дето са червени.
Нямам търпение вече да се затопля. Взех колата в най-неподходящото време за ремонти.
Апаратите занесох на пясъкоструй, след което ще бъдат боядисани прахово (поне такава ми е идеята, да се разглобят, да се грундират против всякакъв вид корозия и да се наръсят с топлоустойчив червен цвят)
Успях днес да спазаря и здрави пластмасови прагове + броня с пръскалки за фаровете. Ще ползвам зимата да събирам чарколяци, и напролед да става каквото ще става.
@ TRENDi - Много ще си ми полезен, ако ми дадеш дреса на магазина за водната помпа, че тук се опитват да ми къртят зъбите с 80+ лева за такава.
Ново двайсе... (като за ЧНГ баш на 1-ви в 4.30 заранта) имам само 1, 3, 5 скорост след едно зверско ръчкане. :screwy:
Предположения? Мене ме е страх да я вкарам на канал.
Май съм забравил да напиша, че врати имам :BIGsmile: само дето са червени.
Ееее браус :-)
Като каза пръскалки за фаровете - и аз ще трябва да организирам едни май. Неслучайно на новите коли ксенонът върви с пръскали задължително - сега една снежинка да падне, на фара ще залепне и там ще си стои, деа...
Еее стига бе :) Рацер,добре дошъл в отбор "скорости",и моите след едно зверско ръчкане протекоха като лейка :metal:
Ново двайсе... (като за ЧНГ баш на 1-ви в 4.30 заранта) имам само 1, 3, 5 скорост след едно зверско ръчкане. :screwy:
Предположения? Мене ме е страх да я вкарам на канал.
А задна има ли? Моето предположение е тампон. или нещо си покривил по щангите
При мен така след ръчкане и изхъркване на 2-ра ми изчезна 1-ва скорост.И не искаше са се отвори и предния капак,след няколко часа мъки и терзания нещата се оправиха от самосебеси.
Само моята 155-ца ли е с характер и се опъва каквото и да реша да и правя? И ли си внушавам? :screwy:
Furious 155
03-01-2009, 01:44
При мен така след ръчкане и изхъркване на 2-ра ми изчезна 1-ва скорост.И не искаше са се отвори и предния капак,след няколко часа мъки и терзания нещата се оправиха от самосебеси.
Само моята 155-ца ли е с характер и се опъва каквото и да реша да и правя? И ли си внушавам? :screwy:
отговора беше в подписа на Мурджев - Куп желязо пластмаса и т.н. и посредата - душа - необяснимо...:metal: и мноо кефещо
Откачена щанга! В плачевно състояние са. Явно ще се мисли или рециклиране на тези, или нови за по 100 лева бройката. За момента нещата ги оправи един авер - цар на разни измишльотини. Бодна щанга мисля от ТИПО. Пак си имам луфт, ама поне скоростите влизат.
п.п. Задна не ми се беше налагало да ползвам, щот спирам на улицата и направо с първа се излиза. НЕ обърнах внимание дали я е имало или не. Важното е, че консервата отново е в движение и ме радва.
Към MUROMAN - ООоо и моята е с характер. И то много труден. Научи се с бензин от една малка бензиностанцийка само да върви. Ако и сипя ОМВ, Лукоил или Петрол става непоносима и отвратително мудна до 3 000 оборота. С бензин на БГ ОЙЛ си пъпре чудесно, не харчи повече от 11 и пали перфектно.
tonov - прав беше за щангите :bg:
п.п кога ще се събирате да се освободя и да дойда?
Abarth - Гонкам я по един полигон. Искам да свикна с нея при всякакви ситуаций. Далеч обаче не е толкова чуплива, колкото ги описват. Вече ще го давам по-спокойно, щот не искам да я досъсипвам и после да има "Олеле майко - воден звей".
п.п. 2 - Ако има поне 3-ма на 10 души, които да не хулят марката ще има повече фенове. Или моята не е толкова счупена, колкото я описвам, или е доста корава кучка за трошене.
...или нови за по 100 лева бройката....
:help:
Колега 3-те бр. са ~ 90-100 лв, иначе трябваше да са от злато :respect:.
tonov - прав беше за щангите :bg:
п.п кога ще се събирате да се освободя и да дойда?
ми ние се събирахме брат :(
сори чак сега го виждам ...
Ае другия път ще ти званна предварително. Таман имам да те питам некои работи. Той Ванката пише в темата за срещи, ама ти явно не си я видял.
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.